Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Narrows Zion eind Mei: goed te doen of niet?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Narrows Zion eind Mei: goed te doen of niet?
Beste,
The narrows in zion is dit te doen eind mei?
Ik heb gelezen dat het waterpeil dan nog vrij hoog kan zijn dus ideaal is dit dan niet.
Heeft iemand dit al bezocht in mei?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten,
Tom
The narrows in zion is dit te doen eind mei?
Ik heb gelezen dat het waterpeil dan nog vrij hoog kan zijn dus ideaal is dit dan niet.
Heeft iemand dit al bezocht in mei?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten,
Tom
Re: Narrows Zion eind Mei: goed te doen of niet?
Hi Tom,
wij waren in Zion NP -een van mijn meest favo NP's - rond midden juni 2011 en toen was de Narrows dicht wegens het hoge waterpeil. Er was dat jaar heel veel sneeuw gevallen in de winter en daardoor was er nog te veel smeltwater. Maar dat wil niet zeggen dat het elk jaar zo is. Er zijn volgens mij veel forummers die wel de Narrows in zijn geweest, alleen weet ik niet zeker of dat al zo "vroeg" als in mei was. Ik hoop zeker weer een keer terug te gaan.
Maar naast de Narrows biedt Zion NP zoveel mooie plekjes, je zal je er zeker niet vervelen
wij waren in Zion NP -een van mijn meest favo NP's - rond midden juni 2011 en toen was de Narrows dicht wegens het hoge waterpeil. Er was dat jaar heel veel sneeuw gevallen in de winter en daardoor was er nog te veel smeltwater. Maar dat wil niet zeggen dat het elk jaar zo is. Er zijn volgens mij veel forummers die wel de Narrows in zijn geweest, alleen weet ik niet zeker of dat al zo "vroeg" als in mei was. Ik hoop zeker weer een keer terug te gaan.
Maar naast de Narrows biedt Zion NP zoveel mooie plekjes, je zal je er zeker niet vervelen

3 jaar geleden waren wij rond eind mei in Zion. De Narrow's waren niet dicht, maar er werd wel zeer uitdrukkelijk gewaarschuwd. Wij hebben toen een kleine wandeling gemaakt. Een langere tocht durfden wij toch niet te riskeren.
Van anderen heb ik gehoord dat het in Mei 'kan vriezen en kan dooien'. De kans is vrij groot dat hij dicht zal zijn, of dat er nadrukkelijk gewaarschuwd wordt.
Maar naar mijn idee geen reden om Zion over te slaan. Een prachtig groen park, waar je hele mooie alternatieve wandelingen kunt maken.
Van anderen heb ik gehoord dat het in Mei 'kan vriezen en kan dooien'. De kans is vrij groot dat hij dicht zal zijn, of dat er nadrukkelijk gewaarschuwd wordt.
Maar naar mijn idee geen reden om Zion over te slaan. Een prachtig groen park, waar je hele mooie alternatieve wandelingen kunt maken.
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2014 LV-Great Basin-Craters o/t Moon-Yellowstone-Grand Teton-Arches-Canyonlands-Capitol Reef-Zion-LV
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
2011 SF - Denver
2014 LV-Great Basin-Craters o/t Moon-Yellowstone-Grand Teton-Arches-Canyonlands-Capitol Reef-Zion-LV
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
In alle geval: laat het zeker weten want ik ben daar enkele dagen naar u (eerste week Juni) en the Narrows staan op m'n programma... 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij waren er in 2012 begin juni en het was goed te doen. Water was koud en stond niet te hoog. We hadden die speciale waterschoenen gehuurd. Stonken als de hel, maar geen koude voeten
. Is dus niets van te zeggen hoe het daar is tegen die tijd. Zoals al eerder gezegd, er is genoeg te doen in Zion zonder de Narrows.

Wij zouden eind sept The Narrows in Zion willen doen maar k heb hier nog wat vragen over:
1. Kan je het ook doen met gewone wandelschoenen of huur je die beter?
2. Zijn er tips, zaken die waar we rekening mee moeten houden?
3. Ik heb uitgerokken gewrichtsbanden dus sla snel mijn voeten om, met mijn wandelschoenen valt dit nog mee, maar is die trail te doen als ik schoenen moet huren?
Alvast bedankt voor de hulp!
1. Kan je het ook doen met gewone wandelschoenen of huur je die beter?
2. Zijn er tips, zaken die waar we rekening mee moeten houden?
3. Ik heb uitgerokken gewrichtsbanden dus sla snel mijn voeten om, met mijn wandelschoenen valt dit nog mee, maar is die trail te doen als ik schoenen moet huren?
Alvast bedankt voor de hulp!

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het op Teva-sandalen gedaan. Dat ging best hoewel ik normaal gesproken ook graag hoge schoenen draag als ik op rotsachtig terrein loop. Maar de kans op zwikken is dan wel aanwezig natuurlijk. Je loopt door de rivier, over stenen, en je ziet niet waar je je voeten neerzet. Ik zou zeker een stok meenemen. Die liggen soms bij het begin van de wandeling maar je kunt ze ook huren.
Wat je doet is ook afhankelijk van hoe ver je wilt lopen natuurlijk.
Zie ook mijn wandelsite voor meer informatie.
Marianne
Wat je doet is ook afhankelijk van hoe ver je wilt lopen natuurlijk.
Zie ook mijn wandelsite voor meer informatie.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht