Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nog zuidwesten verslaafden?
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Nog zuidwesten verslaafden?
Wie heeft er dit nog?
We vertrekken binnen twee maanden voor de negende keer naar de VS. Dat is zeven maal zuidwesten en 1 keer Florida en 1 keer NY.
Florida is ons tegengevallen en om één of andere reden geraak ik niet weg uit het zuidwesten. De VS is zo groot , er is nog zoveel te zien. Maar als puntje bij paaltje komt kom ik toch altijd weer uit bij het zuidwesten. Zelfs NY kan mij niet zo bekoren als het zuidwesten.
Zijn er nog mensen die daar last mee hebben?
We vertrekken binnen twee maanden voor de negende keer naar de VS. Dat is zeven maal zuidwesten en 1 keer Florida en 1 keer NY.
Florida is ons tegengevallen en om één of andere reden geraak ik niet weg uit het zuidwesten. De VS is zo groot , er is nog zoveel te zien. Maar als puntje bij paaltje komt kom ik toch altijd weer uit bij het zuidwesten. Zelfs NY kan mij niet zo bekoren als het zuidwesten.
Zijn er nog mensen die daar last mee hebben?
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Amerika-expert
Re: Nog zuidwesten verslaafden?
Wij wonen nu in Florida maar ik voel me meer thuis in Texas, New Mexico, of zelfs Utah (en nooit gedacht dat ik dat zou zeggen!). Ik heb gewoon meer met cowboys dan met bikinis 

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Qua natuur vind ik het zuidwesten veel diverser. Ook is Florida, net als Nederland, nogal plat! Ik moet wel zeggen dat ik de stranden aan de golf van Mexico mooier vind dan de stranden die ik tot op heden tussen SF en LA heb gezien. Maar de westkant wint het bij mij ook nog. Binnen nu en een paar jaar de noordwestkant + omgeving Vancouver eens gaan bekijken, dat ziet er in de vele reisverslagen ook geweldig uit nl.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Zuid Westen vinden wij ideaal voor periodes buiten de zomer.
Wij zijn nu aan het touren in het Noord Westen (inmiddels in Canada) en dat vinden we dan weer de ideale bestemming voor de zomer.
Voor de geïnteresseerden (zie onze blog) : vandaag hebben een ganse dag gehiked rond Lake O' Hara : absoluut het allermooiste wat we ooit gezien hebben (in de categorie berglandschappen)
.
Wij zijn nu aan het touren in het Noord Westen (inmiddels in Canada) en dat vinden we dan weer de ideale bestemming voor de zomer.
Voor de geïnteresseerden (zie onze blog) : vandaag hebben een ganse dag gehiked rond Lake O' Hara : absoluut het allermooiste wat we ooit gezien hebben (in de categorie berglandschappen)

- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij zijn nu vier keer in het zuid westen geweest, en gaan in oktober voor het eerst naar de oost kant. Ondanks dat we er heel veel zin in hebben staat al vast dat we volgend jaar weer naar het zuid westen gaan. 

- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wij zijn pas naar het noordwesten geweest. Een van de grootste verschillen tussen het noord- en het zuidwesten vond ik de lange autoritten. In het zuidwesten vind ik elke rit heerlijk, die lekker eindeloos lange wegen vervelen me nooit. In het noordwesten was het meer 'rijden van de ene naar de andere bezienswaardigheid', de rit zelf was vaak minder boeiend. We hebben het prima naar onze zin gehad hoor, in het noordwesten. En eerder ook een keer in het noordoosten. Maar het zuidwesten is en blijft onze grote favoriet, dat wordt volgend jaar dan ook opnieuw onze bestemming!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
ik ben ook dol op het zuidwesten. Volgend jaar gaan we Texas eens proberen - ik ben benieuwd of ons dat ook zo gaat bevallen (en voor de "veiligheid" stop ik een stukje New Mexico in de route).
Roel vond onze vorige rondreis wel net niet afwisselend genoeg (hoewel qua spectacelgraad wel een heel bijzondere reis was), omdat we heel vaak of bijna heel de tijd ver van de wereld tussen de rode rotsen zaten. ikzelf vind dat totaal geen probleem maar ja hij heeft er graag wat stad bij of zo.
Er is één andere plaats waar ik toch evenveel van houd als van het zuidwesten, en dat is Canada. Onze reis vorig jaar was echt een droom: orka's zien, de inside passage met zonnig weer, grizzly beren vlak voor onze neus zalmen zien vangen, en dan die prachtige Icefields Parkway en de allermooiste stad ever Vancouver... Ook Newfoundland vonden wij een zalige plaats. Enige jammere is dat je in die streken echt wel meer kans hebt op slecht weer.
Voor de toekomst hoop ik nog de streek van Badlands, Mount rushmore,... aan te doen, en ik wil ook nog meer van de staat Nevada zien. Lassen volcanic park staat ook hoog op mijn verlanglijst.
Onze favoriete staat is trouwens Californië: woestijnen en kust; verlatenheid en drukke steden,... volop afwisseling en het ligt vlak bij onze andere favorieten Death Valley en Las Vegas.
Roel vond onze vorige rondreis wel net niet afwisselend genoeg (hoewel qua spectacelgraad wel een heel bijzondere reis was), omdat we heel vaak of bijna heel de tijd ver van de wereld tussen de rode rotsen zaten. ikzelf vind dat totaal geen probleem maar ja hij heeft er graag wat stad bij of zo.
Er is één andere plaats waar ik toch evenveel van houd als van het zuidwesten, en dat is Canada. Onze reis vorig jaar was echt een droom: orka's zien, de inside passage met zonnig weer, grizzly beren vlak voor onze neus zalmen zien vangen, en dan die prachtige Icefields Parkway en de allermooiste stad ever Vancouver... Ook Newfoundland vonden wij een zalige plaats. Enige jammere is dat je in die streken echt wel meer kans hebt op slecht weer.
Voor de toekomst hoop ik nog de streek van Badlands, Mount rushmore,... aan te doen, en ik wil ook nog meer van de staat Nevada zien. Lassen volcanic park staat ook hoog op mijn verlanglijst.
Onze favoriete staat is trouwens Californië: woestijnen en kust; verlatenheid en drukke steden,... volop afwisseling en het ligt vlak bij onze andere favorieten Death Valley en Las Vegas.
Hier ook een Zuid Westen verslaafde.
1 x Florida. Viel mij een beetje tegen. Saaie natuur en het feit dat ik na drie dagen bijna slaande ruzie met mijn reisgenoot had hielp ook niet echt. Ga er waarschijnlijk volgend jaar weer heen maar dan met vrouw en kids. Voor de pretparken is het natuurlijk wel een walhalla.
Nu zo'n 10 x Zuid Westen gedaan in lange trips van 4 weken en ook vele kortere van twee weken of minder. Zoveel te zien en zoveel te doen. En Las Vegas, he. Krijg ik nooit genoeg van.
1 x Yellowstone/Zuid Westen gecombineerd, dat vond ik ook wel heel erg leuk.
1 x Florida. Viel mij een beetje tegen. Saaie natuur en het feit dat ik na drie dagen bijna slaande ruzie met mijn reisgenoot had hielp ook niet echt. Ga er waarschijnlijk volgend jaar weer heen maar dan met vrouw en kids. Voor de pretparken is het natuurlijk wel een walhalla.
Nu zo'n 10 x Zuid Westen gedaan in lange trips van 4 weken en ook vele kortere van twee weken of minder. Zoveel te zien en zoveel te doen. En Las Vegas, he. Krijg ik nooit genoeg van.
1 x Yellowstone/Zuid Westen gecombineerd, dat vond ik ook wel heel erg leuk.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Absoluut zuid-west verslaafd hier, al sinds 1984, en het feit dat mijn vriendin geboren en getogen is in San Diego helpt ook, veel familie en vrienden waar we terecht kunnen, altijd goed.
Oostkust is vooral leuk voor een lang weekend, Florida trekt me helemaal niet.
Oostkust is vooral leuk voor een lang weekend, Florida trekt me helemaal niet.
Je geeft in LV jouw vrouw gewoon je creditcard en 6 uur later zie je haar weer. In de tussentijd zit Martijn in Spearmint Rhino!martijn76 schreef:Saaie natuur en het feit dat ik na drie dagen bijna slaande ruzie met mijn reisgenoot had hielp ook niet echt.
Ja, dan begrijp ik dat je ruzie krijgt in Florida. Probeer die tenten daar maar eens te vinden...
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Voor ons is het Westen ook de absolute nummer 1.
De natuur in staten als Utah, Arizona, Colorado en New Mexico is onovertroffen.
Getrouwd in Las Vegas en die stad is altijd leuk (voor een dag of 2)
Yellowstone en de Grand Canyon zijn onbeschrijfelijk mooi.
En zo kan ik nog wel even doorgaan...
We zijn inmiddels ook al een paar keer naar het oosten geweest en dat is ook prachtig al vond ik de hoogtepunten daar toch meer de steden en dergelijke.
New Orleans, Natchez, Nashville, Savannah en Charleston zijn fantastisch en daar kun je het wel een paar dagen uithouden.
Mooie plantagehuizen en véél geschiedenis daar.
En zelfs voor niet-strandmensen zoals wij vonden we de golfkust prachtig.
Vorig jaar een goede week Florida gedaan en dat was voorlopig ook wel genoeg daar al hebben we ook daar genoten.
Je moet gewoon zorgen voor een goede voorbereiding en een lijstje maken met dingen die je wilt zien of doen.
Dan kom je in elke staat de dag wel door.
Of je me nou neerzet in Nebraska, Oregon of Delaware, ik zou me overal vermaken denk ik
De natuur in staten als Utah, Arizona, Colorado en New Mexico is onovertroffen.
Getrouwd in Las Vegas en die stad is altijd leuk (voor een dag of 2)

Yellowstone en de Grand Canyon zijn onbeschrijfelijk mooi.
En zo kan ik nog wel even doorgaan...
We zijn inmiddels ook al een paar keer naar het oosten geweest en dat is ook prachtig al vond ik de hoogtepunten daar toch meer de steden en dergelijke.
New Orleans, Natchez, Nashville, Savannah en Charleston zijn fantastisch en daar kun je het wel een paar dagen uithouden.
Mooie plantagehuizen en véél geschiedenis daar.
En zelfs voor niet-strandmensen zoals wij vonden we de golfkust prachtig.
Vorig jaar een goede week Florida gedaan en dat was voorlopig ook wel genoeg daar al hebben we ook daar genoten.
Je moet gewoon zorgen voor een goede voorbereiding en een lijstje maken met dingen die je wilt zien of doen.
Dan kom je in elke staat de dag wel door.
Of je me nou neerzet in Nebraska, Oregon of Delaware, ik zou me overal vermaken denk ik

1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Bij mij is hetzelfde aan de hand, zelfde symptomen, alleen maar daar met je gedachte voor je volgende trip/bezoek bezig zijn
.
Nadat ik de eerste keer naar Florida geweest ben, heb ik daarna eerst een kleine Zuid-Westen trip gemaakt wat inmiddels naar meer smaakt*, en de derde keer ben ik alleen naar SF geweest en omgeving. *Vandaar dat ik eind volgende maand voor 3 weken door Zuid-Westen ga toeren, en met alle verhalen die ik inmiddels gelezen heb over Grand Canyon, Zion, Yosemite, Sequoia en ga zo maar even door gaat het behoorlijk kriebelen, loop al een beetje op een roze wolk
Wat ik veel aangeef bij jongere vrienden van mij die nog nooit in Amerika geweest zijn, ga eerst eens naar Florida om los te gaan zoals je gewend bent als bijvoorbeeld (Spanje/Griekenland). Ik heb zelf namelijk het idee dat als je eerst naar het geweldige zuid-westen gaat heb je al een voorstelling die je dan ook meeneemt naar Florida, zodra je diezelfde verwachting vasthoud in Florida valt het vies tegen. Zoals ik al eerder zei, dat is mijn verwachting zoals ik het ervaren heb.
Florida was geweldig, maar geef mij maar liever het Zuid-Westen.

Nadat ik de eerste keer naar Florida geweest ben, heb ik daarna eerst een kleine Zuid-Westen trip gemaakt wat inmiddels naar meer smaakt*, en de derde keer ben ik alleen naar SF geweest en omgeving. *Vandaar dat ik eind volgende maand voor 3 weken door Zuid-Westen ga toeren, en met alle verhalen die ik inmiddels gelezen heb over Grand Canyon, Zion, Yosemite, Sequoia en ga zo maar even door gaat het behoorlijk kriebelen, loop al een beetje op een roze wolk

Wat ik veel aangeef bij jongere vrienden van mij die nog nooit in Amerika geweest zijn, ga eerst eens naar Florida om los te gaan zoals je gewend bent als bijvoorbeeld (Spanje/Griekenland). Ik heb zelf namelijk het idee dat als je eerst naar het geweldige zuid-westen gaat heb je al een voorstelling die je dan ook meeneemt naar Florida, zodra je diezelfde verwachting vasthoud in Florida valt het vies tegen. Zoals ik al eerder zei, dat is mijn verwachting zoals ik het ervaren heb.
Florida was geweldig, maar geef mij maar liever het Zuid-Westen.
- avusa
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Bij ons ook, in een keer ziek. Na een aantal zakelijke USA trips, waaronder Las Vegas, afgelopen jaar eerst 2 weken naar Seattle/Vancouver geweest. Daarna met gezin 7 weken noord en zuidwesten gedaan. Zuidwesten was dus super en voor herhaling vatbaar. Er gaat geen dag voorbij dat deze reis op een of andere wijze nog ter sprake komt. Afgelopen mei San-Francisco - Vancouver gedaan maar voor oktober staat al weer een week Las Vegas op het programma. En om het af te leren volgend jaar 5 weken zuidwesten in de planning! Ben me nu alweer aan het inlezen
.
USA here we come

USA here we come

- Myrte
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ja zeker verslaafd, al 6 keer geweest en nog steeds niet alles gezien en gedaan. Zit nu te denken aan Florida, maar ben zo bang dat het tegen gaat vallen!
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Zijn er hier mensen die eerst het zuidwesten gedaan hebben, daarna een andee regio en daar achteraf spijt van hadden en toch liever voor het zuidwesten hadden gekozen?
Groetjes,
Carine
Carine
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn zeker verslaafd aan het zuidwesten! Wel hebben we meerdere keren het zuidwesten met een ander deel gecombineerd, zoals Yellowstone, South Dakota en Washington en Oregon.
Vorig jaar een uitstapje naar het noordoosten gemaakt en dat was met de herfstkleuren zeker mooi, dus zeker geen spijt van gehad, maar het is qua natuur toch niet zo indrukwekkend en groots als het zuidwesten.
Marianne
Vorig jaar een uitstapje naar het noordoosten gemaakt en dat was met de herfstkleuren zeker mooi, dus zeker geen spijt van gehad, maar het is qua natuur toch niet zo indrukwekkend en groots als het zuidwesten.
Marianne
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn diverse keren op rij naar het zuidwesten gegaan, sinds 2007 wisselen we het zuidwesten af met andere delen (1x Yellowstone, North + South Dakota, 1x noordoost, 1x noordwest). We hebben er zeker geen spijt van dat we die andere reizen hebben gemaakt, elk gebied heeft toch weer z'n eigen charme. Maar we hebben natuurlijk wel het geluk dat we inmiddels al 14x naar de USA zijn geweest, als we minder vaak hadden kunnen gaan zouden we waarschijnlijk wel steeds voor het zuidwesten hebben gekozen.sachasenne schreef:Zijn er hier mensen die eerst het zuidwesten gedaan hebben, daarna een andee regio en daar achteraf spijt van hadden en toch liever voor het zuidwesten hadden gekozen?
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij hebben eerst zo ongeveer het hele zuid westen gedaan in vele rondreizen vanaf ik dacht 1997, en ik was eigenlijk wel een beetje uitgekeken, behalve op Las Vegas dan.sachasenne schreef:Zijn er hier mensen die eerst het zuidwesten gedaan hebben, daarna een andee regio en daar achteraf spijt van hadden en toch liever voor het zuidwesten hadden gekozen?
2 jaar geleden voor het eerst naar Florida geweest en dat is ons wel heel goed bevallen, vooral het heerlijke weer in november/december spreekt ons erg aan, en ik vind het ook heerlijk om gewoon lekker te relaxen op vakantie, dus we zijn afgelopen december weer naar Florida geweest in combinatie met Las Vegas.
Maar nu staat er voor het eerst sinds jaren voor 2014 weer een tripje naar het zuid westen in de planning, uiteraard af te sluiten met 4 of 5 dagen Las Vegas.
- Dbacks
- Amerikafan
- Partner van: Dbacks2
Hi Sachasenne,
Ja, ik herken dat gevoel voor het zuidwesten wel
. Ben nu 16 keer in de US geweest (Washington, Indiana, Florida en de rest in CA, NV en AZ) maar het zuidwesten trekt als een magneet.
We hebben heel CA gezien en een groot deel van NV en AZ en zijn verslaafd aan de mensen, de steden maar vooral de natuur.
Had zelfs met Phoenix direct het gevoel dat ik daar thuis hoorde (inmiddels 15 jaar geleden en nu 10 bezoeken later), logisch?, te verklaren?, nee niet echt, maar het voelt als thuis. Ken er beter de weg dan in Amsterdam..
Heb er een paar maanden gewerkt, ben er in totaal al maar dan een jaar geweest dus heb best wel een idee hoe het dagelijkse leven er aan toe gaat.
Dus nu uiteindelijk na 10 jaar in de DV lottery te zijn ingeloot zijn we ook druk bezig om dat als eerste keus te realiseren (een beetje afhankelijk nog van eventuele werk mogelijkheden aldaar of ergens anders).
Ja, ik herken dat gevoel voor het zuidwesten wel

We hebben heel CA gezien en een groot deel van NV en AZ en zijn verslaafd aan de mensen, de steden maar vooral de natuur.
Had zelfs met Phoenix direct het gevoel dat ik daar thuis hoorde (inmiddels 15 jaar geleden en nu 10 bezoeken later), logisch?, te verklaren?, nee niet echt, maar het voelt als thuis. Ken er beter de weg dan in Amsterdam..
Heb er een paar maanden gewerkt, ben er in totaal al maar dan een jaar geweest dus heb best wel een idee hoe het dagelijkse leven er aan toe gaat.
Dus nu uiteindelijk na 10 jaar in de DV lottery te zijn ingeloot zijn we ook druk bezig om dat als eerste keus te realiseren (een beetje afhankelijk nog van eventuele werk mogelijkheden aldaar of ergens anders).
Never give up!
-
- Amerikakenner
Ja en hier nog een met die verschijnselen! De volgende reis plannen wij terwijl we nog midden in de ene zitten...
Wij kamperen altijd en vinden dat een heerlijk gevoel van vrijheid. Ook het gevoel van de weg op, raam open, muziekje aan, fraaie omgeving... paradise!

Wij kamperen altijd en vinden dat een heerlijk gevoel van vrijheid. Ook het gevoel van de weg op, raam open, muziekje aan, fraaie omgeving... paradise!
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 2669 Weergaves
-