Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Phoenix en omgeving in december?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Noortje89
Amerika-ontdekker

Phoenix en omgeving in december?

Bericht door Noortje89 »

Ha forumleden,

Ik heb een vraag over de temperaturen in Phoenix in omgeving in december.
Mijn vriend en ik denken erover met kerst zijn familie in Phoenix te bezoeken en er daarvoor zo'n 2 weken roadtrip/sightseeing (nog niet zeker of we het huis van zijn familie als basis nemen of echt rond gaan trekken) in de omgeving van Phoenix aan te plakken.
Het noorden van Arizona (Grand Canyon en Page) heb ik vorig jaar zomer bezocht, evenals een groot deel van Californië (Yosemite, Death Valley) en Las Vegas, dus daar hoef ik dit keer niet zo nodig heen. Na wat research op het forum en internet heb ik een aantal bezienswaardigheden gevonden die me leuk lijken om te doen, waaronder Tonto National Forest, Sedona en omgeving, Joshua Tree National Park en eventueel Canyon de Chelly en Little Painted Desert County Park. We houden allebei van hiken en kamperen.

Nu vroeg ik me vooral af op wat voor weer we in december kunnen rekenen? Heeft iemand ervaringen met bovenstaande
plekken in december? Is alles überhaupt 'open' en toegankelijk in die periode? Het liefst wil ik ook kamperen, maar niet als het vriest. Is die kans groot? En de kans op regen en sneeuw?

Tips voor must-sees in Phoenix en omgeving zijn trouwens ook welkom!

Alvast bedankt :thumbup:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Phoenix en omgeving in december?

Bericht door Harry »

Wij waren vorig jaar begin februari in Phoenix/Scottsdale en het was elke dag zo'n 25 graden en echt heerlijk weer. Maar terwijl wij heerlijk in de zon zaten was 200 kilometer noordelijker de I-40 tussen Kingman en Flagstaff helemaal afgesloten vanwege zware sneeuwval, er hebben toen mensen in hun auto moeten overnachten omdat alles onder een heel dik pak sneeuw bedolven was. Dus hou er rekening mee dat in de hoger gelegen gebieden van Arizona het echt winter kan zijn, ik zou me dus ook beperken tot de zuidelijke helft van de staat.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Organ Pipe NP
Bij Tucson: Saguaro NP, Old Tucson, Pima Air and Space Museum (met bezoek aan de boneyard)
Nog wat zuidelijker Tombstone en Bisbee

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik was half november 2010 in Glendale bij Phoenix. Het was er overdag ruim 20 graden. Een dag later zag ik om 11.30 op Skyharbour airport een thermometer die 18 graden aanwees.
Noortje89
Amerika-ontdekker

Bericht door Noortje89 »

Bedankt voor de reacties! Dat klinkt wel positief, en goed idee om het te beperken tot het zuidelijke deel.
Misschien dan ook een deel van zuidelijk CA erbij pakken, neem aan dat het daar vergelijkbaar zo niet beter weer is?
En bedankt voor de sightseeing tips Ingrid, ik ga het uitzoeken!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Zuidelijk CA heeft iets koeler weer, zeker als je dichter naar de kust gaat, maar b.v. san Diego is rond die tijd een prima bestemming, al zal je wel een jasje mee moeten nemen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij vonden Chiricahua NM ook erg mooi
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Mijn advies is om inderdaad Sedona als uiterste noordelijke grens te houden, zelfs hier kan in de winter sneeuw vallen. Ook ten oosten van Phoenix kom je al snel in bergachtig gebied (White Mountains) en dien je rekening te houden met sneeuw. Ten westen van Phoenix ligt ook nog Joshua Tree National Park wat je kan bezoeken in deze periode.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer