Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Stroom in USA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
mastergraveyard
Amerika-ontdekker

Stroom in USA

Bericht door mastergraveyard »

Hey,

Misschien een domme vraag maar kan ik mijn electronica (oa Iphone, Ipad, Camera enz) gewoon met een reisstekker zonder problemen opladen in de USA?
Nathalie21
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Stroom in USA

Bericht door Nathalie21 »

Lijkt me wel?
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Maarten-Annique
Amerikakenner

Bericht door Maarten-Annique »

Ja hoor, geen probleem als je maar een goede 'wereldstekker' meeneemt.
Voltage

Het electriciteitssysteem in Amerika is anders dan het onze: in Amerika kennen ze geen 220 volt systeem, maar een 110 volt systeem. Kijkt u dus voor vertrek of uw electrische apparaten (bijv. scheerapparaat) ook op 110 volt werken, of ga anders naar uw electronicazaak voor advies.

Ook het wandcontact is in Amerika anders dan het onze, waardoor onze stekkers niet in hun wandcontact passen. Dus zelfs als uw apparaten op 110 volt werken heeft u een verloopstekker nodig om ze te kunnen gebruiken; deze zijn bij elke goede electronicazaak in Nederland te koop.
http://www.allesamerika.com/reistips-amerika.html#18
mastergraveyard
Amerika-ontdekker

Bericht door mastergraveyard »

ok duidelijk, thnx! :thumbup:
AlieNL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door AlieNL »

Nog een tip: neem een verlengsnoer mee waar je meerdere apparaten in kunt pluggen. (ben even het woord kwijt) Dan heb je maar 1 adapter nodig, maar kun je meerdere dingen opladen.
Louise
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Louise »

Een stekkerblok dus!
Dat is erg handig, we hebben er veel profijt van gehad tijdens onze reis vorige maand.
Het eerste wat ik altijd deed als we weer in een nieuw hotel waren aangekomen,is het stekkerblok in het stopcontact met de wereldstekker eraan doen en alle apparaten meteen weer opladen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer