Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Moab - Canyonlands & Arches NP

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
tine1961
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Moab - Canyonlands & Arches NP

Bericht door tine1961 »

Hallo!
Arches en Canyonlands hebben we 2 jaar geleden gedaan: prachtig!
Wij doen in augustus/september ook een gedeelte van jullie route.
Van Yellowsone NP trekken wij via Grand Teton NP naar Moab.
Wij verkiezen echter de route via Rock Springs met Flaming Gorge NRA, Vernal met Dinosaur NM en Grand Junction met Colorado NM.
Dan maken we nog een ommetje langs Montose met de Black Canyon of the Gunnison en gaan dan zo naar Moab via de CO-142.
Salt Lake City laten we links liggen, we houden meer van de schitterende natuur dan van steden.
Groetjes en nog veel plezier bij het plannen!
Afbeelding
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

woutervg schreef:Voor zo ver ik me kan herinneren was er bij Canyonland wel een "het uitzichtpunt" (maw: het meest indrukwekkende en ook toeristische punt) dit uitzichtpunt vond ik overigens een van de mooiste vergezichten tijdens onze reis.
In arches NP hebben wij wel degelijk een lange wandeling gemaakt, maar ik vond het landschap tegenvallen. Ik zadel de vraagsteller niet met verkeerde informatie op maar ik deel mijn ervaring. Zo zijn er ook zat mensen die de Grand Canyon niets aan vinden en andere vinden dit een van de hoogtepunten van het Zuidwesten.
Dat zal wel het Grand VIew Point Overlook zijn geweest?

Pas op, ik kan begrijpen dat iets kan tegenvallen omdat je bepaalde verwachtingen had, zo was Bryce Canyon NP mij erg tegengevallen een jaar of 3 geleden, vorig jaar vond ik het dan weer geweldig. Vaak komt het er op ook net dat je een park gewoon beter leert kennen door er meer tijd door te brengen. Ik ben er zeker van dat als je een dag of twee in Arches NP kon door brengen, met verschillende wandelingen (zoals bv die naar Delicate Arch of een ranger begeleide tour in de Fiery Furnace), dat je het meer zal appreciëren. De Grand Canyon is ook zoiets trouwens, ik ben er nu 2 keer geweest & ik moet zeggen dat beide keren heel verschillend waren. De eerste keer viel het ook wat tegen (groepsreis), vorig jaar kon ik er 3 dagen doorbrengen & ik vond het dus ook geweldig daar.

Maar wat kalaman bedoelde was dat je eigenlijk zei dat Arches tegen valt, maar dat is niet zo. Je hebt er te weinig tijd doorgebracht om een goede indruk te krijgen. Voor de TS zou het dan eigenlijk verwarrend kunnen worden & ze zouden misschien Arches overslaan door jouw ervaring, terwijl Arches eigenlijk een geweldig NP is, maar een zogenaamd "doe" park. Enkel rondrijden, een viewpointje aan doen, dat zal geen geweldige ervaring zijn nee.
Reisblog: thisisfraa.be
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

Ik probeer alleen aan te geven dat het "mij" tegenviel. Ik vond het landschap gewoon niet mooi. (Waren de weken er voor in Glacier, Yellowstone en Grand Teton geweest, dit vonden wij prachtige parken) Ik zeg ook niet dat niemand Arches moet gaan bezoeken. Iedereen moet voor zichzelf uitvinden wat ze van het park vinden.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Iedereen moet voor zichzelf uitvinden wat ze van het park vinden.
Amen, en iedereen zal voor een aantal bezienswaardigheden wat tegenvallers waar anderen het geweldig vinden. Maar vaak heeft het ook te maken met de tijd die je een plek geeft. Wij hadden dat een beetje met death valley. Zwaar bewolkt, wat druppels, wel warm overigens. Wij zijn 's middags met dus af en toe een druppel aan het zwembad gaan liggen (heerlijk). Wel badwater/artist drive ed gedaan. Ga over 1.5 maand expres nog eens langs dantes view rijden ed. omdat ik als ik alle verhalen lees toch het gevoel heb dat ik iets gemist heb in het park. Rond Page hebben we 1.5 dag gehad en ook al hebben we zwaar veel gereden (en uitgestapt op de plek waar nu de weg is opengereten als een sardineblikje) vonden we dat 1 van de hoogtepunten van onze zw-trip.
Saarliempde
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Saarliempde »

Mijn advies is dan ook om wat in te korten. Dat zou kunnen om Los Angeles en de kustroute te laten zitten en vanuit Las Vegas richting San Francisco te reizen (via Sequoia of het noordelijke deel van de kustroute of via Death Valley en Yosemite) en Yellowstone voor een volgende reis bewaren.
Ik ben er al eens geweest en heb de kustroute gereden, maar ik ga dit keer met mijn vriend en die wil ook graag de kust route doen, wat ik begrijp omdat ie prachtig is! Maar je zegt het noordelijke deel van de kustroute nemen, hoe zou dit te doen zijn dan vanaf Las vegas?
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
2017 - Noord-Westen & Canada
2019 - Zuidoosten en Florida
Saarliempde
Amerika-ontdekker

Mijn advies is dan ook om wat in te korten. Dat zou kunnen om Los Angeles en de kustroute te laten zitten en vanuit Las Vegas richting San Francisco te reizen (via Sequoia of het noordelijke deel van de kustroute of via Death Valley en Yosemite) en Yellowstone voor een volgende reis bewaren.
Misschien doen we dat ook wel. Als we yellowstone skippen en de volgende keer doen kunnen we ook wat langer in de parken blijven.
Los angeles hoeft van mij persoonlijk ook niet maar mijn vriend wil er toch naartoe
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Ik begrijp je overwegingen wel hoor. Het is alleen dat ikzelf zou proberen minder reistijd en meer bezoektijd te hebben in de vakantie. Maar ieder zijn voorkeur natuurlijk!

Je kunt de route Las Vegas - Barstow - Bakersfield - Passo Robles - Cambria - San Simeon nemen ipv via Los Angeles. Dan sla je Sequoia over. Wil je via dat park, dan rij je maar een heel klein stukje via de kust en dat is dan ook weer flink om richting San Francisco.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Saarliempde schreef:Ik zal mijn voorlopige planning geven
Mij lijkt het ook alsof jullie veel te veel willen in één reis, het lijkt eigenlijk een beetje op 2-3 reizen die aan elkaar geplakt zijn :D Ik zou oftewel het eerste gedeelte laten vallen, ofwel de kustroute. Misschien maak je nu best de keuze over de regio waar je misschien niet meteen naar terug wil in de komende jaren & dan doe je die best nu. Het andere gedeelte kan je dan eventueel voor een volgende reis bewaren. Ik had dat probleem dit jaar eigenlijk ook wel, ik wou vanuit Denver starten & richting South Dakota/Wyoming trekken om dan weer in Utah/Colorado te eindigen. Maar dan kwam ik weer op andere ideeën & kreeg ik veel tips, dus uiteindelijk heb ik het gewoon helemaal omgegooid en heb ik South Dakota/Wyoming voor een volgende reis bewaard. We kunnen hier natuurlijk twee of drie verschillende routes posten, maar uiteindelijk komt het toch neer op het gene dat jullie bereid zijn te schrappen. Daarom lijkt het me best om een vast start & eindpunt van de route kiezen & van daaruit een natuurlijke flow in de route te krijgen. Nu is het veel te druk, je hebt lange reisdagen en op een paar locaties na verblijf je overal maar kort.

Daarom, schrappen maar :lol:
Saarliempde
Amerika-ontdekker

Daarom lijkt het me best om een vast start & eindpunt van de route kiezen & van daaruit een natuurlijke flow in de route te krijgen. Nu is het veel te druk, je hebt lange reisdagen en op een paar locaties na verblijf je overal maar kort.

Daarom, schrappen maar
Wij mogen toch doen wat we zelf willen? Zoals ik al eerder heb vermeld, ben ik dus al eens in de west kust geweest. Ben al in Vegas, LA, San francisco en bij de Bryce en Grand canyon geweest. De kust route vond ik super mooi maar kan nou niet zeggen dat ik die tussenliggende plaatjes zoals monterey zo indrukwekkend vond. En sommige mensen vinden het niet erg om veel te rijden, wij dus ook niet. Zo is dat nu eenmaal in Amerika, lange afstanden rijden. Ik snap wat jullie zeggen, maar ik vind het niet erg om in plaatsen als Vegas en San Francisco maar 1/2 dagen te blijven.
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Tuurlijk mogen jullie dat, je moet het ook niet als een verplichting bekijken natuurlijk. IK (en vele anderen) zouden waarschijnlijk een deel van de route laten vallen om het wat aangenamer te maken, maar je moet zelf uitmaken of je er wat mee doet. En ja je hebt gelijk dat je in de VS die lange afstanden moet incalculeren, maar je kan het jezelf wel veel aangenamer maken door de route zo uit te stippelen dat het wel meevalt. Nu valt het niet zo mee vind ik persoonlijk & je raast er een beetje door. Maar als dat het gene is wat je wil, dan moet je dat ook vooral doen natuurlijk. Uiteindelijk willen de mensen je ook maar gewoon helpen & zorgen dat je met je tweetjes geen groepsreis-tempo in je route gaat stoppen, wat nu toch een beetje het geval is.

Je kan het misschien niet erg vinden om ergens maar kort te verblijven trouwens, je bent er tenslotte dan ook geweest, maar daar blijft het ook bij volgens mij.
Laatst gewijzigd door Fraa op 21 mar 2013, 08:57, 3 keer totaal gewijzigd.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ik weet niet of je inmiddels nog op zoek bent naar een hotel in Moab, maar wij vonden het Bowen Motel heel fijn: centraal gelegen, de kamer was ruim en schoon, en niet duur voor Moab-begrippen (wij betaalden minder dan 100 dollar). Het ontbijt stelt alleen niet zoveel voor, maar om daarvoor nou een kamer te gaan nemen van 50 dollar duurder...
Saarliempde
Amerika-ontdekker

Nu valt het niet zo mee vind ik persoonlijk & je raast er een beetje door. Maar als dat het gene is wat je wil, dan moet je dat ook vooral doen natuurlijk. Uiteindelijk willen de mensen je ook maar gewoon helpen & zorgen dat je met je tweetjes geen groepsreis-tempo in je route gaat stoppen, wat nu toch een beetje het geval is.
Begrijp ik ook wel en waardeer alle hulp, maar dit is inderdaad hoe wij erover denken. Tuurlijk is het zonde om ergens ' kort' te blijven, maar wij vinden het niet erg. Plus, amerika ligt niet zomaar om de hoek en een ticket is prijzig, dus is het ook fijn om op veel plaatsen te komen. Amerika is echt mijn droomland, maar wij zijn niet van plan om dit elk jaar te doen, om elk jaar een andere staat te doen.
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
Saarliempde
Amerika-ontdekker

GJ schreef:Ik weet niet of je inmiddels nog op zoek bent naar een hotel in Moab, maar wij vonden het Bowen Motel heel fijn: centraal gelegen, de kamer was ruim en schoon, en niet duur voor Moab-begrippen (wij betaalden minder dan 100 dollar). Het ontbijt stelt alleen niet zoveel voor, maar om daarvoor nou een kamer te gaan nemen van 50 dollar duurder...
Ja ik heb nog gezocht inderdaad. Bedankt voor de tip! Dat het ontbijt niet zoveel voorstelt maakt niks uit hoor, zoveel eisend ben ik niet dus top! We willen eigenlijk enkele hotels vantevoren boeken en de rest op de bonnefooi doen
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ik zou in Moab wel reserveren hoor. Ik denk dat vooral de goedkopere kamers snel weg zullen zijn...
Saarliempde
Amerika-ontdekker

Oke bedankt! Ga ik dat doen :)
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

wij verblijven, binnen 2 weken, 3 nachten in de Inca Inn en betalen 75€/nacht. Het hotel krijgt heel goede kritieken. We zullen het weten te melden :wink: .
Saarliempde
Amerika-ontdekker

Oke bedankt ik ben benieuwd! Veel plezier! Wat voor auto nemen jullie? Wij overwegen het een SUV te nemen, maar als dit overbodige luxe is, dan toch maar niet, want we hebben geen mega ruim budget haha :wink:
2006 - West Coast
2008 - Florida
2009 - Westen
2011 - New York
2013 - Mid-West
2015 - Noord-Westen
2016 - Florida
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

De Inca Inn is zeker aan te raden! Twee jaar geleden 3 nachten gezeten en het is een prima motel. Klein zwembad, simpel ontbijt. Goede uitvalsbasis voor Arches en Canyonlands.

Ik zou zeker boeken. We hebben daar rond een uur of 5 toen wij lekker bij het zwembad lagen heel wat mensen langs zien komen op zoek naar een kamer, maar veel in Moab was vol.

Als je tijd hebt is het erg leuk om de Fiery Furnace wandeling in Arches te boeken. Vonden wij zeker de moeite waard! En Canyonlands toch wel een van de mooiste parken in het zuidwesten.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Wij hebben voor september ook de Inca inn geboekt, ergens in december al. 3 nachten voor 285 dollar.

Trouwens als Expedia etc etc geen kamers meer heeft voor de Inca inn, probeer dan de website van Inca inn zelf even.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

GJ schreef:Ik weet niet of je inmiddels nog op zoek bent naar een hotel in Moab, maar wij vonden het Bowen Motel heel fijn: centraal gelegen, de kamer was ruim en schoon, en niet duur voor Moab-begrippen (wij betaalden minder dan 100 dollar). Het ontbijt stelt alleen niet zoveel voor, maar om daarvoor nou een kamer te gaan nemen van 50 dollar duurder...
Het hangt wel van je periode af natuurlijk, op de dagen dat ik in Moab zit is het Bowen Motel 136$/nacht (zonder tax). Dan leg ik liever 30$/nacht bij & dan zit ik in The Gonzo Inn. Maar ik kijk nog altijd rond hoor, ik hoop nog altijd dat ik iets vergelijkbaar (of net minder goed) tegenkom voor veel minder geld. Persoonlijk is 169$/nacht te duur naar mijn smaak, maar als je ziet dat zelfs de slechte hotels in Moab al meer dan 100$/nacht vragen (Days Inn, Motel6, etc), dan zal het waarschijnlijk bij The Gonzo Inn blijven. De Inca Inn is voor mij trouwens ook geen optie, want nergens kan ik kamers vinden voor dat hotel op de dagen dat ik in Moab zit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer