Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat is je favoriete korte wandeling in Zion?
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Wat is je favoriete korte wandeling in Zion?
In Mount Carmel Jct kan je net voor de US89 (aan de rechterkant) heerlijke taart eten.
Home made pie.
Grote porties, fijn als afwisseling op picknick.
Groetjes,
Ingrid
Home made pie.
Grote porties, fijn als afwisseling op picknick.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Aangaande dat dit geen korte wandeling is, maar een flinke hike toch een antwoord. In principe is het deel tot aan de canyon een redelijke klim, dan een paar 100m redelijk vlak en dan een heel stuk flink klimmen langs een soort wenteltrap. Dan krijg je na een stukje al een voorproefje van een ketting langs een rand. Ik vond dit eigenlijk moeilijker dan wat hier als 'gevaarlijke' klim wordt gezien, omdat ik vanuit beneden geen idee had welke kant ik op een gegeven moment op moest, omdat die ketting ophield. Het stuk van boven naar beneden heb ik de ketting alleen maar gebruikt om me vast te houden bij wat diepere afstapjes, maar niet omdat ik het idee had te gaan vallen ofzo. Ik vind het een geweldige wandeling die er op foto's dramatischer en enger uitziet dan in het eggie! Maar het uitzicht is zowel in het echt als op de foto's fenomenaalIk ben op Angels Landing bij Scouts lookout gestopt, net voor de 'gevaarlijke' klim. Ik zit tegen hoogtevrees aan dus leek me niet verstandig door te lopen. Mijn vriendin is wel helemaal naar boven gegaan en vond het geweldig.

Het klinkt heel....doenbaar maar niet voor mij. Ik durfde bij de Grand Canyon amper op de rand/muurtje te zitten. Nooit geweten dat ik zo op hoogte/diepte zou reageren. Ik had hetzelfde bij de trap naar beneden in de Grand Canyon of Yellowstone. Dan ga je met een ijzeren trap naar beneden waar je doorheen kijkt. Mijn maag, zo....ik heb het gered puur op doorzettingsvermogen.
Hoewel misschien zit ik helemaal niet tegen hoogtevrees aan, misschien heb ik het gewoon....
Hoewel misschien zit ik helemaal niet tegen hoogtevrees aan, misschien heb ik het gewoon....

Laatst gewijzigd door markro op 02 jul 2013, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
-
- Amerika-ontdekker
Wij willen in de 1ste week September ook de hike doen naar Angel's Landing. Hoe lang hebben jullie er ongeveer over gedaan?
We zijn namelijk van plan om 's ochtends vroeg uit Vegas weg te rijden en aan het eind vd dag weer terug te rijden naar Vegas.
Geen overnachting dus.
Verder nog 1 latste vraag: hoe komen we bij de start van die wandeling? Hoeveel uur ben je totaal onderweg vanaf Vegas tot aan het begin vd wandeling?
Bij voorbaat dank!
We zijn namelijk van plan om 's ochtends vroeg uit Vegas weg te rijden en aan het eind vd dag weer terug te rijden naar Vegas.
Geen overnachting dus.
Verder nog 1 latste vraag: hoe komen we bij de start van die wandeling? Hoeveel uur ben je totaal onderweg vanaf Vegas tot aan het begin vd wandeling?
Bij voorbaat dank!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In het begin van dit topic zijn al wat handige links naar wandelsites en kaartjes gegeven. Kijk hier voor een kaart van het park en informatie over wandelingen, en kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl.
Vanuit Las Vegas ben je al meer dan 5 uur kwijt met heen en weer rijden. Reken voor het parkeren van de auto en de shuttlebus heen en terug ruim een uur, dan ben je al 6 uur bezig zonder de wandeling. Je zult daar ongeveer 4 uur voor moeten uittrekken. Het kan begin september nog aardig heet zijn, je mist de koele uren in de ochtend als je uit LV moet komen. Is een overnachting in Springdale geen optie?
Marianne
Vanuit Las Vegas ben je al meer dan 5 uur kwijt met heen en weer rijden. Reken voor het parkeren van de auto en de shuttlebus heen en terug ruim een uur, dan ben je al 6 uur bezig zonder de wandeling. Je zult daar ongeveer 4 uur voor moeten uittrekken. Het kan begin september nog aardig heet zijn, je mist de koele uren in de ochtend als je uit LV moet komen. Is een overnachting in Springdale geen optie?
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
@Kevin: vanaf Vegas is het 3 uur rijden naar Zion NP. Je moet in september met de shuttlebus mee, hike en terug naar Vegas is naar mijn mening zonde van je tijd. Om alleen voor Angels Landing naar Zion te gaan ..........
Het kan wel maar ik zou het niet doen. Als je het al wel gaat doen zou ik heel vroeg uit Vegas vertrekken en bedoel ik niet 7 AM maar eerder 5 AM.
Het kan wel maar ik zou het niet doen. Als je het al wel gaat doen zou ik heel vroeg uit Vegas vertrekken en bedoel ik niet 7 AM maar eerder 5 AM.
-
- Amerikakenner
Hou rekening met de mogelijkheid van fikse, onvoorspelbare regenbuien in september en dan wil je niet op 'Angels Landing' zitten. Heb je dat hele eind voor niets gereden...We zijn namelijk van plan om 's ochtends vroeg uit Vegas weg te rijden en aan het eind vd dag weer terug te rijden naar Vegas.
-
- Amerika-ontdekker
@ Frans H, Jerommeke10 en Martin&Marianne, bedankt voor jullie tips!
Het nadeel is dat we in 1e instantie niet naar Zion zouden gaan en daarom alle hotels in Vegas al geboekt hebben, inclusief shows.
Toch denk ik er wel aan om heen en weer te rijden. Rond een uur of 5.30AM weg rijden. Wel vantevoren goed het weerbericht checken. Mocht er (goede) kans op regen zijn, dan gaan we sowieso niet.
Het nadeel is dat we in 1e instantie niet naar Zion zouden gaan en daarom alle hotels in Vegas al geboekt hebben, inclusief shows.
Toch denk ik er wel aan om heen en weer te rijden. Rond een uur of 5.30AM weg rijden. Wel vantevoren goed het weerbericht checken. Mocht er (goede) kans op regen zijn, dan gaan we sowieso niet.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht