Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tips voor yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ronvicky
Amerika-ontdekker

tips voor yosemite

Bericht door ronvicky »

wij zouden graag wat tips willen voor de dagen in yosemite en de dagen er voor en erna dit alles vind plaats in juli 2013
dit is onze planning voor die dagen
dag 1
vroeg vertrekken uit san francisco naar yosemite en dan het np binnen rijden bij mariposa grove weg vervolgen naar ons hotel in el portal en dan onderweg nog stoppen voor mooie plekken en wandelen
wat moeten we zeker zien onderweg tips voor mooi uitzichtpunt en hikes
dag 2
wandelen
tips voor mooie hikes wat we zeker niet mogen missen in dit np we willen ook nog graag naar hetch hetchy
dag 3
vroeg vertrekken vanuit el portal en dan richting mammoth lake voor ons hotel de weg vervolgen richting de tioga road en dan onderweg stoppen voor mooie plekken en wandelen we wilden ook nog naar bodie ghosttown rijden en naar mono lake
wat moeten we zeker doen op deze weg tips voor hikes en uitzichtpunten
dag 4
vroeg vertrekken vanauit mammoth lake dan via death valley naar las vegas
tips wat we onderweg moeten zien en wat we niet mogen missen in death valley

we hebben zo een beetje als planning gemaakt maar misschien hebben jullie allemaal hele andere ideeen
alles tips zijn welkom
ronvicky
Amerika-ontdekker

Re: tips voor yosemite

Bericht door ronvicky »

nou wat een informatie allemaal
ik heb nu alles gelezen wat wel met yosemite te maken heeft gelezen hier op het forum en de reisverslagen
nu weet ik het echt helemaal niet meer wat we nu het beste kunnen gaan bekijken
kunnen jullie eens kijken naar onze planning en als er op of aan merkingen zijn horen we het graag
dag 1
het park binnen rijden bij de zuid ingang wandelen bij de mariposa grove dan verder rijden richting el portal en onderweg kijken wat we tegen komen en wanneer er nog tijd is naar yosemite valley rijden
dag 2
de bus reserveren (ik heb begrepen dat ik dat het beste nu telefonisch kan reserveren we zijn daar op 26 juli a.s.) voor naar glacier point en dan de panorama trail lopen daarna een beetje rondhangen in yosemite valley
dag 3
het park verlaten via de tioga pass onderweg van alles kijken en korte hikes maken

Na al het lezen dacht ik eigenlijk waarom zouden we de panorama trail gaan doen daar zijn we de hele dag mee kwijt en als we het niet doen dan kunnen we eigenlijk veel meer zien van het park (hetch hetchy, hike in yosemite valley) want dan rijden we gewoon de eerste dag naar glacier point voor het uitzicht maar dan denk ik weer er wordt wel gezegd dat dit de hike is die je zeker moet doen

Dus als iemand ons verder kan helpen graag want nu weten we het eigenlijk helemaal niet meer
Valckske
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valckske »

Iemand een idee of er extra feestelijkheden zijn in Yos op the 4th of july. Wij verblijven dan in Curry Village en wilden die dag naar Mariposa Grove.
2010: Florida
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij waren in Yosemite toen je je vraag stelde, dus geen tijd voor een reactie toen. :wink:

Dag 1
Als je graag naar de Mariposa Grove wilt dan is het inderdaad handig om te doen als je vanuit San Francisco komt. Vlak voorbij de ingang heb je rechts de weg naar het parkeerterrein. Als de parking vol is zul je hier verwezen worden naar de parkeergelegenheid bij Wawona, 6 mijl verder. Je kunt dan daar de shuttlebus nemen. Als je er vroeg bent en je dwaalt geen uren rond tussen de sequoia's heb je wellicht op weg naar de vallei/El Portal nog wel tijd om naar gGacier Point te rijden. Je kunt een eindje onder Glacier Point ook stoppen bij de trailhead voor Taft Point en Sentinel Dome en hier een wandeling maken. Het uitzicht bij Sentinel dome is geweldig. Of je rijdt door naar Glacier Point en bekijkt daar - na een korte wandeling - het uitzicht.
Mocht je de Panorama Trail willen wandelen, dan heeft het niet veel zin om deze dag naar Glacier Point te rijden.
Na Glacier Point zou je nog even bij Tunnel view kunnen stoppen en nog naar Bridalveil kunnen gaan. dan naar de vallei of naar El Portal.

Dag 2
De PT is een prachtige wandeling, maar het kost je inderdaad een volle dag. Als je op dag 1 naar Glacier Point gaat en je doet vanuit de vallei de Mist Trail, dan heb je het laatste stuk van de trail gedaan en je hebt ook het uitzicht boven (en eventueel een stukje van de trail) gezien. Dat geeft je meer tijd voor de vallei. Ik vermoed dat het niet meer zal lukken om te raften, maar je kunt ook gaan fietsen, naar Mirror Lake wandelen, (niet via de weg of via het wandelpad), door de meadows wandelen, aan het strand bij de Merced River zitten, etc. Mocht hij nog lopen, dan ook even de Lower Yosemite Fall van dichtbij bekijken.
Wij hebben deze keer de wandeling naar Artist Point gedaan (voor een uitzicht als dat bij Tunnel view). Je kunt deze wandeling heen en terug doen, maar je kunt vanaf Artist Point ook doorlopen naar Bridalveil fall. Is misschien ook leuk om te doen.

Dag 3
LAngs de Tioga road kun je meerdere wandelingen doen. In de vallei kun je aan de linkerkant van de weg nog even stoppen voorbij El Capitan voor het uitzicht op de Merced river met Half Dome en Bridalveil falls op de achtergrond.
Mooie wandelingen langs de Tioga Road zijn May Lake en Tenaya Lake. Ook een stukje over de Tuolumne Meadows ter hoogte van het Visitor center daar is mooi. Verder is het uitzichtpunt bij Olmsted Point een must.
Je zult ook nog wel tijd hebben voor Mono Lake, rij daarvoor naar de zuidkant.

Van Mammoth Lakes via DV is een aardig eind, maar je zult in DV niet gaan wandelen, dus het kan wel. Onderweg zijn de Alabama hills bij Lone Pine ook mooi om te bekijken. In DV zou ik zeker Devils Golfcourse, Badwater, Artists Drive en Zabriskie Point doen (in die volgorde). En als je nog tijd hebt Dante's view. Bij stovepipe Wells heb je de Sand dunes. Midden op de dga in juli zal het niet zo mooi en aangenaam zijn, maar wellicht toch wel een bijzonder ervaring om daar even de auto uit te gaan.

Marianne
Dre
Amerika-ontdekker

Bericht door Dre »

@Marianne: was het waterpeil al zo laag toen jullie in Yosemite waren? Wij zijn er 9/10/11 en 12 juli en hebben ook op de planning staan om met onze jongens (12 en 10) te gaan raften.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er is dit jaar niet veel sneeuw gevallen, en in een normaal jaar kan er tot eind juli/begin augustus geraft worden (maar wij hebben het ook half augustus nog wel eens gedaan). Medio juli zal het waarschijnlijk nog wel gaan, misschien met wat uitstappen en voortduwen. :wink:

Marianne
ronvicky
Amerika-ontdekker

Bericht door ronvicky »

super bedankt voor de reacties
we twijfelen alleen nog of we de panorama trail
maar als ik het zo allemaal bekijk kunnen we dat beter wel doen dan de mist trail kost net zoveel tijd als de panorama trail
zoals ik kan zien op internet
het is zo vervelend als je er nog nooit geweest bent om dan een keuze te maken en je krijgt dan zoveel informatie dat het eigenlijk nog moeilijker wordt
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Je kan kiezen hoever je gaat en dan terugkeren (afhankelijk van de tijd die je hebt)
Mist Trail gaat via Vernal Fall naar Nevada Fall
Tot de brug met zicht op Vernal Fall, tot onder aan Vernal Fall, via de trappen tot de top van Vernal of all the way to top Nevada Falls

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

@ Marianne, P.T. las ik dat je daar ongeveer 4/5 uur voor kwijt ben, toch niet de hele dag? Je zou daarna nog lekker aan een strandje kunnen gaan zitten even afkoelen.
Wij waren 10 dagen terug in Yosemity toen vertelde een ranger ons dat het raften nog maar een paar weken zou duren en daarna stopt het, zoals zei het zei mag je dan helemaal niet meer raften??, ook om de begroeing in de rivier weer te laten groeien, wij zijn er 14 augustus, had gehoopt nog een bootje te kunnen huren maar had het al afgeschreven.
Iemand van het park vertelde dat je gebruik kan maken van het zwembad in Curry village en de valley tegen betaling maar hij adviseerde een duik in de rivier, is dit nog wel mogelijk in augustus of staat er dan ook niet veel water meer in, weet je misschien de intree van de zwembaden??
Laatst gewijzigd door ina op 18 jun 2013, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
ronvicky
Amerika-ontdekker

Bericht door ronvicky »

we hebben besloten om de panorama trail te gaan doen ik ga morgen de bus bespreken
ik heb alleen nog een vraag vanaf hoe laat mag je het park in en tot hoe laat is het open zijn de wegen verlicht
wat zijn de mooie plekken voor de zonsondergang en voor de zonsopkomst
vicky
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het park is dag en nacht open, je kunt er immers ook overnachten. De wegen zijn niet verlicht, dus het is echt donker 's nachts. Yosemite is niet echt een park voor mooie zonsopkomsten/ondergangen, maar het avondlicht op Half Dome vanaf Glacier Point of vanaf de Sentinel Bridge is wel mooi.

Ik zou toch nog even nadnken of je de PT wilt doen; het kost tijd en geld. Er zijn nog genoeg andere dingen te doen. Dat de PT en de Mist trail evenveel tijd kosten is niet helemaal waar; de Mist Trail kun je net zo ver lopen als je wilt, en hoewel je natuurlijk naar de Nevada Fall kunt wandelen is het al mooi als je tot de top van de Vernal Fall loopt. Je bent dan 2 tot 3 uur kwijt. De PT is langer, en je hebt nog de busreis van 1,5 uur erbij. Maar nog wel tijd om even af te koelen natuurlijk Ina, zeker als je de eerste bus naar boven hebt.
Zie hier voor de tarieven van de zwembaden en hier voor informatie over raften. Half augustus raften zal dit jaar echt niet lukken, ik had dat alleen als voorbeeld gegven van een jaar dat er veel sneeuw gevallen was.

Marianne
ronvicky
Amerika-ontdekker

Bericht door ronvicky »

hallo marianne
we hebben besloten om niet de panorama trail te gaan doen we hebben alles nog eens overwogen en we moeten dat ook eigenlijk wachten tot half 9 en dan nog 1,5 uur in de bus dus we hebben nog even gekeken maar dan kunnen we zoveel meer andere dingen zien
bedankt voor de tip
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

we hebben besloten om niet de panorama trail te
In dat geval zou ik de eerste dag niet naar Mariposa rijden. Ik zou de eerste dag (namiddag) de mist trail doen en de vallei/enkele watervallen.
Daags nadien zou ik vroeg naar Mariposa vertrekken, en vandaar naar Glacier point (wandeling taft point/sentinel Dome).
arianne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door arianne »

Martin & Marianne schreef:Er is dit jaar niet veel sneeuw gevallen, en in een normaal jaar kan er tot eind juli/begin augustus geraft worden (maar wij hebben het ook half augustus nog wel eens gedaan). Medio juli zal het waarschijnlijk nog wel gaan, misschien met wat uitstappen en voortduwen. :wink:

Marianne

Wij zijn er pas de 26 ste juli, zal wel balen zijn als het niet meer gaat lukken! Afwachten dus!
http://letsgo4thewest2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoesusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://usa4fun2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://disneycruise-2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vanbilsengoeswestusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer