Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Trouwen Las Vegas
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Trouwen Las Vegas
Hallo allemaal,
Wij gaan eind juli een rondreis maken van San Fransisco naar San Francisco en komen daarbij natuurlijk in Las Vegas.
Heel graag willen wij daar gaan trouwen en heb ik al geprobeerd om zoveel mogelijk info. hierover te vinden.
Ook hier op dit Forum heb ik van alles kunnen vinden, maar toch is mij nog niet helemaal duidelijk wat we precies allemaal nodig hebben om daar te trouwen.
En vooral wat hebben we nodig om het daarna te laten registreren in Nederland?
In andere topics hierover stond al best veel maar niet precies hoe het achteraf allemaal verlopen is. (Of ik heb het niet kunnen vinden)
Wie wil en kan mij vertellen hoe het precies werkt nadat je allebei ja hebt gezegd en de 'chapel' uitloopt, qua papierwerk of andere dingen om aan te denken, om het officieel te krijgen in Nederland?
We zijn twee dagen in Las Vegas, dus niet veel tijd om op papierwerk te wachten etc. of is dit ook niet nodig?
Alvast hartelijk bedankt!
Groetjes Elise
Wij gaan eind juli een rondreis maken van San Fransisco naar San Francisco en komen daarbij natuurlijk in Las Vegas.
Heel graag willen wij daar gaan trouwen en heb ik al geprobeerd om zoveel mogelijk info. hierover te vinden.
Ook hier op dit Forum heb ik van alles kunnen vinden, maar toch is mij nog niet helemaal duidelijk wat we precies allemaal nodig hebben om daar te trouwen.
En vooral wat hebben we nodig om het daarna te laten registreren in Nederland?
In andere topics hierover stond al best veel maar niet precies hoe het achteraf allemaal verlopen is. (Of ik heb het niet kunnen vinden)
Wie wil en kan mij vertellen hoe het precies werkt nadat je allebei ja hebt gezegd en de 'chapel' uitloopt, qua papierwerk of andere dingen om aan te denken, om het officieel te krijgen in Nederland?
We zijn twee dagen in Las Vegas, dus niet veel tijd om op papierwerk te wachten etc. of is dit ook niet nodig?
Alvast hartelijk bedankt!
Groetjes Elise
Re: Trouwen Las Vegas
Hoe dat precies moet weet ik ook niet, maar misschien heb je hier iets aan: http://www.lasvegastravelguide.nl/trouw ... gas/index/
Zij hebben voor ons de 'Renewal of the Vows' geregeld vorig jaar en ik kan niet anders zeggen, dan dat het perfect was.
Groetjes,
Paul
Zij hebben voor ons de 'Renewal of the Vows' geregeld vorig jaar en ik kan niet anders zeggen, dan dat het perfect was.
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Even googlen, en dat vind je dit: http://www.trouwen-in-amerika.nl/nl/vegas.html
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
- theborgh
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Kijk hier eens, http://www.denhaag.nl/home/bewoners/to/ ... e-akte.htm
Een afschrift van de buitenlandse akte met een verklaring dat het afschrift gelijk is aan het origineel (gewaarmerkt). Het afschrift mag ouder zijn dan 6 maanden. Controleer goed of uw afschrift een legalisatie of apostille nodig heeft. Of een vertaling. (ff in Vegas trouwen voldoet hier niet aan). Is het belangrijkste wat je nodig hen om een buitenlandse huwelijksakte om te laten zetten in een Nederlandse akte.
Wij hadden vanaf het begin de juiste papieren en het heeft 9 maanden geduurd (ZuidAfrika)!
Alvast veel plezier en voorpret.
Een afschrift van de buitenlandse akte met een verklaring dat het afschrift gelijk is aan het origineel (gewaarmerkt). Het afschrift mag ouder zijn dan 6 maanden. Controleer goed of uw afschrift een legalisatie of apostille nodig heeft. Of een vertaling. (ff in Vegas trouwen voldoet hier niet aan). Is het belangrijkste wat je nodig hen om een buitenlandse huwelijksakte om te laten zetten in een Nederlandse akte.
Wij hadden vanaf het begin de juiste papieren en het heeft 9 maanden geduurd (ZuidAfrika)!
Alvast veel plezier en voorpret.
-
- Amerika-newbie
Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Als ik het allemaal goed begrijp moet ik:
Eerst het Marriage licence ophalen
Dan trouwen
Dan zorgen dat het papier voor certified copy van je licence opgestuurd wordt,
Die wordt dan weer terug gestuurd, dan heb je dus het certified copy in handen. (Althans niet ik want we zijn dan alweer op doorreis)
En die moet dan weer opgestuurd worden naar secretary of State met aanvraag voor apostille, waarna de certified copy met apostille weer wordt teruggestuurd.
Die moet dan natuurlijk weer belanden in ons brievenbusje!
Nou dat is nog best lastig, hoop maar dat de wedding chapel ons hiermee kan helpen.
Ga ze maar eens een mailtje sturen.
Aan Izognoeg:
Bij welke chapel hebben jullie je Renewals of the Vows gedaan?
Als ik het allemaal goed begrijp moet ik:
Dan trouwen

Die wordt dan weer terug gestuurd, dan heb je dus het certified copy in handen. (Althans niet ik want we zijn dan alweer op doorreis)
En die moet dan weer opgestuurd worden naar secretary of State met aanvraag voor apostille, waarna de certified copy met apostille weer wordt teruggestuurd.
Nou dat is nog best lastig, hoop maar dat de wedding chapel ons hiermee kan helpen.
Ga ze maar eens een mailtje sturen.
Aan Izognoeg:
Bij welke chapel hebben jullie je Renewals of the Vows gedaan?
A Special Memory Wedding Chapel.
Vond ik heel toepasselijk.
Groetjes,
Paul
Vond ik heel toepasselijk.
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Haha daar zijn wij getrouwd vorig jaar, in die chapel
Er zijn trouwens ook Chapels die de hele papierhandel voor je regelen. Kost wel iets maar dan heb je er zelf geen omkijken naar. Of je kunt het door Las Vegas Travel Guide laten regelen. Dat hebben wij vorig jaar laten doen. Dan hoef uiteindelijk alleen nog maar naar je eigen gemeente om het in te laten schrijven.

Er zijn trouwens ook Chapels die de hele papierhandel voor je regelen. Kost wel iets maar dan heb je er zelf geen omkijken naar. Of je kunt het door Las Vegas Travel Guide laten regelen. Dat hebben wij vorig jaar laten doen. Dan hoef uiteindelijk alleen nog maar naar je eigen gemeente om het in te laten schrijven.
-
- Amerika-newbie
Izognoeg: dat is zeker toepasselijk, de chapel ziet er ook heel leuk uit op het internet!
Marenko: super leuk om van iemand te horen die het echte trouwen daar heeft gedaan!
Hoe was het, heb je tips of extra leuke dingen om te doen?
Hoe waren de chapels daar, of ben je alleen bij de special memory chapel geweest?
Duurde het voor jullie lang voordat jullie de papieren allemaal terug hadden?
En heb jij het idee dat de weddingchapels daar, het goed voor je zouden regelen? Komen ze professioneel/ serieus over of zijn ze nogal makkelijk? Kan me er niet goed een voorstelling bij maken, of het voor hun lopende band werk is voor al die 'rare' mensen die ineens in las Vegas willen trouwen of dat het gewoon benaderd wordt als een serieuze / belangrijke gebeurtenis. Hoe heb jij dit ervaren?
Nou ja je ziet het al, ben er nogal vol van, blij met alles wat je me extra kan vertellen.
Groetjes Elise
Marenko: super leuk om van iemand te horen die het echte trouwen daar heeft gedaan!
Hoe was het, heb je tips of extra leuke dingen om te doen?
Hoe waren de chapels daar, of ben je alleen bij de special memory chapel geweest?
Duurde het voor jullie lang voordat jullie de papieren allemaal terug hadden?
En heb jij het idee dat de weddingchapels daar, het goed voor je zouden regelen? Komen ze professioneel/ serieus over of zijn ze nogal makkelijk? Kan me er niet goed een voorstelling bij maken, of het voor hun lopende band werk is voor al die 'rare' mensen die ineens in las Vegas willen trouwen of dat het gewoon benaderd wordt als een serieuze / belangrijke gebeurtenis. Hoe heb jij dit ervaren?
Nou ja je ziet het al, ben er nogal vol van, blij met alles wat je me extra kan vertellen.
Groetjes Elise
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben het al in nederland geregeld bij Las Vegas Travel Guide. Zo ook het "gedoe" met de legalisatie. Wij hebben verder ook geen andere chapels bezocht. Voor ons was ook het trouwen het belangrijkste, en dat we dat in Las Vegas wilden. Het was voor ons allebei de tweede keer (trouwen) en wij hoefde er niet te veel poespas om heen.
Natuurlijk is het daar wel lopende band werk, (wij moesten wachten op een stel dat voor ons bij de drive-tru getrouwd werd) maar ze hebben we aandacht voor je. Wij hebben maar een hele simpele wedding gehad, omdat wij dat zo wilde. Lees ons verslag van die dag maar eens.
Wij zijn getrouwd op 31 oktober en op 27 december hadden we alle papieren weer binnen en zijn we naar de gemeente geweest om het huwelijk in te laten schrijven. Nog geen twee maanden dus.
Natuurlijk is het daar wel lopende band werk, (wij moesten wachten op een stel dat voor ons bij de drive-tru getrouwd werd) maar ze hebben we aandacht voor je. Wij hebben maar een hele simpele wedding gehad, omdat wij dat zo wilde. Lees ons verslag van die dag maar eens.
Wij zijn getrouwd op 31 oktober en op 27 december hadden we alle papieren weer binnen en zijn we naar de gemeente geweest om het huwelijk in te laten schrijven. Nog geen twee maanden dus.
Wij zijn in 2011 getrouwd met een helicopter in de Grand Canyon vanuit Las Vegas. We hadden geboekt via Viator.com, een beetje plat maar aangezien we hiervan een 7,5% kortingscode hadden gevonden scheelde dat behoorlijk. Uiteindelijk bleek dat we trouwden via Special Memory Wedding Chapel. Weinig van gemerkt, op de 2 champagneglazen na met hun logo die we na de ceremonie mee naar huis mochten nemen. Alles was trouwens perfect georganiseerd, enige dat we zelf hadden geregeld was een kapster die ook de opmaak deed. Trouwens echt een prima iemand hebben we hiervoor gevonden dus laat maar weten als je meer info hierover wilt.paulenelise schreef: Als ik het allemaal goed begrijp moet ik:
Dan trouwen![]()
Nou dat is nog best lastig, hoop maar dat de wedding chapel ons hiermee kan helpen
Ik was (ook) behoorlijk nerveus over hoe we nou formeel het huwelijk over konden zetten naar Nederland. Uiteindelijk stelde het niet veel voor. Het is inderdaad de volgorde zoals je beschrijft.
De marriage license ophalen in Las Vegas was in 10 minuten geregeld. Zo te zien aan de indeling daarbinnen zijn ze ingericht op behoorlijke drukte maar toen wij er op een zondagavond waren was er verder niemand, scheelde weer stress. Zijn overigens op dinsdag getrouwd dus hadden nog wat speling.
Na de ceremonie krijg je een papiertje die je in kan lijsten. Waar het om gaat is de certified copy, deze kun je via internet opvragen. Er is een site, geloof van de staat van Nevada waar alle huwelijken staan vermeld die in Nevada zijn afgesloten. Moet je maar even googlelen. Als ik me goed herinner kun je via deze site de certified copy aanvragen. Na de ceremonie duurt het een paar dagen voordat deze via die site/database is op te vragen. Wij zaten toen in San Francisco en ik heb de certified copy dus daar vandaan opgevraagd. Je moest wel een paar dollar betalen maar dit kon gewoon via cc via internet. Toen we 1,5 week later thuis waren lag hij al bij de post. Deze meteen teruggestuurd naar de Secretary of State van Nevada om hier een appostille op te krijgen en een paar weken later alles terug. Vervolgens naar Gemeentehuis in onze woonplaats met die documenten en voila, we waren ook officieel voor de Nederlandse wet getrouwd. Echt piece of cake, en daarnaast heb je alles (alle documenten en het proces) in eigen hand wat ik ook wel fijn vond. Waren we niet afhankelijk van anderen en daarnaast scheelde het ook weer wat geld. Ben niet van plan om nog eens te trouwen

Mocht je nog vragen heben laat maar weten, en anders veel plezier met jullie trouwen in Las Vegas!

-
- Amerika-newbie
Marenko: Jouw verslag van die dag is heel leuk, helemaal zoals je je een trouwerij daar voorstelt! Ga de rest van jullie verslag ook lezen!
Lenco1: Ik heb de site gegoogeld en volgens mij gevonden, dat moet lukken, makkelijk dat dat via internet en cc gaat. Je vraagt daar dus je certified copy op en geeft je gegevens op en dan sturen zij hem naar je toe.
Ik had op een andere site gelezen dat je je licence op moest sturen in een envelop met een extra envelop erbij met je eigen adres en het leek me dat dat zo gauw allemaal mis zou kunnen gaan!
Zo via het internet zou je het eventueel ook nog thuis kunnen doen, duurt het allemaal alleen wat langer, of zie ik dat verkeerd?
Alleen nog een vraagje over de aanvraag van de apostille, op andere sites zag ik dat je dan een moneyorder ofzo moet meesturen of kan dat ook gewoon via je cc? Heb ik (dacht ik) wel gezien bij een voorbeeld formulier dat je dan een extra formulier moet toevoegen met je gegevens erop enzo, hebben jullie dat op die manier gedaan?
Heel erg bedankt voor alle info. die je al gegeven hebt!
Groetjes Elise
Lenco1: Ik heb de site gegoogeld en volgens mij gevonden, dat moet lukken, makkelijk dat dat via internet en cc gaat. Je vraagt daar dus je certified copy op en geeft je gegevens op en dan sturen zij hem naar je toe.
Ik had op een andere site gelezen dat je je licence op moest sturen in een envelop met een extra envelop erbij met je eigen adres en het leek me dat dat zo gauw allemaal mis zou kunnen gaan!
Zo via het internet zou je het eventueel ook nog thuis kunnen doen, duurt het allemaal alleen wat langer, of zie ik dat verkeerd?
Alleen nog een vraagje over de aanvraag van de apostille, op andere sites zag ik dat je dan een moneyorder ofzo moet meesturen of kan dat ook gewoon via je cc? Heb ik (dacht ik) wel gezien bij een voorbeeld formulier dat je dan een extra formulier moet toevoegen met je gegevens erop enzo, hebben jullie dat op die manier gedaan?
Heel erg bedankt voor alle info. die je al gegeven hebt!
Groetjes Elise
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Trouwen in Las Vegas is prima te doen.
Ben er in 1999 getrouwd. Wat heb je nodig (in 99 dan)
1. geboorte acte van jou en partner.
2. In het gemeente huis in Nederland aangeven dat je in Amerika wil trouwen
3. naar de strip om te trouwen
4. Naar het stadhuis gaan in Las Vegas, daar haal je de apostille stempel, zonder deze stempel kan je het niet legaal maken in Nederland.
Deze stempel krijg je opgestuurd per post, wij konden er niet op wachten. Ongeveer weken.
5. Naar het stadhuis gaan hier in Nederland met de stempel en het bewijs van het trouwen die je in Vegas krijgt.
6. Je ben hier in Nederland legaal getrouwd en er komt in je trouwboekje te staat, Nevada Las Vegas
Ben er in 1999 getrouwd. Wat heb je nodig (in 99 dan)
1. geboorte acte van jou en partner.
2. In het gemeente huis in Nederland aangeven dat je in Amerika wil trouwen
3. naar de strip om te trouwen
4. Naar het stadhuis gaan in Las Vegas, daar haal je de apostille stempel, zonder deze stempel kan je het niet legaal maken in Nederland.
Deze stempel krijg je opgestuurd per post, wij konden er niet op wachten. Ongeveer weken.
5. Naar het stadhuis gaan hier in Nederland met de stempel en het bewijs van het trouwen die je in Vegas krijgt.
6. Je ben hier in Nederland legaal getrouwd en er komt in je trouwboekje te staat, Nevada Las Vegas
Zijn jullie in gemeenschap of met voorwaarden getrouwd?
-
- Amerika-ontdekker
We zijn onder gemeenschap getrouwd
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
@kaiman: de informatie die jij geeft klopt niet helemaal meer en zorgt misschien alleen maar voor verwarring. Er is geen geboorte akte nodig en je hoeft ook niet in Nederland aan te geven dat je gaat trouwen.
Lenco heeft het al goed omschreven.
Lenco heeft het al goed omschreven.
-
- Amerika-ontdekker
Marenko kan zijn dat het vandaag de dag anders gaat maar in 99 heb ik het zo moeten doen, anders was het niet geldig in Nederland.
Klopt, kost je 10 minuten en een paar dollar, en deze heb je nodig zodat je later de appostille aan kan vragen.paulenelise schreef:Lenco1: Ik heb de site gegoogeld en volgens mij gevonden, dat moet lukken, makkelijk dat dat via internet en cc gaat. Je vraagt daar dus je certified copy op en geeft je gegevens op en dan sturen zij hem naar je toe.
Hahaha, dat verhaal komt me bekend voor, ik denk dat ik die info ook had gelezen destijds. Zoals je het beschrijft hebben wij het ook gedaan. Als je het trouwens uitbesteed kan het nog meer mis gaan aangezien je een extra schijf er tussen zet!? En volgens mij als het toch misgaat kun je gewoon weer een nieuwe certified copy aanvragen en een apostille dacht ik, maar weet t niet zeker!paulenelise schreef:Ik had op een andere site gelezen dat je je licence op moest sturen in een envelop met een extra envelop erbij met je eigen adres en het leek me dat dat zo gauw allemaal mis zou kunnen gaan!
Heel erg bedankt voor alle info. die je al gegeven hebt
Inderdaad een A4 envelopgestuurd met hierin:
1. de certified copy (eerst nog even een scan hiervan gemaakt, voor wat het waard was...)
2. een kort briefje met aanvraag voor de appostille en onze (NAW) gegevens
3. Een lege envelop met hierop zelf al ons eigen adres geschreven.
Ik zat me ook druk te maken over de moneyorder. Weet niet meer zeker maar ik geloof dat ik de secretary of state van Nevada toen had gebeld over hoe dit betaald moest worden omdat wij geen money order kennen. ik meen dat ik een formulier moest/kon invullen (te downloaden van de site van de secretary of state van Nevada?) met hierop mijn cc gegevens. Kijk even op die site of bel ze anders voor de zekerheid. Tevens nog even zitten stressen over het wel of niet US postzegels plakken op de naar onszelf geadresseerde envelop maar niet gedaan en daar heeft de Secretary of State dus voor gezorgd en alles is goed gekomen.

-
- Amerika-ontdekker
Hallo,
Zoals te zien is in een andere topic gaan wij op huwelijksreis naar het Zuid Westen.
In tegenstelling tot wat ik in deze topic lees, trouwen wij officieel in België.
Maar we overwegen om eventueel voor de lol nog eens te trouwen in Las Vegas. Niets officieel dus.
Dit mag bij wijze van spreken in een kwartier geklaard zijn. Het is ook niet zo dat we met een limo of dergelijke afgehaald willen worden. Gewoon eens 'onofficieel' YES zeggen in een chapel in Las Vegas
Wat moeten we daarvoor doen? Ik vermoed vooraf misschien niets (?), maar waar gaan we dan best ter plaatse?
Zoals te zien is in een andere topic gaan wij op huwelijksreis naar het Zuid Westen.
In tegenstelling tot wat ik in deze topic lees, trouwen wij officieel in België.
Maar we overwegen om eventueel voor de lol nog eens te trouwen in Las Vegas. Niets officieel dus.
Dit mag bij wijze van spreken in een kwartier geklaard zijn. Het is ook niet zo dat we met een limo of dergelijke afgehaald willen worden. Gewoon eens 'onofficieel' YES zeggen in een chapel in Las Vegas

Wat moeten we daarvoor doen? Ik vermoed vooraf misschien niets (?), maar waar gaan we dan best ter plaatse?
In hoeverre kun je je huwelijk in Vegas personaliseren? Mogen er een paar gasten mee en mag je je eigen muziek uitzoeken of is het echt langs de dominee rennen en klaar?
-
- Amerika-ontdekker
Iemand die mij kan helpen met bovenstaande vraag? Ik weet dat er al vele topics zijn, maar een antwoord op m'n vraag heb ik nog niet terug gevonden. BedanktReiziger777 schreef:Hallo,
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht