Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

1 dag in Zion: hoe het beste te besteden?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Anouk0506
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

1 dag in Zion: hoe het beste te besteden?

Bericht door Anouk0506 »

Over drie weken zijn we 1 volle dag in Zion, die we graag zo goed mogelijk willen benutten :wink:
De volgende hikes lijken me interessant:

- Pa'rus (2,7 km tot shuttle stop?!)
- Weeping rock trail (800 m)
- Riverside walk + the narrows (3,3 km + ..)
- Lower/middle/upper emerald pools en terug via de Kayenta trail (totaal 4 km)

Is het haalbaar om dit allemaal op een dag te doen? Je bent natuurlijk ook nog (veel?) tijd kwijt met de shuttlebus en de viewpoints.
Welke volgorde zou het meest logisch zijn? The narrows hoeven we natuurlijk niet ver in te gaan, en misschien zouden we de upper emerald pool kunnen overslaan..!? Als het niet realistisch is, welke hike(s) zouden jullie schrappen?

Dan heb je natuurlijk ook nog Angels Landing.. één reisgenoot ziet dat wel zitten, maar ikzelf wat minder. Het kost natuurlijk veel tijd (5 uur?) die ten koste gaat van de andere hikes (en ik denk dat ik zelf het laatste deel niet ga lopen :oops: )

Wat is realistisch? We zijn trouwens 3 meiden van 21-22 jaar, geen ervaren wandelaars maar wel met een vrij goede conditie.
(De volgende dag rijden we overigens via de Canyon overlook naar Bryce)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 1 dag in Zion: hoe het beste te besteden?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb in 2011 de Pa'rus Trail, Weeping Rock, Riverside Walk en de Emerald Pools TRail gedaan. zelf heb ik niet de Narrows gelopen omdat ik beide handen toen in het gips had maar mijn zus wel dus daarvoor was ook nog tijd. Zie hier mijn verslag.
Je kunt de Pa'rus Trail ook op het laatst doen, het is wel mooi als de zon laag staat denk ik. En anders in het begin, dat pak je de shuttle bij Canyon Junction om de rest te gaan doen.

Eventueel zou je Angels Landing nog de volgende dag kunnen doen? Of doe een van de andere wandelingen de dag ervoor (ik ga er vanuit dat je 2 nachten in Springdale hebt).

Marianne
Stoux
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Stoux »

Wij hebben afgelopen zomer de Riverside Walk en The Narrows gelopen en hebben ong. 6,5 a 7 uur gewandeld. Je geeft zelf al aan dat je er natuurlijk niet heel ver in hoeft te lopen, maar mocht je dingen gaan schrappen zou ik absoluut wel tijd reserveren voor The Narrows! Ik vond het één van de mooiste dingen tijdens onze trip en die 7 uur waren het echt waard (ondanks de zere voeten toen we terug waren ;) ).
Juuth
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Juuth »

Mochten jullie toch besluiten om Angels Landing te gaan doen: dit kost zeker geen vijf uur! Ik heb deze wandeling afgelopen zomer gedaan. Ben om 7.00 uur gestart vanaf de bushalte van de shuttle bus en was om 9.45 uur weer beneden. Een kleine drie uur dus, waarbij ik een half uurtje heb gezeten / gepauzeerd op de top. Zowel omhoog als omlaag heb ik in een vrij rustig tempo gelopen (weliswaar zonder tussenstops). Ik ben ook geen overdreven ervaren wandelaar en heb gewoon een gemiddelde conditie. Ik vond het een prachtige ervaring en kan het absoluut aanraden (het laatste stuk langs de kettingen is inderdaad wel spannend, dus niet aan te raden voor mensen met hoogtevrees e.d.)

In de informatie van Zion (de folder en het krantje dat je bij de ingang krijgt) staat 4 uur voor de Angels Landing trail. Onze ervaring van de afgelopen vakantie (9 nationale parken bezocht) was, dat wij voor de meeste wandelingen ongeveer 75% van de aangegeven tijd nodig hadden. En dan lopen wij dus in een gemiddeld tempo, we rusten niet overdreven veel maar wel genoeg en houden zeker regelmatig een korte fotostop.

Toevoeging:
Na Angels Landing (die heb ik alleen gedaan) ben ik eerst met de shuttlebus terug gegaan naar de camping bij de ingang van het park (Watchman Campground), daar 1,5 uur gerust en opgefrist. 's Middags hebben wij nog de Lower / Middle Emerald Pools + Kayenta gedaan en de Pa'rus. Ook nog ruim een uur op het terras gezeten bij de Zion Lodge en desondanks weer rond vier uur 's middags terug op de camping. Kortom: als je bereid bent om je dag wat 'voller' te plannen, kun je veel doen! (Voor de Angels Landing had ik toen wel de shuttle bus van half zeven 's ochtends; om zeven uur gestart met de wandeling. Vroeg opstaan dus.).
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Ik stem ook voor de Narrows. Prachtig mooie wandeling en zoals gezegd: je kan hem zo lang of kort maken als je zelf wilt. En als er tijd over is: Angels Landing. Wij deden over Angels Landing ruim 4 uur. Een van de mooiste uitzichten die ik ooit gezien heb.
Ivo Ruigt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Ivo Ruigt »

We hebben in Zion de Canyon Overlook Trail gelopen. Dit was een vrij korte, maar erg leuke wandeling. Zeker de moeite waard.
Verslag rondreis 2013 en 2014 Zuidwesten USA http://ivosittard.wordpress.com
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Ik zou zeker Angel's Landing doen.
Onvergetelijke ervaring en zoals Martijn al zegt een schitterend uitzicht :thumbup:

Ik deed er in mijn eentje 3 uur over en heb op de top een half uur zitten te genieten van het uitzicht.
Verder is het "samengevoel" van iedereen onderweg erg leuk, je wordt telkens aangemoedigd door de "afdalers" dat je er bijna bent en dat het de moeite waard is en natuurlijk "you'r doing great".

Na de afdaling heerlijk in het park onder een boom frietjes gegeten en daarna nog de 2 Emerald Pools hikes gedaan...kortom schitterende dag.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Observation Point biedt een nog mooier uitzicht dan Angels Landing, waar je op neerkijkt van op OP. Perfecte wandeling om heel veel te zien van Zion op 1 dag (zie eventueel onze blog van april 2013 voor verslag en foto's).
Wil je "rijtje lopen" : Angels Landing. Wil je naar een nog hoger punt zonder "rijtje lopen" : Observation Point :thumbup:
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Ik stem mee met Kalaman voor Observation Point! :wink:
Wij hebben trouwens na OP nog een klein stukje Narrows gedaan. Komen zeker nog een keer terug om het 'echt' te doen! :thumbup:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
A&A
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door A&A »

Wij hebben gisteren Observation Point gedaan (90 min heen en 90 min terug, qua tijd kun je dus nog andere dingen doen) en 7 jaar geleden deden we Angels Landing. Als we er één over mochten doen dan zou dat zonder twijfel AL zijn, het is gewoon spectaculair omdat laatste stuk te doen. Onthou, naar boven is enger dan naar beneden! Het uitzicht van OP is idd mooier want hoger maar AL staat niet voor niets in de top 10 van best hikes in the USA.
We kwamen gisteren veel mensen tegen die uit de Narrows kwamen, de meesten op speciale, gehuurde Neopreen schoenen maar sommigen liepen zo uit het water met hun lederen bergschoenen en wollen sokken. Sommigen liepen op crocks of teenslippers... :lol:
DeborahVH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door DeborahVH »

Eergisteren de Canyon Overlook gedaan om te starten, de moeite voor het uitzicht.
Daarna Weeping Rock, vond ik minder de moeite, maar kan je doen want duurt niet lang.
Dan Emerald Pools. Was de bedoeling om alleen lower te doen, maar erg blij dat we tot upper zijn doorgegaan. De moeite daarboven. Kleine omleiding om naar middel pool te gaan.
Gast

Bericht door Gast »

Als je tijd te weinig hebt zou ik de Pa'rus trail skippen. Die is vrij vlak en minder spectaculair.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik zou ook de Parus trail skippen, beginnen met de Emerald pools, terug via Kayenta trail, daarna de Narrows, mocht je tijd over hebben kan je altijd nog een andere trail doen zoals Wheeping rock. Als jullie erg vroege vogels zijn kan je ook beginnen met Angels Landing.
Gast

Bericht door Gast »

Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Ik heb vorig jaar Angels Landing gelopen en vond het echt spectaculair. Met de drukte viel het ook wel mee vond ik, zeker geen 'rijtje lopen'.
Wij zijn geen geoefende hikers en hebben er ongeveer 4 uur over gedaan (inclusief half uur genieten boven).
Wel vond ik de afdaling moeilijker dan de klim omhoog, dit kwam vooral omdat mijn benen erg moe waren.

Veel plezier in Zion.
Els
Karin611
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Karin611 »

Afgelopen juli hadden we ook 1 volle dag te besteden in Zion NP. Wij waren toen al bijna 2 weken onderweg en hadden al heel wat lange trails gelopen in o.a. de Grand Canyon, Canyonlands, Arches, Bryce etc, ook stond in Yosemite de Panorama trail nog op het programma. Stuk voor stuk prachtige wandelingen en even uniek. We besloten om na het lopen van de Canyon Overlook trail in Zion de volgende dag te kiezen voor the Riverside Walk en de Narrows, omdat zo'n tocht compleet iets anders is dan we tot nu toe hadden gedaan. Het was een geweldige wandeling en wat onze tieners betreft de leukste... We zijn tot het einde van Wallstreet gelopen, maar je kunt het natuurlijk zolang maken als je zelf wilt. Succes met voorbereiden.
1994 - Washington - Disney Orlando
2013 - Rondreis Zuidwest USA: https://gjkant.wordpress.com/
2016 - West Canada: https://goedekant.wordpress.com/
Anouk0506
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Anouk0506 »

Bedankt voor alle (enthousiaste :thumbup: ) reacties! We zullen ter plekke wel beslissen wat we doen, maar ik weet in ieder geval wat meer over de mogelijkheden :)
frederick1984
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door frederick1984 »

Als jullie Angels Landing Trail niet zouden doen en toch een leuke klim willen maken in Zion raad ik Hidden Canyon Trail aan:

http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... /zion.html
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer