Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kamperen met tent in Zion

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Rondje-SF-met-gezin
Amerika-ontdekker

Kamperen met tent in Zion

Bericht door Rondje-SF-met-gezin »

Hallo allemaal,

Wij (man en ik, zoon 13 en zoon 10) gaan deze zomer voor het eerst rondreizen in west-USA. Het grote plan is vrijwel rond, maar details moeten nog ingevuld, tijd om jullie hulp in te roepen. :D

We huren een auto (dikke SUV) en kopen bij Walmart een tent e.d. We zijn ervaren tentkampeerders, dus dat is het punt niet. Wat we ons wel afvroegen, is het volgende:

Op de camping "watchman" in Zion zijn er, zoals op meer campings, verschillende loops. Als we de plattegrond zo bekijken, weten we wel waar we willen zitten (plekje B046r, voor de kenners). Aan het water, full shade. Maar dit zijn plekken waar bij staat dat er electra is (da's niet erg, ook al hoeft dat van ons niet) en op de fotootjes van de plekken zie je steeds pick-ups met van die oplegcaravans of RV's staan, terwijl er ook een RV loop elders is. Is het mogelijk ( en leuk!) om op de B-loop te staan met een tent(je)? We willen graag schaduw en een mooi plekje. Of kan iemand ons een ander mooi plekje op deze camping aanraden? Ons "window" om te reserveren opent over 3 dagen (komen op 20-7 aan in Zion).

Bedankt alvast voor de moeite.

Saskia

Afbeelding
Reisverslag eerste reis westkust 2012:https://naardestates2012.wordpress.com/
Reisverslag reis west-Canada/USA 2016: https://verteleensoverjereizen.wordpress.com/
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Kamperen met tent in Zion

Bericht door Rob »

Behalve Watchman heb je ook nog (de er naast lgelegen) South campground dit is een first come first served campground en heeft ook mooie plekken en heeft meer schaduw dan Watchman.
De plekken met electra worden meestal door campers bezet, Watchsman kent ook een tent-area maar daar is veel minder schaduw.
Rondje-SF-met-gezin
Amerika-ontdekker

Dank voor je info Rob.

Dat er nog een camping was, hadden we al gezien, maar omdat we nu juist al weten wanneer en hoe willen we ook graag boeken, om een mooi plekje te hebben.

Dus misschien moet ik mijn vraag anders formuleren:

"ik ga nu op voorhand een plek reserveren en wil graag een mooie, schaduwrijke plek. Dat lijken de plekken te zijn waar veel electriciteit-afhankelijke kampeerders (lees RV's en dergelijk) staan. Als ik hem reserveer en betaal, mag ik er vast wel staan met mijn tentje, maar ben ik dan de enige? En is het wel leuk om tussen de RV's te staan? Of is het wel een beetje gemengd/heb je geen last van elkaar?"

Gr. Saskia
Reisverslag reis west-Canada/USA 2016: https://verteleensoverjereizen.wordpress.com/
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Het is meestal een mengeling van tent en camper maar omdat de campers vaak stroom willen staan die meer op die plekken, je zal dus waarschijnlijk tyssen veel campers staan, last hebben wij nog zelden gehad soms wel eens luidruchtige kinderen maar meestal zeer rustig (reizen zelf met een camper)
Als je kan boeken zal je ook die plek krijgen.
Met stroom kost wel een paar $ meer en de plekken aan de rivier zijn weer een paar $ duurder dan de andere plekken.
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Wij hebben ook met tent gekampeerd en kozen altijd tent-only plekken, tussen de RVs staan is minder aantrekkelijk en we hebben ook wel eens gezien dat deze plekken verhard waren, waardoor je er met een tent eigenlijk niet terecht kon. Hoe dat bij Zion zat weet ik niet meer precies, volgens mij konden we toen alleen op South terecht omdat Watchman gerenoveerd werd.

Alje
Rondje-SF-met-gezin
Amerika-ontdekker

Mocht iemand nog eens op dit draadje terecht komen, hier onze ervaring. We stonden op Watchman op B046R, dus aan de rivier. Er stonden veel tenten om ns heen en ook wat campers. Het was echt een prachtig plekje, met zicht op de rivier en de hertjes aan de overkant. Top dus!
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Wij hebben net onze bij de Walmart gekochte spullen weer ingeleverd in de Goodwill winkel (kringloop) in Denver. Je hebt ze overal dus misschien is dat ook iets voor jullie na afloop?
Wij stonden op de Sunset naast de Watchman. Méér dan genoeg keus en prachtige plekken, aan het water of juist niet, veel of weinig schaduw, je kunt maar kiezen.

Zie verder ons blog!

Veel plezier,
Saskia
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Op verharde (gravel) plekken staan is met een tent geen probleem. Zorg dat je een goede grond(dek)zeil koopt en rotspennen.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Je kunt gewoon de plek boeken die je wilt. Wij hadden B44R en dat was een giga plek met toegang tot de rivier. Als je zeker wilt zijn van plek is dat inderdaad wel fijn.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Rondje-SF-met-gezin
Amerika-ontdekker

Isis schreef:Je kunt gewoon de plek boeken die je wilt. Wij hadden B44R en dat was een giga plek met toegang tot de rivier. Als je zeker wilt zijn van plek is dat inderdaad wel fijn.
Dank voor je tip, maar we zijn allang weer terug :D
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Is het jullie vorig jaar gelukt om plekje B046r te bemachtigen, ik las in jullie reisverslag dat het een mooi plekje was, hoe ging het met reserveren, moest je er op tijd bij zijn, op de minuut/uur??
MacN
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MacN »

Ons is het donderdag helaas niet gelukt om een mooie plek aan de rivier te reserveren. Ik zat er helemaal klaar voor maar binnen een halve minuut was alles weg :x
We hebben nu gekozen voor een tentplek in Loop C.

Succes met reserveren, ik hoop dat je wat meer geluk hebt :wink:
Groetjes,
Mac

2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

O jee, is het zo erg, dus je moet echt heel snel zijn, ik hoorde al dat je een kwartier van tevoren moet inloggen etc, lijkt wel een loterij, ik dacht dat Watchman campground iets rustiger is dan Yosemity en wij zitten er nog wel in het weekend!
Hadden jullie ook meerdere schermen openstaan met meerdere plaatsen.
MacN
Amerikafan

Bericht door MacN »

Ik had acht schermpjes openstaan en was al ruim van te voren ingelogd. Het ging echt heel erg snel, ik had het niet zo erg verwacht. Ben nu wel een beetje bang geworden voor het reserveren van Yosemite.

Wanneer moet jij Zion gaan boeken? En gaan jullie met de camper of tent?

Veel succes!
Groetjes,
Mac

ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

We willen met de tent(voor het eerst)gaan kamperen, we zijn er van 2-4 augustus, ik zag dat er nog wel plekken vrij zijn voor 12 en 13 juli, dus waarschijnlijk heb je wel plek alleen langs het water gaat snel, ik ben bang dat als ik teveel schermjes open heb dat de computer vast loopt, ik vind het ook niet echt handig hoe het gaat, je moet geloof ik om 15.oou klaar zitten en dus al een stukje eerder ingelogd, krijg je een sign wanneer je echt kan boeken of zijn ineens de vakjes vrij? Misschien ga ik morgen wel even oefenen om 3 uur, kijken hoe het gaat.
MacN
Amerikafan

Bericht door MacN »

Er zijn inderdaad nog wel plekken vrij op de dagen dat wij er zijn, er zijn alleen super weinig plekken in de schaduw. En met een tentje is dat wel fijn :D We hebben nu plek C20, volgens mij is daar wel redelijk veel schaduw.

Volgens mij moet je klaar zitten om 16.00 uur en niet om 15.00 uur, anders ben je een uur te vroeg :D
Op het moment dat je te vroeg op het knopje duwt, krijg je een foutmelding en kun je niet boeken. Ik zou proberen om met 2 pc's in te loggen. Heb je iets meer kans op de mooie plekjes!
Groetjes,
Mac

ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Dus 16.00u. ik dacht vandaag ik ga eens kijken met boeken en idd 15.15u. was er een mooi plekje langs de rivier met schaduw vrij maar dat was dus een uur te vroeg, ik ga denk ik 2 dagen proberen te boeken, kan ik in ieder geval de eerste dag oefenen, mocht het wel lukken de eerste dag dan annuleer ik die eerste dag.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij zetten altijd de site van Greanwich Mean Time open http://wwp.greenwichmeantime.com/
Dan heb je de exacte tijd, het heeft bij ons nog altijd gewerkt :wink:

Elly
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik was net weer even aan het oefenen met boeken bij Zion, nu staat er dit,

The date you have selected cannot be reserved at this time. Please try again later at 10:00 AM Jan 16 EST.

Dat betekend dus dat je pas om 18.00u. in Nederland kan boeken, weet iemand of dit alleen in de wintermaanden is, ik had toch begrepen dat je om 16.00u. moest boeken voor Watchman campground.
OrangeDaisy
Amerikafan

Bericht door OrangeDaisy »

10:00 AM EST is 16:00 uur hier. Je kunt dus over zo'n 3 kwartier proberen te boeken :D.
Groet, Gerda

A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.

Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer