Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Stovepipe wells of Furnace creek?
-
- Amerika-ontdekker
Stovepipe wells of Furnace creek?
Wij kunnen niet kiezen tussen het Furnace creek resort of stovepipe wells motel.
Waar gaat jullie voorkeur naar uit?
en welke ligt gunstiger?
klopt het dat stovepipe wells dichter bij de Sanddunes ligt, deze willen wij smorgens graag bezichtigen.
Waar gaat jullie voorkeur naar uit?
en welke ligt gunstiger?
klopt het dat stovepipe wells dichter bij de Sanddunes ligt, deze willen wij smorgens graag bezichtigen.
Re: Stovepipe wells of Furnace creek?
Stovepipe Wells ligt naast de sand dunes, dus als je die 's ochtends vroeg wilt bezoeken zit je daar het handigste.
Ze liggen niet zo heel ver uit elkaar dus verder maakt het qua lokatie niet zo veel uit.
Verder is Stovepipe Wells goedkoper en Furnace Creek wat luxer, duurder en uitgebreider.
Wij hebben in 2009 in Stovepipe Wells overnacht en vonden dat prima, we gaan er dit jaar weer heen.
Stel je alleen niets voor van een kamer met 'dune view', daar zit eerst een parkeerterrein tussen...
Ze liggen niet zo heel ver uit elkaar dus verder maakt het qua lokatie niet zo veel uit.
Verder is Stovepipe Wells goedkoper en Furnace Creek wat luxer, duurder en uitgebreider.
Wij hebben in 2009 in Stovepipe Wells overnacht en vonden dat prima, we gaan er dit jaar weer heen.
Stel je alleen niets voor van een kamer met 'dune view', daar zit eerst een parkeerterrein tussen...
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn keuze zou SW zijn, een stuk kleiner en wat minder luxe, maar de ervaring van de woestijn heb je daar veel meer.
Afhankelijk van je reisschema e route, is er ook nog Panamint Springs Resort, aan de westkant van het park, goedkoper, en nog simpeler en leuker dan SW.
Altijd mijn eerste keuze, volgende maand overnacht ik daar weer.
Afhankelijk van je reisschema e route, is er ook nog Panamint Springs Resort, aan de westkant van het park, goedkoper, en nog simpeler en leuker dan SW.
Altijd mijn eerste keuze, volgende maand overnacht ik daar weer.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben tot nu toe altijd in Furnace Creek overnacht (zie onze reisverslagen). Daar zijn inderdaad duurdere kamers, maar de cabins zijn qua prijs vergelijkbaaar met de kamers in Stovepipe Wells. Bij FC heb je meer voorzieningen, en het ligt dichter bij de meeste bezienswaardigheden. Over een paar weken overnachten we in Stovepipe Wells, dan kunnen we het echt goed vergelijken.
Zie voor de ligging van zowel de accommodaties als de bezienswaardigheden de kaart van het park op http://www.nps.gov/deva (onder view park map in de linkerkolom).
Marianne
Zie voor de ligging van zowel de accommodaties als de bezienswaardigheden de kaart van het park op http://www.nps.gov/deva (onder view park map in de linkerkolom).
Marianne
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Wij zijn grote furnace creek fans: prachtige omgeving, zo in het midden van de woestijn toch heel groen, en best wel luxe kamers. Je hebt er ook verschillende mogelijkheden om te eten (wij zijn dol op die heerlijke pizza's in de sport bar), er is een leuk museumpje bij, een heerlijk zwembad, ook zeer goed gelegen voor bvb. Dante's View of Zebraski Point. Ik stem dus voor Furnace Creek. Het is één van mijn meest favoriete plekken in heel Amerika maar ja ik ben ook helemaal weg van Death Valley. 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben(juli 2008) overnacht in stove pipe wells, het zijn standaard kamers maar wij vonden het goed genoeg, niks mis mee hoor! Het is zowiezo een mooie ervaring zo middden in Death Valley.
Wat mij vooral is bijgebleven is de enorme hitte, 46 gr. om 17.00 uur en het geluid van de draaiende airco's! Maar ik vond het geweldig!
Zou er zo weer voor kiezen, maar heb uiteraard geen vergelijkingsmateriaal!
Groet Rieky

Zou er zo weer voor kiezen, maar heb uiteraard geen vergelijkingsmateriaal!
Groet Rieky
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Amerika-ontdekker
bedankt Marianne,
aan dat topic heb ik inderdaad al veel gehad. heel handig!
de meningen zijn verdeeld in de antwoorden. volgens mij maakt het dus ook niet echt uit.
denk dat we toch maar Stovepipe wells kiezen.
dit voor de ligging en de prijs telt ook wel een beetje mee....het kost al genoeg
aan dat topic heb ik inderdaad al veel gehad. heel handig!
de meningen zijn verdeeld in de antwoorden. volgens mij maakt het dus ook niet echt uit.
denk dat we toch maar Stovepipe wells kiezen.
dit voor de ligging en de prijs telt ook wel een beetje mee....het kost al genoeg

- Elisa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij sliepen in 2011 in Furnace Creek. Mooie kamers maar inderdaad wel iets duurder als SW.
Was ook een zwembad maar kan je eigenlijk maar omschrijven als een jacuzzi (water was echt warm dus verfrissend was het niet).
Inderdaad iets maar faciliteiten aanwezig. Was wel een van de weinige hotels waar internet te betalen (en vrij prijzig) was (eigenlijk een schande anno 2011) maarja, veel alternatieven waren er niet (hebben het dan trouwens een dagje zonder internet gesteld.
Succes!
Was ook een zwembad maar kan je eigenlijk maar omschrijven als een jacuzzi (water was echt warm dus verfrissend was het niet).
Inderdaad iets maar faciliteiten aanwezig. Was wel een van de weinige hotels waar internet te betalen (en vrij prijzig) was (eigenlijk een schande anno 2011) maarja, veel alternatieven waren er niet (hebben het dan trouwens een dagje zonder internet gesteld.
Succes!
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
-
- Amerikafan
Dat moet dan recent veranderd zijn, want toen wij er vorig jaar waren was het internet gewoon in de prijs inbegrepen.Eliza schreef:Was wel een van de weinige hotels waar internet te betalen (en vrij prijzig) was (eigenlijk een schande anno 2011) maarja, veel alternatieven waren er niet (hebben het dan trouwens een dagje zonder internet gesteld.
Reisverslag 2012 : http://turbotrent.wordpress.com
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij waren vorige week in Stovepipe Wells. Ik vond het prima! 's avonds die prachtige sterren, zwembadje, leuk souvenir winkeltje en een General store. Ook heerlijk gegeten. Het was niet heel warm, we hebben zelfs de airco uit gehad. Er was interneert, maar niet op de kamer. Ik vond het veel leuker en intiemer dan in Furnace Creek 14 jaar geleden!
Je zit idd vlakbij de Sanddunes, er waren allemaal kleine tornado's toen wij er waren de eerste dag. De volgende dag laag het er wat vrediger bij...
Je zit idd vlakbij de Sanddunes, er waren allemaal kleine tornado's toen wij er waren de eerste dag. De volgende dag laag het er wat vrediger bij...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
.. inbegrepen in de "Resort Fee" die je achteraf nog mag aftikken, bedoel je... (beinvloed door Las vegas waarschijnlijk)Turbotrent schreef:Dat moet dan recent veranderd zijn, want toen wij er vorig jaar waren was het internet gewoon in de prijs inbegrepen.Eliza schreef:Was wel een van de weinige hotels waar internet te betalen (en vrij prijzig) was (eigenlijk een schande anno 2011) maarja, veel alternatieven waren er niet (hebben het dan trouwens een dagje zonder internet gesteld.
-
- Amerikafan
Dat moet ik dan gemist hebbenSeeQ schreef: .. inbegrepen in de "Resort Fee" die je achteraf nog mag aftikken, bedoel je... (beinvloed door Las vegas waarschijnlijk)

In ieder geval zou ik zo weer voor Furnace Creek kiezen, prachtige locatie en prima cabins!
Reisverslag 2012 : http://turbotrent.wordpress.com
- Elisa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Bij ons was het indertijd nog een optie (waar we wijselijk voor gepast hebben).
Heb het toen wel als 1 van de enige 'klachten' opgegeven bij het beoordelingsformulier dat we later via mail toegestuurd kregen.
Blijkbaar hebben ze het opgelost zoals in Las Vegas, niet meer van onderuit te komen nu
Heb het toen wel als 1 van de enige 'klachten' opgegeven bij het beoordelingsformulier dat we later via mail toegestuurd kregen.
Blijkbaar hebben ze het opgelost zoals in Las Vegas, niet meer van onderuit te komen nu

http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1219 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa