Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Campground reserveren of niet?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
lovelyleen
Amerika-ontdekker

Campground reserveren of niet?

Bericht door lovelyleen »

Goedemorgen,

Over precies 2 weekjes stappen wij in het vliegtuig naar Los Angeles. Ik zit alleen nog een beetje met een dubio met het volgende;
Is het nodig om nu nog campgrounds/campings te reserveren? Of is het ook te doen om op de bonnefooi te gaan..
Ik heb niet zoveel eisen wat campings betreft maar heb echt geen idee wat handig is. Is het te doen om zonder reserveringen heen te gaan?
Dit is ons reisschema waar we campings voor nodig hebben
Lake Havasu City - 2-9-2012/3-9-2012
Grand Canyon - 5-9-2012/6-9-2012
Page - 6-9-2012/ 8-9-2012
Antelope Canyon - 8-9-2012/9-9-2012
Zion - 9-9-2012/10-9-2012
Bryce Canyon - 10-9-2012/11-9-2012
Capitol reef - 11-9-2012/12-9-2012
Salt Lake City - 12-9-2012/13-9-2012

13 september leveren we de camper weer in in Salt Lake City. We hoeven die laatste nacht niet zo nodig in SLC te zijn. Maar in de buurt lijkt me handig..
n.b. 3 t/m 5 sept slapen we in Las vegas in een hotel (Tropicana)

Ik zou graag adviezen willen krijgen. En eventueel aan te bevelen campings! Dan kan ik nu nog wat doen... Want ik ben al aan het aftellen! Maar ook mensen die zo heen zijn gegaan hoor ik graag!
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Campground reserveren of niet?

Bericht door Marenko »

Als je bij Zion (Watchman) en de Grand Canyon (Mather) in het park wilt staan zou ik reserveren.
In het park staan heeft voordelen: je kunt de camper laten staan en gebruik maken van de shuttle bussen, je hoeft dus geen parkeerplek te zoeken, je staat midden in de natuur, met in Zion prachtig uitzicht op de rode rotsen, en de herten lopen rond je camper.
Voor Bryce weet ik niet of daar in het park de plekken ook snel vol zullen staan.
Voor Antilope Canyon kun je gewoon in Page blijven staan. Wij vonden Wahweap een fijne campground, op loop afstand van Lake Powell.
Capitol Reef probeer op Fruita een plek te bemachtigen, je zult dan wel redelijk vroeg moeten arriveren, maar de plek is geweldig.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

In de parken zou ik zeker reserveren! Dat geldt denk ik voor zowel hotels als campgrounds.
maar voor de overige plaatsen zal het denk ik wel loslopen.
Je gaat net buiten het hoogseizoen.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Als je nu al precies weet op welke dag je waar bent (zoals jullie), zou ik met een RV zeker reserveren. Is toch lastiger om een plekje voor te vinden dan voor een trekkerstentje. Nu heb je nog keuze, over twee weken misschien niet meer. Fijne reis gewenst!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
lovelyleen
Amerika-ontdekker

Kijk hier kan ik wat mee. Dit weekend toch maar eens wat plekjes reserveren hier en daar.
Ook fijn om wat namen van goede Campgrounds te krijgen. Daar kan ik wel wat mee. Maarre wat ik me nog wel afvroeg...
kun je bij Mather camground stroom krijgen? Staat namelijk allemaal non-electrical bij..Of is dat met een camper niet/nooit nodig?
girltje155
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door girltje155 »

Elektra is niet altijd nodig. Alleen kan je dan de magnetron /oven niet gebruiken en je stopcontacten werken niet en de airco werkt dan ook niet. Dit alles natuurlijk tenzij je de generator aan zet. Water pakken douchen, lichten werken allemaal wel, dat gaat op een speciale interieuraccu. De koelkast gaat dan op gas. Op mather zijn geen plekken met stroom, trailer village wel dacht ik. Maar je hebt echt niet elke dag stroom nodig.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
marli
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door marli »

we zijn net een week terug van een fantastische rondreis zuidwest
behalve grand canyon, yosemite ,zion hadden we niets geboekt en overal op de parken zelf op first come voorwaarde
ruim terecht gekund zelfs op fruita campground bij capitol reef om 17 .00 uur nog plenty plaatsen voorhanden
dit was overigens onze mooiste camping plaats
en ja in de parken is het het mooist om te verblijven
veel plezier ik zou zo weer willen gaan
lovelyleen
Amerika-ontdekker

Thnx Marli! dat is goed om te horen. Ik heb het er namelijk gister nog even met mijn vriend over gehad en we vinden het toch wel lekker als niet teveel al vast ligt. De route is op zich aardig uitgestippeld maar dit wil nog niet zeggen dat we niet ergens langer willen blijven. Dus dit is een hele geruststelling! En we zijn ook niet zo dat we persé in de parken moeten staan. Dus nemen ook genoegen met minder. Denk dat ik alleen een camping in de Grand Canyon reserveer en voor de rest zien we het wel!

Marli, Heb je ook een reisverslag??? :D
marli
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door marli »

nee ik heb geen reisverslag bij gehouden het plan lag er wel
maar het is er niet van gekomen
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Vergeet ook niet dat Labor Day op 3 september valt, dus het eerste weekend van jullie vakantie kan druk zijn. Wellicht dat ook meer mensen die week vrijnemen, omdat ze de maandag al vrij hebben. Na deze week moet het wel een stuk rustiger worden, dan is het vakantieseizoen wel voorbij.
lovelyleen
Amerika-ontdekker

@goldenhills
dat hadden we al begrepen. We hebben mede daarom Las Vegas omgeruild met Lake Havasu. Hopelijk is het dan iets minder druk daar...
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Wij hebben net vandaag onze kampeerspullen ingeleverd bij de Goodwill in Denver. We hebben een volle maand gekampeerd en NIETS besproken. Zelfs in Zion was meer dan genoeg plaats, op de Sunsetcamping die pal naast de Watchman camping ligt en dezelfde voorzieningen heeft. Tot een uur of zeven was er elke dag plek. W.b. de Grand Canyon, als je niet perse electriciteit nodig hebt is de Ten-X campground een aanrader!! Ligt vlak voor de zuidingang, bij Tusayan. Wij vonden het geweldig en zijn zelfs langer gebleven. Er is verder niets, maar je bent in minder dan een kwartier bij het visitor centre. Veel rustiger dan de Mathers cg. In Tusayan kun je alles krijgen en dat ligt op vijf minuten van de camping. In Capitol Reef was ruim voldoende plaats en in Page hadden ze zeker nog 60 plaatsen vrij. Allemaal middenin het hoogseizoen....Het enige waar je op bedacht moet zijn is het weekend. Wij losten dat op door ervoor te zorgen dat we dan zo rond een uur of twee ergens waren, of al ergens stonden zodat we konden blijven staan. Lees ook ons blog, daar staan vast nog wel tips in voor jullie. Wij gaan nu weer naar huis, via een paar dagen Chicago.

Veel plezier!!
Saskia
bunkies
Amerika-newbie

Bericht door bunkies »

Hoi daar,

wij zijn nu nog met de camper (25 voet Cruise America) in de USA, en staan in Blythe aan de Colorado rivier. Nog 2 dagen L.A. en dan zit ons rondje L.A SF YM LV Zion Sedona La (Niet geheel compleet) erop :roll: .
Wij hadden alles gereserveerd, maar hebben overal plenty lege plaatsten gezien. De enige camping was in Lee Vinning, net buiten YM. Die was vol, maar binnen een straal van 10 mijl waren er nog meer campings.
Van andere camperaars hebben we begrepen dat ook binnen de parken nog plekjes beschikbaar waren, zonder dat zij gereserveerd had. Probeer eerst een plekje en ga daarna met een shuttle bus zo'n park rond, dan kan het m.i. niet mis gaan.
Bij de Grand Canyon (South Rim) kan je ook goed staan in het hierboven genoemde plaatsje Tusayan (Grand Canyon Camper village) plenty plaats, gratis shuttle bus voor de camping (bij steakhouse voorbij de benzinepomp) (Hier niet tanken, is belachelijk duur :x )

PS. Kijk of je wat gedetailleerd kaarten mee kan nemen, of koop deze in de USA. Wij hebben twee Halleway kaarten, maar die zijn niet geschikt om de leuke weggetjes te doen!

Fijne vakantie, het is echt een geweldige belevenis!
Zie eventueel ook http://www.drechtnet.nl -> amerika -> roadbook
lovelyleen
Amerika-ontdekker

@Bunkie : super dat je even de moeite neemt om tijdens je reis even te reageren op mijn vraag! En een hele geruststelling dat er genoeg plekken zijn. Ik denk dat ik het dan maar zo laat en geen reserveringen ga maken. Gewoon op de bonnefooi heen! Yosemite gaan we niet heen dus dat zal wellicht goed komen.
Ik heb jullie verslag ook even bekeken. Klinkt allemaal erg mooi. ik kan niet wachten tot ik volgende week op het vliegtuig stap! ben al begonnen met het inpakken van mijn koffer :oops:

Jullie nog een fijne reis gewenst. Geniet van de laatste dagen!
madelein
Amerika-ontdekker

Bericht door madelein »

Wij hebben in mei een maand rondgereisd. Niks gereserveerd. Kwam altijd goed.
Bij de grand canyon is campground desert view een absolute aanrader!! De plaatsen aan de buitenranden liggen direct aan het bos. Waardoor je gigantische plekken, veel vrijheid en rust hebt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer