Het grootste deel van de reis zal voor ons bekend terrein zijn omdat we zin hadden een aantal hoogtepunten nogmaals te bezoeken en/of daar andere dingen te doen dan een vorige keer. Klein stuk is wel nieuw en dat is de San Juan Skyway in Colorado. We beginnen met een overnachting in Durango. De volgende dag rijden we via Silverton naar Ouray en de dag erna via Ridgeway en Telluride naar Cortez. Vanuit daar via Blanding/Capitol Reef naar Torrey en dat deel is weer bekend.
Iemand nog niet te missen to do tips op deze ronde behalve ogen open en genieten van de rit? We houden van dit soort stadjes maar zeker van hikes. Rondom Ouray kunnen we volgens mij genoeg doen op dat gebied. Welke hike zouden we daar zeker niet moeten missen? Waarbij gezegd moet worden dat als het erg hoog en smal is, ik knikkende knieen en klotsoksels krijg.... Dus graag veel mooi natuurschoon en een uitdagende klim maar niet TE eng..... Bijvoorbeeld vorig jaar eindelijk Angels Landing kunnen/willen doen. Het eerste deel met de kettingen was al eng maar deed ik wel, echter ik bevroor op het echt smalle stukje naar de top en ben dus al schuifelend weer terug gegaan naar het plateau

De link naar ons weblog:
http://www.jesseusa2012.blogspot.com
Groet,
Ingrid