Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route Monterey - Los Angeles
Route Monterey - Los Angeles
Vandaag zijn we aangekomen in Monterey vanaf Sf. Wat een prachtige route en geweldige stops mede door jullie tips, ontzettend bedankt!! De Whale-Watching vanmiddag was erg gaaf, de grote Humoback-Whales waren net gevoerd dus ze waren in grote hoeveelheden aanwezig, we hebben er zo'n 20 gezien, echt een aanrader! Vanavond de 17 mile-drive rijden.
Morgenochtend rijden we van Monterey naar Los Angeles (Hollywood) ik hoop rond 7uur daar te zijn, we rijden morgen rond 6uur ochtend weg. Wat zijn de mooie stops? Onderstaande heb ik in gedachte:
1) Hearst Castle (niet geresveerd, zoveel tijd hebben we niet, wel mooi om te zien)
2) Santa Barbara
3) Santa Monica
4) Big Sur
5) San Simeon
Aanbevelingen en tips zijn van harte welkom, bedankt!!
Morgenochtend rijden we van Monterey naar Los Angeles (Hollywood) ik hoop rond 7uur daar te zijn, we rijden morgen rond 6uur ochtend weg. Wat zijn de mooie stops? Onderstaande heb ik in gedachte:
1) Hearst Castle (niet geresveerd, zoveel tijd hebben we niet, wel mooi om te zien)
2) Santa Barbara
3) Santa Monica
4) Big Sur
5) San Simeon
Aanbevelingen en tips zijn van harte welkom, bedankt!!
- bedeve
- Amerika-expert
Re: Route Monterey - Los Angeles
Je hebt een hele mooie dag gehad in Monterey.
Mooi dat je niet een week eerder was.
Nu zal het wat kouder zijn geworden,zo te zien krijg je een paar mistflarden.
Ik zie dat de lucht bij Moss Landing wat heiig is
Morgen weer zo'n dag.
Even over je planning.
Wil je eerst nog naar Big Sur ,wat vlak bij jou is?
Specifieke reden ?
Met de rest van je ideen kom je de dag ook wel door.
Onderweg kom je nog genoeg plekken tegen met uitzicht en zee olifanten.
Blijft er de keuzen tussen de kitch van Hearst en de focus op de natuur rond highway one.
Als je die helemaal doorrijdt tot Santa Monica zijn er in de Santa Monica Hills thv Malibu ook hele leuke plekken .
Als je het laatste stuk over de 405 en vervolgens 10 wilt rijden is het een tip om even bij het Getty Center aan te gaan.
Je hoeft geen museum liefhebber te zijn om hier van te genieten.
De aparte gebouwen,relaxte sfeer en schitterend uitzicht.
En vandaar zomaar in Santa Monica , de pier met een goede Mexicaan,en natuurlijk Third street om even op stap te zijn.
Veel plezier verder.
Is er in Monterey al iets te merken van het komende jazz festival ?
Extra drukte ?
Mooi dat je niet een week eerder was.
Nu zal het wat kouder zijn geworden,zo te zien krijg je een paar mistflarden.
Ik zie dat de lucht bij Moss Landing wat heiig is
Morgen weer zo'n dag.
Even over je planning.
Wil je eerst nog naar Big Sur ,wat vlak bij jou is?
Specifieke reden ?
Met de rest van je ideen kom je de dag ook wel door.
Onderweg kom je nog genoeg plekken tegen met uitzicht en zee olifanten.
Blijft er de keuzen tussen de kitch van Hearst en de focus op de natuur rond highway one.
Als je die helemaal doorrijdt tot Santa Monica zijn er in de Santa Monica Hills thv Malibu ook hele leuke plekken .
Als je het laatste stuk over de 405 en vervolgens 10 wilt rijden is het een tip om even bij het Getty Center aan te gaan.
Je hoeft geen museum liefhebber te zijn om hier van te genieten.
De aparte gebouwen,relaxte sfeer en schitterend uitzicht.
En vandaar zomaar in Santa Monica , de pier met een goede Mexicaan,en natuurlijk Third street om even op stap te zijn.
Veel plezier verder.
Is er in Monterey al iets te merken van het komende jazz festival ?
Extra drukte ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Het was inderdaad een superdag! Weinig te merken van het jazz-festival wat morgen begint hier. Niet extra druk ofzo! De 17-mile drive gedaan en dat is ook echtbeen aanrader! We zijn om 6uur gestart bij het begin en zodoende werd het schemeriger. Vlak bij punt 18 hebben we veel herten en wasberen gezien die bij de auto's kwamen! Om kwart voor 8 bij het laatste punt.
Big surbwil ik graag doorheen om ff over de Bixbee Creek Bridge te rijden, ziet er wel gaaf uit! Onderstaand wordt de route die ik in de tomtom zet
1) van monterey naar Big Sur ( Bixby Creek) (24 minuten)
2) van bixby creek naar sam simeon (zeeleuwen) (2uur)
3 evt van san simeon landinwaarts naar Hearst castle (15 min)
4 van hearst castle via San Simeon naar Pismo Beach (75 min)
5 van Pismo Beach naar Santa Barbara(90 min)
6 van Santa Barbara naar Hollywood (90 min)
Totaal rijden zonder vertraging dus 7 uur rijden afgerond.
Met Santa Monica was ik ff in de war, want dat ligt in LA waar we een hotel hebben aan het strand, dus Santa Monica hoeft morgen niet in de planning. Thnks voor je hulp! Je tips neem ik zeker mee als we in Santa Monica zijn!
Big surbwil ik graag doorheen om ff over de Bixbee Creek Bridge te rijden, ziet er wel gaaf uit! Onderstaand wordt de route die ik in de tomtom zet
1) van monterey naar Big Sur ( Bixby Creek) (24 minuten)
2) van bixby creek naar sam simeon (zeeleuwen) (2uur)
3 evt van san simeon landinwaarts naar Hearst castle (15 min)
4 van hearst castle via San Simeon naar Pismo Beach (75 min)
5 van Pismo Beach naar Santa Barbara(90 min)
Met Santa Monica was ik ff in de war, want dat ligt in LA waar we een hotel hebben aan het strand, dus Santa Monica hoeft morgen niet in de planning. Thnks voor je hulp! Je tips neem ik zeker mee als we in Santa Monica zijn!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@bedeve: waarom zou je een specifieke reden moeten hebben voor Big Sur? Dat is toch een prachtig stuk kust? Misschien een korte wandeling zoals de McWay Waterfall trail?
Hearst Castle vonden wij ontzettend leuk om te bezoeken (zie ons 1988-verslag en ons 1991-verslag-in-wording). Maar daar zul je geen tijd voor hebben. Je kunt er ook niet zelf naar toe rijden voor zover ik weet,dus die 15 minuten heb je alweer gewonnen.
Marianne
Hearst Castle vonden wij ontzettend leuk om te bezoeken (zie ons 1988-verslag en ons 1991-verslag-in-wording). Maar daar zul je geen tijd voor hebben. Je kunt er ook niet zelf naar toe rijden voor zover ik weet,dus die 15 minuten heb je alweer gewonnen.
Marianne
Qua tijd is dit veel te optimistisch. Afhankelijk van hoe laat je aankomt in LA is 90 minuten van SB naar Hollywood eerder 2 uur, dus 120 minuten. En Bixby Creek naar San Simeon is eerder 4 uur tot 5 uur, afhankelijk van hoe laat je stopt. Zelfs als je niet stops is 2 uur voor dat stuk nog te optimistisch.HaraldV schreef:2) van bixby creek naar sam simeon (zeeleuwen) (2uur)
..................
Advies: Zodra je bij de zeeleeuwen bent aangekomen bekijk hoeveel tijd je hebt besteed in vergelijking met wat je had verwacht en pas dan je planning en je stops aan.
We zijn om 4 uur aangekomen in Hollywood, zijn gestopt in Big Sur, pismo beach en santa barbara. Complete weg over de 1 gereden. Alleen laatste stuk van SB naar hollywood was iets drukker maar daar maar 10 min langer over gedaan. Vanmiddag walk of fame gelopen (valt altijd tegen, wist ik al) en daarna ff hollwood sign bekeken en heerlijk toeristisch met een voor 5 dollar gekochte kaart langs alle adressen van bekenden gereden, paar mooie huizen gezien! Meeste vanzelfsprekend achter lange oprit en hoge bomen (en terecht!) haha wel leuk om daar in de buurt te rijden! Mooie omgeving!
Morgen checkenichtendwe hier in hollywood weer uit en gaan we naar Santa Monica. Daar wil ik eigenlijk fiets huren en overal langs fietsen. Verder tips?
Morgen checkenichtendwe hier in hollywood weer uit en gaan we naar Santa Monica. Daar wil ik eigenlijk fiets huren en overal langs fietsen. Verder tips?
- bedeve
- Amerika-expert
Rechts voor de boardwalk tegenover de draaimolen kun je fietsen huren.
De Santa Monica hills zijn mooi.
Net als Monterey kan Santa Monica ook grijs en mistig zijn.
Third street is altijd wel leuk.
Gisteren heb je echt alles mee gehad.
Vanmiddag rond 4 uur werd het rond Monterey bay weer grijs.
Op het moment dik in de mist.
Als dat in Santa Monica ook zo is,kan Getty center een leuk alternatief zijn.
Bright en sunny ? lang leve het strand.
Veel plezier.
De Santa Monica hills zijn mooi.
Net als Monterey kan Santa Monica ook grijs en mistig zijn.
Third street is altijd wel leuk.
Gisteren heb je echt alles mee gehad.
Vanmiddag rond 4 uur werd het rond Monterey bay weer grijs.
Op het moment dik in de mist.
Als dat in Santa Monica ook zo is,kan Getty center een leuk alternatief zijn.
Bright en sunny ? lang leve het strand.
Veel plezier.
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Hi,
Wij zijn bezig met onze eerste rondreis. Op het moment zijn erbij zion.
Wat een ongelofelijk mooi en gevarieerd land is het, geweldig, zeker niet mijn laatste keer.
Maar van Monterey naar La in een dag is te doen maar het is zo mooi daar!!! Het kan allemaal wel maar alleen het stuk tussen carmel en cambria kun je een dag over doen! Suc6 en geniet!
Wij zijn bezig met onze eerste rondreis. Op het moment zijn erbij zion.
Wat een ongelofelijk mooi en gevarieerd land is het, geweldig, zeker niet mijn laatste keer.
Maar van Monterey naar La in een dag is te doen maar het is zo mooi daar!!! Het kan allemaal wel maar alleen het stuk tussen carmel en cambria kun je een dag over doen! Suc6 en geniet!
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 14034 Weergaves
-