Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kennen de Amerikanen de Nationale Parken niet???
Kennen de Amerikanen de Nationale Parken niet???
Toen wij tijdens onze rondreis van de afgelopen weken in een hotel bij Grand Canyon verbleven en van daar uit naar Bryce Canyon gingen rijden, wilde ik bij de receptie van het hotel even informeren of zij wisten hoe lang dat rijden was. Tot mijn verbazing hadden de mensen daar nog nooit ervan gehoord!
De vrouw aan wie ik het vroeg zei dat ze niet uit de buurt kwam en het daarom niet wist. Ze vroeg het aan een collega die alleen maar "Where is that place?" kon uitbrengen met een heel vreemd gezicht. Haar laatste collega kwam iets verder: "That's in Utah, right?", maar kon ons verder ook niet helpen.
Zo raar, zijn dat soort dingen dan alleen bij toeristen bekend en niet bij de mensen die er wonen?!
De vrouw aan wie ik het vroeg zei dat ze niet uit de buurt kwam en het daarom niet wist. Ze vroeg het aan een collega die alleen maar "Where is that place?" kon uitbrengen met een heel vreemd gezicht. Haar laatste collega kwam iets verder: "That's in Utah, right?", maar kon ons verder ook niet helpen.
Zo raar, zijn dat soort dingen dan alleen bij toeristen bekend en niet bij de mensen die er wonen?!
- Color01
- Amerika-expert
wat is nu 5 uurtjes rijden hier...toen ik nog rookte ..toen zat ik bij mekaar bijna 2 uur op de motor voor mijn pakje tabak.Sandrine schreef:Dat bedoel ik, ze hadden er zelfs niet van gehoord!
Dat ze de weg niet uit kunnen leggen is begrijpelijk, maar wij weten toch ook bijvoorbeeld dat de Notre-Dame in Parijs is en dat dat zo'n 5 uurtjes rijden is...

Geloof het of geloof het niet:
Jaren geleden kwamen wij mensen tegen uit Flagstaff die nog nooit naar de GC waren geweest!!
De adviezen voor langere routes tussen meerdere staten worden op Trip Advisor vrijwel alleen gegeven door de UK members Tony en Adam en door ondergetekende. Er wordt door de local experts zelfs naar ons verwezen als er andere staten in het spel zijn. Ik ben op dat gebied op dit forum al meer kenners tegengekomen dan op dat gigantische TA.
Yeehaw
Jaren geleden kwamen wij mensen tegen uit Flagstaff die nog nooit naar de GC waren geweest!!
De adviezen voor langere routes tussen meerdere staten worden op Trip Advisor vrijwel alleen gegeven door de UK members Tony en Adam en door ondergetekende. Er wordt door de local experts zelfs naar ons verwezen als er andere staten in het spel zijn. Ik ben op dat gebied op dit forum al meer kenners tegengekomen dan op dat gigantische TA.
Yeehaw
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sandrine schreef:Dat bedoel ik, ze hadden er zelfs niet van gehoord!
Dat ze de weg niet uit kunnen leggen is begrijpelijk, maar wij weten toch ook bijvoorbeeld dat de Notre-Dame in Parijs is en dat dat zo'n 5 uurtjes rijden is...
Wij vinden het raar,maar ik ben er heilig van overtuigd dat wij ook dingen binnen 5 uur rijden van ons huis absoluut niet kennen.
Nou zijn Amerikanen wel extreem slecht in topografie,maar goed......

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wat een heerlijke generalisaties weer. "Amerikanen" kennen de nationale parken niet, "Amerikanen" zijn extreem slecht in topografie...
Een heel aantal keren, als ik aan Nederlanders vertel, wat wij allemaal doen en zien op vakantie in Nederland, hebben ze ook lang niet van alles gehoord. En er zijn, geloof het of niet, Nederlanders, die nog nooit in Amsterdam zijn geweest. Nou vraag ik je
.
Jarenlang wist ik ook niets van Bryce Canyon of Zion en ik was nog wel reisagente hier. Pas toen we de nationale parken wat wilden gaan verkennen, vond ik erover uit. Als je er niet heen op vakantie gaat is het niet meteen de meest bekende plek in de VS.
Zo vreemd vind ik het dus niet, dat iemand bij de Grand Canyon nooit van Bryce of Mesa Verde of wat ook heeft gehoord.
Een heel aantal keren, als ik aan Nederlanders vertel, wat wij allemaal doen en zien op vakantie in Nederland, hebben ze ook lang niet van alles gehoord. En er zijn, geloof het of niet, Nederlanders, die nog nooit in Amsterdam zijn geweest. Nou vraag ik je

Jarenlang wist ik ook niets van Bryce Canyon of Zion en ik was nog wel reisagente hier. Pas toen we de nationale parken wat wilden gaan verkennen, vond ik erover uit. Als je er niet heen op vakantie gaat is het niet meteen de meest bekende plek in de VS.
Zo vreemd vind ik het dus niet, dat iemand bij de Grand Canyon nooit van Bryce of Mesa Verde of wat ook heeft gehoord.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Toch blijf ik het een irritante generalisatie vinden, knipoog of niet. Tenslotte is het helemaal niet zo vreemd, dat men een klein landje als Nederland niet precies weet te plaatsen. Ik heb ook topografische vragen van Nederlanders gekregen over de VS, die men toch echt wel had moeten weten (is New York dicht bij Californie was een voorbeeld en er zijn ook mensen in Nederland, die denken (of althans dachten, tot ik ze recht zette
), dat Canada deel van de VS uitmaakt). Schrijf ik dan meteen met een knipoog, dat Nederlanders slecht in topografie zijn, ik dacht het niet, want dan zou ik het hele forum op mijn nek krijgen. Ik bedoel maar
.

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja,generaliseren is nou eenmaal leuk.....Nederlanders zijn gierig,Belgen zijn dom,Duitsers hebben een grote mond en Engelsen rijden links.
Maar goed,gelukkig zegt National Geographic het ook:
http://news.nationalgeographic.com/news ... raphy.html

Maar goed,gelukkig zegt National Geographic het ook:
http://news.nationalgeographic.com/news ... raphy.html

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Tja, mijn ervaring is toch anders, maar dit is ook een internationaal gebied.
Trouwens ik ben ook van mening, dat het allemaal weinig uitmaakt of je uit je hoofd een land kunt aanwijzen op een kaart. Als je die informatie nodig hebt, kun je het zo opzoeken. Als ze dat niet zouden kunnen, dan is er pas echt een probleem, IMO.
Trouwens ik ben ook van mening, dat het allemaal weinig uitmaakt of je uit je hoofd een land kunt aanwijzen op een kaart. Als je die informatie nodig hebt, kun je het zo opzoeken. Als ze dat niet zouden kunnen, dan is er pas echt een probleem, IMO.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik geloof ook nooit zo in die onderzoekjes Petra,doe je het met een andere groep krijg je een heel andere uitslag.
En ik denk dat er inderdaad veel verschil zal zitten tussen de verschillende gebieden en staten,ik denk dat hier rondom de grote steden de score ook beter zal zijn dan op het platteland,niet omdat mensen daar dommer zijn,maar simpelweg omdat hier veel nationaliteiten rondlopen,en mensen dus eerder een idee hebben van andere landen omdat ze met mensen uit die landen opgroeien.
Ik had trouwens zelf 17 van de 20 vragen goed,gelukkig boven het gemiddelde,anders viel ik wel heel erg door de mand.....
En ik denk dat er inderdaad veel verschil zal zitten tussen de verschillende gebieden en staten,ik denk dat hier rondom de grote steden de score ook beter zal zijn dan op het platteland,niet omdat mensen daar dommer zijn,maar simpelweg omdat hier veel nationaliteiten rondlopen,en mensen dus eerder een idee hebben van andere landen omdat ze met mensen uit die landen opgroeien.
Ik had trouwens zelf 17 van de 20 vragen goed,gelukkig boven het gemiddelde,anders viel ik wel heel erg door de mand.....

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
29 van de 30 (verkeerd gegokt op grootste export land, stom, stom!). Maar wat me opviel is dat bij de topografische vragen (in welk continent) het merendeel goed antwoordde. Sommige vragen (zoals altijd bij zulk soort dingen) vond ik weinig te maken hebben met aardrijkskunde (in welke plaats speelde de eerste CSI, huh?). Maar wel een leuke kwis.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 3208 Weergaves
-
Laatste bericht door WalterL
-
- 4 Reacties