Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Whale watching Monterey: ervaringen gevraagd
Re: Whale watching Monterey: ervaringen gevraagd
Als dat zou kunnen....orca's!!!!! Ik hoop er zo hard op! Wij gaan 2 tochten doen, één vanuit Monterey met Chris' whale watch tours, en de week erna vanuit Dana Point met Captain Dave's dolphin safari (met een catamaran met glazen drijvers, waar je dus in kan om de dieren onder water te zien). Kijk er enorm hard naar uit!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Waar had je dat begrepen? Wat ze ons vertelden is dat die er alleen zijn tijdens de trek. En die is in die tijd net niet daar tijdens de zomer, dus die zal je niet veel zien. Dolfijnen wel, die zijn er altijd.dolfijn71 schreef:Ik heb begrepen dat je in de zomermaanden veel dolfijnen en Killer Wales ziet.
Wat klinkt dit gaaf! Als je wat ziet natuurlijk...
Weten jullie of in mei walvissen, etc aanwezig zullen zijn? Wij zijn 22 mei in Montery.

Weten jullie of in mei walvissen, etc aanwezig zullen zijn? Wij zijn 22 mei in Montery.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
En wij hebben dus geen dolfijnen gezien
, het blijft de natuur en die laat zich niet dwingen natuurlijk. De hele zomer lang heb ik op facebook de berichten van Monterey Bay Whale Watch bekeken, en bijna elke dag zagen wij dat er Orka's waren gespot. Tuurlijk dikken ze het wat aan op die site maar ik geloof wel dat ze heel vaak echt werden gezien. Bijna elke dag hebben ze nieuwe foto's. Die foto's en dat filmen dat is nog echt moeilijk hoor. Je bent zo blij dat je wat ziet dat je alleen maar aan het kijken bent en net te laat gelaat filmen
. Tja en mijn man die was dus te ziek. Het blijft een kleine gok en het kan natuurlijk tegenvallen maar voor ons was het echt een hoogtepunt van de vakantie. Zeker onze kinderen waren erg onder de indruk.

Mja, zeeziekte, ik hoop dat de pilletjes werken, mijn vriendin is zo al niet zo zot op water en boten, en we gaan 3x op een boot zitten, dus ik hoop niet dat ze groen gaat zien!
En is het best om de tickets op voorhand te bestellen als je begin augustus gaat of kan je er ook gewoon dan aankomen en daar je tickets kopen?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij kwamen wat later op de middag aan in Monterey en hebben toen de kaarten voor de volgende ochtend gekocht. 'S ochtends waren er ook nog wat kaarten, maar uiteindelijk was het wel een flink vollemboot.
Ik geloof dat mijn reisgezelschap dan liever deze trip overslaat. Wel jammer, maar vast dat we dan al heel erg veel indrukken hebben opgedaan. 

-
- Amerika-ontdekker
Ik had de kaarten online in Nl al gereserveerd. Een paar weken later heb ik de dag online omgezet en dat was geen enkel probleem. Wij waren in een redelijk rustige periode en toch was het al behoorlijk druk. Maar de boot zat niet overvol. We konden gewoon lopen en er was ook zitplaats genoeg. Als je voor op de boot zit vang je alle wind en dus ook behoorlijk wat water dus ben je in no-time drijfnat. Dus zijn we achter gaan zitten. Beter voor de zeeziekte
maar ook rustiger en droger.

Hahaha, dat zou nu weer net de reden zijn waarvoor ik vooraan zou zitten, om de experience nog completer te maken, laat dat zilte sop maar komen!
-
- Amerika-ontdekker
Dat dacht mijn man nou ook
Na de tocht waren we allemaal zo vreselijk koud en nat ondanks de winterjas en sjaals dat we rechtstreeks naar het hotel zijn gereden en daarna met zijn vieren hebben gevochten wie het eerst mocht douchen. (ik heb gewonnen
)Aan het eind van de middag zijn we warm en droog weer naar de pier gegaan. Het was daar zo gezellig. Maar zelfs tijdens het eten in het restaurant zaten we nog een beetje mee te deinen. Wat wij eigenlijk ook heel erg leuk vonden waren de kleine zeeotters die we rustig op hun rug zagen liggen terwijl ze een schelp aan het op peuzelen waren. Ik had graag nog wat langer langs de kustlijn gereden. Prachtige omgeving en zoveel te zien. Als we terug gaan nemen we daar zeker langer de tijd voor. Tevens zou ik dan graag nog een keer in de zomer die walvistocht maken.

Wat is momenteel een goede aanbieder van Whale Watching in Monterey?
Ik zoek iets voor 5 oktober...
Ik zoek iets voor 5 oktober...
Wij hebben een geweldige tocht gemaakt met http://www.bellamontereybay.com/#!/. Duurder dan tochten in grote groepen, maar wij vonden het zijn geld waard.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
-
- Amerikafan
Ik zie op internet sowieso ook tochten vanuit andere plekken zoals Morro Bay. Zijn daar ervaringen mee?
Op iets grotere boten, maar ook op Zodiacs voor zes personen. Dan zit je helemaal midden in de actie. Ben echt benieuwd hoe daar de ervaringen mee zijn.
Op iets grotere boten, maar ook op Zodiacs voor zes personen. Dan zit je helemaal midden in de actie. Ben echt benieuwd hoe daar de ervaringen mee zijn.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
In principe staan veel operators in de Monterey Bay (santa cruz, moss landing en monterey) met elkaar in verbinding. Dus vanuit die plekken ga je vaak met zn allen naar een bepaald punt waar walvissen gezien zijn.Dan zit je helemaal midden in de actie.
Morro Bay ligt al wel een stuk lager en er ligt niet zo'n canyon onder water als bij Monterey. Vanuit daar gaan dus wrs minder tours naar bepaalde punten (misschien dat ze vanuit Pismo Beach en omgeving samenwerken) en zal het misschien dus wat rustiger overkomen
-
- Amerikafan
Begrijp ik je goed als ik denk dat je aangeeft dat daar ook minder kans op walvissen etc. Is?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet persé, het westen van Amerika ligt een beetje op de migratielijn van veel walvisachtigen. Dus in principe ook rond Morro Bay zullen er rondzwemmen. Maar door de onderwatercanyons van Monterey Bay en de stromingen van de oceaan is er daar behalve wat meer bescherming ook meer voedsel . Dus trekt het allerlei zeeleven aan. Ik heb er zelf maar 2 bultruggen gezien, maar verder bijvoorbeeld wel echt 100-en dolfijnen. Maar dat biedt geen garantie voor wat iemand anders daar weer ziet. Maar dat is wel de reden dat er in die omgeving meer tours worden aangeboden. Maar ik zeg niet dat je rond Morro Bay meer of minder kans hebt om wat te zien, er speelt altijd een factor geluk mee denk ik
Eind april een geweldige tocht gehad met Chris Whale Watching uit Monterey. Te vinden op internet en youtube. Wij hadden het geluk heeeeel veel dolfijnen te zien en twee walvissen die een half uur rond de boot zwommen. Chris Whale Watching is relatief goedkoop en wat kleinschaliger.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij zijn in Moss Landing wezen whale watchen bij Santuary cruises. Kleinere boot, fijne mensen. En het voordeel van Moss Landing is dat wanneer je de haven uit vaart je direct in de baai bent waar de boten vanuit Monterey naar toe varen. De canyon begint direct bij de haven van Moss Landing en dit is vanwege het vele voedsel wat er is ook de plek waar de meeste walvissen naar toe komen. Je kunt hier het hele jaar walvissen zien.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
En vergeet in Moss Landing niet Phil,s Fishmarket and Eatery
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties