Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Campertrip LA naar Dallas voorjaar 2005

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Campertrip LA naar Dallas voorjaar 2005

Bericht door Rob »

Hoi allemaal,

Hoewel we net 1 dag terug zijn van onze 11 dagen NY is onze volgende vakantie vandaag al weer geboekt, half november nog een weekje met de kids naar Gran Canaria (voor ons 30 jarig huwelijk) en dan gaan we weer naar de USA.
Hier komt de planning dan kunnen jullie een hele winter tips verzinnen :lol:
zondag 17/4
Met Delta Airline AMS 11:35 naar Cincinatti 14:50 aankomst, 16:45 naar LAX 18:30 aankomst, 1ste nacht Four Points Sheraton.
maandag 18/4
Camper ophalen (extra vroege pickup) via de CA-91 en I-15 richting Barstow campground bij Daggett. 128 mile
dinsdag 19/4
Bezoeken Mojove National Preserve en dan via I-15, NV-160 en NV-159 richting Red Rock Canyon NCA campground bij Red Rock. 214 mile
woensdag 20/4
Bezoek en hike Red Rock Canyon NCA via NV-159 via LV over I-215, I-15 en US -93 naar Boulder City voor campground. 80 mile
donderdag 21/4
Via Hoover Dam over US-93 en I-40 naar een stuk van de oude route 66 campground in Flagstaff. 236 mile
vrijdag 22/4
via de US-89 naar Page om daar op het middaguur Antelope Canyon te bezoeken daarna via de AZ-98 en de US-160 naar Navajo NM te gaan campground in het park. 242 mile
zaterdag 23/4
Via de US-160 en US-191 naar Canyon de Chelly NM hopelijk kunnen we de hike naar de bodem van de Canyon maken campground binnen het park. 144 mile
zondag 24/4
Via de US-191 en I-40 naar Petrified Forest NP daarna via US-180 en AZ-61 naar Snow Low voor campground. 177 mile
maandag 25/4
Via US-60 naar Globe dan via AZ-88 naar Lost Dustman SP of als de weg erg slecht is doorrijden over US-60 naar Apache Junction om daar het SP in te gaan campground binnen het park. 163 mile
dinsdag 26/4
Verjaardag Rob vieren en verschillende hikes maken bij Apache Lake en Saguaro Lake zelfde campground. 50 mile
woensdag 27/4
via de AZ-79 en AZ-77 naar Tucson om via de I-19 naar Green Valley te rijden. 159 mile
donderdag 28/4 en vrijdag 29/4
Verblijven we bij bekende van ons in Green Valley waarschijnlijk bezoek aan Sonora Desert Museum de rest laten we aan hun over.
zaterdag 30/4
Via de I-10, NM-90 en NM-15 naar Gilla Cliff Dwellings NM. 254 mile
zondag 1/5
Via NM-15, US-180 en NM-61 naar City of Rocks SP, campground in Deming. 87 mile
maandag 2/5
Via de NM-11 naar Pancho Villa SP en via de NM-497 naar Rock Hound SP, campground weer in Deming. 90 mile
dinsdag 3/5
Via de NM-26 en I-25 naar Caballo Lake SP, campground in het park. 71 mile
woensdag 4/5
Via de I-25 naar Elephant Butte Lake SP, onderweg Truth or Consequences meenemen campground binnen het park. 25 mile
donderdag 5/5
Via de I-25 en US-70 naar White Sands NM, campground in Alamogordo. 144 mile
vrijdag 6/5
Via de US-70 naar Roswell, aliens kijken daarna via de US-285 naar Carlsbad en daar campground zoeken. 182 mile
zaterdag 7/5
Bezoek Carlsbad Cavens NP daarna via de US-62/54 naar Guadalope Mountain NP voor campground. 60 mile
zondag 8/5
Hele dag voor Guadalope Mountain NP, zelfde campground. 50 mile
maandag 9/5
Via de US-54, US-90 en TX-118 naar Big Bend NP, campground in park. 276 mile
dinsdag 10/5, woensdag 11/5 en donderdag 12/5
Bezoek Big Bend NP slapen op campgrounds in het park woensdag 11/5 verjaardag Annie vieren. 50 mile per dag
vrijdag 13/5
Via de US-385 en TX-18 naar Monahans, campground. 189 mile
zaterdag 14/5
Via de I-20 naar Abilene, campground. 206 mile
zondag 15/5
Via de I-20 naar Dallas, campground, koffers pakken en camper (van binnen) schoonmaken. 241 mile
maandag 16/5
Camper inleveren voor 11:00 uur daarna naar vliegveld 15:00 vliegen naar Cincinatti 18:11 aankomst, om 19:20 weer vliegen.
dinsdag 17/5
09:35 aankomst AMS
Alles bij elkaar zo'n 3700 mile in vier weken zo weinig heb ik er nog niet gemaakt, redelijk ontspannen dus, de laatste 3 dagen staat er eigelijk niets gepland dus tips op de route van vrijdag 13, zaterdag 14 en zondag 15 mei zijn welkom.
Gr.Rob
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Campertrip LA naar Dallas voorjaar 2005

Bericht door rene.jager »

Hé Rob,

Interessante route. Ik vergis me denk ik niet dat de reis, de route zo bekijkend, weer in het teken van de cactus zal staan.
Rob schreef: woensdag 20/4
Bezoek en hike Red Rock Canyon NCA via NV-159 via LV over I-215, I-15 en US -93 naar Boulder City voor campground. 80 mile
Gooi nou eens het vooroordeel van je af en bezoek nou toch Las Vegas eens, in plaats van er voor de vierde keer langs te rijden. Het is werkelijk een grandioze stad die een dagje bezoek zeker rechtvaardigt. Ook al zou ik, als ik moest kiezen, natuur voor de stad laten gaan, toch is deze stad zeer de moeite waard.
Rob schreef: donderdag 5/5
Via de I-25 en US-70 naar White Sands NM, campground in Alamogordo. 144 mile
Dit is nou een gebied voor mij. Holloman AFB ligt er in de buurt. Met F117's Je weet wel, die stealth-jagers. 8)

Ja, verder wijkt de route duidelijk af van de geëigende paden. Ik ben benieuwd hoe je de relatief kleine parken zult ervaren.

Succes!

René
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Rene,

Dat van de cactussen klopt helemaal, het is voorjaar en dus staan er heeeeel veel in bloei dat word echt genieten.
LV hebben we al een paar dagen doorgebracht lees het reisverslag van 2003 nog maar eens door.
|Behalve Holloman AFB is er volgens mij ook nog White Sands Missile Range en White Sands Space Harbor dus denk ik dat jij hier wel een week onder de pannen kan.

Gr.
Rob
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Dit is nou een gebied voor mij. Holloman AFB ligt er in de buurt. Met F117's Je weet wel, die stealth-jagers. 8)

Hoi René,

Vorig jaar zijn wij Holloman AFB opgereden. We zagen bezoekersingang staan en dachten, we doen net of we gek zijn. Er was een visitorcenter en daar zijn we eerst naar binnen gegaan. Hier bleek dat ze met bezoekers géén toeristen bedoelden, dus werden we beleefd doch dringend verzocht de basis weer te verlaten. Het is een voornamelijk Duitse basis heb ik begrepen.
Net toen we weer op de grote weg zaten, vloog er een Stealth Fighter (Lockheed F-117A "Nighthawk") over ons heen. Ik heb hem op film staan. We waren in ieder geval blij dat we dat wel gezien hadden.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

hekkie schreef: Het is een voornamelijk Duitse basis heb ik begrepen.
Nee, het is op en top een Amerikaans veld. Echter de de Duitse luchtmacht (Luftwffe) gebruikt het veld ook voor de training van haar vliegers. Een aantal Duitse Phantoms (mijn favoriet) staat er om de Duitse vliegers te trainen. Overigens trainen de Nederlanders ook in de VS. De jageropleiding vindt plaats op Sheppard AFB (TX) met ENJJPT (Euro-Nato Joint Jet Pilot Training) De helivlieger-opleiding is te vinden op Fort Rucker (AL) Ja, en dan komt rperre in beeld! :wink:

Groeten René
Laatst gewijzigd door rene.jager op 13 sep 2004, 21:44, 4 keer totaal gewijzigd.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Rob schreef: LV hebben we al een paar dagen doorgebracht lees het reisverslag van 2003 nog maar eens door.
:oops: :oops: Je hebt helemaal gelijk Rob. En dat terwijl ik nog wel gelezen had dat Annie er achter kwam waar de allergie vandaan kwam....
Ik heb niks gezegd.

René
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

hekkie schreef:Vorig jaar zijn wij Holloman AFB opgereden. We zagen bezoekersingang staan en dachten, we doen net of we gek zijn. Er was een visitorcenter en daar zijn we eerst naar binnen gegaan. Hier bleek dat ze met bezoekers géén toeristen bedoelden, dus werden we beleefd doch dringend verzocht de basis weer te verlaten.
HAHAHA! Soms verbaas ik me er over dat er niet meer ongelukken gebeuren met vakantievierende Nederlanders!
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoewel we net 1 dag terug zijn van onze 11 dagen NY
Hoi Rob,

Horen we nog hoe het geweest is en maak je nog een reisverslag(je)?
half november nog een weekje met de kids naar Gran Canaria (voor ons 30 jarig huwelijk)
Alvast gefeliciteerd. Voor ons is het in december 25 jaar!
is onze volgende vakantie vandaag al weer geboekt, en dan gaan we weer naar de USA.
Hier komt de planning dan kunnen jullie een hele winter tips verzinnen :lol:

Mag nu toch ook al wel wat zeggen..... :lol: ??

Ik vind het een hele interessante en boeiende route die je uitgestippeld hebt met vele verrassende elementen, m.n. de div. State Parks.
Niet al te veel kilometers, zodat je genoeg tijd hebt om te wandelen, relaxen enz.

Het grootste gedeelte van deze trip is voor mij bekend terrein en dat is altijd leuk, maar ook wat "nieuwe" gebieden, waar ik dan weer nieuwsgierig naar wordt.
en verschillende hikes maken bij Apache Lake en Saguaro Lake zelfde campground
.

De Apache Trail en Lake ken ik (prachtig mooi) maar de hikes in dit gebied hebben we nog niet gedaan.
Verblijven we bij bekende van ons in Green Valley waarschijnlijk bezoek aan Sonora Desert Museum de rest laten we aan hun over
.

Het Dessert Museum is fantastisch, maar ik kan je ook van harte een bezoek aan het Titan Missile Museum in Green Valley aanbevelen. De enige overgebleven (van de 54) kernraket uit de tijd van de koude oorlog. De kernkop is uiteraard verwijderd. Het heeft mij erg aangesproken, ook omdat je deze tijd meegemaakt hebt en je krijgt er daar rillingen van als je beseft wat er had kunnen gebeuren.
zaterdag 30/4
Via de I-10, NM-90 en NM-15 naar Gilla Cliff Dwellings NM. 254 mile
Een beste afstand en zeker met een camper lijkt me. Ik zeg dit, omdat wij ons er vorig jaar op hebben verkeken. Wij kwamen omstreeks 13.00 uur aan in Silver City, tentje opgezet en zijn toen naar Gilla CD gereden. Dit is een weg (niet al te breed) door de bergen en alleen maar bochten. Het schoot niet op dus en toen we daar aankwamen (pas om 16.05 uur), was het net 5 min geleden gesloten. We waren heel "flauw" toen en zijn weer 2 uur lang naar beneden gereden en hebben dus de Gilla CD niet gezien.

Het gebied en State Parken bij Deming ken ik niet. Wat is daar te zien? Cactussen misschien. Ik ga het nog opzoeken.
Via de I-25 en US-70 naar White Sands NM, campground in Alamogordo
.

White Sands N.M. is een schitterend park, m.n. bij zonsondergang (tot zo lang blijft het ook open).
Via de US-70 naar Roswell, aliens kijken daarna via de US-285 naar Carlsbad en daar campground zoeken
.

Bij de ingang van Carlsbad Caverns N.P. is een campground
Hele dag voor Guadalope Mountain NP, zelfde campground. 50 mile
maandag 9/5
Via de US-54, US-90 en TX-118 naar Big Bend NP, campground in park
.

Deze 2 parken staan nog op m'n verlanglijstje. Kan er dus niets over zeggen.
Ook de dagen erna tot aan Dallas ben ik niet bekend. Wij hebben de route via San antonio (geweldig) genomen.

Al met al een mooie reis om naar uit te zien.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Marjan,

Het reisverslag ben ik aan bezig, een korte indruk staat al op het noordoosten forum.
Apache en Saguaro Lake gebied is cactuscountry dus!!
Sonora Desert Museum zijn we al een keer in het najaar geweest,waarom ik terug wil zal je wel begrijpen, over de Titan Missile Museum las ik al in Roland zijn verhaal, ik zal het idee eens door mailen naar onze vrienden in GV.
i.p.v. de NM-15 kan je ook via de NM-35 deze weg is breder en niet zo bochtig, is iets langer maar word voor campers toch aangeraden las ik op een Amerikaans RV-forum.
De SPs rond Deming zijn vooral bekend om hun rotsformaties en uiteraard cactussen, uit Rock Hound SP mag je zelfs een behoorlijke hoeveelheid stenen meenemen.
De campground bij Carlbad Cavens NP zal ik eens opzoeken in mijn bijbel, omdat we er voor veel op SPcampgrounds staan moet we waarschijnlijk een full hook-up hebben om te wassen en tanks te legen/vullen.
Big Bend NP is ook weer o.a. een cactuspark.
Thanks voor de info.
Gr.
Rob
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

i
.p.v. de NM-15 kan je ook via de NM-35 deze weg is breder en niet zo bochtig, is iets langer maar word voor campers toch aangeraden las ik op een Amerikaans RV-forum.

Klopt helemaal. Wij zijn heen via NM-15 en terug via NM-35 gereden, herinner ik me nu.

Gr Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gerlien
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerlien »

Hoi Rob,

Wij zijn deze zomer ook in White Sands NM geweest, hoewel een klein park vond ik dit een van de allermooiste. We hebben de sunset tour met een ranger gedaan, heel indrukwekkend. Ik heb alvast een paar foto's van de White Sands op het web gezet:
http://community.webshots.com/user/beukies helaas nog niet allemaal van White Sands, ik heb nog steeds niet alle dia's ingescand :oops: maar dat komt binnenkort wel. Ook van het vlakbij gelegen White Sands Missile Range Museum. We waren daar de enige bezoekers en je kwam daar binnen via de poort van de White Sands Missile Range. Je mag op vertoon van je paspoort naar het bij de poort gelegen missile display.

Ook wij zijn langs Holloman AFB geweest en F117 's gezien, vlak over onze auto heen! Ook Duitse Tornado's.

Het Sonoran Desert Museum in Tucson is erg interessant, veel aandacht voor goede voorlichting. Alle planten en dieren in de regio zijn daar te zien. Heel interessant de reptielenshow, het hielp Lieneke over haar ergste angst voor slangen heen!

Veel plezier met de voorbereiding!

Groeten, Ger
Be bear aware!
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Ger en Lieneke,

Jullie foto's tot nu toe al met heel veel plezier bekeken. Zijn hele mooien bij en het roept herinneringen op. Ben erg nieuwsgierig naar de rest en ook naar een evt. reisverslag.
Jullie hebben heel veel gezien en "alles uit de kast" gehaald, begrijp ik al wel.

Mooi he die sunset rangertour in White Sands N.M....

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef:Hoi Rob,

Het gebied en State Parken bij Deming ken ik niet. Wat is daar te zien? Cactussen misschien. Ik ga het nog opzoeken.

Groetjes Marjan
Hoi Marjan,

Kijk eens op http://www.stateparks.org en dan bij New Mexico daar vind je een berg info.
Gr.
Rob
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Marjan,

Weet jij de naam van de campground bij de ingang Carlsbad Cavens NP nog, ik ben gaan zoeken in mijn campground bijbel en vond er 2 op de weg naar het NP, Carlsbad RV Park & Campground en Windmill RV Park & Laundry maar beide liggen op nog geen 2 mile van de stad terwijl het NP op 18 mile zit, verder is er nog een KOA en een State Park bij Brantley Lake maar die liggen allebij ten noorden van de stad.
Het NP heeft zelf geen campground volgens de website.
Gr.
Rob
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Weet jij de naam van de campground bij de ingang Carlsbad Cavens NP nog, ik ben gaan zoeken in mijn campground bijbel en vond er 2 op de weg naar het NP, Carlsbad RV Park & Campground en Windmill RV Park & Laundry maar beide liggen op nog geen 2 mile van de stad terwijl het NP op 18 mile zit, verder is er nog een KOA en een State Park bij Brantley Lake maar die liggen allebij ten noorden van de stad.
Het NP heeft zelf geen campground volgens de website
.

Hoi Rob,

Ik heb het even voor je opgezocht. White City Ressort en RV Park heet het en is bij de ingang van Carlsbad Caverns. Hier de link
http://www.whitescity.com/

White City zelf is een gat van niks. 3 gebouwtjes en een paar huisjes als ik me goed herinner, maar in het restaurant was het goed eten.
In de verte zie je Guadeloupe Mountains NP

In mijn bijbel staat het wel (alle campings trouwens) en ik denk in die van jou ook wel onder White City.

Succes er mee.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef: In mijn bijbel staat het wel (alle campings trouwens) en ik denk in die van jou ook wel onder White City.

Succes er mee.

Groetjes Marjan
Hoi Marjan,

Gevonden, ik had alleen onder Carlsbad gekeken omdat White City niet op de kaart staat, lijkt mij ook normaal als het maar uit 3 huizen bestaat.
Gr.
Rob
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi,

Hier is nog een kleine aanpassing aan de route, ik heb nog een paar state parks gevonden.
Ons verblijf in Green Valley wordt nu Tucson onze vrienden zijn namelijk verhuist.
Vrijdag 13-5 Monahans Sandhills SP dat is ongeveer 6 mile oost van Monahans via de exit 86
Zaterdag 14-5 Abilena State Park dat ligt 18 mile zuidelijk van de stad via de US-277 zuid en FM-89 oost.
In beide parken is ook een campground met hook-up dus als we niet moeten wassen zoeken we daar een campsite.
De laatste campground wordt er een in Sherman ten noorden van Dallas, het verhuurstation ligt ook ten noorden zodat we de laatste dag niet zo ver moeten rijden.
Gr.
Rob
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Rob,

Ik heb nog maar weer eens naar jouw route voor volgend jaar gekeken.
Omdat je nu naar Tucson gaat is het misschien een idee om naar Sabino Canyon te gaan. Niet zo heel erg bekend dacht ik bij de Nederlandse toeristen. Ik hoor er tenminste haast nooit iets over. Wij hebben dit vorig jaar bezocht. Een prachtige (autovrije) canyon waar je met een pendeltrein/bus door heen gaat en je op div plaatsen kunt in en uitstappen en van hieruit div trails kunt lopen. Wij zijn van een bepaald punt teruggelopen (weer naar het visitorcenter) via een schitterende route tussen de rotsen en berghellingen met allemaal prachtige cactussen en ploeterend over beekjes e.d. zonder iemand tegen te komen. Alleen gigantisch heet!! Misschien iets om voor te stellen aan jullie kennissen.

http://personal.riverusers.com/~sabinocanyon/

http://dizzy.library.arizona.edu/images/sabino/

Wat mij ook is opgevallen dat jullie nog niet het Anzo Borrego Dessert State Park in California hebben bezocht en ook niet op het programma hebben staan. Is toch een prachtig dessertpark in de buurt van San Diego en LA en met grote verscheidenheid aan vegetatie (lees cactussen.... :wink: )
Is dit een bewuste keus?

http://www.americansouthwest.net/califo ... aphs4.html

http://www.anzaborrego.statepark.org/

Ik vroeg me dit gewoon af, omdat je verder toch veel "verrassende" stateparks op je lijstje hebt staan.

Groetjes Marjan

P.S. Hoe staat het met Cran Canaria? Het is bijna half november en kan ik jullie al feliciteren met het behaalde jubileum??
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef:Hoi Rob,

Ik heb nog maar weer eens naar jouw route voor volgend jaar gekeken.
Omdat je nu naar Tucson gaat is het misschien een idee om naar Sabino Canyon te gaan. Misschien iets om voor te stellen aan jullie kennissen.

Wat mij ook is opgevallen dat jullie nog niet het Anzo Borrego Dessert State Park in California hebben bezocht en ook niet op het programma hebben staan. Is toch een prachtig dessertpark in de buurt van San Diego en LA en met grote verscheidenheid aan vegetatie (lees cactussen.... :wink: )
Is dit een bewuste keus?
Ik vroeg me dit gewoon af, omdat je verder toch veel "verrassende" stateparks op je lijstje hebt staan.

Groetjes Marjan

P.S. Hoe staat het met Cran Canaria? Het is bijna half november en kan ik jullie al feliciteren met het behaalde jubileum??
Hoi Marjan,

SabinoCanyon zullen we door mailen aan Vernon en Diana mits ze daar zelf toe in staan zijn, beide zijn al begin 80 maar nog zeer fit.
Anzo Borrego SP daarvoor zal je het reisverslag van 2001 nog eens moeten lezen.
Het huwelijksjubileum was al op 16 augustus maar midden in de zomer ga je niet naar Gran Canaria dat doe je in de winter als het hier Brrrr weer is, 24-11 vliegen we voor 8 dagen zon en warmte.
Gr.
Rob
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Rob,

Je hebt helemaal gelijk natuurlijk. Ik zat bij 1999 te kijken, maar dat had je waarschijnlijk al door. Vond het ook al wat "vreemd"...... :lol:
Wat lekker zeg, nog een weekje op reis naar de warmte. Heeeerlijk!

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer