Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

fotograferen en filmen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Aniet
Amerika-ontdekker

fotograferen en filmen?

Bericht door Aniet »

Hallo allemaal,
Wij nemen twee fototoestellen mee op onze reis.
Nu krijgen we van diverse kanten te horen dat we ook een filmcamera moeten meenemen.
Wat is jullie ervaring?

groeten, Anita
Floydian
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: fotograferen en filmen?

Bericht door Floydian »

Alle moderne foto camera's hebben tegenwoordig video aan boord, de betere zelfs in HD kwaliteit.
Als jullie toestellen dit niet hebben en jullie willen graag bewegend beeld hebben dan zou een video camera meenemen een optie kunnen zijn.
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
Aniet
Amerika-ontdekker

Bericht door Aniet »

Hoi Floydian,
tjeetje nog geen moment aan gedacht. Is een goed alternatief anders lopen we met 3 apparaten te sjouwen.
We zullen een extra geheugenkaartje meenemen
bedankt voor je reactie
groetjes, Anita
Wackicky
Amerika-ontdekker

Bericht door Wackicky »

Als je een videocamera hebt, zou ik die zeker meenemen ;-)
Ik heb er veel gefilmd en ben oh zo blij dat ik al die beelden heb en kan bekijken. Je haalt zo echt de sfeer terug, meer dan naar de foto's te kijken.
Als je in HD filmt, neemt dat wel meer geheugen van je geheugenkaart.
Ik had een kaart van 16 gb en eentje van 4 gb die na 3 weken vol waren ;-)
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Zorg wel voor een snelle ard, bijv als je een sdcard gebruikt
Samsung 32GB MicroSDHC Plus UHS-1 Extreme Speed (48MB/s)
Laatst gewijzigd door eddepet71 op 27 jun 2013, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Floydian
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Floydian »

eddepet71 schreef:Zorg wel voor een snelle sd card, bijv
Dat ligt er maar net aan wat voor camera de OP heeft. Als die camera CF kaarten kan slikken dan zou ik Sandisk of Lexar meenemen, vooral als je in HD gaat filmen en daarnaast ook nog wilt fotograferen.
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Floydian schreef:
eddepet71 schreef:Zorg wel voor een snelle sd card, bijv
Dat ligt er maar net aan wat voor camera de OP heeft. Als die camera CF kaarten kan slikken dan zou ik Sandisk of Lexar meenemen, vooral als je in HD gaat filmen en daarnaast ook nog wilt fotograferen.
Post aangepast! thanks!
Overigens heeft het geen zin om alleen voor een bepaald merk te gaan, het gaat meer om de write/read speeds dan om het merk.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Mensen die adviseren om een filmcamera mee te nemen, houden zelf waarschijnlijk erg van filmen en filmpjes kijken. Ik heb er persoonlijk een bloedhekel aan, om filmpjes te kijken. Ja, ook van anderen........ Een kleine uitzondering zijn de time-lapse filmpjes, maar dan ook alleen de heel interessante. Het gehobbel op wegen bijvoorbeeld, hoe mooi die dan ook zijn, is gewoon niet aan mij besteed. En daarmee wil ik niemand beledigen hoor! Ik houd zelf veel meer van mooie foto's. Wij hebben dan ook geen filmcamera, al heb ik wel die functie op mijn fotocamera, maar die gebruik ik dus nooit. Het is gewoon niet aan mij besteed. Als je niet van plan bent om je filmpjes later te monteren en er veel mee te doen, zou ik het dus gewoon niet doen en het advies in de wind slaan.

Ik zou in elk geval dus goed bij jezelf nagaan of je wel van filmpjes houdt en of het wel aan jou besteed is. Als je er zelf nog niet aan gedacht hebt, is dat waarschijnlijk niet voor niets.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
bosmeneer
Amerikafan

Bericht door bosmeneer »

Zelf hou ik er van goede foto's te maken die je graag terugziet. De tijd nemen, standpunt kiezen, etc. Had er ruim 4000 na 3 maanden Australië. Geen filmcamera mee toen.
Nu gaat diezelfde fotocamera mee, maar ook een videocamera. Dat wordt dan samen mijn herinnering.

Video vind ik ook echt interessant om beweging mee vast te leggen of snelle veranderingen in korte tijd (van het landschap of de mensen). Terwijl een foto diepte en breedte kan tonen en iets definitiefs vast legt.

M.i. zijn het twee totaal verschillende media en moet je ervaring op doen om daar het leukste, mooiste en interessantste uit te halen.
Video is nieuw voor mij en ik wil ook echt niet dat het een soort van homevideo wordt. Met bijv veel in/uitzoomen, rondjes om je as om de omgeving te bekijken, etc. Dat wordt dus een hoop oefenen de komende maanden en hopelijk schiet ik dan geweldige beelden tijdens de vakantie ;)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer