Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Navajo Village zelfde idee als Upper Antelope Canyon?advies?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
lovelyleen
Amerika-ontdekker

Navajo Village zelfde idee als Upper Antelope Canyon?advies?

Bericht door lovelyleen »

Goedemorgen!
In mijn vorige onderwerp vroeg ik om wat excursie adviezen ( http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=43157 )

Ik ben onderhand in de fase boeken aangekomen. Mede omdat ik nu pas mijn creditcard heb. :P Kwam erachter dat je deze toch wel nodig hebt wil je een excursie boeken. Dus eerst die maar aangevraagd.

Ik ga de rafttrip op de colorado river boeken; http://raftthecanyon.com/raft-the-river ... aft-trips/ Lijkt me wel heel mooi en een hele ervaring. Al verwacht ik dat die niet zo ruig zou zijn als de rafttrip die ik in Frankrijk heb gedaan. Maar meer bootje varen in een prachtige omgeving. (iemand ervaringen??? )

Maar nu heb ik even een vraag over een andere excursie waar ik over zit te dubben. En dat zijn de volgende 2;

http://www.navajovillage.com/Take_a_Tour.html
of
http://www.antelopecanyon.com/

Ik heb niet echt een idee wat de tour van Navajo Village is. Welke van beide is echt de moeite waard om te doen?

Hellup! mijn tijd dringt... (30 augustus vliegen..)

Alle advies/hulp is welkom!
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Navajo Village zelfde idee als Upper Antelope Canyon?adv

Bericht door Yeehaw »

De raft is smooth maar onvergetelijk tussen de hoge canyon walls. Je gaat ook eerst met de bus door een tunnel waarna je bij de voet van Glen Canyon Dam uitkomt. Op de weg terug van Lees ferry rijd de bus nog over Navajo Bridges. Let op de rotsen rechts van de weg vanaf Lees Ferry. Ze heten Balanced Rock en Mushroom Rock. Op mijn verzoek stopte de bus hier nog voor het maken van foto's Maar zonder verzoek stopt de bus meestal niet.
Antelope Canyon mag je niet missen Upper of Lower. Upper het best mid day (ook het duurste) en Lower 's morgens.
Navajo Village is piepklein en ligt achter een Trading Post in de richting van Antelope Cannyon. We hebben nooit de behoefte gevoeld een bezoek te brengen maar hebben hem diverse keren van buiten bekeken.
Mis ook vooral Horseshoe bend in Page niet en sunset vanaf Wah Weap point vlak ten westen van Page.
Yeehaw
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Een hogan kun je ook bezoeken in Monument Valley.
lovelyleen
Amerika-ontdekker

Fijn te horen dat de raft zo mooi is! Heb hem vandaag geboekt. Heb wel getwijfeld. Maar mijn vriend houdt wel van water en bootjes. Dus deze combi is helemaal
Super wat mooie plaatjes schieten van de omgeving is hij ook niet vies van ;).
De navajo village ga ik denk ik niet doen. Ik regel dan liever de upper antelope Canyon ! Die wil ik zelf ook graag doen. Daarnaast de Zonsopgang zien en de riverside walk lopen. Donders we krijgen het nog druk! Maar ik heb er o'zo veel zin in! Nog 3 weekjes. Ik wil nu mijn koffer al wel pakken!!!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wat bedoel je met een riverside walk in Page? Er is wel een riverside walk in Zion. In Lees ferry zal je geen tijd hebben om langs de rivier te wandelen na de raft.
lovelyleen
Amerika-ontdekker

Yeehaw schreef:Wat bedoel je met een riverside walk in Page? Er is wel een riverside walk in Zion. In Lees ferry zal je geen tijd hebben om langs de rivier te wandelen na de raft.
Ehm... beetje verwarring want waar haal jij Page vandaan in combi met de riverside walk??? geloof niet dat ik deze in 1 zin genoemd heb. Ik heb in mijn Roadbook netjes bij Zion de riverside walk staan evenals de canyon overlook trail. Dus dat komt wel goed :) Maar thnx voor de correctie mocht ik hem niet op een rijtje hebben ;)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

......liever de upper Antelope Canyon. Die wil ik ook zelf graag doen. Daarnaast de Zonsopgang zien en de riverside walk lopen..... Vandaar de verwarring ;)
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Ehm... beetje verwarring want waar haal jij Page vandaan in combi met de riverside walk?
Yep, ik dacht dat deze topic over activiteiten in Page ging, en vroeg met ook af waar die riverside walk dan wel mocht zijn. :o
lovelyleen
Amerika-ontdekker

:lol: het was al laat... wat een verwarring.... sorry!!! Maar gaat goed komen... :thumbup:

Net de reservering geplaats voor de Upper Antelope Canyon. eerste keus de routen van 11:30 en 2e keus de fotografen tour.. Maar mag je die zonder statief doen?
Mijn vriend heeft namelijk wel een hele goede camera hiervoor. Maar we nemen geen statief mee op vakantie...
Kon het zo niet zien of dat kon of niet..
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Ook weer een interessante vraag :lol: Een degelijk statief sleur ik ook niet mee. Ik heb wel zo'n uittrekbaar spul (1poot) maar wellicht wordt dat niet aanvaard?
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

met de huidige camera's heb je helemaal geen statief meer nodig in Antelope Canyon. Gewoon de ISO-waarden iets verhogen, maar zelfs dit was bij ons niet nodig. Jullie hebben trouwens het perfecte uur uitgekozen als je meest kans hebt om de zonnestralen tot op de bodem te zien doordringen : "beam me up, Scotty" :thumbup: .
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Voor Upper hoef je geen statief bij je te hebben voor de foto tour voor zo ver ik weet. Die neemt trouwens dezelfde route als de korte tour maar is een stuk duurder en langer. Als je Lower alleen wil bekijken moet je een statief en ook een luxe camera bij je hebben. Maar anders brengt een gids je er naar toe. Zet de flitser af voor foto's van de zonnestralen. Elke gids weet trouwens precies de beste instellingen voor foto's maar de mooiste foto's zijn allang gemaakt en kunnen in Page gekocht worden..... Het is wel een beetje dringen in Upper.
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Wij hebben drie weken geleden dezelfde tour gedaan.
Een statief is absoluut niet verplicht en voor de moderne fotocamera's ook niet echt nodig.
Voor mijn videocamera had ik wel een statief meegenomen en dat loonde absoluut de moeite.

Wij deden daar de 'Professional Photographer's Tour', niet dat ik een professional ben en wel wat duurder, maar je krijgt gewoon meer tijd in de canyon.
Het was voor ons echt elke cent dubbel en dwars waard.
En van dat dringen hebben wij weinig gemerkt, wel af en toe een stap opzij doen om een andere groep langs te laten gaan.

Wij ervaarden dit bezoek als een unieke belevenis in een sprookjesachtige omgeving.

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
lovelyleen
Amerika-ontdekker

Izognoeg schreef:Wij deden daar de 'Professional Photographer's Tour', niet dat ik een professional ben en wel wat duurder, maar je krijgt gewoon meer tijd in de canyon.
Het was voor ons echt elke cent dubbel en dwars waard.
Bedankt voor je bericht! Dit stelt even gerust. Ik heb namelijk de reservering gister gemaakt en mijn 2e keus was de fototour. Nou was de eerste keus al niet meer mogelijk dus de fototour hebben ze voor mij gereserveerd. Welke dus ook een stuk duurder is. slik...
Ok, even een aanslag op mijn budget maar dat zal vast ook wel weer loslopen.
8 september zullen wij dan door de Upper Antelope Canyon wandelen.
Thnx!
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

hehe, ik zou ook zeggen dat de eerste keus volzet is als ik zie dat de tweede keus van de klant de duurdere optie is 8)

wij hebben vorig jaar de raft gedaan en die is wondermooi, maar heel smooth, eigenlijk een dobbervaartje ipv een raft (voor ons niet erg want reisgezel heeft waterfobie)
nu, als je een 'kapitein' als den onzen hebt, eindig je toch nog met een nat pak hoor :mrgreen:

wij hebben upper en lower antilope gedaan en ik vond ze beiden prachtig, maar voorkeur gaat uit naar de lower, gewoon omdat er daar een beetje meer lenigheid en avontuur bij komt kijken (en wat meer gelach als een Hollandse dame plots begint te gillen omdat ze een slang ziet en de gids heel droog zegt: what a unique specie, a snake with four feet, have to report this :lol: )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer