Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Volgende week 10e keer naar de USA/San Juan Skyway

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jesse
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Volgende week 10e keer naar de USA/San Juan Skyway

Bericht door jesse »

Zo heel vaak post ik niet hier. Maar vandaag over een week (zaterdag 22/9) vertrekken wij voor alweer onze 10e reis door de USA. Natuurlijk weer erg veel zin in, onnodig dat hier uit te leggen :wink: Veel gelezen en voorbereid. Laat het nu maar komen! Ik hou weer een weblog bij, de 5e dit keer.
Het grootste deel van de reis zal voor ons bekend terrein zijn omdat we zin hadden een aantal hoogtepunten nogmaals te bezoeken en/of daar andere dingen te doen dan een vorige keer. Klein stuk is wel nieuw en dat is de San Juan Skyway in Colorado. We beginnen met een overnachting in Durango. De volgende dag rijden we via Silverton naar Ouray en de dag erna via Ridgeway en Telluride naar Cortez. Vanuit daar via Blanding/Capitol Reef naar Torrey en dat deel is weer bekend.
Iemand nog niet te missen to do tips op deze ronde behalve ogen open en genieten van de rit? We houden van dit soort stadjes maar zeker van hikes. Rondom Ouray kunnen we volgens mij genoeg doen op dat gebied. Welke hike zouden we daar zeker niet moeten missen? Waarbij gezegd moet worden dat als het erg hoog en smal is, ik knikkende knieen en klotsoksels krijg.... Dus graag veel mooi natuurschoon en een uitdagende klim maar niet TE eng..... Bijvoorbeeld vorig jaar eindelijk Angels Landing kunnen/willen doen. Het eerste deel met de kettingen was al eng maar deed ik wel, echter ik bevroor op het echt smalle stukje naar de top en ben dus al schuifelend weer terug gegaan naar het plateau :oops: :)
De link naar ons weblog:
http://www.jesseusa2012.blogspot.com

Groet,
Ingrid
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Volgende week 10e keer naar de USA/San Juan Skyway

Bericht door Yeehaw »

Ben je al eens in Mesa Verde NP geweest? En voel je iets voor de Durango-Silverton RR? De trein uit Durango komt rond noon in Silverton aan. Je kan vanaf Ridgway en Telluride natuurlijk ook naar Monticello rijden voor een overnachting ipv Cortez.
lsl
Amerikakenner

Bericht door lsl »

Vanuit Ouray heb je 2 mooie langere wandelingen:

- Bear Creek Trail (7,4 miles H/T) langs oude mijnsite, hoofdzakelijk smal en hoog pad
trailhead 2 miles zuid van Ouray, net na de tunnel aan de westzijde, eerste half uur is tamelijk steile klim, daarna prachtige vergezichten

- Horsethief Trail (8 miles H/T, High Clearance auto nodig tot aan de trailhead)
trailhead 3,5 miles op Dexter Creek Rd: na Dexter Creek links, 2e kruising rechtdoor 0,8 mile

- Veel info op:
http://www.ouraytrails.org/trails.html
http://www.ouraycolorado.com/Hiking
http://www.utahtrails.com/Colorado%20pa ... Trail.html
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
jesse
Amerika-ontdekker

Bericht door jesse »

Bedankt voor de reacties! @yeehaw. Is Monticello te verkiezen boven Cortez, is het daar veel leuker? De plaats ken ik niet, Cortez ook niet trouwens... En ja we hebben de trein overwogen, maar vonden het toch wel erg duur. Dus nu rijden we deze route met de auto. Wel een hele andere ervaring, en wellicht krijgen we spijt.... En Mesa Verde slaan we nu over, misschien ooit een volgende keer?
@Isl. Ik zag de Bear Creek Trail, maar was bang dat ik 'm TE hoog/TE smal zou vinden. Heb jij 'm zelf gelopen? Mijn hoogtevrees zou er helaas eventueel voor kunnen zorgen dat ik niet kan genieten van de trail als het hoog/smal is. Ik hoop dus op persoonlijke ervaringen van mensen, want begrijp wel dat dit een van de mooiere trails zou moeten zijn... Angels Landing in Zion durfde ik dus uiteindelijk niet, het smalle stuk. Observation Point wel en daar moet je toch ook wel een stuk over een pad wat ik iets te smal en te hoog naar mijn smaak is. Maar dat lukte me nog wel, ook omdat het niet zo'n lang stuk was.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Cortez is veel groter dan Monticello en heeft derhalve ook veel meer hotels. Het Anasazi Heritge center bij Dolores is de moeite waard en in Blanding vind je Edge of the Cedars. Jammer van Mesa Verde NP.
jesse
Amerika-ontdekker

Bericht door jesse »

Anasazi Heritage Center ziet er interessant uit dus dank, staat op het lijstje. Overigens staat Mesa Verde daar ook op hoor, ik denk alleen dat we daar geen tijd voor zullen hebben. En dat is helaas want het heeft mijn belangstelling wel.
Route is dat we vanuit Albuquerque aankomen in Durango. Onderweg naar Durango wil ik naar Abiquiu om daar een hike te doen bij de Ghost Ranch (of misschien Bandelier, keuzes, keuzes.....). Dus we komen redelijk laat in Durango aan denk ik. Dan de volgende dag dus via Silverton naar Ouray voor 1 nacht. En dan door naar Cortez (hou 't dus toch op Cortez ook ivm mogelijk nog Mesa Verde) zodat we ten volle van de San Juan Skyway kunnen genieten. Vanuit Cortez rijden we de prachtige route via Blanding, Hanksville en Capitol Reef NP naar Torrey. Plan is om in Capitol Reef 1 of 2 wandelingen te maken. Dus Mesa Verde ligt beetje onhandig voor nu, maar wie weet. Enne, altijd een reden om weer terug te komen he? :wink:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wil je die dag tussen ABQ en Durango ook nog naar Chico en Aztec?
jesse
Amerika-ontdekker

Bericht door jesse »

Chico en Aztec ken ik beiden niet, dus nee, staan niet op het lijstje. Wat is het, dan kan ik nagaan hoeveel tijd het kost en of dat nog zal lukken. Bij Ghost Ranch willen we tussen de 1,5 en 3 uur gaan hiken dus tezamen met de duur van de rit tussen ABQ en Durango zijn we al een behoorlijk aantal uren van de dag kwijt denk ik.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Denk dat ik even in de war ben met een ander topic. Daar wilden ze naar Chico en Aztec Ruins. Chico zal ik jouw route veel te veel tijd nemen maar Azrec Ruin s is een leuk en vrij kort bezoek.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer