Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Suggesties nieuwe reis

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
america today
Amerika-newbie

Suggesties nieuwe reis

Bericht door america today »

Twee jaar geleden hebben we deze reis gemaakt:

02-09 San Francisco
03-09 San Francisco
04-09 Solvang
05-09 LA
06-09 LA
Joshua Tree National Park
07-09 Blythe (359 km)
(416 km)
08-09 Sedona
(225 km)
Grand Canyon
09-09 Page
Glen Canyon, Antelope Canyon
(120 km)
10-09 Panguitch
Bryce Canyon
11-09 Springdale
Zion National Park
12-09 Las Vegas
13-09 Las Vegas
(500 km)
Death Valley
14-09 Mammoth Lakes
(170 km)
Yosemite Park
15-09 El Portal
(315 km)
16-09 San Francisco
17-09 Vliegen
18-09 Thuis

Nu denken we erover om volgend jaar in april/mei weer naar de VS te gaan voor een dag of 21. Uiteraard willen we een andere reis maken. Heeft iemand nog suggesties of tips welke reis te maken?
Jaydee.
Amerikakenner

Re: Suggesties nieuwe reis

Bericht door Jaydee. »

Je zou een 2e reis kunnen combineren met Yellowstone, Moab, Grand Teton en RMNP.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Even een tussenvraag en jij bent nu ervarings deskundige. San Francisco - Solvang, was dat goed te doen?

Ik ben het met Jaydee eens trouwens, de andere kant op. Of evt. van Vancouver naar beneden dat lijkt me ook een geweldig gebied.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

April/mei is niet de beste tijd voor Yellowstone. Wegen kunnen nog gesloten zijn en er kan nog veel sneeuw liggen. Dat geldt ook voor Rocky Mountains NP.
Utah, New Mexico en West Tx kunnen ook opties zijn.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Met Yeehaw eens. Ik zou ook wat meer in het zuiden blijven.
Bv: Vliegen op Phoenix en dan naar Tucson (Saguaro en Pima Air), Bisbee, Chircahua nm, Silver city (Gila bend en Catwalk) White sands, Carlsbad Caverns, Roswell,
Albuquerque, kasha Katuwe tent rocks, Santa Fe, Bandelier, Los Alamos, Farmington, Bisti Badlands, Canyon de Chelly, Petrified Forest, Apache Trail, Phoenix.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Oeh ja, ik had helemaal over het april mei gelezen...al zal ik ook midden mei ervaringsdeskundige worden op het yellowstone bezoek in die periode.

Aan de andere kant, moet het persé die kant van de VS zijn? Anders zou je ook Florida kunnen overwegen?
america today
Amerika-newbie

PSVwally schreef:Even een tussenvraag en jij bent nu ervarings deskundige. San Francisco - Solvang, was dat goed te doen?

Ik ben het met Jaydee eens trouwens, de andere kant op. Of evt. van Vancouver naar beneden dat lijkt me ook een geweldig gebied.
Het was een hele lange reis, maar wel te doen. Uiteraard langs de prachtige kustweg gereden, maar voor het mooie zou ik er de volgende keer voor kiezen om een tussenstop te doen. Dan hadden we nog even in het prachtige plaatsje Montery kunnen kijken, waar we nu helaas alleen maar doorheen reden. Verder is Solvang een leuke plaats. Het leuke is dat dit een Deens stadje is. Allemaal Deense huisjes en volop Deense lekkernijen. Heel leuk voor 1 dag, maar niet meer dagen. Maar als je niet al te veel dagen in de VS bent, is de reis op zich goed te doen. S morgens vroeg vertrekken en rond avond eten aankomen in Solvang.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben juist alleen maar door Solvang heengereden en heb wat langer in Monterey vertoefd, maar Monterey zelf vond ik ook niet zo heel erg geweldig. Rond de pier bv was het na 20u muisstil.
nillens
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nillens »

Ik ben er zelf niet geweest maar vrienden van mij zijn verzot op New Orléans .. Je zou van daaruit kunnen doorrijden tot key west, daar ben k wel al geweest en k kan je zeggen daar is t zeer mooi!
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Ik ben in mei/juni o.a. in Arizona en New Mexico geweest en ik vond t geweldig.
Apache trail, Tucson, white sands, Carlsbad Caverns, Santa Fe.
Wel erg warm maar jij wil een maand vroeger gaan dus dat zou denk ik prima zijn.
america today
Amerika-newbie

Cees A schreef:Met Yeehaw eens. Ik zou ook wat meer in het zuiden blijven.
Bv: Vliegen op Phoenix en dan naar Tucson (Saguaro en Pima Air), Bisbee, Chircahua nm, Silver city (Gila bend en Catwalk) White sands, Carlsbad Caverns, Roswell,
Albuquerque, kasha Katuwe tent rocks, Santa Fe, Bandelier, Los Alamos, Farmington, Bisti Badlands, Canyon de Chelly, Petrified Forest, Apache Trail, Phoenix.
Dank je Cees. Ik zal de mogelijkheden eens onderzoeken voor een mooi reisschema. Jammer dat er niet rechtstreeks vanuit NL naar Phoenix wordt gevlogen. Meeste gaat via philadelphia. Kwa weer zit je volgens mij wel goed in deze regio in de periode april mei, tenminste als je van warm weer houdt. ;)
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Je moet eens uitzoeken wat je het liefste zou zien, daar kun je dan een reis rond bouwen. Ik denk aan:
- Moab met de vele parken (rode rotsen) in de buurt
- Yellowstone en Grand Teton (april/mei is zoals al gezegd iets te vroeg eigenlijk)
- New Mexico en Colorado (april/mei is te vroeg voor Rocky Mtn.)
Er valt ook goed te combineren.
Verder ook nog:
- Route 66 van Chicago tot LA
- Oostkust (New York, Boston, Washington DC, Niagara, ...)
- Florida roadtrip
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer