Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Death Valley vermijden deze week???

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MR.B
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Death Valley vermijden deze week???

Bericht door MR.B »

Hoi iedereen

Wij hebben geboekt voor aanstaande zaterdag 6 juli in Furnance Creek in DV. Zouden we deze boeking niet beter annuleren en verder rijden of zou het toch te doen zijn ginder met de hete temperatuur? Wij zijn een gezin met 2 kids (11 en 12)...
Onze weblog : http://usa2013belis.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Death Valley vermijden deze week???

Bericht door Pete.Z »

Warm is het sowieso, ik zou zeker de boeking niet veranderen, de kamers zijn gekoeld, en het is een leuke ervaring om in het zwembad te liggen als het zo warm is.
En stel je voor dat je er net bent als het hitterecord gebroken wordt, historie waar je bij bent!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden een paar jaar geleden 50 graden in DV; je merkt het verschil met een paar graden echt niet, en wandelen ga je toch niet doen.

Marianne
MR.B
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door MR.B »

Okay bedankt voor de geruststelling. We zullen het maar riskeren zekerst...
Onze weblog : http://usa2013belis.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Genoeg drinken,petjes op,geen lange wandelingen.
Als je Dantes View bezoekt is het daarboven ook koeler, lekkere onderbreking misschien, en de ochtenden en avonden zijn ook beter qua temperatuur en dus de beste tijd om dingente bezoeken buiten de auto.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Cowboy hoedje op, laarzen aan, af en toe "hihaaa" roepen en je komt een heel eind!
iMoon
Amerika-ontdekker

Bericht door iMoon »

Wij gokken het er ook maar op; zitten 13 juli in Death Valley.

Ben momenteel aan het puzzelen over het rondje DV bezienswaardigheden. Wie kan mij helpen? Wat is de meest logische volgorde, komend vanaf Bishop en gaand richting Amargosa Valley?
Furnace Creek
Devils Golfcourse
Artists Drive
Badwater
Zabriskie’s Point
Dante’s View

Wat kunnen we het beste skippen als het toch veel te heet blijkt te zijn in het rijtje?
Lees graag jullie advies.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Het is in juli toch altijd heet in Death Vealley? Ik bedoel: ik zou er nooit in deze tijd van het jaar naar toe gaan, maar ik neem aan dat mensen die keuze bewust nemen. Waarom zou je je reisplannen aanpassen als het dan ineens 54 graden is in plaats van de 48 waar je rekening mee had gehouden? Erg veel zal het aan je dagplanning niet veranderen neem ik aan.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Furnace Creek-Devils GolfCourse-Badwater-Artist Drive-Zabriskie-Dante's View maar er is nog wel meer te zien.
Turbotrent
Amerikafan

Bericht door Turbotrent »

iMoon schreef:Wij gokken het er ook maar op; zitten 13 juli in Death Valley.

Ben momenteel aan het puzzelen over het rondje DV bezienswaardigheden. Wie kan mij helpen? Wat is de meest logische volgorde, komend vanaf Bishop en gaand richting Amargosa Valley?
Furnace Creek
Devils Golfcourse
Artists Drive
Badwater
Zabriskie’s Point
Dante’s View

Wat kunnen we het beste skippen als het toch veel te heet blijkt te zijn in het rijtje?
Lees graag jullie advies.
Dit topic gaat je al een heel eind op weg zetten: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=47440

Veel plezier, ik vond DV echt indrukwekkend!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk ook eens op de kaart van het park op http://www.nps.gov/deva (bij de links aan de linkerkant), dan zie je precies waar alles ligt. Ik mis de Mesquite Sand dunes in je opsomming, maar daarvoor zal het ook wel te heet zijn. En niet zo mooi midden op de dag.
Vanaf Bishop heb je voldoende tijd om alles te doen, maar misschien wil je ook nog naar het Ancient Bristlecone Pine forest (zie daarvoor ons 2013-verslag) of naar de Alabama Hills?
Van je lijstje kosten Dante's View en Badwater de meeste rijtijd, dus als je iets moet skippen zou ik een die twee doen.

Marianne
iMoon
Amerika-ontdekker

Bericht door iMoon »

Dank jullie wel!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

dimona schreef:Het is in juli toch altijd heet in Death Vealley? Ik bedoel: ik zou er nooit in deze tijd van het jaar naar toe gaan, maar ik neem aan dat mensen die keuze bewust nemen. Waarom zou je je reisplannen aanpassen als het dan ineens 54 graden is in plaats van de 48 waar je rekening mee had gehouden? Erg veel zal het aan je dagplanning niet veranderen neem ik aan.
Precies wat ik ook dacht dimona! Die paar graden verschil maakt dan toch ook niet uit?

Ik moet er ook niet aan denken om daar te zitten in de zomermaanden maar als je dan al geboekt hebt zou ik gewoon gaan. Zolang je niet in de buurt van bosbranden komt en niet levend verbrand als je uit je auto stapt zal het wel meevallen denk ik :)
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Of die enkele graden verschil uitmaken, ja en nee.
Als vanaf een bepaalde temperatuur kleinere vliegtuigen niet meer mogen opstijgen dan kunnen enkele graden wel bepalend zijn.
Blijkbaar is die grens nu in de buurt. Zo stond tenminste in de krant. Ik vertel ook maar wat ik lees natuurlijk.
Groetjes,
Carine
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Daar zit wat in ja natuurlijk sachasenne.

Ik vatte de vraag meer op zo als dat TS al in Amerika was en DV wilde mijden vanwege de temperatuur, vandaar dat ik dacht dat dit toch weinig uitmaakt. Als je echter excursies wilt doen en die niet doorgaan vanwege de hitte is het een ander verhaal.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer