Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

welke parken beslist zien..

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Trijnie
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

welke parken beslist zien..

Bericht door Trijnie »

Hallo Allemaal,

We zijn nu net een maand terug van een rondreis van 2 weken in californie en eindigden in Las-vegas. En het is een feit...ik ben besmet het het amerika-virus.Ben hopeloos verliefd op dit land.
Het meest hebben we genoten van death-valley. Ik ben me alvast aan het orienteren op een trip volgend jaar en we willen dan wat meer nationale parken gaan zien. We gaan dan zon 18/19 dagen.'Welke gebieden en parken raden jullie ons aan om beslist te gaan zien .We zijn geen lieffhebbers van steden.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: welke parken beslist zien..

Bericht door Dbacks2 »

Onze kinderen, vooral de jongste is helemaal weg van:

http://www.meteorcrater.com/

Natuurlijk is er niet heel veel te doen, maar wij vonden het een hele ervaring!

Ga maar even door met wat minder genoemde plaatsen:

http://www.nps.gov/pefo/index.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Painted_Desert_(Arizona" onclick="window.open(this.href);return false;)
Trijnie
Amerika-newbie

Bericht door Trijnie »

Dbacks2, dat zij idd de type parken wat we zoeken...ik onthoudt ze . Dank je.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ik weet niet wat je allemaal al gezien hebt, maar sowieso zijn alle NP's in het Zuidwesten een must om toch minstens één keer gezien te hebben. ;-)
Als je daarbij ook nog wat minder bekende dingen wilt zien/doen, zou ik aanraden van de boeken van Laurent Martres te lezen (Photographing the Southwest). Hierin staat echt alles wat je moet gezien hebben: van bekend tot onbekend! En verder ook eens neuzen op Ontdek-Amerika.nl. Dat is bij ons ook altijd een bron van informatie. Samen met die boeken die ik hier net vermeld had. :-)

Iedereen heeft trouwens zowat zijn eigen voorkeur. Wij zijn al 3 keer in Zion geweest en zouden er zeker zo nog eens naartoe kunnen. Verder hebben wij ook liever rode rotsen dan bijvoorbeeld de natuur van Yosemite. Maar dat is dus heel persoonlijk. Dus best gewoon zelf heel veel lezen en doen wat jou het leukste lijkt. :thumbup: Als je nog niet in de regio van Moab geweest bent is dat toch wel een aanrader. Daar is zooooveel in de buurt te doen! Arches, Canyonlands, Dead Horse Point, mooie wegen, minder bekende dingen zoals Corona Arch, Fisher Towers,...
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Wij komen al meer dan 20 jaar naar de VS voor vakantie en familiebezoek, maar het zuidwesten vinden wij het mooist. Je hebt er altijd lekker weer en er zijn een heleboel prachtige natuurparken. Twee jaar geleden hebben wij een rondje gemaakt en o.a. bezocht : Grand Canyon, Antilope Canyon, Horseshoe bend, Zion, Bryce Canyon, Arches NP (waanzinnig mooi!!!), Monument Valley, Sedona, Montezuma Castle.
Als je een keer bij de ANWB bent kijk dan eens in wat reisgidsen. Je kunt daar prima inspiratie opdoen!
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Yellowstone!
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Qua natuurparken vind ik persoonlijk Utah het Walhalla. :wink:

Met parken als Zion, Bryce, Capitol Reef, Arches en Canyonlands (en dan vergeet ik er ongetwijfeld nog een paar) kun je daar al die 18 a 19 dagen rond toeren. De Grand Canyon is uiteraard ook een topper en die ligt er net onder.

Yellowstone is een park dat een stuk verder naar het noorden ligt, maar als je de tijd hebt, moet je dat zeker doen.
En trek daar dan ook zeker een aantal dagen voor uit want het is een fantastische plek.
Met 18 dagen zou ik echter kiezen voor een rondje Utah en deze aanvullen met de Grand Canyon en eventueel Petrified Forest, Chaco Culture, Mesa Verde en dergelijke parken.

Je houdt niet van steden zeg je, maar aanvliegen zal toch op een grote stad zijn wil je deze parken gaan bezoeken.
De meest voor de hand liggende stad is dan Las Vegas met als alternatieven Phoenix of Denver.

Voordeel van Las Vegas is, dat de hotels er niet duur zijn en als je wilt kun je de echte drukte daar nog wel een beetje vermijden.

Niet helemaal op de route, maar steden als Santa Fe en Albuquerque zijn ook prachtig.
Ook een stad als Salt Lake City is erg ruim opgezet en doet niet erg druk aan.

Veel plezier met plannen. 8)
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ah Death Valley kan jullie wel bekoren lees ik... dat is nu net mijn favoriete park!!!!

mijn andere aanraders (naast de grote bekende "klappers" die hierboven al genoemd zijn):
Anza Borrego Desert State Park
Mojave National Preserve
Valley of Fire
vanalles en nog wat rondom Page en Kanab 8) (slotcanyons, Coyote Buttes, Cottonwood Canyon road, hoodoo's,...)
Capitol Reef, één van onze grote favorieten
Bisti Badlands in New Mexico
Craters of the Moon (kan als je bvb vanaf Yellowstone naar noordwesten rijdt)

Als grote parken:
Canyon lands (bvb the Needles district -> prachtig wandelen) en de hele omgeving van Moab, en Yellowstone natuurlijk met z'n wildlife (beren) en geisers!
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Glacier NP, een absolute aanrader voor wie houdt van (verre) wandelingen!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Tja, als Death Valley een favoriet is sluit ik me helemaal bij Tipsy_1 aan! Wij zijn ook grote fans van DV, Mojave, en zo'n beetje heel Utah. Anza Borrego staat nog op het lijstje. Glacier NP is mooi, maar moet het wat ons betreft toch onderdoen voor de Banff / Jasper regio in Canada.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

En het is een feit...ik ben besmet het het amerika-virus.Ben hopeloos verliefd op dit land.
En weer een......... :roll: :mrgreen: :mrgreen:

persoonlijk vond ik buiten Yellowstone, wat voor mij tot nu toe de absolute nr 1 is Arches en Canyonlands bij Moab helemaal geweldig.
Het Canyon gebied van Dinosaur NM vond ik overigens ook heel erg mooi, vooral ook omdat ik daar vorige maand als één van de weinigen rondreed. Die stilte was zelfs hoorbaar, maar daar kun je ook mooie routes en wandelingen rijden.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Welke parken (behalve DV) hebben jullie eigenlijk al gezien?

Ik heb een zwak voor Capitol Reef, blijft een van mijn favorieten...
Grand Staircase Escalante... omgeving highway UT12.
Joshua Tree
Omgeving Moab met Arches en Canyonlands
Navajo Country...

Verder naar het noorden Yellowstone en Grand Teton....
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Trijnie
Amerika-newbie

Bericht door Trijnie »

Dank jullie voor de reacties...ik heb nu on ieder geval een begin om lekker uit te zoeken waar en hoelang we gaan.
Ilona we hebben death valley en yosemity gezien, waarvan wij death valley toch wel het meest indrukwekkendst vonden. Ik heb nu wel al zo'n idee naar welke staten we gaan..het zal denk ik utah..en een stuk colorado worden.

gr trijnie.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Grand Canyon, North Rim, kan je goed meenemen vanuit Utah, en is meer dan de moeite.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Trijnie schreef:Ilona we hebben death valley en yosemity gezien, waarvan wij death valley toch wel het meest indrukwekkendst vonden.
Als DV jullie favoriet was kunnen jullie inderdaad in Utah niet fout! Zion, Bryce, Capitol Reef, Arches, Canyonlands, lake Powell en omgeving... dat wordt genieten! :thumbup:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Hier nog een thumbs up voor Anza Borrego Desert State Park, ten oosten van San Diego tegen de grens van Mexico aan. Door velen overgeslagen, waardoor wij zo'n beetje de enige waren in het park. Ik vond het prachtig en had er graag langer gebleven!
tamara21
Amerika-ontdekker

Bericht door tamara21 »

De absolute nr 1 voor mij is yellowstone. Maar de grand Canyon, lake powel, yosemite, canyonlands etc zijn ook super mooi.
Kan geen keus maken, Yellowstone heeft een mooie natuur maar ook veel dieren.
Groetjes Tamara
2003: Florida
2006: Zuid-West Amerika
2008: Noord-West Amerika
2009: Florida
2011: Noord-West Amerika & Canada
2012: Noord-Oost Amerika & Canada
2013: Zuid-West Amerika & Hawaii
2014: zuid-west Amerika & Yellowstone np
Fiennemien
Amerika-ontdekker

Bericht door Fiennemien »

Mijn favoriet is Yosemite! Maar die heb je dus al gedaan :) Ook de Grand Canyon vond ik geweldig. In Yellowstone ben ik helaas nog niet geweest, maar dat lijkt me ook een topper. Verder vond ik Bryce en Zion ook wel de moeite. Utah is dus zeker een aanrader volgens mij.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer