Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer vastleggen lodges Nationale parken?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
intoslipknot
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Wanneer vastleggen lodges Nationale parken?

Bericht door intoslipknot »

Wij willen in juli 2013 (ja, dat duurt nog even) een rondje langs de Nationale parken aan de west kust doen.
Nu zit ik met te orienteren op de hotels (en lodges) in en net buiten de parken.

Voor bijvoorbeeld de Grand Canyon zie ik dat je een cabin in de Bright Angel Lodge kunt krijgen voor net iets meer als 100 dollar per nacht, terwijl een best western/holiday inn in Tusayan voor bijna 200 dollar per nacht weggaan.

Hebben jullie ervaring hoe snel die cabins uitverkopen? Of loont het zich de moeite om te wachten omdat er nog prijsverlagingen komen (ver van te voren zijn de prijzen toch meestal het hoogst?)

Eigelijk geldt dezelfde vraag ook voor Zion en Yosemite. Hier heb ik ook verschillende opties bekeken, maar ook hier heb ik geen idee wat betreft de resterende capaciteit. Zeker omdat het midden in het hoogseizoen zit.

Heeft een van jullie hier ervaring mee, wat ons misschien kan doen belsluiten om de knoop door te hakken?
vnvmouse
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer vastleggen lodges Nationale parken?

Bericht door vnvmouse »

Ik volg deze even aandachtig, heb dezelfde vraag wat Yellowstone betreft, en dan is het voor juli 2014 !!
Het gratis annuleren blijkt de oorzaak dat mensen maar vastleggen en wijzigen ...
vnvmouse
Kerst-Nieuwjaar 2009-2010 : Florida
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
le-nnart
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door le-nnart »

Als je de vliegtickets al hebt,zou ik de hotels/motels/cabins in de nationale parken zeker boeken !
Wij gaan eind augustus , en als we hadden gewacht tot nu dan zouden we echt pech gehad hebben.

Zeker de populaire parken zoals Yosemite heeft zoveel vraag, maar slechts een zeer beperkt aanbod in het park.
Naast de zekerheid van een plek, spreid je de kosten zo aangezien de reserveringen direct worden geïncasseerd merk ik.
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Of loont het zich de moeite om te wachten omdat er nog prijsverlagingen komen
Volgens mij liggen de prijzen voor accomodatie in de parken steeds vast. M.a.w., er komen nooit prijsdalingen, alleen stijgingen. Denk ook niet dat de dollar zal gaan dalen, dus indien je resischema definitief is: vastleggen! Opgelet, er wordt hier vaak geschreven dat je altijd kunt annuleren, maar in de parken wordt soms toch een cancellation fee aangerekend (iets van 10 usd zo).
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

ik ozu ook al vastleggen, als je reis toch al vastligt

wij hadden eind augustus vorig jaar onze accomodatie voor yellowstone voor juli dit jaar al geboekt, en alles was bijna al volboekt
wij hebben wel in de accomodaties telkens een kleine refund gekregen (en met klein wil ik zeggen echt klein, drie dollar of zo)
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

De prijzen van lodges zullen niet dalen hoor. Ben zelf niet echt voorstander van zomaar te boeken met in het achterhoofd 'ik kan toch gratis annuleren'. Maar van zodra je je vliegtickets geboekt hebt, en dat kan heel snel zijn (je kunt vliegtickets boeken zo'n 330 dagen voor de vertrekdatum, en die zijn vaak het goedkoopst als je heel lang vooral boekt) zou ik de lodges ook boeken. Zeker niet te lang mee wachten want ze zijn soms heel snel volgeboekt, en het is toch altijd heel aangenaam om in de parken te logeren (bespaart je onnodig over en weer rijden).

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als de reis vastligt (of de tickets nu wel of niet geboekt zijn) zou ik de lodges gaan vastleggen. Kijk op de boekingssite naar de annuleringsvoorwaarden, het wil wel eens veranderen. Tot nu toe heb ik altijd gratis kunnen annuleren in de parken maar dat kan veranderen. Door al dat geannuleer komt er ook vaak nog wel iets vrij, maar het is natuurlijk wel zo rustig als het vastligt en je niet elke dag hoeft te checken of er iets vrij komt.
In Yosemite zullen de populairste mogelijkheden al vol zijn nu. Bij de GC duurt dat wat langer. In Zion is de lodge in het park wel heel mooi, maar je kunt ook prima in Springdale overnachten, daar heb je nog wel voldoende tijd voor.
Wat le-nnart zegt: door nu al te beginnen met boeken spreid je de kosten: je betaalt in de parken de eerste nacht aan. Ik vind dat ook altijd heel prettig.

Marianne
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Er wordt inderdaad veel geboekt en geannuleerd. Er komen dus nog wel mogelijkheden op korte termijn, maar hier kan je niet op rekenen.
In mijn ervaring dalen de prijzen niet: ze lopen alleen maar op (al is het alleen maar omdat de goedkopere kamers als eerste weg zijn).
Dus in de Nationale Parken zo vroeg boeken als mogelijk is (vaak is dat 1 jaar). Zorg dat je kan annuleren, kan kan je zelfs al boeken voordat je je vliegtickets hebt.
Ik heb mijn cabin in Yosemite extact 1 jaar vooraf geboekt en de keuze was al beperkt....
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
intoslipknot
Amerika-ontdekker

Alvast bedankt voor de informatie!

Waarschijnlijk gaat het voor de Grand Canyon voor ons de Bright Angel Lodge of de Maswik Lodge worden. (die laatste is 50 dollar goedkoper en voor dat stukje wil ik wel iets verder naar de rim lopen). De vorige keer dat we in de Grand Canyon waren zaten we in Tusayan, dus dit is zeker al een vooruit gang.

Voor Yosemite heb ik nog niet echts iets binnen ons budget in of vlakbij het park kunnen vinden. Het enige wat nog betaalbaar is, is de Curry Village, maar wij stellen toch wel behoefte aan eigen sanitair. Toch gek dat het in Yosemite allemaal zo duur is, terwijl we vorig jaar in Yellowstone nog voor een goede prijs in een cabin bij Old Faithful zaten en in Grand Teton bij Colter Bay hetzelfde. Heeft iemand misschien nog goede tips hiervoor of kan ik het beste wachten en tegen het eind van het jaar voor Oakhurst/Mariposa gaan kijken. Nu zijn die prijzen daar ook nog veel te hoog.
Valckske
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valckske »

Yosemite - Death Valley - Grand Canyon al geboekt!! Vluchten nog niet. Maar zal ook niet lang meer duren. Vertrekken 29-6-13!!
:D :D
2010: Florida
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
intoslipknot
Amerika-ontdekker

inmiddels toch maar de knoop doorgehakt en verschillende overnachtingen vastgelegd, ook al hebben we nog geen vliegtickets (die komen binnenkort wel)
grand canyon - bright angel lodge cabin
zion - zion lodge western cabin
death valley - furnace creek ranch standard room
yosemite - wawona queen without bath (vooral het feit dat dit inclusief ontbijt was en rustiger als curry village heeft de doorslag gegeven)

iemand (goede/minder goede) ervaringen met bovenstaande?

voor bryce canyon heb ik nog niks vast gelegd. vind de prijzen voor ruby's inn nu nog veel te hoog.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bright Angel Lodge en FCR prima. Ik had de laatste keren een cabin in Death valley, die zijn goedkoper dan een standaard kamer dacht ik. Voor Zion is de Lodge mooi gelegen maar wel duur denk ik. Je kunt daar geld besparen en iets in Springdale zoeken (of evenveel geld uitgeven en in de desert Pearl Inn gaan zitten). Voor Yosemite zou ik veel liever in de vallei gaan zitten. Er is wel meer dan alleen Curry Village en niet alles in Curry Village is druk. Zie bijvoorbeeld ons 2008-verslag voor de cabin, en ons 2006-verslag voor de Stoneman room. hangt ook van je planning af natuurlijk. Als je alleen naar de Mariposa Grove gaat zit je daar goed.

Ik heb zelf geen ervaring met Ruby's, maar ik kan me niet voorstellen dat het goedkoper wordt. Probeer anders eens de BW of de Bryce View Lodge. In het park zitten is ook geweldig mooi. Wel duur, maar daar zou ik liever mijn geld aan uitgeven dan aan Ruby's Inn (zie mijn 2011-verslag).

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer