leuk Topic!
Ik had 30 + CD's meegenomen. Uiteindelijk hebben we op geen enkele eerste autorit die we deden muziek echt aangehad, In onze ogen bedierf het toch een beetje de indrukken die we tijdens de ritten opdeden.
Wat wij hebben gezien was zo overweldigend en zo mooi dat we dat eigenlijk het best op ons konden laten inwerken gewoon met " stilte" .
Wij vonden beiden dat muziek best een " te" grote invloed heeft over hoe je de omgeving ervaart.
Om dat te testen hebben we bv vanaf Vegas een ritje gemaakt s'morgens, s'middags, s'avonds en s'nachts van Vegas Hotel naar Red Rock Canyon. Zonder muziek en later met muziek.
Als we heavy metal hard aanhadden was de rit zo anders dan met punk of klassiek of rock. Bovendien merkte ik dat mijn rijstijl erg werd beinvloed door de muziekkeuze van dat moment.
Verder ook de stukken muziek die ik heel erg mooi vind, daar begon mijn kameraad te kletsen en zei ik stil... en stukken die hij heel mooi vond, vond ik weer minder en begon ik te kletsen en zei hij Stil!
Wij hebben vrij veel met een videocamera gefilmd door de voorruit van de auto, en dat zijn ook de films die we het meest terugkijken. Vanaf inspreek: bv We staan op de parkeerplaats van Tropicana en we gaan rijden naar Valley of Fire.
Dan filmden we de hele autorit. (ook leuk om onze gesprekken samen die we hadden terug te horen! )

Als we nu die rit terugkijken op TV merken wij dat elke keer als we er andere muziek bij luisteren dezelfde rit weer heel anders is en je op andere dingen let en het weer anders ervaart ( dat is wel de kracht van muziek!)
Door Monument Valley heenrijden " op het moment dat het langzaam donker wordt" is totaal anders met Dark Side of the Moon van PF aan, dan met muziek van Mozart of Deep Purple's Highway star of Radar love van The Earring of Iggy Pop... laat staan met speed metal als muziek.. Het allermooist is toch echt de stilte.. de rotsen..de sterrenhemel, alles helemaal op je laten inwerken zonder afleiding en invloeden van buitenaf. want muziek beinvloed zeker je stemming!
Ik had bij me:
Pink Floyd.
Steve Vai
Annie Lennox
Anouk
Sade
Rainbow (Ritchie Blackmore's)
Joe Satriani
Led Zeppelin
Madonna
Gino Vannelli
Santana
Barbra Streisand
Vivaldi
Django Reinhardt
Frank Zappa.
Muziek is de enige universele wereldtaal.
Groet uit Groningen