Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reserveren van tours (Antelope Canyon / Mon. Valley)
Reserveren van tours (Antelope Canyon / Mon. Valley)
Hallo,
Op onze reis door het zuidwesten komen we op 18 juli aan in Page. De volgende dag zou ik in de voormiddag graag naar Antilope Canyon gaan. Is het nodig om daar op voorhand een tour te reserveren of moet je gewoon tot daar rijden?
Ik zou diezelfde dag ook graag eindigen met een avondtour in Monument Valley. Ik vroeg mij ook hier af of het nodig is om dit op voorhand te reserveren. Wat is de gewoonte bij deze touren? Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Op onze reis door het zuidwesten komen we op 18 juli aan in Page. De volgende dag zou ik in de voormiddag graag naar Antilope Canyon gaan. Is het nodig om daar op voorhand een tour te reserveren of moet je gewoon tot daar rijden?
Ik zou diezelfde dag ook graag eindigen met een avondtour in Monument Valley. Ik vroeg mij ook hier af of het nodig is om dit op voorhand te reserveren. Wat is de gewoonte bij deze touren? Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Reserveren van tours
ik ben benieuwd wat het antwoord hierop gaat zijn. ik denk eigenlijk van niet, als ik zo de verschillende reisverhalen lees, kan het ook op de moment zelf.. ik ben ook mijn reis aan het uitstippelen, aan de hand van wat het antwoord gaat zijn, moet ik ook beslissen of we al of niet gaan inschrijven ..
grts,
rietje
grts,
rietje
Re: Reserveren van tours
Voor Upper Antelope Canyon kan je reserveren en een tour doen met Tsosie, Ekis of Overlander vanaf Page. Lower moet je zelf heenrijden en dan een tour maken. Je kan natuurlijk naar de ingang van Upper rijden en op de volgende toer wachten maar dat kan wel een wachttijd betekenen zeker rond de middag in het hoogseizoen.
Op de parkeerplaats bij The View in MV vind je genoeg aanbieders voor een toer maar wij reizen nooit in het hoogseizoen.
Op de parkeerplaats bij The View in MV vind je genoeg aanbieders voor een toer maar wij reizen nooit in het hoogseizoen.
- Jean-Paul
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Reserveren van tours (Antelope Canyon / Mon. Valley)
Ik heb op voorhand al geboekt voor Monument Valley (18 mei).Yftie schreef: Ik zou diezelfde dag ook graag eindigen met een avondtour in Monument Valley. Ik vroeg mij ook hier af of het nodig is om dit op voorhand te reserveren. Wat is de gewoonte bij deze touren? Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Volgens Tripadvisor is dit veruit de beste tour:
http://navajospirittours.com/
Als je toch van plan bent om de tour te gaan doen, waarom dan niet op voorhand boeken?
Scheelt je weer tijd en misschien wel stress ter plekke en je bent zeker van je plaats.
Ok, bedankt om te antwoorden. Ik boek dus best deze tours op voorhand.
wat MV betreft denk ik dat je inderdaad nog gewoon de dag zelf kan boeken, maar ik ben ook van mening, als je route toch al vastligt (bvb omdat je hotels al geboekt zijn), waarom dan je tours niet vooraf boeken
wat antelope betreft, als je de upper wilt doen rond die periode zou ik toch op voorhand reserveren, de kans is klein maar je zou het maar meemaken dat je niet meer meekan met de tour, dan zou je toch balen, niet?
maar ja, ik ben nu iemand die graag op voorhand dingen boekt, geeft mij een zekerder gevoel en minder stress onderweg
wat antelope betreft, als je de upper wilt doen rond die periode zou ik toch op voorhand reserveren, de kans is klein maar je zou het maar meemaken dat je niet meer meekan met de tour, dan zou je toch balen, niet?
maar ja, ik ben nu iemand die graag op voorhand dingen boekt, geeft mij een zekerder gevoel en minder stress onderweg

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die conclusie haal ik niet uit de reacties. Wil je de Lower of de Upper Antelope Canyon bezoeken?Yftie schreef:Ok, bedankt om te antwoorden. Ik boek dus best deze tours op voorhand.
Voor MV zou je ook zelf de scenic drive kunnen gaan rijden. Ben je met een camper of heb je een auto? En als je met de auto bent, wat voor auto?
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 06 mei 2013, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jean-Paul
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Klopt, maar je zult toch ook wel iets willen weten van de omgeving? Laat die Indiaan dat dan gewoon vertellen voor een paar tientjes.Martin & Marianne schreef: Voor MV zou je ook zelf de scenic drive kunnen gaan rijden.
Verder hoef je je niet druk te maken om de auto en kan ook het hele gezelschap genieten van de tour.
En die Indianen brengen je naar de plekken waar je de mooiste foto's kunt maken.
Maar of je de route zelf rijdt of dat je met een tour mee gaat, het blijft een ontzettend mooie omgeving.
Geniet ervan!

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij zijn in 2005 2 dagen in Page geweest, en je gelooft het niet: wij wisten niet eens dat de Antelope Canyon daar was!
's avonds zagen we het in in een etalage en hebben meteen geboekt voor de volgende ochtend, geen wachtlijst of zo.
De volgende dag ging de tocht met 2 open wagens naar de Canyon wat nog geen kwartier rijden was.
Het is er gewoon schitterend, we waren daar in september, dus wellicht dat het daarom niet zo druk was.
We hebben mooie foto's kunnen maken. iedereen wachtte gewoon totdat iedereen aan 1 kant stond en toen was het foto's maken (zonder flits en geen rechtstreekse buitenlicht op de foto geeft het mooiste resultaat, zal ook de gids vertellen).
Wat ik overigens ook geweldig vond was de "horseshoe bend overlook" vanuit page zelf gratis toegankelijk, nog geen 15 min rijden.
Google het maar eens, we hebben er foto's gemaakt, daar hebben we een poster van 1x1 meter van gemaakt.
Aanrader!!
's avonds zagen we het in in een etalage en hebben meteen geboekt voor de volgende ochtend, geen wachtlijst of zo.
De volgende dag ging de tocht met 2 open wagens naar de Canyon wat nog geen kwartier rijden was.
Het is er gewoon schitterend, we waren daar in september, dus wellicht dat het daarom niet zo druk was.
We hebben mooie foto's kunnen maken. iedereen wachtte gewoon totdat iedereen aan 1 kant stond en toen was het foto's maken (zonder flits en geen rechtstreekse buitenlicht op de foto geeft het mooiste resultaat, zal ook de gids vertellen).
Wat ik overigens ook geweldig vond was de "horseshoe bend overlook" vanuit page zelf gratis toegankelijk, nog geen 15 min rijden.
Google het maar eens, we hebben er foto's gemaakt, daar hebben we een poster van 1x1 meter van gemaakt.
Aanrader!!
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij waren er afgelopen juli in de ochtend en wilden in Page zelf een tour boeken voor upper Canyon, maar er was pas plaats om 16.30 uur. Toen zijn we zelf naar de Canyon gereden (zochten eigenlijk de lower omdat je daar zelf naar toe kon, maar deze konden we niet vinden)........zagen wel de upper, parkeerden daar en konden gelijk mee. Het was daar ook nog een stuk goedkoper dan vanuit Page zelf. Ik vond deze tour wel een van de dingen die ik zeker niet had willen missen, zo mooi.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Het leek misschien goedkoper maar kwa prijs maakt het niet uit.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
enige tijd geleden deden wij ook de Upper en hadden wel degelijk op voorhand gereserveerd omdat we er wilden zijn als de zon op haar hoogst stond. Pas dan heb je de fameuze "beam-me-up-Scotty" foto's.
Afgelopen april wilden we Lower doen, maar er was daar zó veel volk dat we deze kelk aan ons hebben laten voorbijgaan (zie onze blog).
Omdat we vroeger al bij Horseshoe Bend waren opteerden we er nu voor om naar een andere Bend te gaan, nl de Water Holes Canyon Bend. Dit is niet de officiële naam, gewoon omdat de Bend geen naam heeft. In tegenstelling tot Horseshoe ben je er helemaal alleen en wij vonden hem zelfs nog mooier. De foto's worden eerstdaags op onze blog gezet. Voor een eerste bezoek kan je misschien toch best Horseshoe nemen want dit is a walk in the park in vergelijking met de hike naar Water Holes Bend
. Bovendien moet je voor deze laatste een permit hebben. Niet voor de Bend zelf, maar om wél om je wagen achter te laten op dezelfde parking als voor de hike door Water Holes Slot Canyon. Bovendien mag je door de wegversperring op de 89, behalve met deze permit, ook niet verder rijden dan Horseshoe Bend.
Afgelopen april wilden we Lower doen, maar er was daar zó veel volk dat we deze kelk aan ons hebben laten voorbijgaan (zie onze blog).
Omdat we vroeger al bij Horseshoe Bend waren opteerden we er nu voor om naar een andere Bend te gaan, nl de Water Holes Canyon Bend. Dit is niet de officiële naam, gewoon omdat de Bend geen naam heeft. In tegenstelling tot Horseshoe ben je er helemaal alleen en wij vonden hem zelfs nog mooier. De foto's worden eerstdaags op onze blog gezet. Voor een eerste bezoek kan je misschien toch best Horseshoe nemen want dit is a walk in the park in vergelijking met de hike naar Water Holes Bend

- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Vanuit page was de tour boven de 35 dollar PP, maar rechtstreeks bij de Canyon hebben wij minder betaald. Met drie personen scheelde dat toch ruim 30 dollar. We moesten 6 dollar betalen om het reservaat te betreden en losse toegang voor de Canyon. Wij wilden in eerste instantie ook gewoon die tour in Page boeken, maar er was al geen plaats meer, terwijl we er al 's morgens waren. Omdat we 16.30 te laat vonden zijn we zelf gaan zoeken. Gelukkig konden we meteen aansluiten.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Wat is eigenlijk het verschil tussen de Upper en de Lower Antelope Canyon? En wat raden jullie dan aan?
Mijn auto is een (medium) huurwagen dus denk ik dat we het ons beter niet riskeren om zelf een tour te maken door MV. Omdat ik toch al een aantal verhalen heb gelezen dat dit niet altijd zo gemakkelijk gaat.
Mijn auto is een (medium) huurwagen dus denk ik dat we het ons beter niet riskeren om zelf een tour te maken door MV. Omdat ik toch al een aantal verhalen heb gelezen dat dit niet altijd zo gemakkelijk gaat.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Over beide Antelope Canyons is al heel vaak geschreven op het forum, dus met de zoekfunctie kan je al veel terugvinden.
Hierbij al vast een paar topics en volg daarin eventueel de geplaatste links naar nog weer andere berichten en topics:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=41715
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=43694
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=46114
Hierbij al vast een paar topics en volg daarin eventueel de geplaatste links naar nog weer andere berichten en topics:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=41715
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=43694
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=46114
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zal het ook nog maar eens herhalen : zelf de Valley Drive rijden in MV vormt geen enkel probleem met om het even welke "normale" auto. Toen wij er in 2009 waren reed er zelfs een auto annex caravanYftie schreef:Mijn auto is een (medium) huurwagen dus denk ik dat we het ons beter niet riskeren om zelf een tour te maken door MV. Omdat ik toch al een aantal verhalen heb gelezen dat dit niet altijd zo gemakkelijk gaat.

In april ll waren we er opnieuw en behalve het eerste korte stuk, wat vrij slecht ligt, kan je overal normaal rijden. Deze keer zagen we er oa een Camaro en die staat toch niet écht hoog van de grond...

In 2009 reden we overigens ook met n gewone personenwagen, zonder het minste probleem.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Sorry, dit vind ik geen goede raadgeving. Jij hebt zelf al heel wat dirt roads gereden en jij weet ook, dat de kwaliteit/begaanbaarheid van zo'n ongeplaveide weg van dag tot dag, zelfs na een flinke regenbui van uur tot uur, kan verschillen.kalaman schreef:Ik zal het ook nog maar eens herhalen : zelf de Valley Drive rijden in MV vormt geen enkel probleem met om het even welke "normale" auto. Toen wij er in 2009 waren reed er zelfs een auto annex caravanYftie schreef:Mijn auto is een (medium) huurwagen dus denk ik dat we het ons beter niet riskeren om zelf een tour te maken door MV. Omdat ik toch al een aantal verhalen heb gelezen dat dit niet altijd zo gemakkelijk gaat..
Afhankelijk van de staat van de huurauto, de kwaliteit van de banden en de hoogte van de bodemvrijheid kan je het beter ter plaatse navragen aan mensen die zojuist terugkomen van deze weg door de vallei. Neem geen risico. Er zij genoeg verhalen bekend van auto's die vast komen te zitten of een lekke band rijden.
Lees eventueel eens op het Tripadvisorforum. Hierbij een ouder en nieuwer topic:
ouder topic uit 2011
nieuwer topic uit 2013
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
- eerlijk gezegd reken ik de Valley Drive van MV niet onder de categorie "dirt roads"...want over een echte dirt road heb ik nog nooit een caravan en/of Camaro zien rijden...
- we hebben de VD gereden met een tussenpauze van 4 jaar en er was geen wezenlijk verschil te merken (noch + noch -)
- het is evident dat elke ongeplaveide weg in een modderpoel kan veranderen na een regenbui (zie onze belevenissen in april ll
), maar op een plaats zoals MV ben je dan ook nooit alleen en wordt het al heel snel duidelijk of de weg er al dan niet slecht bij ligt. Ik vraag mij zelfs af of ze die niet zouden afsluiten mocht hij echt te slecht liggen. Daardoor zullen ze niet minder inkomsten hebben vermits je heel wat eerder betaalt dan op de plaats waar je de weg kan zien.
- lekke banden kan je overal krijgen. Wij hebben nog op geen enkele dirt road ooit een lekke band gehad (gelukkig maar
), maar vorige zomer reden we in Alaska een paar duizend km over de slechtste geplaveide wegen waar we ooit over gereden hebben en....we kregen een lekke band op de parking van het hotel...
- als ik over een dirt road schrijf, dan vermeld ik altijd dat "de toestand op elk moment kan wijzigen" en dat "dit onze persoonlijke ervaring was op dat eigenste moment". Deze keer had ik het er niet bijgeschreven net omwille van het feit dat ik de VD niet onder de dirt roads reken. Maar bij deze : "de toestand van de VD was in april 2009 en april 2013 heel goed, maar kan, zoals elke ongeplaveide weg, op elk moment wijzigen. Informeer jullie dus vooraleer er aan te beginnen". Dat laatste vind ik overigens in MV niet echt relevant omdat je niet in the middle of nowhere bent én omdat je de weg ook effectief kan zien vanaf het Visitor Center.
laat het duidelijk zijn dat het absoluut nooit mijn bedoeling kan zijn om iemand onvoorbereid langs onverharde wegen te sturen. Maar soms stel ik toch wel vast dat men wel héél veel, onterechte, schrik aanjaagt aan toekomstige reizigers. Zie maar in een ander topic hier op het forum wat er allemaal niet geschreven wordt over Blue Canyon...
. Tot vervelens toe schrijven diverse forumleden (waaronder ikzelf) dat de weg naar BC goed te rijden is, maar je mag er donder op zeggen dat er enkele posts later opnieuw gevraagd wordt of het "waar is dat de weg zó slecht is en/of dat jouw banden lek gestoken worden door indianen"...tja...
- we hebben de VD gereden met een tussenpauze van 4 jaar en er was geen wezenlijk verschil te merken (noch + noch -)
- het is evident dat elke ongeplaveide weg in een modderpoel kan veranderen na een regenbui (zie onze belevenissen in april ll

- lekke banden kan je overal krijgen. Wij hebben nog op geen enkele dirt road ooit een lekke band gehad (gelukkig maar

- als ik over een dirt road schrijf, dan vermeld ik altijd dat "de toestand op elk moment kan wijzigen" en dat "dit onze persoonlijke ervaring was op dat eigenste moment". Deze keer had ik het er niet bijgeschreven net omwille van het feit dat ik de VD niet onder de dirt roads reken. Maar bij deze : "de toestand van de VD was in april 2009 en april 2013 heel goed, maar kan, zoals elke ongeplaveide weg, op elk moment wijzigen. Informeer jullie dus vooraleer er aan te beginnen". Dat laatste vind ik overigens in MV niet echt relevant omdat je niet in the middle of nowhere bent én omdat je de weg ook effectief kan zien vanaf het Visitor Center.
laat het duidelijk zijn dat het absoluut nooit mijn bedoeling kan zijn om iemand onvoorbereid langs onverharde wegen te sturen. Maar soms stel ik toch wel vast dat men wel héél veel, onterechte, schrik aanjaagt aan toekomstige reizigers. Zie maar in een ander topic hier op het forum wat er allemaal niet geschreven wordt over Blue Canyon...

Mijn ervaringen zijn toch ook net zoals die van Kalaman. De MV drive is doorgaans goed berijdbaar, ook met een doodgewone wagen, met dat onderscheid dat het eerste stuk er wat slechter bijligt dan de rest... (slecht karakter als ik ben verdenk ik Navajo's ervan dit met opzet zo te laten, zodat nog enkele toeristen rechtsomkeer maken en meegaan met een guided tour....)
Ik moet wel toegeven dat ik de rit enkel bij droog weer maakte....
Ik moet wel toegeven dat ik de rit enkel bij droog weer maakte....
Voor Upper Antelope Canyon. De tours midden in de dag zijn duurder dan buiten de ''spits''
Leuk dat je de links vermeld Marko. In die links schrijf ik ook wat over MV maar dan onder een andere naam.....
En voor Blue Canyon. We zijn daar wel eens omgedraaid omdat de weg er te slecht bij lag. Dat was wel heel lang geleden dus wellicht is het allemaal beter geworden daar.
Leuk dat je de links vermeld Marko. In die links schrijf ik ook wat over MV maar dan onder een andere naam.....
En voor Blue Canyon. We zijn daar wel eens omgedraaid omdat de weg er te slecht bij lag. Dat was wel heel lang geleden dus wellicht is het allemaal beter geworden daar.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht