Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

via mail gegevens CC

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Truus
Amerikafan

via mail gegevens CC

Bericht door Truus »

Hallo, even een algemene vraag. Ik wil een camping reserveren via mail nu vragen ze om mijn CC gegevens. Deze wil ik liever niet via de mail geven. Zijn er mensen met ervaring v.w.b. gegevens CC card via de mail. hoe safe is dit.

Truus
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: via mail gegevens CC

Bericht door MichelH »

Er wordt in het algemeen aangeraden om je credit card gegevens NIET per mail te versturen aangezien mail geen https-verbinding heeft en dus niet secure is.
Slecht dat ze dit anno 2011 nog vragen trouwens.
Een kopie sturen per fax zou dan nog veiliger zijn.
Truus
Amerikafan

Bericht door Truus »

Ben blij dat ik niet de enige ben die dat nog vreemd vind. Ik ga kijken of fax een mogelijkheid is en anders mail ik ze terug dat ik vanwege veiligheidsredenen geen CC gegevens via mail verstrek.

Truus
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Is een fax betrouwbaarder, is toch eigenlijk ook een digitale kopie?
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Bij SF Marin RV park in Larkspur werd er vorig jaar ook om gevraagd. We hadden er ook wel moeite mee maar hebben het wel per fax gedaan...
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Normaal in Amerika is ze gewoon per telefoon te geven, doe ik 10x per dag gemiddeld.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ow dat zou ook kunnen dat mijn man het zo heeft gedaan. Alleen even bedenken dat je pas in de middag belt. :D
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Hoewel ik het ook niet graag doe heb ik vorige week ook nog geboekt via email en de cc nummer doorgegeven via email.
Ik heb de nummer wel gespreid over 2 mails al weet ik niet of dat echt helpt. Het gaat hier trouwens over de Ranch Inn in Jackson, WY.

Ook vorig jaar was er één iemand die het vroeg om via email te boeken met CC, achteraf geen probleem mee gehad.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Wij hebben in een jaar tijd 2 Credit-Cards moeten laten stopzetten omdat er wat andere luitjes spullen bestelden met onze gegevens, we controleren bijna 2x per dag en de banken bellen gelijk als ze het wantrouwen, nadeel van een CC :?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

In eerste instantie zou ik proberen te bellen om je CC# door te geven en als dat niet lukt dan in twee verschillende mailtjes (net als Bart al aangaf)
Als wij in Moab op Canyonlands RV Park reserveren willen ze ook altijd je CC# om de eerste nacht af te kunnen schrijven, normaal gesproken bel ik dan even maar dit jaar was ik erg vroeg met boeken en was de camprgound nog gesloten dus heb ik het met twee mailtjes opgelost, het bedrag voor de eerste nacht is inmiddels al afgeschreven.
JKG
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door JKG »

MichelH schreef:Er wordt in het algemeen aangeraden om je credit card gegevens NIET per mail te versturen aangezien mail geen https-verbinding heeft en dus niet secure is.
Ach, https (SSL certificaat) is ook niet altijd even betrouwbaar... man-in-the-middle attack is altijd mogelijk.
Ik zou 'm dan ook gewoon telefonisch doorgeven. Ze hebben nog steeds niet je CVC code, alhoewel er genoeg te frauderen valt met een cc. Maargoed, gelukkig altijd goed verzekerd.

Wel eens een keer een site gezien waar men vroeg een scan te maken van voorkant en achterkant van de CC om 'm vervolgens naar een apart mailadres te sturen. Bedrijf direct ingelicht, die wisten van niets, site gehackt. :lol:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

JKG schreef:Ik zou 'm dan ook gewoon telefonisch doorgeven. Ze hebben nog steeds niet je CVC code, alhoewel er genoeg te frauderen valt met een cc. Maargoed, gelukkig altijd goed verzekerd.
Denk dat je de code op de achterkant bedoelt, deze moet je dus meestal in Amerika doorgeven aan de verkoper.
JKG
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door JKG »

Dat is idd de CVC (Card Validation Code). Vragen ze die ook telefonisch? Laatste keer dat ik telefonisch een bestelling deed waren vliegtickets bij United.. denk dat ik dan vergeten ben dat ze me om die code vroegen. :wink:
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Die code hebben ze juist nodig om de betaling te kunnen afhandelen.

Ik ben zelf nooit zo moeilijk met het doorsturen van de gegeven maar zet ze wel in een JPEG afbeelding omdat die dan niet via een zoekprogramma uit de mail gevist kan worden. Ook niet volledig veilig maar ik heb er een beter gevoel bij.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

JKG schreef:
MichelH schreef:Er wordt in het algemeen aangeraden om je credit card gegevens NIET per mail te versturen aangezien mail geen https-verbinding heeft en dus niet secure is.
Ach, https (SSL certificaat) is ook niet altijd even betrouwbaar... man-in-the-middle attack is altijd mogelijk.
Ik zou 'm dan ook gewoon telefonisch doorgeven. Ze hebben nog steeds niet je CVC code, alhoewel er genoeg te frauderen valt met een cc. Maargoed, gelukkig altijd goed verzekerd.

Wel eens een keer een site gezien waar men vroeg een scan te maken van voorkant en achterkant van de CC om 'm vervolgens naar een apart mailadres te sturen. Bedrijf direct ingelicht, die wisten van niets, site gehackt. :lol:
In principe moet elk kaarverwerkend bedrijf (of elk bedrijf dat kaartgegevens in handen krijgt, verwerkt en/of opslaat) voldoen aan strenge Payment Card Industry-Data Security Standards. Een van de nono's is in elk geval om kaartgegevens per mail te versturen.
Meer informatie over PCI-DSS: https://www.pcisecuritystandards.org/se ... standards/
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door LT-- »

Ik heb vanwege het aanpassen van een treinticket bij Amtrak (zie dit topic) per e-mail contact gehad met hun helpdesk. Verlengen van de treinreis is mogelijk, maar kost 2 dollar extra. Om dit op mijn CC te belasten, willen ze graag dat ik mijn security code per e-mail doorstuur. In de betreffende e-mail staat mijn CC-nummer niet, want dat staat al in hun database. Is het doormailen van alleen een CVC-code veilig?
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik zou daar geen moeite mee hebben. Als de mail al onderschept zou worden (en die kans is al heel klein) dan moeten ze ook de andere gegevens nog zien te vinden.
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door LT-- »

Katja schreef:Ik zou daar geen moeite mee hebben. Als de mail al onderschept zou worden (en die kans is al heel klein) dan moeten ze ook de andere gegevens nog zien te vinden.
Dankje! Dat idee had ik zelf ook al, maar wilde voor de zekerheid toch even checken of ik niet iets over het hoofd had gezien. Het cc-nummer is via een beveiligde site al hun kant opgegaan, dus een combinatie van de gegevens is niet te maken..
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Snoopy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Snoopy »

Na reservering van een plekje op Big Pine Campground in Custer krijgen wij nu ook een email waarin gevraagd wordt om onze credit card gegevens: nummer, expire date en CVC code. Ik vind dit echt heel raar, maar zie in dit topic dat het vaker voorkomt. Ben eigenlijk niet van plan om deze gegevens door te geven (noch per email, noch telefonisch). Lijkt mij dat als er dan misbruik van gemaakt wordt, het onze eigen schuld is omdat we alle gegevens doorgegeven hebt en dan kun je fluiten naar je geld. Is er geen andere manier om geld over te maken naar Amerika? Het kan niet via internetbankieren omdat in Amerika geen gebruik gemaakt wordt van IBAN en BIC.
De Bakkertjes
Amerikafan

Bericht door De Bakkertjes »

Ik heb voor de komende vakantie ook cc gegevens doorgegeven aan campings, zowel per mail als via de telefoon. De vorige vakantie heb ik dat ook een enkele keer gedaan en geen problemen gehad. Als je het doorgeeft aan een betrouwbare organisatie (een camping met goede reviews of bijv. Yosemite bus reservering) dan durf ik het wel aan.
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer