Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Sluiten nationale parken?!
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Sluiten nationale parken?!
Vandaag halen we de camper op. Op vier oktober staat er een reservering voor ons eerste nationale seashore. Ik hoop dat de boel dan weer open is. En twijfel om daar een campground op een State park te nemen. En dan op 12 oktober staat GSMNP op onze planning. Ga er voor nu maar van uit dat de boel dan gewoon weer open is.
Eind 1995 / begin 1996 waren we een eerste keer in de USA en toen is precies hetzelfde gebeurd.
Het was een korte reis en heb dus alleen info over een beperkt aantal parken.
Dit is onze ervaring:
- Voor alle duidelijkheid het gaat alleen om parken met de naam "National" en NIET om State Parks of b.v. Monument Valley want die zijn gewoon open.
- Nationale Parken met doorgangswegen waren open en kon men doorrijden maar er is GEEN service en . . er is dus ook geen ingang te betalen.
- Grand Canyon, Death Valley: alles kon bezocht worden
- Zion: doorgangsweg was open, Canyon gesloten
- Joshua Tree: doorgangsweg was open maar geen zijwegen
- Bryce: gesloten (vanuit Ruby's Inn waren er wel helikopter vluchten, ook een belevenis)
- Powell Lake, Monument Valley . . . : gewoon open.
Met deze info kan men misschien een beetje extrapoleren naar andere parken: doorgangswegen open, doodlopende wegen gesloten, geen service.
Het was een korte reis en heb dus alleen info over een beperkt aantal parken.
Dit is onze ervaring:
- Voor alle duidelijkheid het gaat alleen om parken met de naam "National" en NIET om State Parks of b.v. Monument Valley want die zijn gewoon open.
- Nationale Parken met doorgangswegen waren open en kon men doorrijden maar er is GEEN service en . . er is dus ook geen ingang te betalen.
- Grand Canyon, Death Valley: alles kon bezocht worden
- Zion: doorgangsweg was open, Canyon gesloten
- Joshua Tree: doorgangsweg was open maar geen zijwegen
- Bryce: gesloten (vanuit Ruby's Inn waren er wel helikopter vluchten, ook een belevenis)
- Powell Lake, Monument Valley . . . : gewoon open.
Met deze info kan men misschien een beetje extrapoleren naar andere parken: doorgangswegen open, doodlopende wegen gesloten, geen service.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ed bedankt voor de info maar dit artikel spreekt e.e.a. tegen:
http://abcnews.go.com/Politics/wireStor ... n-20425798
At the Grand Canyon park, authorities will be posted at entrance gates and turn back visitors, while others will cordon off overlooks along a state highway that will remain open to through traffic. Signs will be placed at trailheads telling people they have to leave.
Dutch eXpat - nieuw portaal voor Nederlanders in het buitenland
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mart81 schreef:wat ongelovelijk zuur..
weten de ervaringsdeskundigen hoe lang dit doorgaans duurt? loopt het in dagen, weken of maanden?
wij hebben zelf een trip geboekt voor Maart 2014. Ik vermoed dat het tegen die tijd voor ons wel opgelost is maar dat biedt de mensen die nu gaan natuurlijk geen soelaas echt enorm zuur
Gemiddeld duurt het drie dagen, met een uitschieter in 1996 van drie weken.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
nova1 schreef:Ik heb ook weer even gerelativeerd inmiddelsWe gaan er inderdaad maar het beste van maken (ondanks dat wij wel nog de mogelijkheid hebben door het faillissement van Oad om de boel kostenloos te annuleren). Maar er is inderdaad vast nog genoeg te zien!
Ik zag net al in de buurt van Phoenix (waar wij aankomen) een state park The Lost Dutchmann (erg toepasselijk haha! maar op Google afbeeldingen ziet dat er bijv. ook mooi uit).
Als iemand nog verder zo mooie stateparks weet in de buurt van Grand Canyon (south rim) en Yosemite (mariposa Grove) hoor ik het graag. Wij vertrekken maandag a.s.
Maar inderdaad, met een beetje geluk is alles tegen die tijd misschien weer open.
Vanuit Phoenix naar Dutchman, en daar start gelijk de Apache trail, een prachtige route, die meer dan de moeite is om te rijden,langs de Roosevelt Dam.
Ook de omgeving van Sedona is de moeite van het verblijf, en in de buurt heb je nog veel meer moois, buiten de Grand canyon.
Ook heb je, komende vanuit Cameron richting de East Entrance van de gc nog de Little Colorado River Gorge, een parg gerund door de Navajo, ook een mooie stop. http://navajonationparks.org/htm/littlecolorado.htm
De Nationale Parken zijn natuurlijk prachtig, maar alles er omheen is zeker net zo mooi, en er zijn veel dingen die je anders gewoon voorbij zou rijden waar je nu dus wel stopt, mocht het zo ver komen dat de parken nog dicht zijn wanneer jullie gaan.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
van het twitter account van Yosemite:
Tioga Road will remain open for through traffic, but no stopping inside the park (such as parking+hiking) will be permitted
Yosemite would be closed, although through roads (like Tioga) would be open for drive-through traffic (no parking).
[quote="Mart81"]Ed bedankt voor de info maar dit artikel spreekt e.e.a. tegen:
Mart, mijn berichtje is geschreven in de verleden tijd hé en slaat op de situatie van toen, maar ik vermoed dat dit ook nu, algemeen gezien, de teneur is.
Mart, mijn berichtje is geschreven in de verleden tijd hé en slaat op de situatie van toen, maar ik vermoed dat dit ook nu, algemeen gezien, de teneur is.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Sorry het was niet als kritiek bedoeld ik probeer alleen de feiten boven water te halen opdat leden van dit forum en andere reizigers straks niet voor een gesloten deur (of slagboom) staaned97 schreef:Mart, mijn berichtje is geschreven in de verleden tijd hé en slaat op de situatie van toen, maar ik vermoed dat dit ook nu, algemeen gezien, de teneur is.

Dutch eXpat - nieuw portaal voor Nederlanders in het buitenland
Mart, geen probleem hoor, ik heb dit helemaal niet als kritiek beschouwd.
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
De website nps.gov is offline, en volgens hun mededeling zijn ALLE nationale parken tot nader bericht gesloten.
http://www.publiclandsday.orgReimar schreef:afgelopen zaterdag waren ze al aan het staken en was overal de toegang gratis.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
pffff zo lang gedacht over een route.... nu dit.
wij gaan a.s. vrijdag op huwelijksreis en bezoeken 9 parken in 3 weken.
route qua parken is Rocky Mountain NP, Arches NP, Canyonlands NP, Bryce, Zion, GC, Death Valley, Seqouia/KC.
Hopelijk is het dus snel opgelost. Zo niet dan hoor ik graag tips, mijn 'droom' valt een beetje in duigen zo.
Ik zal eens kijken naar de State Parks... Maar ik trip wel omdat ik geen tijd heb om nu nog veel te 'veranderen' in de route...........
Misschien uitwijken naar Monument Valley en in Page wat langer blijven wat al werd voorgesteld hierboven.
pffff succes iedereen die er heen gaat!
wij gaan a.s. vrijdag op huwelijksreis en bezoeken 9 parken in 3 weken.
route qua parken is Rocky Mountain NP, Arches NP, Canyonlands NP, Bryce, Zion, GC, Death Valley, Seqouia/KC.
Hopelijk is het dus snel opgelost. Zo niet dan hoor ik graag tips, mijn 'droom' valt een beetje in duigen zo.
Ik zal eens kijken naar de State Parks... Maar ik trip wel omdat ik geen tijd heb om nu nog veel te 'veranderen' in de route...........
Misschien uitwijken naar Monument Valley en in Page wat langer blijven wat al werd voorgesteld hierboven.
pffff succes iedereen die er heen gaat!
Over Death Valley kreeg ik zojuist via Facebook dit bericht :
Government Shutdown Update:
All roads other than Hwy 190 will be shutdown for an indefinite amount of time. Barricades will be in effect at the intersections of Hwy190 and the Badwater and Scotty's Castle roads. The gas pumps will not be working at Stovepipe Well, but all other facilities at SPW, FCR, and PSR will be open. The Death Valley Road Conditions and Death Valley National Park pages will also not be active. Sorry for the inconvenience. (dk)
Government Shutdown Update:
All roads other than Hwy 190 will be shutdown for an indefinite amount of time. Barricades will be in effect at the intersections of Hwy190 and the Badwater and Scotty's Castle roads. The gas pumps will not be working at Stovepipe Well, but all other facilities at SPW, FCR, and PSR will be open. The Death Valley Road Conditions and Death Valley National Park pages will also not be active. Sorry for the inconvenience. (dk)
Ben ik blij dat we net terug zijn. Maar er is inderdaad zoooo veel meer in de omgeving van de parken dat je je echt niet kunt vervelen aldaar. Natuurlijk vervelend dat de maandenlange planning van vele in het water valt, maar voor de mensen aldaar is het nog vervelender. Die hebben wel andere zaken aan hun hoofd als 'vakantiestress'.
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
De eerste gevolgen van de 'shutdown' beginnen voelbaar te worden. Zojuist gestopt bij Oregon Dunes om daar te gaan wandelen. Het was gestopt met regenen en het zag er daar schitterend uit. Wandelschoenen aan en op punt van vertrekken. Totdat we aangesproken werden door een medewerker dat ze gingen sluiten. Als we niet weg gingen zouden we er niet meer uit kunnen met de auto. Zonder wandeling dus weer vertrokken. 
Voor de meneer in westie natuurlijk nog veel naarder, maar dit is geen National Park en dus wel dicht. Het viel onder de National State Forest (oid ???).
Groetjes,
Wendy

Voor de meneer in westie natuurlijk nog veel naarder, maar dit is geen National Park en dus wel dicht. Het viel onder de National State Forest (oid ???).
Groetjes,
Wendy
2013 4de reis VS, Noordwesten. http://weblog.wenmar.org/?q=node/249" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is een National Recreation Area; die vallen ook onder National Park Service. Een State Forest (geen National State Forest) zou normaal gesproken wel gewoon open moeten zijn, omdat die onder het budget van de betreffende State vallen.
Dit is echt klote voor de mensen die daar nu zitten . Als ik volgend jaar van 30 augustus tm 26 sept een tocht wil maken zit ik dan veilig ? Want ik heb dit vaker gelezen en toen kwam het ook voor in september dacht ik .
- MartiXL
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Dit is onze eerste keer Amerika. Wij zitten momenteel in Moab. Op de planning vandaag stond Arches National Park. Maar toen we daar vanochtend om 6:15 stonden, was de weg naar de ingang al gesloten.
In plaats daarvan zijn we naar Corona Arch gelopen. Hebben we toch nog een mooie boog gezien en een leuke wandeling gehad.
Nu gaan we morgen naar Torrey, via Goblin Valley State Park (welke wel open is, als het goed is?).
De vraag is nu, de weg tussen dit park en Torrey (UT-24) loopt volgens mij door Capitol Reef National Park, of niet? Is deze weg dan wel gewoon open?
En hetzelfde voor de UT-12. Is deze wel gewoon toegankelijk? Vanuit Torrey gaat onze route namelijk weer langs Bryce.
Daar gaan we dan denk ik Kodachrome Basis State Park bezoeken, i.p.v. Bryce.
In plaats daarvan zijn we naar Corona Arch gelopen. Hebben we toch nog een mooie boog gezien en een leuke wandeling gehad.
Nu gaan we morgen naar Torrey, via Goblin Valley State Park (welke wel open is, als het goed is?).
De vraag is nu, de weg tussen dit park en Torrey (UT-24) loopt volgens mij door Capitol Reef National Park, of niet? Is deze weg dan wel gewoon open?
En hetzelfde voor de UT-12. Is deze wel gewoon toegankelijk? Vanuit Torrey gaat onze route namelijk weer langs Bryce.
Daar gaan we dan denk ik Kodachrome Basis State Park bezoeken, i.p.v. Bryce.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je wel door Capitol Reef zult kunnen rijden. Op weg naar Torrey zul je inderdaad naar Goblin Valley kunnen gaan. En naar Little wild Horse Canyon. Kijk ook op http://www.ontdek-amerika.nl voor andere bezienswaardigheden.
In plaats van de route via de I70 (en vergeet ook de scenic byway 1298 niet) zou je ook de 95 kunnen nemen als je nu tijd over hebt. Wij reden dat in juni, zie ons verslag.
De UT 12 zal geen probleem zijn.
@Remmos; lees ook even de rest van het topic door.
Marianne
In plaats van de route via de I70 (en vergeet ook de scenic byway 1298 niet) zou je ook de 95 kunnen nemen als je nu tijd over hebt. Wij reden dat in juni, zie ons verslag.
De UT 12 zal geen probleem zijn.
@Remmos; lees ook even de rest van het topic door.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 3223 Weergaves
-
Laatste bericht door WalterL
-