Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Walvissen spotten
Walvissen spotten
Heeft iemand ervaring met de boot-trips vanuit Monterey voor walvis-spotten.
Het lijkt me erg leuk maar gaan we ook daadwerkelijk walvissen zien?
Alvast bedankt voor jullie reacties
groetjes, Anita
Het lijkt me erg leuk maar gaan we ook daadwerkelijk walvissen zien?
Alvast bedankt voor jullie reacties
groetjes, Anita
- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Walvissen spotten
Wij hebben dit gedaan en hebben wel het een en ander gezien. Het was op zich al een belevenis omdat er ontzettend veel wind stond. Weet niet meer precies wat en hoeveel, maar indrukwekkend was het zeker. (zelfs mijn partner, die ondanks de reistabletjes toch enkele malen.........laat ik de rest jullie maar besparen)
Wat je kan doen, is rekening houden in je planning, er zijn reders waarbij je nog een keer mee mag gaan als er niets is gezien. Dus 's morgens mee, niets zien kan je de middag nogmaals, of de middag en dan de ochtend erop. Overigens, Monterey schijnt over een heel mooi aquarium te beschikken. Ben er zelf niet geweest, wellicht dat een ander daar wat over kan zeggen. Het plaatsje zelf is aardig, de pier in de avond een leuk wandelingetje.
Wat je kan doen, is rekening houden in je planning, er zijn reders waarbij je nog een keer mee mag gaan als er niets is gezien. Dus 's morgens mee, niets zien kan je de middag nogmaals, of de middag en dan de ochtend erop. Overigens, Monterey schijnt over een heel mooi aquarium te beschikken. Ben er zelf niet geweest, wellicht dat een ander daar wat over kan zeggen. Het plaatsje zelf is aardig, de pier in de avond een leuk wandelingetje.
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 70
Dat hebben wij in 2011 in juli gedaan; was een geweldige ervaring en een hoop walvissen gezien!
Ik heb toen de dag ervoor even op Twitter gezocht om te kijken of men de dagen ervoor walvissen hadden gezien, er van uitgaande dat dat geen garantie is maar wel een idee geeft. Toen dat zo was de gok maar genomen.
Kortom, voor mij een aanrader.
De haven is sowieso de moeite, liggen veel zeeleeuwen bij de boten, leuke restaurantjes etc.
Gr,
HarryH
Ik heb toen de dag ervoor even op Twitter gezocht om te kijken of men de dagen ervoor walvissen hadden gezien, er van uitgaande dat dat geen garantie is maar wel een idee geeft. Toen dat zo was de gok maar genomen.
Kortom, voor mij een aanrader.
De haven is sowieso de moeite, liggen veel zeeleeuwen bij de boten, leuke restaurantjes etc.
Gr,
HarryH
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Net als bovenstaande berichten een leuke tocht gehad. De dag ervoor bij het boeken ook gekeken of er de afgelopen dagen iets gespot is. Wij zagen 2 bultruggen. 100-den dolfijnen. Veel zeehonden/zeeleeuwen/zeeolifanten pelikanen en otters.
Kijk zeker ook eens op dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=28874
Ik heb hier een paar foto's geplaatst van onze whale watch trip vanuit Monterey. Echt een fantastische ervaring!!!
Ik heb hier een paar foto's geplaatst van onze whale watch trip vanuit Monterey. Echt een fantastische ervaring!!!
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 7093 Weergaves
-
Laatste bericht door Renate71