Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kennecott Utah Coppermine gesloten voor bezoekers (2013)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mk01
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Kennecott Utah Coppermine gesloten voor bezoekers (2013)

Bericht door Mk01 »

Ik was zojuist informatie aan het verzamelen over de Kennecott koper mijn, bij Salt Lake City. We wilden daar erg graag naar toe. Nu lees ik op de website dat het visitorcenter het hele seizoen gesloten is. Er is in april een landslide geweest. http://www.sltrib.com/sltrib/news/56142 ... e.html.csp en http://www.kennecott.com/visitors-center

Weet iemand of er toch het één en ander van de mijn zelf te zien is, bv. wanneer je erlangs rijdt?
Groetjes,

Marianne
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Kennecott utah coppermine gesloten voor bezoekers

Bericht door Jasmino »

Nee, er is vanaf de weg niets te zien van de mijn. Zonder visitorcenter zou ik die moeite besparen. Vanaf de openbare weg moet je namelijk eerst melden bij de beveiliging, daarna volg je een lange weg naar het visitor center, en eigelijk zie je daar pas goed de mijn. Onderweg naar boven zie je daar niets van, behalve dan dat je al de kleuren en het landschap ziet. Langs de weg omhoog vanaf de beveiliging naar het visitor center mag je formeel ook niet stoppen om foto's te maken. Jammer, want ik vond het zelf wel de moeite waard!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Mk01
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Mk01 »

O wat jammer, deze mijn stond met stip op het verlanglijstje van mijn man en zoon.
Er is denk ik geen andere mijn die we kunnen bezichtigen? :crybaby:
Groetjes,

Marianne
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ja, inderdaad heel jammer. Ik vond het ook een leuke stop op onze reis jaren geleden, met name ook omdat het weer iets heel anders is. Ik ken zelf geen andere mijn die de moeite van een bezoek waard is overigens.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer