Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tour Monument Valley
- knop
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Tour Monument Valley
Wij hebben vorig jaar 2 uur een gids gehuurd bij zonsondergang met bijbehorende gids, wel privé. Onvergetelijke ervaring welke epische foto's heeft opgeleverd. Ik kan het iedereen aanraden. Wij hadden dit geboekt bij ons hotel, The View.
Groet,
Frans
Frans
heeft er iemand ervaring met Monument Valley Safari?
Loop in ieder geval de Wildcat Trail, heb 'm zelf vroeg in de ochtend gedaan en het is een onvergetelijke ervaring.
Je vertrekt vanaf de campground, het bord waar de trail begint is niet te missen, en de wandeling gaat rond de Left Mitten.
Na een paar minuten ben je weg van alles en iedereen en wandel je alleen tussen de struiken in de Valley en dat is echt een bijzondere ervaring.
De afmetingen van de Mittens komen pas echt goed over als je er rond loopt. Doen!
Je vertrekt vanaf de campground, het bord waar de trail begint is niet te missen, en de wandeling gaat rond de Left Mitten.
Na een paar minuten ben je weg van alles en iedereen en wandel je alleen tussen de struiken in de Valley en dat is echt een bijzondere ervaring.
De afmetingen van de Mittens komen pas echt goed over als je er rond loopt. Doen!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Iemand ervaring met de indianen daar???
Is het de moeite waard om eigenlijk alleen daarvoor hierheen te rijden?
Leek me wel leuk.
Is het de moeite waard om eigenlijk alleen daarvoor hierheen te rijden?
Leek me wel leuk.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Wat bedoel je hiermee "speciaal daarvoor hier naar toe gaan"? Je bent hier in "indianen-gebied", alle bewoners in de wijde omgeving zijn dus Indianen, zoals op zoveel plaatsen in het Westen. Maar je gaat toch in eerste instantie om Monument Valley te zien?
Ervaring met Indianen? Wat bedoel je daarmee?
Ik neem aan vanaf Goulings campground? Hoe lang isdie trail? Klinkt goed!!rickmetck schreef:Loop in ieder geval de Wildcat Trail, heb 'm zelf vroeg in de ochtend gedaan en het is een onvergetelijke ervaring.
We doen de avond ervoor een jeeptour, maar weten nog niet of en bij wie we moeten boeken.
-
- Amerika-ontdekker
Er is toch een indianen reservaat van navajo indianen??
Of ligt dat erbuiten.
Meen zoiets te hebben gelezen.
Of ligt dat erbuiten.
Meen zoiets te hebben gelezen.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een "reservaat" is niet zoals wij dat interpreteren...maar gewoon een groot gebied (uiteraard niet afgesloten of zo
) waar dus Indianen leven. Maar die "indianen" zijn gewoon n volk hé zoals de Vlamingen, Noord-Hollanders of what ever... Zou het kunnen dat je n beetje n verkeerd beeld hebt van "indianen"
?

-
- Amerika-ontdekker
Nou ik dacht dat er misschien iets te zien was uit hun cultuur.
Die is toch wel anders als die van ons.
Is misschien wel leuk voor de kinderen.
Of zeg je gewoon niet heen gaan en nog een dag Vegas??
Heb geen idee.
Die is toch wel anders als die van ons.
Is misschien wel leuk voor de kinderen.
Of zeg je gewoon niet heen gaan en nog een dag Vegas??
Heb geen idee.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
als je enkel daarvoor naar Monument Valley zou gaan (wat ik toch niet veronderstel
), dan kan je inderdaad beter de tijd ergens anders doorbrengen. Je kan wel wat zien van hun cultuur en zo, maar enkel als je een tour boekt. Bovendien is dat dan ook georchestreerd net zoals iedere Turk wel ergens een "neef" heeft bij wie je goedkope tapijten kan kopen...
.
Maar laat er geen twijfel over bestaan : als je er nog nooit geweest bent is MV absoluut de moeite waard. Je rijdt de Valley Drive en dan ben je toch écht wel in een totaal andere wereld
.
Dat ben je trouwens in Vegas ook
...

Maar laat er geen twijfel over bestaan : als je er nog nooit geweest bent is MV absoluut de moeite waard. Je rijdt de Valley Drive en dan ben je toch écht wel in een totaal andere wereld

Dat ben je trouwens in Vegas ook

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Monique, ik had in je routetopic al voorgesteld om MV te laten vallen, omdat het wel een vrij druk gedeelte is. Doe die dag bij Zion, dan heb daar wat meer tijd.
Heb je al wat reisverslagen gelezen? Altijd handig om een beeld te krijgen.
Marianne
Heb je al wat reisverslagen gelezen? Altijd handig om een beeld te krijgen.
Marianne
Is er iemand die mij wat kan vertellen over de touroperators in monument Valley.
Heb goede reacties hier op het forum gelezen over Daniel maar op het internet komt hij er juist weer niet zo goed uit.
Vind dit een lastige keuze zeker omdat het aanbod groot is en de prijzen nog al verschillend zijn.
Wij vertrekken overigens over drie weken dus ter plaatse boeken bij een touroperator is ook een optie
Heb goede reacties hier op het forum gelezen over Daniel maar op het internet komt hij er juist weer niet zo goed uit.
Vind dit een lastige keuze zeker omdat het aanbod groot is en de prijzen nog al verschillend zijn.
Wij vertrekken overigens over drie weken dus ter plaatse boeken bij een touroperator is ook een optie
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
We kennen Daniel (en zijn vrouw Julia) heel goed en het zijn fantastische mensen. Ik weet echter niet in hoeverre hun tours ok zijn, vermits we hen eigenlijk leren kennen hebben buiten Monument Valley (in Blue Canyon). In december 2013 zijn we wel eens met Daniel op pad geweest 'behind the scenes in MV', maar dat was om een video te maken met onze drone.
[youtube]3GO5mdLywas[/youtube]
Mocht je bij Daniel boeken, dan mag je dat gerust altijd doen met onze groeten (Rudi en Tomas uit België), je weet maar nooit waarvoor het goed kan zijn
.
Dat is Daniel die zijn woongebied aan het aanschouwen is...

2013-12-26 Monument Valley - Grand Canyon by Kalamans Travel, on Flickr
[youtube]3GO5mdLywas[/youtube]
Mocht je bij Daniel boeken, dan mag je dat gerust altijd doen met onze groeten (Rudi en Tomas uit België), je weet maar nooit waarvoor het goed kan zijn

Dat is Daniel die zijn woongebied aan het aanschouwen is...

2013-12-26 Monument Valley - Grand Canyon by Kalamans Travel, on Flickr
Bedankt voor u reactie en voor het prachtige filmpje.
Ik begrijp dat u mening meer gebaseerd is op een persoonlijk contact en geen ervaring hebt met zijn tours.
Het zou jammer zijn als deze familie te lijden heeft onder een aantal slechte reacties op tripadviser maar anderzijds
heb ik wel zoiets van dat verhaal komt toch niet uit de lucht vallen.
Nou ja ieder ander die mij nog info kan geven...graag en nogmaals bedankt voor u snelle reactie.
Ik begrijp dat u mening meer gebaseerd is op een persoonlijk contact en geen ervaring hebt met zijn tours.
Het zou jammer zijn als deze familie te lijden heeft onder een aantal slechte reacties op tripadviser maar anderzijds
heb ik wel zoiets van dat verhaal komt toch niet uit de lucht vallen.
Nou ja ieder ander die mij nog info kan geven...graag en nogmaals bedankt voor u snelle reactie.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt.akarin schreef:Ik begrijp dat u mening meer gebaseerd is op een persoonlijk contact en geen ervaring hebt met zijn tours.
Anderzijds vraag ik mij eigenlijk af of er überhaupt veel verschil kan zitten in die tours en of ze niet allemaal een beetje hetzelfde doen.
Misschien zijn er forumleden die met verschillende mensen een tour gedaan hebben en die uit ervaring kunnen spreken...
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij hebben een tour gedaan met Daniël, nu ja, één van zijn gidsen. Het was niet goedkoop maar ik vond het een geweldige tour, was één van de meest verrassende ervaringen van onze reis voor mij.
Maar het hangt er misschien ook vanaf welke gids je net treft. Wij waren in elk geval heel tevreden over de onze, een zekere Ken of Keith.
Enkele foto's vind je op onze blog: https://sarahfilip.wordpress.com/week-2 ... nt-valley/
Maar het hangt er misschien ook vanaf welke gids je net treft. Wij waren in elk geval heel tevreden over de onze, een zekere Ken of Keith.
Enkele foto's vind je op onze blog: https://sarahfilip.wordpress.com/week-2 ... nt-valley/
Onze blog: http://sarahfilip.wordpress.com/
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Waar vind je de negatieve reacties eigenlijk? Ik zie op Tripadvisor 3 heel positieve reacties en 1 mindere ( http://www.tripadvisor.com/Attraction_R ... _Utah.html ). Maar ik denk dat je over elke maatschappij wel positieve én negatieve ervaringen gaat vinden.
Onze blog: http://sarahfilip.wordpress.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 19 Weergaves
-
Laatste bericht door MarcoUSAUSA
-