Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Disneyland of Disney Califonia Adventure?
Disneyland of Disney Califonia Adventure?
Wij willen aankomende zomer Disney in Anaheim gaan bezoeken. Aangezien ons reisschema het niet toe laat om meerdere dagen in Disney te verblijven, moeten we een keuze maken. Nu twijfelen we wat voor ons het beste park zal zijn, Disneyland of Disney Adventure. De kinderen zijn 7 en 9 jaar oud. Iemand met ervaring die ons verder kan helpen?
Marion
Marion
-
- Amerikafan
- Partner van: Evie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Disneyland of Disney Califonia Adventure?
Wij doen beiden op 1 dag. Waarom niet? Ze zijn toch open tot middernacht of zoiets. Het meeste heb je trouwens al eens gedaan in Parijs, en het gaat ons vooral over de Disney-sfeer, we moeten niet per sé alle attracties doen, daarvoor gaan we wel naar Six Flags MM en Universal Studios.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Houdt er rekening mee dat de attracties in Parijs totáál verschillend kunnen zijn als in Anaheim. Ze heten wellicht hetzelfde, maar kunnen toch totaal anders zijn... Zoals een Space Mountain bijvoorbeeld... Maar als je puur voor de sfeer gaat en niet voor de attracties, dan zou ik persoonlijk alleen naar Disneyland gaanRadarlove schreef:Het meeste heb je trouwens al eens gedaan in Parijs, en het gaat ons vooral over de Disney-sfeer

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Wat is eigenlijk het verschil tussen deze parken?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
De belangrijkste reden bij ons was dat een kind van 7 (althans die van ons) het niet trekt van 10 uur 's ochtends tot 12 uur 's avonds op een behoorlijk tempo door twee pretparken lopen.Radarlove schreef:Wij doen beiden op 1 dag. Waarom niet? Ze zijn toch open tot middernacht of zoiets.
Disneyland lijkt qua sfeer wat op Disneyland Parijs, maar vonden wij leuker dan Parijs. Met name Toontown viel goed in de smaak. Het andere park heeft andere attracties, zoals een houten achtbaan en een nogal vreemd reuzenrad. Voor een beeld is er altijd weer Google.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
wij zijn net terug van 2 dagen Disney Anaheim. De eerste dag hebben we Disney Adventure gedaan, de 2e dag op vrijdag Disneyland.
De eerste dag was op een donderdag en was Disney Adventure open van 10.00 uur tot 21.00 uur. Deze tijd was voor ons voldoende om alles te zien in dit park, de 2e dag hebben de Disneyland gedaan, dat was op een vrijdag en was veel drukker in het park. Het park is dan wel open van 09.00 uur tot maar liefst 24.00 uur !
wat betreft de openingstijd van Disneyland (maar liefst 15 uur!) kan dat een reden zijn om voor Disneyland te kiezen.
openingstijden verschillen per dag, kijk op de site voor de tijden.
het verschil tussen Disney Calofornia Adventure en Disneyland is een beetje vergelijkbaar met Disneyland Parijs. Disneyland is meer gericht op de prinsessen, It's a small World, Star Wars en Indiana Jones Adventure. De mooie houten achtbaan, de Big Thunder Mountain is helaas gesloten tot aan de herfst. In Anaheim hebben ze, in tegenstelling tot in Parijs wel ToonyTown, dan loop je werkelijk door het land van Mickey Mouse, met de huisjes en autootjes, kei leuk! De parade is erg gericht op Mickey Mouse en prinsessen. Het afsluitende vuurwerk in de weekenden en de show aan the river is geweldig.
Disney California Adventure is vergelijkbaar met Disney Studios. Meer gericht op de films als Cars en Toy Story. Carsland is Super !!!! Het heeft ook de Tower of Terror, een achtbaan waarbij de afgeschoten wordt en een prachtig reuzerad. Enkele 4D shows en een goede live musicalshow. Tegen de avond the World of Wonders, kijk maar eens op youtube wat dat is.
Dit park ziet er nieuw uit en supergoed onderhouden.
Tja en welke moet je nu doen?
onze dochters van 12 en 10 jaar oud vonden beide parken geweldig, zij houden iets meer van de prinsessen. Ik persoonlijk vind Cars geweldig, met de bijbehorende achtbaan geweldig, hebben ze niet in Parijs. En.... misschien, als de openingstijden het toelaten een Hopperkaartje kopen, dan kun je toch van beide parken een indruk krijgen.
En nogmaals, beiden zijn ge wel dig !!!
Overigens, in een andere topic werd geinformeerd naar korting op kaartjes voor de Disneyparken. Ik heb ze persoonlijk niet gevonden. Voor meerdaagse hopper kaartjes zijn wel kortingen te vinden, maar niet voor 1 of 2 daagse kaartjes. Via de receptie bij het hotel Ramada Inn aan de overkant van de entree, 2 dollar per persoon kunnen besparen, niet meer.
Misschien nog een tip;
wij hebben 2 dagen , 2 parken gedaan. 3 nachten hebben we bij Disney geslapen en wat ben ik blij dat we bij de ingang hebben overnacht. We sliepen echt recht tegenover de ingang van de parken, in Ramada Inn Maingate. Na zo'n vermoeide dag is het een kwestie van de weg oversteken en je bed in ploffen.
De 2e parkdag zijn we om 09.00 uur Disneyland ingegaan. ROnd 17.00 uur zijn we even terug gegaan naar de hotelkamer. Even opfrissen, heel even rusten en ... omkleden, want in tegenstelling tot een warme middag, koelt het in de avond nog flink af. Dus allemaal de lange broek aan en een trui meenemen. Om 18.00 uur weer terug in het park, en dan, gewoon NOG 6 uur te gaan!!
iedereen veel plezier en doe Takel van me de groeten!
De eerste dag was op een donderdag en was Disney Adventure open van 10.00 uur tot 21.00 uur. Deze tijd was voor ons voldoende om alles te zien in dit park, de 2e dag hebben de Disneyland gedaan, dat was op een vrijdag en was veel drukker in het park. Het park is dan wel open van 09.00 uur tot maar liefst 24.00 uur !
wat betreft de openingstijd van Disneyland (maar liefst 15 uur!) kan dat een reden zijn om voor Disneyland te kiezen.
openingstijden verschillen per dag, kijk op de site voor de tijden.
het verschil tussen Disney Calofornia Adventure en Disneyland is een beetje vergelijkbaar met Disneyland Parijs. Disneyland is meer gericht op de prinsessen, It's a small World, Star Wars en Indiana Jones Adventure. De mooie houten achtbaan, de Big Thunder Mountain is helaas gesloten tot aan de herfst. In Anaheim hebben ze, in tegenstelling tot in Parijs wel ToonyTown, dan loop je werkelijk door het land van Mickey Mouse, met de huisjes en autootjes, kei leuk! De parade is erg gericht op Mickey Mouse en prinsessen. Het afsluitende vuurwerk in de weekenden en de show aan the river is geweldig.
Disney California Adventure is vergelijkbaar met Disney Studios. Meer gericht op de films als Cars en Toy Story. Carsland is Super !!!! Het heeft ook de Tower of Terror, een achtbaan waarbij de afgeschoten wordt en een prachtig reuzerad. Enkele 4D shows en een goede live musicalshow. Tegen de avond the World of Wonders, kijk maar eens op youtube wat dat is.
Dit park ziet er nieuw uit en supergoed onderhouden.
Tja en welke moet je nu doen?
onze dochters van 12 en 10 jaar oud vonden beide parken geweldig, zij houden iets meer van de prinsessen. Ik persoonlijk vind Cars geweldig, met de bijbehorende achtbaan geweldig, hebben ze niet in Parijs. En.... misschien, als de openingstijden het toelaten een Hopperkaartje kopen, dan kun je toch van beide parken een indruk krijgen.
En nogmaals, beiden zijn ge wel dig !!!
Overigens, in een andere topic werd geinformeerd naar korting op kaartjes voor de Disneyparken. Ik heb ze persoonlijk niet gevonden. Voor meerdaagse hopper kaartjes zijn wel kortingen te vinden, maar niet voor 1 of 2 daagse kaartjes. Via de receptie bij het hotel Ramada Inn aan de overkant van de entree, 2 dollar per persoon kunnen besparen, niet meer.
Misschien nog een tip;
wij hebben 2 dagen , 2 parken gedaan. 3 nachten hebben we bij Disney geslapen en wat ben ik blij dat we bij de ingang hebben overnacht. We sliepen echt recht tegenover de ingang van de parken, in Ramada Inn Maingate. Na zo'n vermoeide dag is het een kwestie van de weg oversteken en je bed in ploffen.
De 2e parkdag zijn we om 09.00 uur Disneyland ingegaan. ROnd 17.00 uur zijn we even terug gegaan naar de hotelkamer. Even opfrissen, heel even rusten en ... omkleden, want in tegenstelling tot een warme middag, koelt het in de avond nog flink af. Dus allemaal de lange broek aan en een trui meenemen. Om 18.00 uur weer terug in het park, en dan, gewoon NOG 6 uur te gaan!!
iedereen veel plezier en doe Takel van me de groeten!
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
Bedankt allemaal voor jullie tips! Denk dat we na het lezen van alle reakties kiezen voor Disneyland. Dit omdat onze dochter van 7 echt verlangt naar Micky en de prinsessen. Voor onze zoon zal het misschien een beetje aanpassen worden.
Allemaal bedankt!
Marion
Allemaal bedankt!
Marion
Tja... en wat dan te doen als je een zoontje hebt dat gek is op Cars e.d. en een dochter die de prinsessen geweldig vindt? En dan ook nog een peuter die Mickey Mouse een held vindt? Hahaha... dat wordt een moeilijke keuze voor ons! Lijkt adventureland echt op het Disney studios park qua attracties? Of toch ook wel weer anders?
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Contacteer:
Qua sfeer zou je het inderdaad kunnen vergelijken met Walt Disney Studios Parijs, maar qua attracties vind ik het toch echt totaal anders! Ja, ze hebben een Tower of Terror, een Muppet 3D, Toy Story Midway Mania en een Hollywood Backlot tour... Maar verder echt geen dezelfde attracties hooriertje007 schreef:Lijkt adventureland echt op het Disney studios park qua attracties? Of toch ook wel weer anders?

Wellicht heb je iets aan de plattegrond? Zie: http://disneyland.disney.go.com/media/d ... 120615.pdf
Wel zijn er wat attracties 'dubbel' die je ook in Orlando Epcot en Animal Kingdom kunt vinden (Bug's Life, Soarin'). Maar de achtbaan en reuzenrad zijn toch echt hele unieke Disney-attracties

Heb je - net als Halster - ook écht maar één dag Disney te besteden?
@Halster, je zoontje zal zeker toch wel Splash Mountain, Pirates of the Caribbean, Space Mountain (en zoals al gezegd: deze is totaal anders als in Parijs), Indiana Jones (ook totaal anders als in Parijs) en Star Tours (ook anders dan in Parijs. Dwz, die in Anaheim is ge-upgrade) leuk vinden?
En dan heb je ook nog Big Thunder Mountain, maar die is - zoals al eerder opgemerkt - helaas gesloten tot de herfst. Maar ook deze is anders dan in Parijs. Ja, het is een mine-train achtbaan. Maar die in Parijs is een stukje langer en gaat sneller. En hij bevindt zich op een eiland waardoor je het eerste gedeelte ondergronds gaat, en dat is een bijzonder leuk extra element. Dus wat dat betreft vind ik persoonlijk de baan in Parijs leuker dan die in Anaheim

Voor de volledigheid ook van het Disneyland Park een plattegrond

Laatst gewijzigd door SpaceAce op 23 mei 2013, 22:40, 4 keer totaal gewijzigd.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
Ik weet het nog niet precies... Onze laatste week van de vakantie (rondreis deze zomervakantie) ligt nog open, dus die kunnen we nog invullen hoe we willen.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben - als Disneyfan - wellicht wat bevooroordeeld, maar ik zou dan naar beide parken gaan. Ieder een dag
Ik denk dat je daar je kinderen écht geen straf mee doet... (en wellicht de ouders ook niet
)

Haha nee, de kinderen krijgen er denk ik nog geen genoeg van als ze een hele maand naar Disney zouden gaan
Wij vinden het zelf ook wel leuk, alleen mijn ouders (die mee gaan) houden niet van pretparken. Maar wellicht willen zij die tweede dag dan iets anders gaan doen, ook prima.

Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik ben een groot fan van Disney's California Adventure. In mijn ogen is dit park het meest unieke van de 2 in Anaheim, met een aantal attracties die je in geen enkel ander park van Disney terugvindt. Bovendien vonden wij het een ontzettend leuk park, weer heel anders van opzet dan menig ander park. Ik zou dus wel weten wat ik zou kiezen...
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Disney is geen pretpark maar een Themapark. Da's een groot verschiliertje007 schreef:alleen mijn ouders (die mee gaan) houden niet van pretparken

Laatst gewijzigd door Njit op 24 mei 2013, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Misschien als ik het op die manier breng... 

Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
Maar is Disney Adventure ook iets voor kinderen van 7 en 10 jaar oud?Jasmino schreef:Ik ben een groot fan van Disney's California Adventure. In mijn ogen is dit park het meest unieke van de 2 in Anaheim, met een aantal attracties die je in geen enkel ander park van Disney terugvindt. Bovendien vonden wij het een ontzettend leuk park, weer heel anders van opzet dan menig ander park. Ik zou dus wel weten wat ik zou kiezen...
Marion
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij is elk park van Disney geschikt voor alle leeftijden, dus deze zeker ook.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
Zeker! Hier heb je een lijstje van de topattractie en hoe groot je moet zijn om er op te kunnen:Halster schreef:
Maar is Disney Adventure ook iets voor kinderen van 7 en 10 jaar oud?
Marion
- Soarin' over California: 102cm
Dit is een fantastische attractie die je niet kan vinden in Parijs. Je hebt echt het gevoel over Californië te vliegen. Echt één van mijn favoriete attracties! Het is helemaal geen enge of snelle attractie.
- Twilight zone Tower of Terror: 102cm
Dezelfde valtoren als in Parijs. Alhoewel dat het begrip 'valtoren' deze attractie helemaal geen eer aandoet. Prachtig gethematiseerd!
- California Screamin': 122cm
Topachtbaan! Is een lange en comfortabele achtbaanrit met 1 inversie.
- Grizzly River Run: 107cm
Prachtige wild water rivier!
- Radiator Springs racers: 102cm
Dit is de hype van pretparkland in het laatste jaar. Zeker één van de beste attracties ter wereld.
En dan heb je er nog een prachtige musical van Aladdin, een interactieve darkride van Toy Story waar je met 3D brilletjes allerlei kermisspelletjes speelt (echt héél tof en niet te verwarren met de Toy Story attractie in Parijs), een darkride van de kleine zeemeermin, een darkride van Monsters Inc, een 4D film van de muppets, ... en natuurlijk één van de beste Disney slotshows: World of Color.
Maar wat je ook kiest, je zal zeker een goede dag hebben. Disneyland zelf heeft ook héél wat attracties die je niet kan terugvinden in Parijs.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht