Ik heb een vraag over de temperaturen in Phoenix in omgeving in december.
Mijn vriend en ik denken erover met kerst zijn familie in Phoenix te bezoeken en er daarvoor zo'n 2 weken roadtrip/sightseeing (nog niet zeker of we het huis van zijn familie als basis nemen of echt rond gaan trekken) in de omgeving van Phoenix aan te plakken.
Het noorden van Arizona (Grand Canyon en Page) heb ik vorig jaar zomer bezocht, evenals een groot deel van Californië (Yosemite, Death Valley) en Las Vegas, dus daar hoef ik dit keer niet zo nodig heen. Na wat research op het forum en internet heb ik een aantal bezienswaardigheden gevonden die me leuk lijken om te doen, waaronder Tonto National Forest, Sedona en omgeving, Joshua Tree National Park en eventueel Canyon de Chelly en Little Painted Desert County Park. We houden allebei van hiken en kamperen.
Nu vroeg ik me vooral af op wat voor weer we in december kunnen rekenen? Heeft iemand ervaringen met bovenstaande
plekken in december? Is alles überhaupt 'open' en toegankelijk in die periode? Het liefst wil ik ook kamperen, maar niet als het vriest. Is die kans groot? En de kans op regen en sneeuw?
Tips voor must-sees in Phoenix en omgeving zijn trouwens ook welkom!
Alvast bedankt