Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voor het eerst naar het westen / Onze route

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
mike1978
Amerika-ontdekker

Voor het eerst naar het westen / Onze route

Bericht door mike1978 »

Hallo,

5 september is het zover ! Onze reis naar Amerika !!
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen bij het voltooien van onze route.
Tot nu toe hebben we de route als volgt:

Dag 1: Aankomst LA
Dag 2: Disney
Dag 3: LA verkennen
Dag 4: Universal Studio's
Dag 5: Los Angeles - San Diego
Dag 6: San Diego - Palm Springs
Dag 7: Palm Springs - Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon
Dag 9: Grand Canyon - Bryce
Dag 10: Bryce
Dag 11: Bryce - Zion
Dag 12: Zion - Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas via Red Rock Canyon - Furnace Creek
Dag 16: via Dante's View naar Lone Pine
Dag 17: via Mono Lake en Bodie naar Lee Vining
Dag 18: Yosimite Park / Glacier Point - rijden naar Fresno
Dag 19: Fresno - Cambria
Dag 20: Cambria - Santa Cruz of Monterey
Dag 21: San Fransisco
Dag 23: San Fransisco
Dag 24: San Fransisco
Dag 25: Vertrek vanuit San Fransisco

Misschien is het handiger om vanuit Yosimite Park direct naar San Fransisco te rijden, maar waar kunnen we onze reis dan zoals tot nu toe gepland het beste uitbreiden ?
We hebben gehoord dat de kustroute toch wel erg mooi is, vandaar dat we dit nu zo hebben gedaan.

En is San Diego de moeite waard ?
Of kunnen we beter vanuit Grand Canyon doorrijden naar Moab ? We hebben gehoord dat dat ook erg mooi is..

Ik hoop op een paar goede tips !!

Groeten Mike
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Hallo,

Idd nagenoeg dezelfde route als ik, maar dan in omgekeerd... 8) Ik had eers dezelfde route op het oog. Kreeg toen veel advies dat de dagen 9, 10 , 11 en 12 goed gevuld waren. Eigenlijk te druk. Hetzelfde voor de dagen 17 t/m 21.

Waarom bewaar je het bezichtigen van Zion en Bryce niet voor een volgende vakantie en doe je een dag langer in Yosemity? Volgens mij kan je route in jouw tijdsbestek wel, alleen ga je wel hele lange dagen in de auto maken.

Laterzzzz
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Voor het eerst naar het westen / Onze route

Bericht door SpaceAce »

mike1978 schreef:Dag 2: Disney
Welke van de twee Disney parken ga je bezoeken?
mike1978 schreef:En is San Diego de moeite waard ?
Dat ligt eraan wat je er wilt gaan doen :)

Je kunt bijvoorbeeld naar Seaworld, San Diego Zoo of naar San Diego Wild Animal Park.

En ik zou overigens één dag Las Vegas en één dag San Francisco schrappen. Na twee avonden Las Vegas heb je het - denk ik - wel gehad. Er is ontzettend veel te zien en te doen, dat wel. Maar ik denk denk dat je na twee avonden een goede indruk van Las Vegas hebt en zo tijd kunt winnen ergens anders in je route.

Hetzelfde geldt voor San Francisco, al vond ik dat één van de mooiste steden waar ik ooit ben geweest. In twee dagen kun je ontzettend veel zien van de stad, waardoor je ook weer tijd kunt winnen voor je route elders.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

Mij lijkt deze route goed te doen, alleen spijtig dat je niet in SF vertrekt zodat je de kustroute kan doen. Ik zou persoonlijk ook minstens 1 dag Vegas laten vallen, ik had het er na 1 avond al gezien eigenlijk...
In SF had ik dan weer 3 bomvolle dagen, maar je zou het inderdaad ook op 2 kunnen doen, dan heb je 2 dagen over om de kustroute naar LA te doen en vandaar terug te vliegen (als je ticket nog niet vastligt tenminste).
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
tiggerific
Amerika-ontdekker

Bericht door tiggerific »

Ik zou proberen je schema aan te passen om toch minstens 1 hele dag in Yosemite door te kunnen brengen. Het is zo'n prachtig park.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar een dag Las Vegas minder. Wij hadden voor onze vakantie ook 2 dagen Las Vegas gepland en dit was echt veeeeeel te lang. Als je op tijd uit Zion vertrekt heb je ook de aankomstdag nog veel tijd in Las Vegas.

Je kan ook van Furnace Creek in een keer door rijden naar Lee Vining. Dit is wel een lange dag rijden maar zeker haalbaar.

Een dag San Francisco minder zou ook kunnen, maar ik zou deze dag gebruiken om bijvoorbeeld rond de baai van San Francisco te rijden of misschien toch nog een extra stukje kust te doen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou persoonlijk een dag minder LA doen,een dag minder Vegas,dag 16 doorrijden naar Mono-Lake,makkelijk te doen en Lone Pine is niet echt een hoogtepunt,behalve om even te stoppen en rond te kijken.
Je kan dan een dag langer in Yosemite doorbrengen en de kustroute wat verder uitdiepen.

3 dagen SF is prima,daar ga je je echt niet snel vervelen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi Mike
Je route ziet er prima uit maar ik steun de anderen die een dag minder LA en LV voorstellen. Ik zou ook iets langer over de GC-Bryce-Zion route doen en later een dag in Yosemite ingelasten. Van Las Vegas zou je door DV naar Lone Pine kunnen rijden en ook nog een gedeelte van DV bekijken. Veel Amerikanen zul je hier niet zien, die komen hier niet in de zomer, en Duits, Nedelands en Frans zal je regelmatig horen. Besluit je in de Furnace Creek Ranck te overnachten dan zou ik ook verder rijden dan Lone Pine. Als je een dag Yosemite toevoegt, kan je gemakkelijk van YNP naar Cambria rijden zonder een stop in Fresno. Je zult waarschijnlijk Hearst Castle bezoeken en daarna het mooie stuk naar Carmel en Monterey rijden. Vlak voor Carmel is Point Lobos de moeite waard. En ik ben al heel lang een fan van Santa Cruz. De Mystery Spot (leer alles over zwaartekracht) is een aangename tourist trap en doe de boardwalk.
YH
mike1978
Amerika-ontdekker

Bericht door mike1978 »

Wat betreft Disney,word het waarschijnlijk Disney Adventure.
Wat betreft de lange dagen in de "grotere" steden,wij blijven
toch echt stadsmensen dus willen we zowel de natuur(wat wij genoeg gaan zien) als de grote steden volledig gaan bezichtigen.
Ook in Las Vegas zullen wij wel aan ons trekken komen,even het internet bezocht en dat gaat die dagen echt wel lukken....Ook dat soort dingen vinden wij erg interessant.......Alles een beetje over-the-top...Top toch!!!!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Smaken verschillen inderdaad,en je kan altijd nog na 2 dagen gillend uit Vegas vertrekken. :wink:
matthijs en rian
Amerikafan

Re: Voor het eerst naar het westen / Onze route

Bericht door matthijs en rian »

Hai
paar puntjes,

Ik zou overwegen 1 dag langer in san diego, om zo alle attracties goed te kunnen zien. Ik zou ook kiezen voor dag minder in LA we vonden deze stad best wel tegenvallen, halve dag en we hadden meeste wel gezien. Maak van dag LA verkennen een halve dag en rijdt halverwege middag naar san diego, en dan twee overnachtingen zodat je er 1 volle dag hebt.

Las Vegas, jah, moeilijk... wij hebben er 2 overnachtingen gehad en we hadden gevoel er te kort geweest te zijn. Ik zou het er ook makkelijk 3 nachten/2 dagen vol gehouden hebben. Ik begrijp ook de andere mensen wel die zeggen het er zo gezien te hebben. Het ligt beetje aan je instelling en intresse en ik zou dus op je eigen gevoel afgaan. Vind je net als ons Las Vegas en zo leuk en interessanter dan bijvoorbeeld dag langer in een natuurpark (waar je er overigens best wat van bezoekt) dan moet je dat gewoon doen.

Ik zou je winst pakken in verplaatsing van yosemite naar de kust. We hebben dit ook in 1 dag gedaan. We zijn met files van oakhurst naar san francisco gereden dit in halve dag. Als je wat zuidelijker naar plaatsje langs de kustroute rijdt gaat dit ook wel in halve tot hele dag. Ik zou geen stop maken halverwege in Fresno. Yosemite is te doen in 1 dag, maar dan moet wel volle dag zijn. Niet dat je op 12 uur in park bent en savonds nog flink moet rijden naar fresno of zo. Ik zou kiezen voor volle dag in park en dan slapen in plaatsje aan westkant van park maar wel dichtbij park. Ik raad aan oakhurst. Fresno is toch wel minimaal uur tot 2 uur rijden van oakhurst. en dat is al meer dan uur rijden vanuit yosemite. Maar hangt beetje van jullie af. De dag erop wordt dan autodag met rit van oakhurst via fresno zuidwestelijk naar kust, slapen bijvoorbeeld in cambria, morro bay, san simeon of paso robles (via de 41).
De volgende dag kustroute ik denk dat je mooi 1 dag kan vullen en overnachten in monterey of santacruz. monterey hebben wij gedaan. al is dit plaatsje zelf niet zoveel maar het aquarium wel. De fishermans wharff is echt niet veel, ik zou misschien zelfs overwegen om door te rijden naar santa cruz als je ook aquarium niet zoveel aan vind.

Na santa cruz of monterey zou ik aanbevelen niet de snelle route naar san francisco te pakken via de 17 (san jose) maar de 1 te blijven volgen richting de kust. Wij zijn zelf vervolgens bij san gregorio de 84 richting redwood city opgegaan om vervolgens via 101 in hartje SFO uit te komen. Eigenlijk wilden we de 1 helemaal volgens maar was vanwege rotsverschuivingen afgesloten bij half moon bay.

ik ben van mening dat 3 dagen SFO goed te doen is.
1 dag bike the bridge en bezoek sausolito
1 dag alcatraz en bezoek omgeving fishermans wharff
1 dag cable cars en centrum san francisco

hou rekening met 1 uur rijden vanuit downtown SFO naar vliegveld.
je hebt in SFO niet echt eigen auto nodig. Wij hadden er geen. taxi is zon 40 dollar enkeltje dus tel uit je winst.
mike1978
Amerika-ontdekker

Bericht door mike1978 »

Bedankt,
Wat deze reis betreft zijn we vrij om te gaan natuurlijk,
Ter plaatse kunnen wij ons oriënteren om eventueel langer cq korter te blijven op bepaalde plaatsen.
Wat betreft SF zijn dit wel de punten waar wij (natuurlijk) ook aan dachten,alleen de indeling van hoe en wat....Tja.....
Hoe zit het met Alcatraz is daar een wachttijd voor?
Heb weleens een paar dagen gehoord.....
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

De eerste dag in SF gelijk een ticket reserveren voor Alcatraz,wachttijd is zelden langer dan een dag.
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Pete.Z schreef:Smaken verschillen inderdaad,en je kan altijd nog na 2 dagen gillend uit Vegas vertrekken. :wink:
Ik ga volgend jaar een hele week :shock: :shock: :shock:
......zo zie je maar smaken verschillen
Groetjes, Nel
matthijs en rian
Amerikafan

Bericht door matthijs en rian »

dag of 2 dagen van tevoren aan loket kun je ticket bestellen, of via internet...
mike1978
Amerika-ontdekker

Bericht door mike1978 »

Zo,
Nog anderhalve dag en dan is het zover :lol:
4 weken richting California....Heerlijk!

Ik heb voor onze reis ook een soort van web-log gemaakt,
dit voor degene die thuis zitten en onze reis een beetje willen volgen.
We zullen proberen om dit wel een beetje update te houden,voor zover dat gaat.
De space wordt voorzien van wat text en foto's van onze bevindingen :arrow:

http://www.vijfinamerika.spaces.live.com
* note mod
Heb er even www. voorgezet dan werkt de link gelijk
Rob
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wat is de route uiteindelijk geworden?

En veel plezier!
mike1978
Amerika-ontdekker

Bericht door mike1978 »

Pete.Z schreef:Wat is de route uiteindelijk geworden?

En veel plezier!
Het word dus de route die hier boven in deze topic staat,
Alleen skippen wij waarschijnlijk Fresno en trekken we eerder richting de kust zodat we deze wat langer kunnen pakken.
We zien zoveel verschillende mogelijkheden dat t erg lastig blijft om de juiste te vinden,we hebben nu wél het gevoel dat we voor ons de juiste hebben.

En plezier gaan we zeker hebben,

Bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer