Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van Sequoia naar Yosemite maar toch Tioga pas? Mogelijk?
Van Sequoia naar Yosemite maar toch Tioga pas? Mogelijk?
Hi allemaal
Wij zitten nu in LA en gaan dinsdag naar Las Vegas voor een paar dagen, daarna willen 2 dagen naar sequoia en 2 dagen naar Yosemite, we hebben in die parken nog geen vaste plek of route, maar ik zou graag de Tioga pass eens rijden.
Is het mogelijk om vanuit Sequoia een route te rijden dat ik toch op de Tioga pass (120 toch?)uitkom? En aan welke kant van de beide parken is het dan slim, handig en toch leuk om het hotel te zoeken?
Vanuit Yosemite willen we doorreizen naar San Francisco.
Bedankt voor de tips!
Ps we gaan over hw1 terug naar LA en hebben daar royaal de tijd, zeg een dag of 4/5 voor zodat we dagelijks maar een uurtje of 2-3 hoeven te rijden, wat zijn leuke plekken om te slapen/bezoeken, we beginnen bij Monterey/Carmel en nemen later Santa monica of santa barbera, dat stuk ertussen vind ik echter niets wat de moeite waard is, maar ik vergis me waarschijnlijk(big sur zien we natuurlijk ook onderweg)
Bedankt voor tips!
Wij zitten nu in LA en gaan dinsdag naar Las Vegas voor een paar dagen, daarna willen 2 dagen naar sequoia en 2 dagen naar Yosemite, we hebben in die parken nog geen vaste plek of route, maar ik zou graag de Tioga pass eens rijden.
Is het mogelijk om vanuit Sequoia een route te rijden dat ik toch op de Tioga pass (120 toch?)uitkom? En aan welke kant van de beide parken is het dan slim, handig en toch leuk om het hotel te zoeken?
Vanuit Yosemite willen we doorreizen naar San Francisco.
Bedankt voor de tips!
Ps we gaan over hw1 terug naar LA en hebben daar royaal de tijd, zeg een dag of 4/5 voor zodat we dagelijks maar een uurtje of 2-3 hoeven te rijden, wat zijn leuke plekken om te slapen/bezoeken, we beginnen bij Monterey/Carmel en nemen later Santa monica of santa barbera, dat stuk ertussen vind ik echter niets wat de moeite waard is, maar ik vergis me waarschijnlijk(big sur zien we natuurlijk ook onderweg)
Bedankt voor tips!
Re: Van Sequoia naar Yosemite maar toch Tioga pas? Mogelijk?
Hoi!
Ik denk dat het alleen mogelijk is als je persé langs Sequoia NP wilt dat je vanuit LV via Bakersfield een ronde rijdt, en overnacht in Ridgecrest. De volgende ochtend via de 395 aan de oostkant de Tioga Pass op rijdt. Geweldige route! In ons reisverslag staan er een paar foto´s van.
Vervolgens breng je een paar dagen in Yosemite door en rijdt je verder naar SF
Ik denk dat het alleen mogelijk is als je persé langs Sequoia NP wilt dat je vanuit LV via Bakersfield een ronde rijdt, en overnacht in Ridgecrest. De volgende ochtend via de 395 aan de oostkant de Tioga Pass op rijdt. Geweldige route! In ons reisverslag staan er een paar foto´s van.
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je sowieso weinig tijd hebt voor beide parken op deze manier, zeker als je ook via de Tioga Pass wilt rijden. Schrijf het eens per dag uit, dan zie je beter wat de mogelijkheden zijn.
Waarom wil je naar Sequoia? en wat wil je daar doen? hou er rekening mee dat de afstanden in het park groot zijn en dat je er niet snel kunt rijden.
Ik zou van LA naar LV gaan, dan via Death Valley en de Tioga Pass naar Yosemite, en dan eventueel nog naar Sequoia en dan naar SF. Ik zou zelf voor de kust minder tijd uittrekken, en meer voor de parken. Wij zitten nu ook in LA, en reden na LV via de 108 (Sonora Pass) naar Yosemite. Kijk eens in ons verslag, en vul dan voor de Sonora Pass de Tioga Pass in, dan heb je een idee.
Marianne
Waarom wil je naar Sequoia? en wat wil je daar doen? hou er rekening mee dat de afstanden in het park groot zijn en dat je er niet snel kunt rijden.
Ik zou van LA naar LV gaan, dan via Death Valley en de Tioga Pass naar Yosemite, en dan eventueel nog naar Sequoia en dan naar SF. Ik zou zelf voor de kust minder tijd uittrekken, en meer voor de parken. Wij zitten nu ook in LA, en reden na LV via de 108 (Sonora Pass) naar Yosemite. Kijk eens in ons verslag, en vul dan voor de Sonora Pass de Tioga Pass in, dan heb je een idee.
Marianne
He bedankt voor de tip, is vanuit bakersfield sequoia goed te bezoeken voor 1 dag? (Maar 2 nachten) de 3de dag willen we dan naar yosemite rijden over de door jou voorgestelde route en dan slapen, 1 dag daar en weer slapen, daarna gaan we naar SF door. Maar je geeft ook aan perse, is het niet de moeite waard om sequoia te doen? Ik dacht in die 4 dagen wel die 2 parken vluchtig meegekregen te hebben, maar ben er noiit geweest, we gaan wel meer voor de steden en HW1 dan parken, dus heb ik deze 2 gekozen als meest interessante op de route.aronneke schreef:Hoi!
Internet is n ramp, dus n korte versie van alles uitschrijven, ik dacht vanuit lv te rijden naar sequoia, avond doorbrengen en slapen, hele dag een leuke indruk op doen en daar nogmaals slapen, dan vertrekken, tioga pass rjjden, avond doorbrengen in yosemite en daar slapen, dan 1 dag daar indrukken opdoen, liefst incl waterval en eventueel wat fietsen, weer slapen daar en dan naar sf.Martin & Marianne schreef:Ik denk dat je sowieso weinig tijd hebt voor beide parken op deze manier, zeker als je ook via de Tioga Pass wilt rijden. Schrijf het eens per dag uit, dan zie je beter wat de mogelijkheden zijn.
Marianne
Mij leek sequoia als laatste en dan weer naar sf onlogisch qua afstanden/route dus vandaar die manier. Wij zijn geen echte natuurmensen of wandelaars ofzo, we willen gewoon wat indrukken opdoen van 2 parken, ik hoef niet alle stukjes gezien te hebben. Tioga pas is belangrijk voor me omdat ik wel een echte rijder ben en van mooie routes rijden houdt!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Even Marianne bijstaan. Tik voor Yosemite niet Yosemite in in google maps, maar Yosemite Valley, CA!
Dan zie je dat de reistijd vanaf dat park naar San Francisco langer is dan vanuit Sequoia. Dus ik zou ook vanuit Las Vegas naar Yosemite rijden. Probleem is dat je echt te weinig tijd gaat hebben om Sequoia mee te pakken. Ik zou alleen yosemite bezoeken en dan in dit park bij de Mariposa Grove sequoiabomen gaan bekijken.
1) las vegas - death valley - lone Pine
2) lone pine - bodie - tioga pass - yosemite
3) yosemite valley + mariposa grove
4) glacier point en door naar SF
Dan zie je dat de reistijd vanaf dat park naar San Francisco langer is dan vanuit Sequoia. Dus ik zou ook vanuit Las Vegas naar Yosemite rijden. Probleem is dat je echt te weinig tijd gaat hebben om Sequoia mee te pakken. Ik zou alleen yosemite bezoeken en dan in dit park bij de Mariposa Grove sequoiabomen gaan bekijken.
1) las vegas - death valley - lone Pine
2) lone pine - bodie - tioga pass - yosemite
3) yosemite valley + mariposa grove
4) glacier point en door naar SF
Hier ga ik in mee, wij zijn ook vanuit Yosemite naar Mariposa Grove gereden. Ik persoonlijk had daar genoeg aan. Op onze reis hebben we ook overnacht in Lone Pine, maar niet in Yosemite zelf. Het is zonde om dit park maar even "vluchtig" door te rijden, echt waar...
Laatst gewijzigd door Aricon op 14 jun 2013, 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Zuid-Westen september 2012
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht