Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

geplande route in mei 2007

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mieke & Paul
Amerika-ontdekker

geplande route in mei 2007

Bericht door Mieke & Paul »

Gisteren hebben we een gesprek gehad met Frans van Woensel van Great Lakes Travel en de vliegtickets en de camperhuur zijn vastgelegd.

We hebben in overleg met hem de onderstaande route min of meer vastgelegd. We wilden eerst Moab en Capitol Reef ook nog bezichtigen maar omdat we niet continu in de auto willen zitten hebben we besloten dat maar voor een volgende keer te bewaren.

Dag 1: Amsterdam - San Francisco (rechtstreekse vlucht met KLM, Vertrek 11.10 uur, aankomst 13.10 uur in S.F.)
Dag 2: Dag in San Francisco (alcatraz, golden gate bridge, pier39, chinatown) Camper ophalen bij Road Bear
Dag 3: San Fr. - Yosemite
Dag 4: hele dag in Yosemite
Dag 5: Yosemite - Visalia (bezoek aan Sequoia NP)
Dag 6: Visalia - Lone Pine
Dag 7: Lone Pine - Las Vegas (door Death Valley)
Dag 8: Las Vegas - Zion ('s ochtends Hooverdam en Lake Mead)
Dag 9: hele dag in Zion
Dag 10: Zion - Bryce Canyon
Dag 11: hele dag in Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon - Page (indien mogelijk bezoek aan The Wave, maar zal wel niet aan permits kunnen komen)
Dag 13: Antelope Canyon, extended tour
Dag 14: Page - Grand Canyon Southrim
Dag 15: hele dag in Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - Sedona
Dag 17: Sedona - Palm Springs (lange dag in de auto)
Dag 18: Palm Springs - San Diego (onderweg bezoek aan Joshua Tree)
Dag 19: San Diego (Seaworld of San Diego Zoo, waarschijnlijk Seaworld)
Dag 20: San Diego- Santa Barbara (eventueel korte stop in L.A.)
Dag 21: Santa Barbara - Monterey
Dag 22: Monterey - San Francisco
Dag 23: San Francisco (terugvlucht vertrekt om 15.10 uur)
Dag 24: Aankomst in Amsterdam 10.30 uur

Als we geen permits voor The Wave kunnen bemachtigen blijven we waarschijnlijk maar 1 dag in Page, en kunnen we iets rustiger doen over het stuk Sedona- San Diego.

Alle tips, opmerkingen of leuke dingen die we zeker moeten zien (en ook te doen zijn in de tijd die we daarvoor hebben) zijn welkom :lol:
Afbeelding
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Hoi,
Ik vind het op zich wel en mooie oute, jullie zijn alleen wel kort in Las Vegas. Daar ben je juist op pad tot in de late uurtjes er is daar zoveel te zien.
Groetjes esther
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
Ik zou overwegen om van Yosemite NP naar Sequoia NP de avond in Sequoia of in Three Rivers te verblijven ipv naar Visalia door te rijden. Het is een vermoeiende trip en ik zou niet op het eind van de dag de steile en bochtige afdaling naar Visalia nemen. Eens met Esther, een dag LV is aanbevolen. Als je van Zion naar Bryce rijdt heb je een hele middag voor Bryce. Zou voor mij genoeg zijn en je wint een dag. Heel veel plezier.
Yeehaw
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Mieke en Paul,

Ik vind het een hele mooie route, je neemt mooi de tijd voor alles.
Ik zou je onderweg een bezoek aan Valley of Fire aanraden. Wij vonden dit park heel verrassend, het is echt een heel mooi park en ligt op de route.

Marjon
Mieke & Paul
Amerika-ontdekker

ess schreef:Hoi,
Ik vind het op zich wel en mooie oute, jullie zijn alleen wel kort in Las Vegas. Daar ben je juist op pad tot in de late uurtjes er is daar zoveel te zien.
Groetjes esther
We hebben er expres voor gekozen om niet zolang in Las Vegas te blijven. Ik heb enkele jaren geleden een auto-ongeluk gehad en kan sindsdien slecht tegen drukte, lawaai etc. Dan word ik gespannen, krijg het benauwd, hoofdpijn etc. Omdat we toch graag iets van Las Vegas zien blijven we er 1 nacht. Als het meevalt misschien wel een dag langer.
We hebben daarom alles redelijk ruim ingepland, zodat we altijd ergens een dag kunnen schuiven.
Afbeelding
Mieke & Paul
Amerika-ontdekker

vana schreef:Hoi Mieke en Paul,

Ik vind het een hele mooie route, je neemt mooi de tijd voor alles.
Ik zou je onderweg een bezoek aan Valley of Fire aanraden. Wij vonden dit park heel verrassend, het is echt een heel mooi park en ligt op de route.

Marjon
Staat genoteerd :D Bedankt voor de tip
Afbeelding
Mieke & Paul
Amerika-ontdekker

Yeehaw schreef:Hi
Ik zou overwegen om van Yosemite NP naar Sequoia NP de avond in Sequoia of in Three Rivers te verblijven ipv naar Visalia door te rijden. Het is een vermoeiende trip en ik zou niet op het eind van de dag de steile en bochtige afdaling naar Visalia nemen. Eens met Esther, een dag LV is aanbevolen. Als je van Zion naar Bryce rijdt heb je een hele middag voor Bryce. Zou voor mij genoeg zijn en je wint een dag. Heel veel plezier.
Yeehaw
OK, wist niet dat het een bochtige afdaling is naar Visalia. :oops:
Gaan we zeker proberen dan.
Kun je vanuit Sequoia/Three Rivers rechtstreeks naar Lone Pine, of moet je dan wel eerst terug richting Visalia?
Afbeelding
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Staat genoteerd Bedankt voor de tip
Daar krijg je geen spijt van! Hier alvast een voorproefje:

Afbeelding

Afbeelding

Nog meer fotos kun je hier vinden:

http://www.pixagogo.com/2027635180 ( Dag 26)

Marjon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mieke & Paul schreef:
Yeehaw schreef:Hi
Yeehaw
OK, wist niet dat het een bochtige afdaling is naar Visalia. :oops:
Gaan we zeker proberen dan.
Kun je vanuit Sequoia/Three Rivers rechtstreeks naar Lone Pine, of moet je dan wel eerst terug richting Visalia?
De hele route door Sequoia NP is bochtig, je rijdt er gemiddeld 30, hooguit 40 mijl per uur. Three Rivers ligt al aardig bij bij Visalia. Ik weet niet hoe de accomodatie in Sequoia NP is. Wij hebben afgelopen zomer in Kings Canyon overnacht, hier heb je voor ca 80 dollar een ruime cabin (Grant Grove). Kings Canyon is prachtig, ik zou je aan willen raden om de Kings Canyon Scenic Byway te rijden (zie ons reisverslag vanaf augustus).
Als je in Three Rivers overnacht hoef je niet langs Visalia, je buigt iets voor Visalia naar het zuiden. Reken naar Lone Pine op ca 5 uur rijden, je kunt via Bakersfield of via Lake Isabella en dan weer via de 395 naar het noorden.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 07 okt 2006, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Mieke & Paul schreef: Kun je vanuit Sequoia/Three Rivers rechtstreeks naar Lone Pine, of moet je dan wel eerst terug richting Visalia?

Je zal via Visalia moeten want er is geen mogelijkheid op naar de oostkant te komen door Sequoia en Kings Canyon NP.
Dus de CA-198 naar Visalia en dan de CA-99 naar Bakersfield.
Daar kan je kiezen of via de CA-58 en de CA-14 naar de US-395 of via de CA-178 en een klein stukje CA-14 naar de US-395.
De eerste is de snelste route maar de tweede is vele malen mooier, je rijdt dan langs de Kenrriver tot Lake Isabella en daarna kom je door een gebied met heel veel en mooie Joshua Tree hier vind je meer van de bomen dan in Joshua Tree NP.
Rob
Mieke & Paul
Amerika-ontdekker

Rob schreef:
Mieke & Paul schreef: Kun je vanuit Sequoia/Three Rivers rechtstreeks naar Lone Pine, of moet je dan wel eerst terug richting Visalia?

Je zal via Visalia moeten want er is geen mogelijkheid op naar de oostkant te komen door Sequoia en Kings Canyon NP.
Dus de CA-198 naar Visalia en dan de CA-99 naar Bakersfield.
Daar kan je kiezen of via de CA-58 en de CA-14 naar de US-395 of via de CA-178 en een klein stukje CA-14 naar de US-395.
De eerste is de snelste route maar de tweede is vele malen mooier, je rijdt dan langs de Kenrriver tot Lake Isabella en daarna kom je door een gebied met heel veel en mooie Joshua Tree hier vind je meer van de bomen dan in Joshua Tree NP.
Rob
Ok, bedankt voor je uitleg. We vinden het niet erg dat er wat langere reisdagen tussen zitten omdat we ook genoeg rustdagen hebben. En als je lang in de camper zit is het altijd fijn als je onderweg wel wat moois te zien krijgt.
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Mieke & Paul schreef: En als je lang in de camper zit is het altijd fijn als je onderweg wel wat moois te zien krijgt.
Wij hebben deze route met een camper in de omgekeerde richting vanuit Death Valley gereden in 2001.
Niet via Lone Pine maar via Ridgecrest.
Misschien heb je wat aan het reisverslag daar staan ook de campgrounds in waar we toen gestaan hebben.
Rob
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer