Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwen in Las Vegas en in Nederland

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Audrey N
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Trouwen in Las Vegas en in Nederland

Bericht door Audrey N »

Beste allemaal,

Wij gaan over 1,5 weken naar Amerika om een rondreis te maken van LA naar Las Vegas en zo naar San Francisco te maken. Onderweg zijn we van plan om ook Grand Canyon, Antelope Canyon, Death Valley en Yosemite NP te bezoeken. Druk en veel, maar ik heb er zin in!

En ja, ook willen wij als zovelen in Las Vegas trouwen! Nou heb ik op dit forum al heel veel over gelezen, maar wat ik eigenlijk nog afvraag is het volgende:

Als we in Las Vegas gaan trouwen (met een marriage licence) maar NIET laten registreren in Nederland, gaat het dan nog problemen opleveren als we later in Nederland willen trouwen MET familie en vrienden erbij. Stel dat we later, als we gaan trouwen in NL, daarna weer naar Amerika gaan, zijn we dan niet 'dubbel' getrouwd voor de Amerikaanse wet??

Alvast bedankt!
bazinga
Amerika-ontdekker

Re: Trouwen in Las Vegas en in Nederland

Bericht door bazinga »

Wij zijn 18 jaar geleden getrouwd in Las Vegas en hebben in Carson City een apostille ontvangen.
Het huwelijk in de USA is gewoon rechtsgeldig in Nederland en wij staan ook ingeschreven in Den Haag bijzondere akten/ akten buitenland.
Ik zou het in Nederland nog maar eens navragen of je daar ook nog kunt trouwen. Zover als ik weet is trouwen in Las Vegas geen grapje wat je voor de lol doet maar wel degelijk een geldig huwelijk.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Je mag niet 2 keer officieel trouwen met dezelfde persoon (tenzij er een echtscheiding tussen zit natuurlijk). Het maakt niet uit of je het laat registreren in Nederland, als je in Las Vegas officieel trouwt, ben je getrouwd en mag je in NL niet nog eens trouwen (en als je in NL woont, ben je zelfs verplicht om je LV huwelijk te laten registreren). Omgekeerd ook, eenmaal in NL getrouwd, mag je in LV niet meer officieel trouwen.

Natuurlijk kan je naderhand altijd nog een feestje bouwen om het te vieren, met of zonder "nep" bruiloft erbij.
Laatst gewijzigd door Dutchess op 17 apr 2013, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
bazinga
Amerika-ontdekker

Bericht door bazinga »

Dat hebben wij ook gedaan,toen we terugkwamen: in Nederland een borreltje gegeven.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Wij trouwen ook Las Vegas 23 Mei, wij laten het ook registreren in Nederland.
Wij doen het via Lasvegas travelguide, zij verzorgen tevens het papierwerk, na de vakantie uiteraard met familie en vrienden nog een klein feestje bij ons thuis.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
prizzle
Amerika-ontdekker

Bericht door prizzle »

Ik ben zelf afgelopen jaar op Mauritius getrouwd, maar volgens mij verschilt de procedure niet echt als je in de USA trouwt. Ik weet dus alleen niet of je huwelijk hier rechtsgeldig zal zijn. In ieder geval moet je een akte krijgen met het allerbelangrijkst, de apostille (simpel gezegd een stempel). Met deze akte schrijf je je huwelijk in bij de burgerlijke stand van je woonplaats en voila je bent getrouwd voor de Nederlandse wet. Ik denk niet dat je hier nog eens echt officieel voor de burgerlijke stand kan trouwen als je al in Vegas getrouwd bent (een feestje hier is trouwens wel heeeeel leuk, kan ik uit ervaring zeggen hihi). Het wel aan te raden je akte ook in Den Haag in te laten schrijven, zodat je een Nederlandse trouwakte kan ontvangen. Je gemeente kan je hier de formulieren voor geven, het stelt niet zoveel voor. Dit kan in de toekomst wel belangrijk zijn voor bijv. je pensioenfonds, een evt. scheiding (waar je natuurlijk niet vanuit gaat, maarja in het verleden behaalde resultaten bieden geen garanties voor de toekomst) etc. Het papierwerk voor het trouwen werd bij ons door een organisatie tot in de puntjes geregeld en zo te lezen zijn er voor de usa ook genoeg organisaties. Ik zou zeggen succes en vooral heel veel plezier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer