Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hiking in Death Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Hiking in Death Valley

Bericht door lsl »

In september gaan we in Death Valley enkele korte trails lopen waaronder Dante's Peak en Mosaic Canyon.

Heeft er iemand ervaring met
- de loop Golden Canyon & Lower Gulch
- Desolation Canyon
- Fall Canyon
- Grotto Canyon
- Sidewinder Canyon?
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Gerben Steeg
Amerikakenner

Re: Hiking in Death Valley

Bericht door Gerben Steeg »

Golden Canyon is een mooie hike. Deze kan door naar Zabriskie Point.
Wij deden deze hike ook in de zomer, kan in die canyon helemaal moordend heet worden.
's Morgens vroeg lopen.....water mee.....!
Gr, Gerben
Turbotrent
Amerikafan

Bericht door Turbotrent »

Wij hebben vorig jaar eind September de Golden Canyon gedaan. Het is te zeggen, we hebben geprobeerd om deze te doen :mrgreen:
We zijn er rond 10u (als mijn geheugen mij niet in de steek laat) aan begonnen en zijn na ongeveer 500m in de canyon teruggekeerd omwille van de hitte. Het was wel heel mooi. Enkele foto's kan je hier vinden: http://turbotrent.wordpress.com/reisver ... las-vegas/.

Ik zou dus zeker aanraden om er vroeg genoeg aan te beginnen!

Veel plezier!
Gerben Steeg
Amerikakenner

Bericht door Gerben Steeg »

Mooie foto's.
Gr, Gerben
lsl
Amerikakenner

Bericht door lsl »

Hopen dat het er op 20 september wat minder warm is dan want we zullen er pas op de middag zijn, we komen die morgen van Las Vegas en vertrekken de morgen erna al richting Sierra Nevada om daar enkele dagen te gaan wandelen.
Niemand ervaring met de andere wandelingen in DV?
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik ben niet zo'n wandelaar maar vond Mosaic Canyon wel erg mooi. Je kan ook Titus Canyon inlopen vanaf de west zijde. Er is een parkeerplaats Om Titus vanaf het oosten te rijden heb je een high clearance auto nodig en er zitten steile stukken in maar wandelen tussen de hoge rotswallen is ook mooi. Bij Dante's view en Ubehebe Crater kan je ook gaan rondlopen.
lsl
Amerikakenner

Bericht door lsl »

Bedankt voor je reactie.

Zoals ik schrijf in mijn openingspost staan Dante's Peak en Mosaic Canyon al op het programma.
Aan Dante's View kun je inderdaad ook nog naar Coffin's Peak lopen of naar Perry's Peak maar omdat we daar dan al de (makkelijkere...) Dante's Peak hebben zou ik graag wat rustigere en andere soort trails lopen uit het lijstje bovenaan.

Aan Titus Canyon (de eenrichtingsweg) kun je vanaf de West zijde een stuk in Titus Canyon lopen (in praktijk is dat de gravelweg volgen waar ook auto's op rijden) of meer noord de Fall Canyon met enkele narrows en dryfalls gaan ontdekken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer