Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

welke gevaarlijke dieren in Zuidwesten?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mk01
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: welke gevaarlijke dieren in Zuidwesten?

Bericht door Mk01 »

In Joshua tree n.m. Stond ik oog in oog met twee coyotes. Ik liep een bocht om en daar stonden ze, nog geen halve meter van mij af. Ze schrokken net zo erg van mij als ik van hen. Ze waren zo snel weg dat we helaas geen foto's meer konden maken (alleen van het struikgewas haha). Later zagen we er nog eentje in de buurt van Yosemite.

Verder zagen we 's ochtends heel vroeg, volgens mij richting Bryce, een mountain lion die een dood hert aan het eten was. Het hert lag op de weg en hij was dan ook heel snel weg. Maar goed, we hebben hem gezien.

In yosemite was ik als de dood voor beren, ik voelde me constant bespied (klein complexje?) maar er geen gezien.

Dit jaar hopen we ze wel te zien als we in Yellowstone zijn, net als bizons.
Ratelslangen, scorpioenen en zo vind ik prachtig...in een dierentuin. Geen enkele intentie om ze in het wild tegen te komen.

O en teken heb ik ook gezien...ook hele gevaarlijke beestjes...
Groetjes,

Marianne
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wauw, een mountain lion!! Gelukkig wel veilig in de auto, voor beren moet je eigenlijk in Yellowstone zijn :wink:
Mk01
Amerika-ontdekker

Bericht door Mk01 »

ina schreef:Wauw, een mountain lion!! Gelukkig wel veilig in de auto, voor beren moet je eigenlijk in Yellowstone zijn :wink:
Daar gaan we dit jaar heen. Hopelijk zien we ze (als we veilig in de auto zitten, liefst met een koppie koffie bij de hand :P )
Groetjes,

Marianne
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Tijdens de tour in fiery furnace hebben wij een zwarte weduwe in een scheur in de rotsen gezien. Toch vreemd dat een beet van zo'n klein spinnetje zo veel pijn kan doen. Dit jaar gaan wij in Zion speciaal in de late namiddag naar de canyon trail overlook om hopelijk daar dan eindelijk een foto van een tarantula te kunnen nemen! Op een binnenweg van Kings Canyon naar Visalia zagen wij ooit 7 tarantula's de weg oversteken, het was al donker aan het worden, en de weg was super bochtig. Er was nergens de mogelijkheid om te stoppen en een foto te nemen, heb ik nu nog altijd spijt van. Hoewel ik ook SUPER bang ben van spinnen, wil ik er toch heel graag een paar zien (hopelijk niet van te dichtbij :mrgreen: )
In Yosemite en in de Grand Canyon allebei ergens op een trail verschillende slangen gezien. De één was zo'n rode met zwart zoals op de foto hier een beetje voor en in de GC een ratelslang, beiden waren te vlug weg om te fotograferen.

En dan nog deze mannen:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Lilo schreef:Tijdens de tour in fiery furnace hebben wij een zwarte weduwe in een scheur in de rotsen gezien. Toch vreemd dat een beet van zo'n klein spinnetje zo veel pijn kan doen.
En niet alleen pijnlijk, het kan zelfs dodelijk zijn.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

bekende beestjes :wink:

In de lower Antelope Canyon een megator gezien. Echt zo'n bepanserd ding. En tijdens onze rit door Sequoia National Forest stak een lynx vlak voor onze auto de weg over. Die laatste was wel apart om eens in het wild te zien.
Bijlagen
kro1.jpg
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wat is een megator Paul, ik zie op je foto krokodillen en dat is niet in lower Antelope?
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Haha,ik vermoed dat de foto bij zijn tekst hoort over bekende beestje dat inspeelt op de vorige poster met de krokodillen of alligators. De verdere tekst staat los van de foto.

En even verduidelijken ik geloof niet dat er krokodillen of alligators in het zuidwesten te vinden zijn in het wild. :lol:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zie nu inderdaad dat ik een foto van disneyworld heb geplaatst. Ik zal eens op zoek gaan naar de tor of wat het ook mag wezen.

Edit: Found it, niet de beste foto van de film, maar ok. Overigens leek dat ding me niet supergevaarlijk. Maar die beesten schijnen wel een of ander goedje los te kunnen laten als ze in het nou zitten.
Bijlagen
tor.jpg
TotosDawn
Amerikafan
Partner van: Rick-zonder-account
Contacteer:

Bericht door TotosDawn »

Wat heb ik spijt dat ik dit topic heb gelezen.. Wat een enge beestjes allemaal!!! Nu heb ik naast mijn berenangst ook nog angst voor alle kleine beestjes!!
Naast alle medicijnen die er meegaan, ook maar een tekentang etc. meenemen!! :D
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

Deze vriend zat bij ons in ons hotel in Phoenix op de muur...

Afbeelding

Tot groot genoegen (echt !) van mijn vrouw en kinderen :?
Never give up!
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Om je gerust te stellen, vorig jaar hebben wij in 3 weken alleen een coyote, paar herten, een rups en heeeel veel eekhoorns gezien. Geen spin gezien (gelukkig). Tekentang idd altijd handig, ook hier in NL.
steps146
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door steps146 »

ik ben 2 jaar geleden niks geks of engs tegengekomen alleen leuke colibri's :)
Westkust + oostkust 2011 reisverslag 2011
Westkust + new York 2013 reisverslag 2013
Florida reisverslag augustus 2014
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

In Sabino Canyon en Oost Saguaro NP hoorden we over Moutain Lions (hard roepen en je eigen groot maken en langzaam achteruit lopen was de boodschap) en ratelslangen schijnen in Arizona en New Mexico ook vrij regelmatig voor te komen, hoewel we er gelukkig geen ontmoet hebben :wink:
We spraken in Ajo mensen uit San Diego die dolgraag eens Mountain Lions zouden zien, maar hoewel ze daar zouden moeten zijn waren ze er zelf nog nooit een tegengekomen. Een buurjongetje van hun was gebeten door een jonge ratelslang, die hebben nog niet zo veel ratels waardoor er geen waarschuwing gegeven wordt dat ze in de buurt zijn. Ook schijnen deze jonge beestjes al hun gif in een keer te spuiten, als ik het goed begrepen heb.

In White Sands zagen we een tor, die we van dichtbij wilden fotograferen, de ranger waarschuwde echter inderdaad voor een bepaald spul dat ze los konden laten.
Teken zijn ook beestjes waar ik van huiver sinds ik de ziekte van Lyme heb opgelopen, gewoon in mijn eigen achtertuin overigens, gelukkig op tijd onder controle gebracht door antibiotica!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Na vandaag kan er 1 gevaarlijk dier worden afgeschreven... een loslopende koe! Beest kwam ineens uit de bossen de weg op gelopen...verder geen koe te zien, dus ik had deze ook niet verwacht. Gelukkig reed er niemand op de andere rijbaan, want die had ik vol geraakt dan. Daarna viel het me ineens op hoeveel koeien er hier op de open ranges lopen :D Kwam er ineens heel veel tegen die half op de rijbaan, zandpad of in de berm aan het herkauwen waren.
gwenny
Amerikafan

Bericht door gwenny »

haha, dus we moeten straks ook nog oppassen voor loslopende koeien? Hopelijk kom je die nu niet meer tegen!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Haha nou, tussen vernal en jackson nog genoeg. In dit geval wel met een afzetting ertussen, maar vlakbij Jackson stonden er 100-den hoor. Maar morgen gaat het hopelijk over in Moose, Elk, Bison en van iets verderaf, bear
gwenny
Amerikafan

Bericht door gwenny »

veel reisplezier en hopelijk zie je nu wel echte "wilde"dieren!
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Filmpje van ons in 2010 onderweg naar Grand Teton.
[youtube]l2GcIE6ax4Y[/youtube]
mizzy
Amerika-ontdekker

Bericht door mizzy »

Wij gaan kamperen!! Ik dacht, laat ik dit topic eens bekijken ivm informatie..Nou na pagina 1 had ik de rillingen al over mijn lijf lopen!!
Ik ben als de dood voor spinnen, maar ook voor slangen en alle andere (voor mij) enge beesten!

Het leek me beter voor mijzelf om maar niet het topic verder uit te lezen, voordat ik straks niet eens meer een tentje in durf :lol:
Maar zijn hier ook mensen die goede kampeer ervaringen hebben zonder dat ze gebeten zijn of enge beesten in hun tent hadden?
Wij reizen door het zuidwesten ( NP's in Utah, Arizona, California, Nevada)

Oja en een foto zal ik nooit niet maken als ik zo'n beest zie..ik denk alleen maar heel hard wegrennen!!! :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer