Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Diverse vragen..

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Reivilo
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Diverse vragen..

Bericht door Reivilo »

Goeiemiddag,

Ik heb enkele kleine praktische vragen voor onze reis in juni.

Welke schoenen dragen jullie? wandelschoenen, sportschoenen, sandalen,...

Aankoop van een koelbox best in een walmart heb ik gelezen...

Geraak je makkelijk aan ijs in de hotels of hoe doen jullie dit praktisch?

Alvast bedankt !!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Diverse vragen..

Bericht door Mrvanilla »

Mbt je schoenen kan ik je niet verder helpen. Bij Walmart kun je inderdaad voor een dollar of 15 een koelbox kopen. Ijs is vrijwel overal aanwezig: supermarkten, tankstations. Je kan zelfs bij hotels/motels wat ijs aftappen, al zullen je medegasten niet blij zijn als de machine leeg is omdat jij je koelbox moet vullen :lol: .

Wij kochten elke dag gewoon een zakje ijs bij een benzinepomp of supermarkt. Voor $3 dronk je weer een dagje koude cola.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Welke schoenen dragen jullie? wandelschoenen, sportschoenen, sandalen,...
Dat hangt er van af wat je gaat doen. Tegenwoordig draag ik wandelschoenen als we gaan wandelen. Lekker stevig. Zeker voor trails waar het glad kan zijn, en met steile stukken, een aanrader.

Aankoop van een koelbox best in een walmart heb ik gelezen...
Nee hoor, die kun je overal kopen, ik zou niet speciaal naar een walmart zoeken.

Geraak je makkelijk aan ijs in de hotels of hoe doen jullie dit praktisch?
Dat koop je in een supermarkt of bij een benzinestation. In motels heb je ijs dat bedoeld is voor je drankjes en niet voor de koelbox. De kwaliteit is slecht. En het is meestal verboden om je koelbox er mee te vullen.

Marianne
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

Wat de schoenen betreft wissel ik vaak af.

Tijdens da stevige wandelingen, hoge stevige schoenen.
Als de wandeling voorbij is sandalen of sportschoenen.
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Ik zou zeker stevige wandelschoenen meenemen!
Zelf loop ik in de zomer bijna altijd op teenslippers (reefs) maar dat is in veel parken niet verstandig.
In Bryce Canyon stond zelfs een bord met de volgende tekst:

LOOSE ROCKS
STEEP TRAILS
BOOTS RECOMMENDED

Ik was wel blij dat ik stevige schoenen aan had.
Els
jeroenenmariska
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door jeroenenmariska »

Ik loop zelf het liefst op sneakers, maar als je gaat hiken in de nationale parken zijn wandelschoenen nagenoeg onmisbaar.
Koelbox kun je inderdaad bijna overal kopen. Mijn tip is wel: koop er eentje met een tapkraan, zodat je het smeltwater gemakkelijk kunt lozen. Doe je dit niet moet je telkens de koelbox leeghalen om het water eruit te kunnen gooien (op zich kleine moeite, maar waarom moeilijk als het ook makkelijk kan :wink: ).

IJs hebben wij meestal gewoon bij het hotel/motel uit de ijsmachines gepakt en af en toe ook onderweg ergens een zak gekocht.
2013 Zuidwest USA
2014 New York
2017 Midwest USA
2018 West-Canada
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Nog een tip voor koude drankjes:
Wij deden altijd 's avonds een paar flesjes water in t vriesvakje van t koelkastje (in de meeste hotelkamers aanwezig)
Die kunnen dan de volgende dag tussen de rest van de drankjes in de koelbox.

Els
Reivilo
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Reivilo »

Alvast bedankt iedereen voor de tips en de uitleg !!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dommel schreef:Nog een tip voor koude drankjes:
Wij deden altijd 's avonds een paar flesjes water in t vriesvakje van t koelkastje (in de meeste hotelkamers aanwezig)
Die kunnen dan de volgende dag tussen de rest van de drankjes in de koelbox.
Els
Let op als je dit in las Vegas probeert, dan kan er nog wel eens wat van je rekening worden afgeschreven ;)

Ik had voor $3 een foam koelbox in een of andere supermarkt, elke dag een icepack gekocht en het werkte perfekt. Wel de icepack ''s avonds eruithalen, anders heb je een beekje in je koelbox.
De laatste avond het kapot gescheurd en in een prullenbak gedaan..ideaal.
Joeri1983
Amerika-ontdekker

Bericht door Joeri1983 »

Ik ga zelf in september ook een roadtrip maken en heb ivm de koelbox ook al gelezen dat je er zo een simpel kan kopen en er overal ijs verkrijgbaar is.

Ik vraag me echter af of je er ook zo geen koelbox hebt die werkt op 12v en je dus kan aansluiten op de auto, waardoor je geen ijs nodig hebt altijd.
Of is dat niet gekend in de VS en iets van hier?
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Wj hebben vorig jaar ook naar dat type koelbox gekeken, maar ze zijn in verhouding veel duurder dan een "gewone" koelbox. Aangezien wij de koelbox toch achterlaten, zijn we gegaan voor een gewone koelbox.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Alleen werkt die 12V alleen als je rijdt. Als je je auto parkeert en een lange wandeling maakt, dan is je koelbox terug warm als je terugkomt. En dat gaat snel in een auto terwijl het buiten 40° is.
Groetjes,
Carine
eponine
Amerika-ontdekker

Bericht door eponine »

Wij hebben de eerste twee keer in canada ook zo'n piepschuim box gehad, beide keren gingen ze onderweg kapot waardoor de achterbank zeiknat was! Nu zijn we maar zijn tweeen , anders was dit zeker een probleem geweest.. Sindsdien gewoon een hardplastic box, die laten we achter bij een hotel of medekampeerder na de laatste nacht.
Koelbox wordt in de auto idd wat warmer, maar een handdoek erover scheelt al veel.

Overigens hebben wij altijd wandelschoenen bij, en we nemen een paar open schoenen mee. De wandelschoenen dragen we ivm gewicht al in het vliegtuig, aangezien we kamperen moeten we alle zeilen bijzetten om de gewichtslimiet niet te overschrijden, dit jaar overwegen we zelfs om ter plaatse een tentje te kopen, en eveneens achter te laten.

Wat betreft ijsblokjes...het lijkt wel de eerste levensbehoefte daar, zoveel kom je dat tegen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer