Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Met Kinderen in Arches Juli/Augustus 2007
-
jovanand
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Met Kinderen in Arches Juli/Augustus 2007
Hallo allemaal,
Ook wij zijn weer druk aan het afwegen en aan het plannen voor 2007, we willen komend jaar samen met de kinderen naar de USA (2 en 5 jaar). Maar we betwijfelen of het wel wijs is om met de kinderen bijvoorbeeld naar Arches te gaan in deze periode.
Hoe is jullie ervaring/mening hierover.
Groeten Joep en Diana van Andel
Ook wij zijn weer druk aan het afwegen en aan het plannen voor 2007, we willen komend jaar samen met de kinderen naar de USA (2 en 5 jaar). Maar we betwijfelen of het wel wijs is om met de kinderen bijvoorbeeld naar Arches te gaan in deze periode.
Hoe is jullie ervaring/mening hierover.
Groeten Joep en Diana van Andel
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Met Kinderen in Arches Juli/Augustus 2007
Waarom twijfelen jullie? Vanwege de hitte of drukte? En waarom specifiek twijfel bij Arches?jovanand schreef:Ook wij zijn weer druk aan het afwegen en aan het plannen voor 2007, we willen komend jaar samen met de kinderen naar de USA (2 en 5 jaar). Maar we betwijfelen of het wel wijs is om met de kinderen bijvoorbeeld naar Arches te gaan in deze periode.
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wij zijn ook ooit in hartje zomer naar Arches geweest, en het was er toen wel vreselijk warm. 't Lijkt me niet echt lekker om met kleine kinderen een wandeling te gaan maken, overdag tenminste. Maar wat je bijvoorbeeld wel zou kunnen doen is 's ochtends heel vroeg naar het park gaan, daarna even terug naar je camping of hotel, en dan als de ergste hitte voorbij is weer naar het park. Zo hebben wij het toen ook gedaan.
De wandeling naar Sand Dune Arch is voor kleine kinderen heel leuk, het is maar heel kort, je hebt veel schaduw en je komt bij een arch waar veel zand onder ligt. 's Avonds is de lichtval mooi in The Windows Section, daar kan je ook hele mooie bogen zien waarvoor je niet al te ver hoeft te lopen.
Maar voor het hele gebied geldt natuurlijk wel dat het echt heel warm kan worden in de zomer, je kinderen moeten daar wel tegen kunnen!
Groeten, Henriëtte
De wandeling naar Sand Dune Arch is voor kleine kinderen heel leuk, het is maar heel kort, je hebt veel schaduw en je komt bij een arch waar veel zand onder ligt. 's Avonds is de lichtval mooi in The Windows Section, daar kan je ook hele mooie bogen zien waarvoor je niet al te ver hoeft te lopen.
Maar voor het hele gebied geldt natuurlijk wel dat het echt heel warm kan worden in de zomer, je kinderen moeten daar wel tegen kunnen!
Groeten, Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Of het te doen is voor iemand van 5 jaar hangt natuurlijk ook af hoe je zoontje andere hikes doet. Ik bedoel hiermee te zeggen, hoe makkelijk gaat hem dat af? Je zult er waarschijnlijk wat langer over doen dan de gemiddelde hiker (zonder kinderen).Souraia schreef:Wij gaan volgend jaar ook naar Arches en willen dan de Delicate Arch van dichtbij zien. Ook wij hebben een jochie van 5 jaar, is de Delicate Arch te doen met iemand van 5 jaar?
De hike naar Delicate Arch is redelijk zwaar (vooral het stuk over de rots is vrij steil) maar wel te doen. Ga in ieder geval niet op het midden van de dag. Ik heb de hike naar Arches nu 2x gedaan. Een keer 's ochtends vroeg en afgelopen zomer 's avonds. Beide keren had ik toen geen last van de hitte en de laatste keer waaide er zelfs een verkoelend briesje.
Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 29 okt 2006, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
De hike naar Delicate Arch is (heen en terug samen) een kleine 5 kilometer, en tijdens de heenweg is het grotendeels omhoog. Maar niet heel erg steil. Het grootste probleem is dat er bijna nergens schaduw is, wij hebben deze wandeling tijdens een erg warme lentedag gedaan en ik heb het er toch wel behoorlijk moeilijk mee gehad. Maar dat lag dus meer aan de hitte dan aan de hike zelf.
Kort voordat je Delicate Arch bereikt moet je via een richel langs een afgrond lopen, die richel is breed genoeg maar ik zou een kind daar toch wel stevig bij de hand houden.
Moeilijk te beoordelen of een kind van 5 dit aankan, dat zal per kind vast wel verschillend zijn. Maar je weet zelf vast het beste of je kind een stevige wandeling kan maken. Het is in elk geval wel heel erg de moeite waard om naar Delicate Arch te gaan, wij vonden het schitterend!
Groetjes,
Henriëtte
Kort voordat je Delicate Arch bereikt moet je via een richel langs een afgrond lopen, die richel is breed genoeg maar ik zou een kind daar toch wel stevig bij de hand houden.
Moeilijk te beoordelen of een kind van 5 dit aankan, dat zal per kind vast wel verschillend zijn. Maar je weet zelf vast het beste of je kind een stevige wandeling kan maken. Het is in elk geval wel heel erg de moeite waard om naar Delicate Arch te gaan, wij vonden het schitterend!
Groetjes,
Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij hebben de hike in Juli gedaan en ik vond hem behoorlijk zwaar.
Wij zijn 's morgens om 9 uur vertrokken maar toen was het al behoorlijk warm. Er stond ook een waarschuwing om minstens twee liter water per persoon mee te nemen. Wij hadden ieder maar twee flesjes bij ons maar die hebben we echt wel nodig gehad. Ik werd op een gegeven moment echt naar van de hitte.
Het hangt er dus helemaal vanaf hoe goed je zoontje tegen de warmte kan, er is bijna geen schaduw onderweg.
Op onze foto's kun je zien hoe steil de route is, misschien heb je daar iets aan: http://albums.pixagogo.com/7064575187
Marjon
Wij zijn 's morgens om 9 uur vertrokken maar toen was het al behoorlijk warm. Er stond ook een waarschuwing om minstens twee liter water per persoon mee te nemen. Wij hadden ieder maar twee flesjes bij ons maar die hebben we echt wel nodig gehad. Ik werd op een gegeven moment echt naar van de hitte.
Het hangt er dus helemaal vanaf hoe goed je zoontje tegen de warmte kan, er is bijna geen schaduw onderweg.
Op onze foto's kun je zien hoe steil de route is, misschien heb je daar iets aan: http://albums.pixagogo.com/7064575187
Marjon
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar de wandeling naar de double-O Arch gemaakt en via de primitive trail weer terug. We hadden dus ook te weinig drinken bij en hebben zelfs onderweg (je kwam op die primitive trail niet veel mensen tegen) gevraagd aan tegenliggers of de kinderen wat mochten drinken.
Het was een geweldige wandeling maar ik was blij dat ie erop zat en we weer water bij het fonteintje aan de parkeerplaats konden drinken.
Dus, het is wel te doen maar neem genoeg water mee!
Elly
Het was een geweldige wandeling maar ik was blij dat ie erop zat en we weer water bij het fonteintje aan de parkeerplaats konden drinken.
Dus, het is wel te doen maar neem genoeg water mee!
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie nu dat jullie kinderen wel een stuk jonger zijn. Dan zou ik het toch bij korte stukjes houden!
Groetjes Elly
Groetjes Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Moab zagen wij ooit eens een grote reclamebord aan de kant van de weg met daarop de tekst: "Visit the other arches in Moab' o.i.d.Maar we betwijfelen of het wel wijs is om met de kinderen bijvoorbeeld naar Arches te gaan in deze periode
Als het om die arches gaat (McDonalds) dan zullen jullie kinderen het ongetwijfeld prachtig vinden.
Gaat het om de echte arches, dan doe je ze er denk ik niet echt een groot plezier mee. Veel steen, veel zon en warm. Onze kinderen vinden wandelingen meestal wel leuk maar hebben wel vaak behoefte aan enige afwisseling tijdens de tocht. Een riviertje op zijn tijd tijdens de wandeling of zo. Dat is hier niet echt het geval.
Martin
-
karin en Willem
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij zouden het niet doen, want de tocht naar Delicate Arch is best wel mooi maar ook lang, (wij deden er 2 uur over om boven te komen)en dan in de volle zon...Wij zijn er afgelopen oktober geweest, en je kunt er bijna geen schaduw vinden...laat staan in Juli/augustus.
Een tocht die wel te doen is , is de tocht naar de Landscape Arch....op de tocht zelf kom je nog meer Arches tegen, en gaat gelijdelijk iets omhoog via een goed pad te berijken.Als het er "stil"is kun je er zelfs herten tegen komen.
Een tocht die wel te doen is , is de tocht naar de Landscape Arch....op de tocht zelf kom je nog meer Arches tegen, en gaat gelijdelijk iets omhoog via een goed pad te berijken.Als het er "stil"is kun je er zelfs herten tegen komen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo! 2 Uur dat is best lang!karin en Willem schreef:Wij zouden het niet doen, want de tocht naar Delicate Arch is best wel mooi maar ook lang, (wij deden er 2 uur over om boven te komen)en dan in de volle zon...Wij zijn er afgelopen oktober geweest, en je kunt er bijna geen schaduw vinden...laat staan in Juli/augustus.
Roland (die bijna niet durft te vertellen dat ie er "slechts" 40 min. over deed om boven te komen
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt ook naar het uitkijkpunt gaan. Dit is een redelijk korte wandeling en dan kun je de boog ook goed zien.

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Leuke foto!
Bij het Delicate Arch Viewpoint (uitkijkpunt) zijn twee wandelpaden. De één kort (vlakke wandeling), de andere een stukje langer (moet wat geklommen worden over een pad).
Zie: http://www.nps.gov/arch/planyourvisit/easytrails.htm
Vorig jaar zijn wij ook bij deze uitkijkpunten geweest en daar maakte ik onderstaande foto. Het is wel een licht tele-opname.
Vanaf dit punt kan er niet naar de arch toe gelopen worden.
Inmiddels hebben wij deze foto (+ nog 3 andere van vorige vakantie) laten uitvergroten op formaat 30 x 40 cm en met passe-partout ingelijst op formaat 40 x 50 cm op onze slaapkamer hangen. Prachtig!

-
karin en Willem
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Schitterende foto's Michellyen Marco.
Wij zijn dus vanaf Wolfe Ranch helemaal de trail gaan lopen.
We hebben het in elk geval dus rustig aan gedaan, daar ik met gezondheidsproblemen kamp.
Ik moet nl. rekening houden met de hoogte in de bergen,
vanwege mijn schildklier.
Ik moet dus regelmatig "uitrusten", anders raakt ie over zijn toeren vandaar.
Da's ook een van de redenen waarom we niet meer op wintersport kunnen gaan.
Maar goed, het was allemaal heel goed te doen.
Ik vond trouwens ook nog dit op de site die al eerder was doorgegeven .
http://www.nps.gov/arch/planyourvisit/longtrails.htm
Long Trails
Delicate Arch
Starting Point: Wolfe Ranch parking area
Length: 3 miles (4.8 km) round trip
Time: 2 to 3 hours
Elevation change: 480 feet (146 meters)
Take at least 1 quart (1 liter) of water per person!
There is no shade. Open slickrock with some exposure to heights.
The first half-mile is a wide, well-defined trail.
Upon reaching the slickrock, follow the rock cairns.
The trail climbs gradually and levels out toward the top of this rock face. Just before you get to Delicate Arch,
the trail goes along a rock ledge for about 200 yards.
Uhmmm..Roland in 40 minuten...da's wel rennen hoor.
Heb je wel van alles kunnen genieten ??

Willem & the Delicate Arch Utah
Wij zijn dus vanaf Wolfe Ranch helemaal de trail gaan lopen.
We hebben het in elk geval dus rustig aan gedaan, daar ik met gezondheidsproblemen kamp.
Ik moet nl. rekening houden met de hoogte in de bergen,
vanwege mijn schildklier.
Ik moet dus regelmatig "uitrusten", anders raakt ie over zijn toeren vandaar.
Da's ook een van de redenen waarom we niet meer op wintersport kunnen gaan.
Maar goed, het was allemaal heel goed te doen.
Ik vond trouwens ook nog dit op de site die al eerder was doorgegeven .
http://www.nps.gov/arch/planyourvisit/longtrails.htm
Long Trails
Delicate Arch
Starting Point: Wolfe Ranch parking area
Length: 3 miles (4.8 km) round trip
Time: 2 to 3 hours
Elevation change: 480 feet (146 meters)
Take at least 1 quart (1 liter) of water per person!
There is no shade. Open slickrock with some exposure to heights.
The first half-mile is a wide, well-defined trail.
Upon reaching the slickrock, follow the rock cairns.
The trail climbs gradually and levels out toward the top of this rock face. Just before you get to Delicate Arch,
the trail goes along a rock ledge for about 200 yards.
Uhmmm..Roland in 40 minuten...da's wel rennen hoor.

Willem & the Delicate Arch Utah
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit 40 minuten was alleen om bij Delicate Arch te komen.karin en Willem schreef:Uhmmm..Roland in 40 minuten...da's wel rennen hoor.
En dan "ren" ik echt niet hoor,
Als je met gezondheidsproblemen zit vind ik het overigens een hele prestatie dat je naar Delicate Arch gelopen bent. Petje af!
Roland
-
jovanand
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij zijn er uit, we twijfelde vanwege de temperatuur, we keren toch de hele route ondersteboven.
Mijn vrouw en ik zijn al een keer in Arches geweest.
We zouden in 2007 eerst een rondreis maken met de kids en de camper van Salt Lake City naar Yellowstone, via SLC naar Arches, Bryce, Zion en Las Vegas.
We draaien alles onderste boven, we gaan vanaf San Francisco, via de Sonora Pass, Yosemite, Seqouia, LA, Disneyland, Flagstaf, South Rim, (misschien Bryce en of Zion) naar Las Vegas, en dus niet met de Camper maar met de Auto.
Allemaal bedankt voor de reacties
Mijn vrouw en ik zijn al een keer in Arches geweest.
We zouden in 2007 eerst een rondreis maken met de kids en de camper van Salt Lake City naar Yellowstone, via SLC naar Arches, Bryce, Zion en Las Vegas.
We draaien alles onderste boven, we gaan vanaf San Francisco, via de Sonora Pass, Yosemite, Seqouia, LA, Disneyland, Flagstaf, South Rim, (misschien Bryce en of Zion) naar Las Vegas, en dus niet met de Camper maar met de Auto.
Allemaal bedankt voor de reacties
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2550 Weergaves
-
Laatste bericht door crazywarning
-