Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is je favoriete korte wandeling in Zion?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Wat is je favoriete korte wandeling in Zion?

Bericht door eddepet71 »

We zjni het verlede meerdere keren in Zion geweest maar willen nu een (korte) wandeling doen met de kinderen aangezien we alleen tijd hebben voor een korte stop(max 3 uur gok ik) in Zion onderweg naar Page.

Wat is jullje favoriete wandeling?
Bushmaster
Amerika-expert

Re: Wat is je favoriete korte wandeling in Zion?

Bericht door Bushmaster »

Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Emeralds pools is inderdaad een goeie. Je kunt 'm zo lang maken als je zelf wil. Je kunt lopen tot aan de Lower Pool, de Middle Pool of tot het einde, de Upper
Een gemakkelijke, maar toch een mooie is de Riverside Walk aan het einde van de Canyon Drive.
Een heel korte is die naar Weeping Rock.
Een iets langere (2 mijl, heen en terug) maar wel mooie is de Watchman trail helemaal aan het begin van het park. Als je boven bent kijk je uit over Springdale.
Ook een mooie is de Canyon Overlook trail. Als je van Zion via de tunnel richting Bryce of Page rijdt is er net na de tunnel een parkeerplaats.
Vanaf daar kun je de (korte) Canyon Overlooktrail lopen.
Een kaartje van Zion waar alle trails opstaan: http://www.lib.utexas.edu/maps/national ... park00.pdf
Laatst gewijzigd door Cees A op 30 mei 2013, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
frederick1984
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door frederick1984 »

Weeping Rock Trail zou ik zeker doen. Is maar een goede 5 minuten wandelen vanaf de busstop en je hebt er een super mooi uitzicht over de canyon! Ook voor de kinderen zijn de vallende druppels uit de rots misschien leuk (ik weet niet hoe oud je kinderen zijn natuurlijk :mrgreen: )
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben tijdens onze laatste reis de Pa'rus trail gelopen en die vonden we heel erg mooi. Start gelijk vanaf het visitorcenter en je loopt langs het riviertje. Een heel makkelijke maar rustige trail door het mooie brede gedeelte van Zion
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Onze kinderen vonden de Riverside Walk, en dan vooral een stuk in de Narrows erg leuk. Ook de Canyon Overlook Trail vonden ze leuk om te doen. Misschien is die wat minder geschikt als de kinderen erg jong zijn. Alle andere genoemde trails zijn ook erg leuk. Aan de noordkant van het park is er de Taylor Creek Trail; daar heb ik zelf geen ervaring mee. Je moet dan een aantal keren de rivier oversteken, dat is met kinderen natuurlijk ook leuk.
Op mijn wandelsite vind je een overzicht van de mogelijkheden.

Marianne
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ik zou in 3 uur in Zion Weeping Rock en de Emerald Pools trails lopen en op de weg in of uit het park ( voor als je daar komt ) de Canyon Overlook trail. Als je niet door de tunnel gaat kun je ipv de Canyonoverlook de Riverside trail doen.

Als je het Kolobs deel gaat bezoeken zou ik de kleine trail op het eind van de canyon doen en de Taylor Creek Trail. Bij die laatste ga je eerst vanaf de parkeerplaats een heel eind naar beneden via een in de bergwand gemaakte trap. Dan volg je het riviertje waarbij je diverse keren moet oversteken. Bij de oude hut kun je omkeren maar als je verder loopt kom je bij een soort dubbele boog in de rotswand die wat begroeit is met groen. Voor heen en terug zou ik 2 uur rekenen.

Frans
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Destijds was de Canyon Overlook Trail favoriet bij onze kinderen.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
YYZ727
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door YYZ727 »

Voor mij ook Canyon Overlook
Enasni
Amerikafan

Bericht door Enasni »

Riverside walk. Leuke korte wandeling...zeker ook voor kids goed te doen. Weeping rock is ook leuk en (zeer) kort, alleen kan ik me voorstellen dat ie voor jonge kinderen wel wat steil kan zijn.
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Bedankt allemaal voor de reacties.
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tetouani »

Ik heb in 2010 de Narrows gelopen. Erg leuk en je kunt het zo kort maken als je zelf wilt.

Ik ben maar gaan lopen in het water en uiteindelijk dacht ik, nu is het ver zat want dit stuk moet ik ook nog terug.
Chub
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Chub »

Leuk advies allemaal, die ga ik meenemen (nog 9 weken wachten). M'n zoon van 12 zal er aan moeten geloven. Zonder WiFi de natuur in.
Maar wat voor schoenen gebruiken jullie, als er dwars door de rivier gelopen moet worden, neem ik niet aan dat je op blote voeten naar de overkant loopt.
Svp jullie ervaring.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Ik weet dat er mensen zijn die op oude gympen door het water liepen. Je kunt ook speciale schoenen huren. Wij hadden kanoschoenen bij de Decathlon gekocht en die meegenomen. Daar zit een redelijk stevig zooltje onder, ze zitten goed aan je voeten en kunnenntegen water. Ze zijn niet zo stevig als die schoenen die je kunt huren, maar wij konden er goed mee door de narrows lopen.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik heb ook van die schoenen uit de decathlon gebruikt voor een trail door het water (was wel in Jordanië en niet in Zion, maar leek er wel sterk op). Kosten maar 9 euro of zo en zijn licht en klein voor in de koffer :thumbup:
Momo
Amerikafan

Bericht door Momo »

De Kolobs zijn ook erg mooi en leuk, maar weet eigenlijk niet of dat handig is onderweg naar Page.

Wij lopen meestal op onze Teva's, dan is een beetje water geen probleem 8)
2008: 3,5 week westkust Amerika. http://www.everyoneweb.com/Gowest/" onclick="window.open(this.href);return false;
2010: week New York
2012: 4 dagen New York en 2,5 week Noordwest Amerika
2013: week New York
BazZz2
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door BazZz2 »

Ik heb ook veel gelezen over Angel's Landing, iemand daar ervaringen mee?

hoorde mensen zeggen dat deze hike gevaarlijk is, maar is dat echt zo? ben zelf niet een hele ervaren klimmer (ik ben tenslotte een nederlander). heb wel eens een berg beklommen in Oostenrijk, maar dat is het dan ook wel. verder heb ik ook geen hoogtevrees.
kijk gerust even op de volgende site over mijn "avonturen" en nog meer dingen: http://www.18opreis.blogspot.nl

Afbeelding
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

BazZz2 schreef:Ik heb ook veel gelezen over Angel's Landing, iemand daar ervaringen mee?
Eergisteren heb ik AL gelopen....heel erg mooi, maar met hoogtevrees absoluut NIET doen.
Ik heb er in totaal 3 uur over gedaan en heb op de top zo'n 20 minuten zitten genieten van het uitzicht.
Wel af en toe zeer smalle richels met aan beide zijden afgronden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Maar Angels Landing kun je toch geen korte wandeling noemen :geek:
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
guido09
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door guido09 »

We hebben de Lower emeralds pool gedaan. Redelijk kort en niet teveel klimwerk. (voor een chronisch vermoeid persoon in ieder geval)
2000 & 2018: 2 wkn & 19dgn florida
2013 & 2017: 3 wkn zw Usa
2014: 24 dgn Den-Phx
2015: 24 dgn Denver - Denver
2016: 21 dgn z&w UK
2019: 21 dgn Nw USA&CAN
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht