Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hotel San Francisco
Re: Hotel San Francisco
Tja, in het spitsuur is het natuurlijk, net als in iedere grote stad, druk in SF.
Je kunt echter (als je zoals ik vanaf het vliegveld komt) bijna tot aan de Bay Bridge op de grote weg blijven en dan heb je met die drukte weinig te maken.
Dan kom je op de Embarcadero (de weg die langs de baai loopt) en daar kun je ook best goed doorrijden.
Mijn favoriete parkeerterrein:
Kijk eens op Google. Vlakbij pier 39 zie je een grote driehoekige pier. (ik nummer weet ik zo niet meer, ik dacht dat het 27 of 23 was)
Die driehoek is een groot parkeerterrein. Als je met Google satelliet of Google earth kijkt zie je de auto's staan.
Let wel op, want de ingang naar dat parkeerterrein is wat onopvallend
Parkeren kost daar door de week 20 $ per dag en in het weekend 10 $ per dag. Vanaf daar loop je in 5 min naar Pier 39 bij Fishermans Wharf.
Als je toch met Google Earth aan het kijken bent en je volgt de Embarcadero zie je langs die weg trouwens meerdere parkeerterreinen.
Hoe het met parkeren in het oostelijke deel van California Street zit weet ik niet.
Het is wel zo dat hoe verder van het centrum hoe gemakkelijker en goedkoper je kunt parkeren.
Waar precies de grens van betaald / gratis parkeren ligt weet ik niet
Ik weet wel dat je in en rondom het Golden Gate park op veel plaatsen (niet overal) al gratis kunt parkeren.
Je kunt echter (als je zoals ik vanaf het vliegveld komt) bijna tot aan de Bay Bridge op de grote weg blijven en dan heb je met die drukte weinig te maken.
Dan kom je op de Embarcadero (de weg die langs de baai loopt) en daar kun je ook best goed doorrijden.
Mijn favoriete parkeerterrein:
Kijk eens op Google. Vlakbij pier 39 zie je een grote driehoekige pier. (ik nummer weet ik zo niet meer, ik dacht dat het 27 of 23 was)
Die driehoek is een groot parkeerterrein. Als je met Google satelliet of Google earth kijkt zie je de auto's staan.
Parkeren kost daar door de week 20 $ per dag en in het weekend 10 $ per dag. Vanaf daar loop je in 5 min naar Pier 39 bij Fishermans Wharf.
Als je toch met Google Earth aan het kijken bent en je volgt de Embarcadero zie je langs die weg trouwens meerdere parkeerterreinen.
Hoe het met parkeren in het oostelijke deel van California Street zit weet ik niet.
Het is wel zo dat hoe verder van het centrum hoe gemakkelijker en goedkoper je kunt parkeren.
Waar precies de grens van betaald / gratis parkeren ligt weet ik niet
Ik weet wel dat je in en rondom het Golden Gate park op veel plaatsen (niet overal) al gratis kunt parkeren.
-
- Amerikafan
- Partner van: Evie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
The Great Kristof aka Radarlove has completed his Great Work 
[img] [/img]
Dit zouden dan de parkings moeten zijn in de buurt van Pier 39. De eerste dag gaan we sowieso eens met de BART gaan, mss dat we op de tweede dag dan wel met de auto gaan. Alvast bedankt voor de info, Cees!

[img] [/img]
Dit zouden dan de parkings moeten zijn in de buurt van Pier 39. De eerste dag gaan we sowieso eens met de BART gaan, mss dat we op de tweede dag dan wel met de auto gaan. Alvast bedankt voor de info, Cees!
Die kleine kruisjes herken ik niet allemaal, maar dat grote kruis is in ieder geval de parkeerplaats op de driehoekige pier die ik bedoelde.
Heb je ook op de link geklikt in mijn bericht op de vorige pagina ?
Hier is ie nog een keer: http://www.bestparking.com/
Op die site kun je na het kiezen van een plaats in het linker menu de datum en tijd van aankomst en vertrek invullen en dan krijg je alle parkeerplaatsen met prijzen te zien

Op die site kun je na het kiezen van een plaats in het linker menu de datum en tijd van aankomst en vertrek invullen en dan krijg je alle parkeerplaatsen met prijzen te zien
-
- Amerikafan
- Partner van: Evie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Die andere kruisjes zijn de parkings die ik van Bestparking.com afgehaald heb, vandaar.
Ah, oké .............

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Volgens mij heb ik het kruisje net boven Bay street en embarcadero laatst nog ergens mbv een google streetview foto geplaatst op dit forum.
Wij hadden komende uit Monterey op de 101 wel last van files ja. Vanaf San Mateo tot we eigenlijk op het stuk kwamen waar de 101 samenloopt met van Ness avenue. In de stad zelf konden we eigenlijk overal goed rijden. Behalve een deel met de hop on-off bus http://www.youtube.com/watch?v=ItNPWg2dYqE vanaf 9:20 Maargoed, wat is 10 minuten in de stad en een uur buiten SF nou helemaal op een hele vakantie. Zelfs in LA geen noemenswaardige file gehad.
Wij hadden komende uit Monterey op de 101 wel last van files ja. Vanaf San Mateo tot we eigenlijk op het stuk kwamen waar de 101 samenloopt met van Ness avenue. In de stad zelf konden we eigenlijk overal goed rijden. Behalve een deel met de hop on-off bus http://www.youtube.com/watch?v=ItNPWg2dYqE vanaf 9:20 Maargoed, wat is 10 minuten in de stad en een uur buiten SF nou helemaal op een hele vakantie. Zelfs in LA geen noemenswaardige file gehad.
-
- Amerikakenner
Voor wie deze goede tip zorgvuldig genoteerd heeft: deze week was deze parking niet bruikbaar vanwege de sailing cup en ik vermoed dat dat zo zal blijven tot eind september.Mijn favoriete parkeerterrein:
http://www.americascup.com/en/sanfrancisco/getting-here
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Iemand bekend met Days Inn Oakland airport, reviews verschillend op tripadvisor, echter een van de weinige hotels waar je op internet kan boeken voor 5 personen. Is eigenlijk ook alleen om te overnachten, we zullen voornamelijk in SF verblijven(half uurtje rijden) en daarna weer op tijd naar Yosemity. Probleem met tripadvisor vind ik dat de een het prima vindt de ander geweldig dus misschien heeft iemand van het forum ervaring met dit hotel, deze locatie??
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Hoi, als ik op bestparking.com kijk zie ik geen prijs indicatie op de plaats van dat grote kruis.Cees A schreef:Die kleine kruisjes herken ik niet allemaal, maar dat grote kruis is in ieder geval de parkeerplaats op de driehoekige pier die ik bedoelde.![]()
Staan niet alle parkings op de site, of ligt het aan mij ?
Nee, ligt niet aan jou. Die parking staat er niet op. Geen idee waarom niet.
Ik kan je echter uit eigen ervaring vertellen dat het dagtarief daar 20 $ per dag is op doordeweekse dagen en 10 $ per dag in het weekend.
Ik kan je echter uit eigen ervaring vertellen dat het dagtarief daar 20 $ per dag is op doordeweekse dagen en 10 $ per dag in het weekend.
Toevallig kwam er een kamer vrij in het Beresford Hotel, Suffix st. Dus die maar snel geboekt.
Het lijkt me toch iets handiger om in de stad te verblijven, dan op en neer te rijden naar een buitenwijk.
Het is me niet duidelijk wat de parkeerkosten zijn bij dat hotel, wordt hopelijk geen onaangename verrassing..
Het lijkt me toch iets handiger om in de stad te verblijven, dan op en neer te rijden naar een buitenwijk.
Het is me niet duidelijk wat de parkeerkosten zijn bij dat hotel, wordt hopelijk geen onaangename verrassing..
Samen met m'n vriendin vertrek ik op vrijdag 4 oktober naar SF. Op maandag 7 oktober halen we onze camper op bij Cruise America. Hebben jullie nog goede tips voor een, enigszins betaalbare, overnachting in SF?
Heel dit topic gaat daar over ......................
Begin dus eens op pagina 1 te lezen

Begin dus eens op pagina 1 te lezen
ik quote mijn eigen bericht maar evenMTX123 schreef:Toevallig kwam er een kamer vrij in het Beresford Hotel, Suffix st. Dus die maar snel geboekt.

Inmiddels hebben we 3 nachten in hotel Beresford achter de rug, en ik moet zeggen dat dit met grote voorsprong het hotel met de slechtste prijs/kwaliteit verhouding is wat ik ooit in de USA heb gehad.
Een kleine toelichting: heel oud stadshotel, slechte staat van onderhoud, heel kleine benauwde kamer, geen airco, wel een oude rammel ventilator op de grond, uitzicht op een gebouw 2 meter verder, geen haardroger of wat dan ook, wifi gratis maar alleen op de begane grond, ontbijt was gewoon schandalig slecht, valet parking voor 30 dollar per nacht, hotel kostte zelf 170 dollar per nacht, 3e nacht brandalarm in het aangrenzende gebouw en aanstormende brandweer- na 3 keer de desk gebeld te hebben (geen antwoord)- aangekleed en met de trap van de 7e naar beneden gegaan om poolshoogte te nemen- er was niemand aan de desk, zeker zelf buiten kijken, etc. Kortom ik kan het niemand aanbevelen tenzij het 30 euro per nacht of zo kost. Volgende keer (zo die er ooit komt) een motel in een buitenwijk van SF nemen, gratis parkeren, en lekker met het openbaar (heel goed geregeld in SF) op en neer naar de binnenstad. Waar overigens niet heel veel naar mijn smaak te zien is: de fisherman's wharf en de golden gate bridge, Alcatraz was gesloten, nou ja 1 dag was achteraf meer dan genoeg geweest..
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Red Coach Motor Lodge in Eddy Street, dicht tegen Van Ness Ave, een aanrader, is een betaalbaar hotel voor SF en te boeken via oa Booking.com
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Wij verbleven onlangs in het San Remo hotel in SF. We vonden het 1 van de leukste hotels van onze rondreis. Ontzettend gastvrij daar! Binnen vijf minuten lopen op Fishermans Wharf. Het hotel is gebouwd in de oude italiaanse stijl. parkeren voor 10 euro per nacht, overnachting was 95 euro per nacht. Zie http://www.booking.com/hotel/us/san-rem ... ity_target
Coventry Motor Inn (op aanraden van enkele leden hier).
Het was wel ok:
- niet goedkoop, maar niet te duur.
- 15 min wandelen van Fisherman's Warf
- Leuke straatjes rondom met wat winkels (oa. Apple-store) en het beste sushi-restaurant ooit!
Het was wel ok:
- niet goedkoop, maar niet te duur.
- 15 min wandelen van Fisherman's Warf
- Leuke straatjes rondom met wat winkels (oa. Apple-store) en het beste sushi-restaurant ooit!

Ik wou ook reserveren in hotel Beresford..nu twijfel ik toch wel..MTX123 schreef:ik quote mijn eigen bericht maar evenMTX123 schreef:Toevallig kwam er een kamer vrij in het Beresford Hotel, Suffix st. Dus die maar snel geboekt.
Inmiddels hebben we 3 nachten in hotel Beresford achter de rug, en ik moet zeggen dat dit met grote voorsprong het hotel met de slechtste prijs/kwaliteit verhouding is wat ik ooit in de USA heb gehad.
Een kleine toelichting: heel oud stadshotel, slechte staat van onderhoud, heel kleine benauwde kamer, geen airco, wel een oude rammel ventilator op de grond, uitzicht op een gebouw 2 meter verder, geen haardroger of wat dan ook, wifi gratis maar alleen op de begane grond, ontbijt was gewoon schandalig slecht, valet parking voor 30 dollar per nacht, hotel kostte zelf 170 dollar per nacht, 3e nacht brandalarm in het aangrenzende gebouw en aanstormende brandweer- na 3 keer de desk gebeld te hebben (geen antwoord)- aangekleed en met de trap van de 7e naar beneden gegaan om poolshoogte te nemen- er was niemand aan de desk, zeker zelf buiten kijken, etc. Kortom ik kan het niemand aanbevelen tenzij het 30 euro per nacht of zo kost. Volgende keer (zo die er ooit komt) een motel in een buitenwijk van SF nemen, gratis parkeren, en lekker met het openbaar (heel goed geregeld in SF) op en neer naar de binnenstad. Waar overigens niet heel veel naar mijn smaak te zien is: de fisherman's wharf en de golden gate bridge, Alcatraz was gesloten, nou ja 1 dag was achteraf meer dan genoeg geweest..

Nou ja, ik raad het dus af, tenzij je er voor een spotprijs terecht zou kunnen natuurlijk.Putte7 schreef: Ik wou ook reserveren in hotel Beresford..nu twijfel ik toch wel..
De 200 dollar (incl parkeren) per nacht, die wij betaalden, is het absoluut niet waard.
Het genoemde San Remo hotel viel bij ons zowiezo af, vanwege geen eigen toilet en douche.
Ik heb achteraf spijt dat ik mijn eerdere plannetje niet uitgevoerd heb:
geen hotel in het centrum, maar een goed en goedkoop motel in een buitenwijk (bijv Howard Johnson),
met wel gratis parkeren, ontbijt en wifi + badkamer + toilet op de kamer, in de buurt van openbaar vervoer (BART of bushalte).
Wij verbleven nu in het centrum, maar hebben evengoed alles met openbaar vervoer bezocht.
Dat is handig en goedkoop, met een dagkaart.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Die Howard Johnson San Bruno kan ik van harte aanbevelen! Stukken goedkoper.
Zag trouwens dat ik al eerder over dit hotel had geschreven
Zag trouwens dat ik al eerder over dit hotel had geschreven

1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa