Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nationale parken: Parkenpas of apart betalen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
daisydpl
Amerikafan

Nationale parken: Parkenpas of apart betalen?

Bericht door daisydpl »

Hallo iedereen,

Mijn man en ik zouden graag een reisje plannen naar de Westkust. We zouden vertrekken in september 2014. Gezien ik nog nooit naar Amerika ben geweest, begin ik toch al stilaan rond te kijken wat ik graag allemaal zou bezoeken.

Graag zouden wij gaan naar : Grand canyon / joshua tree np / yosemite / sequoia NP / Zion en misschien red rock canyon.
Ook had ik graag een boottocht gedaan op lake powell, universal studio's & alcatraz.

Wat de nationale parken betreft vraag ik me af of ik beter een annual pass koop of gewoon bij elk park entree betaal. Als ik goed heb begrepen op andere topics hier dan is het voordeliger als alle parken samen me meer dan 80 dollar kosten.
Op de website nps.gov zie ik ook overal een prijs staan voor "private vehicle". Sommige parken kosten wel 25 dollar. Is dit het bedrag dat je moet betalen om je auto daar een hele dag te mogen parkeren? Want indien je bijvoorbeeld grand canyon 2 dagen wil doen dan kost dit zowat 50 dollar niets als om je auto te parkeren. Of is dit bedrag bedoelt indien je het park met je auto zou binnen rijden ofzo???
Ik ben echt een leek als het gaat om Amerika dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ook vraag ik me af of ik tijdens mijn hele rondreis ook een budget voor tol moet voorzien?

alvast bedankt voor de info
Laatst gewijzigd door Dude op 11 aug 2013, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: topic titel aangepast ter verduidelijking
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Nationale parken

Bericht door Inge »

Het geld dat je moet betalen is entreegeld om van de faciliteiten van het park gebruik te mogen maken en te kunnen genieten van de natuur. Je betaald voor het in stand houden van het park en het onderhoud. Deze parken krijgen niet of nauwelijks subsidie, dus het voortbestaan is afhankelijk van de gelden die ze van bezoekers verdienen. Dit zijn dus geen parkeerkosten en bezoekers die bijv. op de fiets het park inkomen, moeten ook entreegeld betalen. In jullie geval zullen jullie met een auto of camper reizen, dus geldt de entree voor de pashouders en alle inzittenden van het voertuig.

Dit is exclusief bedragen die je mogelijk nog moet betalen voor lodging of kamperen. Je moet dus ook entree betalen als je in het park overnacht.

De meeste parken hebben entreekaarten die meerdere dagen geldig zijn, dit varieert per park en vaak zijn er ook combinaties met parken in de omgeving. Bijv. genoemde entreeprijs van de GC geldt voor alle inzittenden van de auto en voor 7 dagen vanaf de dag van aankoop, voor zowel de north als south rim.
De annual pass haal je er over het algemeen al uit als je ongeveer drie a vier parken wilt bezoeken.
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Tol hebben wij nog nauwelijks hoeven betalen, alleen hier en daar bij gebruik van een bepaalde brug (bijv. Golden Gate) of tunnel misschien. Op gewone wegen heb ik het nog nooit gezien.
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

bedankt voor de info maar ik wil toch even zeker zijn dat ik het goed begrijp. Op de website staan volgende prijzen :

25 dollar per private vehicle
12 dollar for an individual entrance

We zijn met 2 en huren dus de hele periode een SUV. Wat moet ik nu betalen als ik bij Grand canyon aankom met de auto? Betaal ik dan 25 dollar voor de auto en nog eens 12 dollar per persoon voor de ingang of is het zo dat de ingang gewoon geld per wagen met bijv. een max. aan inzittenden en dit voor een totale prijs van 25 dollar.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het zeker belangrijk dat deze parken entreegeld krijgen gezien deze niets van subsidies krijgen maar voor mij is het gewoon kwestie van een idee te hebben hoeveel geld ik moet voorzien om alle ingangen te betalen
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Entree is 25 $ voor een prive-auto inclusief de inzittenden. Jullie betalen dus 25 $
Voor die 25 $ mag je dan 7 dagen lang Grand Canyon national park in en uitrijden zoveel je wil
(het is al meer gezegd, als je meer dan 3 of 4 parken bezoekt is een jaarpas van 80 $ voordeliger)

Die individuele fee die je hebt gezien is voor personen die te voet of per fiets o.i.d. het park binnen willen
Laatst gewijzigd door Cees A op 11 aug 2013, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als je op de web site van national park service kijkt, staat daar dat de fee voor een (particuliere) auto goed is voor de auto en alle inzettenden.

http://www.nps.gov

Daisy, veel plezier ! Alleen, je zegt 'een reisje', maar je hebt een behoorlijke reis voor de boeg als je inderdaad alles wilt zien wat je opsomt. Vergis je niet in de afstanden hier. Plus je wilt er niet alleen naar toe rijden maar ook de bezienswaardigheden zien ! Less is more !!!

Toll-roads vind je vooral aan de oostkust en ook in sommige staten in de midwest. Als je in IL - de 'pothole state' - woont heb je voor de grotere wegen een zakje kwartjes in de auto omdat je regelmatig geld of aan toolbooth operators moet geven dan wel in bakjes gooien als je door de entry naar de weg rijdt. Als je vaak gebruik maakt van tolwegen neem je een EZ-Pass en wordt het geld keurig afgeschreven alle maanden.
CA heeft inderdaad bij mijn weten alleen tol op de GC ea. San F. bridges. Caltrans wordt betaald uit de CA state taxes die aan de hoge kant zijn vergeleken met de rest van de US. Vandaar de borden langs de weg hier en daar: Caltrans ! your tax dollars at work !
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

De kleinere wat minder bekende parken zijn niet altijd 25$.
Joshua Tree bv, is een entree van 15$.
Als je echt juist wil vergelijken kan je dus best alle parken die je wil bezoeken noteren en de prijzen samentellen om zo te zien of je voordeliger zal zijn met een parkenpas.
Maar gezien de parken die je wil bezoeken zal de pas goedkoper zijn. Daarbij is het ook nog eens veel gemakkelijker.
Gewoon je pasje laten zien (meestal samen met je ID) en binnen rijden.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De grootte of bekendheid van een park zegt niet altijd iets over de entree: voor Yosemite betaal je maar 20 dollar.
Kijk voor informatie over de parken ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl en op de AA-site.

(Dit lijkt me trouwens meer een topic voor de reisforums.)

Marianne
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Yosemite ?? waar ligt dat Marianne ?? :wink: :lol:

Maar ik schrijf het misschien te veralgemeend.
Er zijn parken waar je minder betaalt dan de 25$ die je hier meestal leest.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
eddiemike
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door eddiemike »

Je vergeet/mist trouwens het,in mijn ogen althans,mooiste park....Bryce Canyon!
ToonW
Amerikafan

Re: Nationale parken: Parkenpas of apart betalen?

Bericht door ToonW »

Even rekenen zal snel duidelijk maken dat een anual pass (per auto, geldig voor alle inzittende) het voordeligste uitkomt als je enkele parken zoekt te bezoeken. 80 dollar lijkt misschien veel, maar vergelijk het even met andere bezienswaardigheden (prepark of musea bvb) en je zal snel beseffen dat het best meevalt!
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

die 80 dollar valt inderdaad best mee vooraal ook als je weet dat ik eerst in mijn budget voorzien had dat ik dus zowel de parking als telkens de individual entrance fee had gerekend.
En dan ook elk park apart gerekend... Tja, die pass echt zeer voordelig als je veel parken gaat bezoeken.

@eddiemieke, je hebt gelijk. Bryce canyon was ik helemaal vergeten. Mijn collega die net van Amerika terug is gekomen vond het schandalig dat ik deze niet had bijgevoegd.
Ik schaam me dus echt :oops:
Maar geloof me ik heb deze snel toegevoegd op het programma en ondertussen heb ik sequoia np laten vallen.

bedankt iedereen voor alle nuttige info
jan de korte
Amerikafan

Bericht door jan de korte »

Ik zou sequoia ook niet zomaar laten vallen maar eerder red rock.
LaurentVH
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door LaurentVH »

Even van deze topic gebruik maken: Zo'n 'annual pass' covert telkens park-entrance fee + parkingfees die je anders zou betalen?

Wij gaan er zeker 4 doen die onder 'NPS' vallen: Yosemite Nat Park, Death Valley Nat. Park, Zion Nat. Park en Grand Canyon Nat. Park. Als ze overal 25$ vragen, dan zijn we beter met 1x 80$ denk ik?
Monument Valley valt er denk ik niet onder, dat is Navajo.
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ja, je kan beter een jaarpas voor alle parken kopen. De entree voor DV is $20, Yosemite $20, Zion $25 en GG ook $25; samen dus $90. Daarmee kan je ook evt. naar de Glen Canyon NRA bij Page, Bryce, Joshua Tree enz.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer