Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
fototour of normale tour bij Antelope Canyon
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: fototour of normale tour bij Antelope Canyon
Let op dat je uitsluitend de photo tour kan boeken als je een fatsoenlijke spiegelreflex bij hebt evenals een volwaardige tri-pod (of mono-pod). Alleen dan zal de indiaan die de tickets verkoopt je laten gaan..
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
En dan komt daar iemand aan met een mirrorless camera & een pancake lens, mag hij niet binnen, terwijl die camera waarschijnlijk beter is dan de gemiddelde DSLR-instapper 

Reisblog: thisisfraa.be
Wij zijn vorige zomer eind vd ochtend met een normale tour meegeweest. Het was erg druk, maar wij hadden een goede gids die steeds groepjes tegenhield om voor ons de ruimte te maken, zodat we foto's zonder mensen konden maken. Ze liet ook duidelijk zien hoe je de mooiste foto's kan maken en nam uitgebreid de tijd. Het ligt denk ik ook aan welke gids je treft. We zagen er ook groepen Japanners binnen tien minuten doorheen rennen.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Ik had de normale tour genomen en enorm genoten + prachtige foto's gemaakt.
Misschien kwam het omdat ik er in een rustigere periode was maar onze gids maakte ruimte vrij en was heel behulpzaam met fotograferen.
Als iemand van de groep iets niet zag of voor elkaar kreeg dan nam ze uitgebreid de tijd om ons toch een goede foto te laten maken.
Denk dat dit prima is voor je 4 reisgenoten die wat minder op hebben met fotograferen;)
Misschien kwam het omdat ik er in een rustigere periode was maar onze gids maakte ruimte vrij en was heel behulpzaam met fotograferen.
Als iemand van de groep iets niet zag of voor elkaar kreeg dan nam ze uitgebreid de tijd om ons toch een goede foto te laten maken.
Denk dat dit prima is voor je 4 reisgenoten die wat minder op hebben met fotograferen;)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij ook, en die betaalde daarna opnieuw om nog een keer te gaan en haalden ons dus inWe zagen er ook groepen Japanners binnen tien minuten doorheen rennen.

-
- Amerika-ontdekker
Ik was van plan om 28 juli de tour van 11:30uur naar Antelope Canyon via Roger Ekis te reserveren. Helaas heb ik net een berichtje van hun gekregen dat deze tour al volgeboekt is. Als alternatief krijg ik de tours van 9:30uur, 13:3uur of 15:30uur aangeboden. Welke tour is in jullie ogen het beste alternatief in verband met de lichtinval om mooie foto's in de canyon te maken?
1991 USA (Californië, Nevada, Utah, New Mexico, Arizona en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
Wij zijn een paar dagen geleden geweest en na alle verhalen over de drukte bij de upper hebben we besloten om de lower te doen. Ik had ergens gelezen dat het licht in de vroege ochtend het mooiste was dus we stonden er om 8.15. Het was heel relaxed, er stond een man of 10 en we vertrokken iets voor half 9. De gids gaf een korte uitleg en vervolgens liepen we de kloof in. Het licht was fantastisch, ik heb veel foto's gezien van de upper die vrijwel geheel uit bruin schakeringen bestonden maar in deze lower canyon zorgde het licht voor heel aparte blauwe en bruine schakeringen, geweldig! Wij liepen vrijwel voorop en namen alle tijd voor de foto's. Onderweg maak je ruimte voor anderen die ook op dat mooie stekje foto's willen maken maar dat ging allemaal heel ontspannen. De gids liep helemaal achteraan en die hebben we niet meer terug gezien dus er werd niet gepushed om snel de canyon te verlaten. We hebben er zo'n 45 minuten over gedaan en iedereen vond het fantastisch. Misschien maak je in de upper mooiere foto's maar gezien de hectiek en de mooie blauw/bruine foto's die we hebben gemaakt zou ik de lower zeker overwegen!
Uploaden van een foto lukte niet goed maar hier kun je zien wat ik bedoel met bruin/blauw: http://postimg.org/image/ho767bvs5/
Uploaden van een foto lukte niet goed maar hier kun je zien wat ik bedoel met bruin/blauw: http://postimg.org/image/ho767bvs5/
- Allard
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Gezien. Maar ehh....., ik heb ook tamelijk veel foto's van de upper met een soortgelijke schakering. Om deze reden alleen hoef je de upper dus niet te laten schieten. Persoonlijk ben ik geneigd dit soort foto's als zijnde minder goed gelukt te beschouwen. Het blauw is niet zozeer de kleur van de rotsen maar de "kleur van de schaduw". Schaduwpartijen hebben een hogere(!) kleurtemperatuur en zijn daarom veel blauwer van kleur dan de meer direct en indirect door de zon beschenen delen van de rotswand. Onze hersenen corrigeren dit min of meer automatisch zodat dit verschil door ons, normaal gesproken, niet wordt opgemerkt. Tenzij het verschil te groot is geworden. Bijvoorbeeld door een automatische witbalans die het te moeilijk heeft gekregen. En dat is nogal eens het geval in het door rood gedomineerde rotslandschap van deze omgeving. Dit in combinatie met de extreem grote contrastverschillen in de canyon...... maar hier kun je zien wat ik bedoel met bruin/blauw:
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Genoeg tijd om foto's te maken met de gewone tour vond ik erg meevallen.......
Ik heb me best geërgerd aan de drukte en de hoeveelheid mensen. Er gaan iets van 5 begeleiders mee met 5 groepjes. Wij worden vreselijk achter onze vodden aangezeten om door te lopen.
Ik ben zelf niet zo groot en heb op iedere foto volgens mij wel altijd een vreemd persoon staan.
Ook de heenreis was rampzalig. Er werd zo vreselijk hard gereden, gescheurd zeg maar. En dat terwijl wij ons zoontje op schoot hadden, die waren we echt anders onderweg verloren, geen grap.
Ik vond het doodeng.
Volgende x een Lower canyon voor mij
Ik heb me best geërgerd aan de drukte en de hoeveelheid mensen. Er gaan iets van 5 begeleiders mee met 5 groepjes. Wij worden vreselijk achter onze vodden aangezeten om door te lopen.
Ik ben zelf niet zo groot en heb op iedere foto volgens mij wel altijd een vreemd persoon staan.
Ook de heenreis was rampzalig. Er werd zo vreselijk hard gereden, gescheurd zeg maar. En dat terwijl wij ons zoontje op schoot hadden, die waren we echt anders onderweg verloren, geen grap.
Ik vond het doodeng.
Volgende x een Lower canyon voor mij

-
- Amerikafan
Vorig jaar in september de Lower Canyon bezocht...niks van te voren geboekt...gewoon zo vroeg mogelijk daarheen,normale tour gekozen en heb zat foto's kunnen maken,volgens de Indianen is het 's morgens ook het mooist....dacht dat wij er rond een uur of 9.00/9.30 waren..
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2772 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA
-
- 2 Reacties