housekeeping camp

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
dexter
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 nov 2012, 15:29

housekeeping camp

Bericht door dexter »

klopt het dat je alleen je geld terug krijgt als je 7 dagen van te voren cancelled bij housekeeping camp?
dit lees ik namelijk op mijn bevestiging.
aangezien wij 10 september hier een overnachting hebben geboekt wilden we graag de ontwikkeling van de brand afwachten...
stel dat de 120 dan nog steeds voor een deel is afgesloten zouden we dan wel ons geld terug kunnen krijgen bij annuleren?
iemand enig idee? anders stuur ik ze wel een mailtje maar mijn ervaring is dat het dan heel lang duurt voordat ik reactie krijg
estherdgeus
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 mar 2013, 09:09

Re: housekeeping camp

Bericht door estherdgeus »

dexter
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 nov 2012, 15:29

Re: housekeeping camp

Bericht door dexter »

super! had ik helemaal overheen gelezen.
nu hopen dat de 120 toch nog weer open gaat en we gewoon naar housekeeping camp kunnen
Muncky
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 mei 2013, 19:38
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: In het oosten des lands :)

Re: housekeeping camp

Bericht door Muncky »

Wij zitten 2 nachten op Housekeeping Camp (8-9 / 9-10 sept), maar ik verwacht niet dat ik moet cancellen. Sterker nog, ik denk zelfs dat de Tioga Road ook gewoon weer open is als wij richting Mono Lake willen rijden (10 sept).
Muncky
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 mei 2013, 19:38
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: In het oosten des lands :)

Re: housekeeping camp

Bericht door Muncky »

dexter schreef:super! had ik helemaal overheen gelezen.
nu hopen dat de 120 toch nog weer open gaat en we gewoon naar housekeeping camp kunnen

PS, vanuit welke richting kom je dan?
dexter
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 nov 2012, 15:29

Re: housekeeping camp

Bericht door dexter »

wij komen vanuit bishop. en zover ik weet kom je dan langs dat stukje wat nog is afgesloten...
eruit is geen probleem voor ons want dan gaan we via oakhurst
Muncky
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 mei 2013, 19:38
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: In het oosten des lands :)

Re: housekeeping camp

Bericht door Muncky »

Dan wordt het wel spannend.. :)

Zie ook: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/r ... ctions.htm
hnzufx
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 apr 2013, 14:18

Re: housekeeping camp

Bericht door hnzufx »

Wij zitten er op donderdag 19 en vrijdag 20 september. Oorspronkelijk was het idee om via Tioga Pass naar Housekeeping camp te rijden. Gelukkig is het nog 2 weken want de alternatieven kosten behoorlijk wat extra tijd.
Muncky
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 mei 2013, 19:38
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: In het oosten des lands :)

Re: housekeeping camp

Bericht door Muncky »

Dat moet geen probleem zijn over 2 weken..
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6141
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: housekeeping camp

Bericht door Old Faithful »

dexter schreef:wij komen vanuit bishop. en zover ik weet kom je dan langs dat stukje wat nog is afgesloten...
eruit is geen probleem voor ons want dan gaan we via oakhurst
Zoals gezegd meldt de website dat de Tioga Road mogelijk tussen 7 en 9 september weer open gaat.
The Tioga Road (Highway 120 through the park) is closed from Crane Flat to Ten Lakes Trailhead (just west of Yosemite Creek Picnic Area), for the next five to seven days (as of September 2).
Het alternatief via Highway 108 over de Sonora Pass en Highway 140 is wel een omweg maar m.i. wel te doen in één dag. Je zult wel minder tijd hebben voor Bodie en/of Mono Lake.
Ik zou ook nog mee laten wegen in hoeverre er rookoverlast is in de vallei.

Fijne vakantie.
Groet,

Old Faithful
Ivo Ruigt
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 mar 2013, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Sittard

Re: housekeeping camp

Bericht door Ivo Ruigt »

Elke avond is er rookoverlast in de vallei, van de kampvuren in Curry Village en Housekeeping Camp.
Een paar dagen nadat we uit Housekeeping Camp weg waren haalde ik het t-shirt uit de koffer wat ik in Yosemite aanhad en het rook alsof we zelf een vuurtje hadden gestookt, wat helemaal niet zo was.
Verslag rondreis 2013 en 2014 Zuidwesten USA http://ivosittard.wordpress.com
metten11
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 mei 2013, 23:57

Re: housekeeping camp

Bericht door metten11 »

Toch nog best even afwachten...

Kans lijkt me ook vrij groot dat alles in housekeeping camp/curry village vreselijk 'stinkt' naar rook... Zelf binnen een dikke week.
Voorlopig blijven de officiële berichten oppervlakkig 'alles hangt af in welke richting de wind waait'...
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: housekeeping camp

Bericht door jerommeke10 »

Kans lijkt me ook vrij groot dat alles in housekeeping camp/curry village vreselijk 'stinkt' naar rook...
:?: ik kan niet volgen :?: Ofwel hangt er rook in de hele vallei, ofwel nergens :wink:
arja van emst
Amerikafan
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jan 2013, 22:31

Re: housekeeping camp

Bericht door arja van emst »

Ivo Ruigt schreef:Elke avond is er rookoverlast in de vallei, van de kampvuren in Curry Village en Housekeeping Camp.
Een paar dagen nadat we uit Housekeeping Camp weg waren haalde ik het t-shirt uit de koffer wat ik in Yosemite aanhad en het rook alsof we zelf een vuurtje hadden gestookt, wat helemaal niet zo was.

In Curry Village mag je voor zover ik weet geen kampvuren maken :mrgreen: Wij hebben zelf, een aantal weken geleden, geen last gehad van rook door kampvuren.
dexter
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 nov 2012, 15:29

Re: housekeeping camp

Bericht door dexter »

ff checken of ik heb goed heb begrepen. vanaf de kan van bishop is de highway 120 nog steeds een stuk afgesloten en kun je dus niet bij housekeeping camp komen?
ina
Amerika-expert
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: housekeeping camp

Bericht door ina »

dexter schreef:ff checken of ik heb goed heb begrepen. vanaf de kan van bishop is de highway 120 nog steeds een stuk afgesloten en kun je dus niet bij housekeeping camp komen?
Correct, https://www.facebook.com/YosemiteNPS?hc_location=stream
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: housekeeping camp

Bericht door LittlePhoenix »

Even compleet off topic maar toen ik de titel de eerste keer las moest ik even goed nadenken. Ik zag het al helemaal voor me, een camp waar kinderen housekeeping skills leren :lol:
Ja, de hele zomer had iedereen het over de camps waar de kinderen heen gingen. Boy Scout Camp of Y Camp voor de 'arme' mensen, Future Leaders Camp voor de toekomstige politici, allemaal art camps voor de kunstenaartjes, en natuurlijk swim camp, football camp, soccer camp, polo camp (dat is dus in het zwembad, niet met paarden), horse camp (wel met paarden), Everglades camp en weet ik veel wat voor camps iedereen deed. Dus toen ik over housekeeping camp las zag ik al die kinderen al rondlopen met hun Swiffers.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer