Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Meer Antelope canyons ???

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Meer Antelope canyons ???

Bericht door ess »

hallo,
Ik heb begrepen dat er meer canyons zijn zoals Antelope canyon. Waar kan ik die vinden? En ga je dan ook met een tour of kan je daar zelf in?
Alvast bedankt voor jullie hulp,
Groetjes Ess
Laatst gewijzigd door ess op 31 okt 2006, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Er zijn best veel canyons in Utah en Arizona die je kan bezoeken. Antelope Canyon is wel een heel bijzondere, vanwege de aparte lichtinval. Maar wij hebben diverse andere canyons gezien die ook heel erg mooi zijn.

Mijn favoriete canyon is Little Wild Horse Canyon. Die ligt op ongeveer 35 mijl rijden ten noorden van het plaatsje Hanksville in Utah (daarvan ruim 5 mijl via een onverharde weg). Daarna is het nog ongeveer een kwartier lopen naar de ingang van de canyon. Je hoeft daar niet te betalen, en je kan er zonder begeleiding in. Little Wild Horse Canyon heeft ontzettend mooie rotswanden, sommige stukken zijn wat breder, andere stukken weer heel smal. Een beetje klimmen en klauteren over de rotsen... nergens echt moeilijk maar wel héél erg leuk.

Ik denk dat jij met "Antelope Canyon" Upper Antelope Canyon bedoeld. Daar heel dicht bij ligt ook nog Lower Antelope Canyon. Daar moet je wel voor betalen (ik dacht zo'n 21 dollar per persoon), je wordt er naar toe gebracht (dat is een paar minuten lopen). Maar daarna mag je zelf de canyon in, en zo lang blijven als je wilt. Ook deze canyon is heel erg de moeite waard, het is iets lastiger dan Upper Antelope Canyon omdat je smalle doorgangen hebt, trapjes ed. Maar voor vrijwel iedereen best te doen.

Heel apart zijn Peekaboo en Spooky, twee canyons die heel dicht bij elkaar liggen. Je rijdt dan vanaf de plaats Escalante zo'n 28 mijl over onverharde wegen, en daarna is het nog een stuk lopen, deels over een lastige, schuine rotswand. Peekaboo is een canyon met daarin prachtige bogen.... helaas heb ik die zelf niet gezien omdat de ingang van deze canyon nogal moeilijk is :cry: , je moet een paar meter omhoog klimmen en dat durfde ik niet. Spooky is minder mooi dan Peekaboo, maar het leuke van Spooky is dat ie ongelooflijk smal is. Je moet hier geen last van claustrofobie hebben..... Deze canyon kan je gewoon inlopen (geen klimwerk dus), en dan maar zien hoe ver je komt. Alleen superdunne mensen kunnen de hele canyon door!

Een canyon vlak bij The Wave is Buckskin Gulch. Die hebben we helaas niet kunnen doen omdat er water in stond, toen wij daar waren. Maar die moet ook erg mooi zijn. En er zijn er nog veel meer, kijk bijvoorbeeld eens op http://www.americansouthwest.net/slot_c ... index.html

Groetjes,
Henriëtte
Laatst gewijzigd door Henriëtte op 31 okt 2006, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
ess
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ess »

Hoi Henriette,
Bedankt voor je uitgebreide antwoord,
Ben gelijk evne gaan zoeken op internet en de lower antelope canyon lijkt me ook wel wat. Het is me alleen niet helemaal duidelijk of je dat van te voren moet reserveren en hoe je daar moet komen?

Verder ben ik ook iets over canyon "X" tegen gekomen, ken je dat? dat is alleen in vehouding veel duurder ligt een beetje aan de soort tour maar gemiddeld $100,- Je bent dan wel maar max met 6 mensen in deze canyon. Dus als we hier voor zouden kiezen wil ik wel zeker weten of het de moeite waard is :shock:

Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Nee helaas, canyon X ken ik niet. 't Klinkt wel heel leuk, met zo'n klein aantal mensen in de canyon!

Voor Lower Antelope Canyon hoef je niet te reserveren, je rijdt gewoon naar de parkeerplaats toe en daar vind je de Native Americans bij wie je kan betalen.
De routebeschrijving: rijd vanuit Page via de 98 naar het oosten (richting Kaibeto). Na 6 mijl kom je bij een kruising, kort voor die kruising ligt de parkeerplaats voor Upper Antelope Canyon. Ga op de kruising linksaf via Route N22b. De parkeerplaats voor Lower ligt 300 meter verder.

(Als je foto's van Lower Antelope Canyon wilt zien, we hebben toevallig gisteren onze beste foto's bij elkaar gezocht. Deze week - als 't een beetje mee zit vanavond al - komen ze on line!)
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

Little Wild Horse Canyon is idd erg de moeite waard. Het ligt in de buurt van Goblin Valley State Park. Wij hebben maar een klein stukje van de canyon kunnen lopen omdat we eerst naar de goblins waren geweest en daar een trail hebben gelopen. Achteraf hadden we die tijd in Little Wild Horse Canyon willen doorbrengen, naar mijn mening veel meer de moeite waard dan GVSP.

Je kunt daar ook een mooie hike maken door LWHC en Bell Canyon te combineren tot een loop.

Ik zal later vandaag ook een foto plaatsen van Lower Antelope Canyon van bovenaf gezien. Je moet namelijk van bovenaf met trappetjes afdalen in de canyon.
Heb nog steeds geen foto's en reisverslag online van maart/april '06 *schaam*
case23.com
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door case23.com »

Henriëtte schreef:(Als je foto's van Lower Antelope Canyon wilt zien, we hebben toevallig gisteren onze beste foto's bij elkaar gezocht. Deze week - als 't een beetje mee zit vanavond al - komen ze on line!)
Ben even aan het werk gezet maar inderdaad staan ze nu online.
http://www.case23.com/vision23/amerika/ ... klein.html

Greetz
With both feet on the ground you won't get far!!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wauw!!!
Wat een geweldig mooie foto's hebben jullie gemaakt. Echt schitterend, mijn complimenten.
Deze canyon komt ook op mijn "to do" lijstje.
Ik zag dat er ook weer dagen aan het reisverslag zijn toegevoegd. Erg leuk om te lezen en heel herkenbaar.

Groetjes Marjon
ess
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ess »

GEWELDIG.....
Ik ben om..... ik ga niet naar canyon"X" maar ga een ieder geval naar lower antelope canyon.
SUPER foto's en bedankt voor het snelle plaatsen
Heb net ook op Amazon.com een boekje besteld over "Canyon hiking guide to the Colorado Plateau" van Kelsey en een boekje over slot canyons.
We wilde eerst eigenlijk de hele dag op de boot naar rainbow bridge maar dit is veeeeellll leuker.
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

ess schreef:We wilden eerst eigenlijk de hele dag op de boot naar rainbow bridge maar dit is veeeeellll leuker.
Een boottocht op Lake Powell is wel leuk om te doen hoor. Er zijn ook kortere tochten te maken. Zo hebben wij de 2 ½ uurs Navajo Tapistry-tocht gedaan.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
ess
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ess »

markro schreef:
ess schreef:We wilden eerst eigenlijk de hele dag op de boot naar rainbow bridge maar dit is veeeeellll leuker.
Een boottocht op Lake Powell is wel leuk om te doen hoor. Er zijn ook kortere tochten te maken. Zo hebben wij de 2 ½ uurs Navajo Tapistry-tocht gedaan.
In 2003 hebben we inderdaad ook zo'n tocht gedaan was inderdaad erg leuk maar ik zou zelf niet twee keer de zelfde tocht maken.
groetjes ess
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
grensje
Amerika-ontdekker

Bericht door grensje »

wat een prachtige foto`s!
wat is eigenlijk het verschil tussen upper en lower antelope Canyon en waar gaat jullie voorkeur naar uit?

groet anja
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Er zijn een paar verschillen tussen Upper en Lower, Anja. Het mooiste aan Upper is de lichtinval, ongeveer rond 12 uur 's middags. Kijk bijvoorbeeld eens op deze foto Afbeelding

Die mooie lichtinval heb je niet bij Lower. Maar daar heb je wel veel meer variatie in de rotswanden, en dat is ook erg mooi. Het tweede belangrijke verschil is dat Upper veel makkelijker is, de bodem is daar vlak en je kan daar dus heel eenvoudig lopen. Bij Lower heb je smalle doorgangen, trappen ed, en dat maakt het toch extra leuk om daar doorheen te lopen. Bij Upper kan je alleen samen met een gids de canyon in, en je moet je aan de afgesproken tijd houden. Wij zijn ongeveer een uur in de canyon geweest. Bij Lower mag je zo lang blijven als je zelf wilt. En het laatste verschil: Upper is veel bekender en daarom erg druk met toeristen. Bij Lower zou het minder druk zijn, maar toen wij er waren viel dat eigenlijk wel erg tegen... het was toen echt file lopen!

De canyons zijn allebei heel erg mooi en ik heb eigenlijk niet echt een voorkeur.

Groetjes,
Henriëtte
grensje
Amerika-ontdekker

Bericht door grensje »

bedankt voor de goede uitleg en de mooie foto. we moeten maar eens gaan bedenken welke we willen zien.

groet anja
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer