Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

17 mile drive Monument Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Robkuh
Amerikafan

17 mile drive Monument Valley

Bericht door Robkuh »

Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen hoe lang je ongeveer doet over de 17 mile drive in Monument Valley?
We zullen het meeste vanuit de auto bekijken en af en toe uitstappen voor een foto.

Bedankt voor jullie reacties!

Gr. Rob
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: 17 mile drive Monument Valley

Bericht door markro »

Reken op 1 tot 2 uur, afhankelijk van hoeveel fotostops jullie maken.
Je kan in het bezoekerscentrum nog even rondkijken, eventueel iets eten in het restaurant, sanitaire stop, dan neemt het totale bezoek aan deze bezienswaardigheid wat langer.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Reken maar op 2 uur. De loop zelf is maar 13 miles maar je kan nog wat zijwegen nemen. Het eerste (en laatste) stuk tussen de parkeerplaats en Ford's Point kan heel ruw zijn. Dat kan dagelijks verschillen. Aan onderhoud wordt vrijwel niet gedaan.
Aileen
Amerika-ontdekker

Bericht door Aileen »

We vonden'm bovendien vies tegenvallen met onze fullsize auto; het was niet eens gravel te noemen vaak. Alleen maar zand of ruwe rotsen waar je overheen reed; dus tenzij je een 4WD hebt zou ik fijn een tour pakken. :wink:
on the road
jabo1975
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door jabo1975 »

Als alternatief zou je ook kunnen overwegen om Valley of the Gods te gaan rijden.
Deze route ligt niet al te ver van de Monument Valley af en is vaak veel minder druk.

Wij hebben deze route gereden in 2010 en vonden het zeer de moeite waard.
Voor meer info: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... egods.html

Welke route je ook kiest, veel plezier en geniet ervan.
plume
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door plume »

Wij hebben deze route gereden in 2010 en het was geweldig om te doen. Wij vonden het heel bijzonder. Het voordeel van zelf rijden is dat je dit op je gemak kunt doen en kan stoppen waar je wilt. Het is wel een route die je moet rijden met een SUV, wij hadden dan wel geen 4WD maar vonden het prima om te doen. Gewoon voorzichtig rijden, het is een geweldige tocht. Zie ons verslag van 2010. http://maartenenmarianne.blogspot.nl/20 ... chive.html
FrankW

Bericht door FrankW »

Ik heb deze vorige week gereden met mijn eigen auto. Lekker op mijn gemak heb ik er iets van 3 - 4 uur over gedaan. Wel langzaam rijden maar ook veel uitgestapt en verder niet gehaast. Het ging verder prima met een voorwiel-aangedreven oude Saab. :) Ook misschien een goed idee om lunch mee te nemen en de schaduw van een boom op te zoeken. Je hebt er natuurlijk ook die tours maar dat lijkt er allemaal vrij snel door heen te gaan en niet op alle plaatsen te stoppen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's: http://saabworld.net/f172/road-trip-sou ... #post44608
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Mooi!

Ik verblijf in Oktober in het View Hotel en ik wou de drive ook gaan doen, ben alleen aan't twijfelen of ik het wel zou doen omwille van de verzekering bij de verhuurmaatschappij.

Ik denk dat de kans vrij klein is dat ik effectief iets aan de hand zou krijgen, langs de andere kant wil de wet van Murphy op zo'n momenten wel eens toeslaan :lol:
Reisblog: thisisfraa.be
Rudy78
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Rudy78 »

Wij hebben in juni 2012 een tour gedaan bij Monument Valley Safari (Nate Holiday). Zijn hier zeer over te spreken (gids was Clint).
Met een tour kom je op een gedeelte waar je alleen zonder gids niet mag komen. Aangezien we maar met twee personen waren, hadden we een prive tour.

In eerste instantie hadden we de tour van 2,5 uur. Toen de gids in de gaten kreeg dat ik fotograaf ben (hobbymatig) adviseerde hij om de 3,5 uur durende tour te doen. Dat hebben we dus gedaan, uit eindelijk zijn we 4,5 uur weg geweest! Als we op plaatsen stopte was ik diegene die bepaalde hoelang we daar stopte. Dus geen gehaast. Wij vonden het een geweldige ervaring en een van de mooiste (eigenlijk toch wel de mooiste) plaatsen die wij tijdens onze vakantie bezocht hebben.

Wat betreft de staat van de weg vond ik die zeer slecht. Zeker het eerste gedeelte naar onder. Persoonlijk zou ik er niet met een huurauto rijden. Met een 4WD is het te doen. Maar met een gewone luxe wagen (wij hadden een toyota Yaris) is het niet aan te raden. Je zag wel dat mensen met zulke auto's en ook met campers daar rond reden. De weg is inderdaad geen gravel, de weg bestaat vooral uit zand, rotsen en sommige plaatsen mul zand.

Hier en hier twee foto's van Monument Valley (zijn meer dan 800 px breed en dus niet te plaatsen hier op het forum :(
2005 West Canada
2007 Thailand
2009 Noorwegen
2012 West Amerika
2013 Java en Bali - Indonesië
2014 Cruise Italië - Griekenland
2014 New York
2015 - 2024 voornamelijk campings in Frankrijk
2025 Florida (VS)
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Waar regel je die tours?
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Wij hebben de rit toentertijd met onze Mustang cabrio gereden, in een uur of twee. Ik weet niet of we dat in onze tegenwoordig iets minder jeugdigde onbezonnenheid nog een keer zouden doen. We kwamen er gelukkig zonder klapband vanaf, maar vonden drie weken later nog rood stof in de spleten van de stoelen, de versnellingspook, het dashboardkastje, de kap en de koffer die op de achterbank had gelegen :?

Niet mijn foto, maar het geeft een aardig beeld van het stof: " onclick="window.open(this.href);return false;

We hadden het desondanks niet willen missen, met precies die auto in dat Marlboro landschap!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
stalensnuitje
Amerika-ontdekker

Bericht door stalensnuitje »

Is het in 10 jaar tijd extreem veel slechter geworden dan? Als ik de foto's zo bekijk lijkt het niet zo gek anders dan de vorige keer dat ik er was en toen deden we lekker rustig aan met onze Ford Windstar. Ik zou -jeugdig onbezonnen als ik ben :wink:- 'm volgens mij met de camper ook lekker doen.

Rood stof is juist een mooi souvernir :wink:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

We reden die valley drive 20 jaar geleden al en daarna nog een aantal keren. Van de toestand van de weg is niets te zeggen. Dat kan dagelijks verschillen.Feit is dat hij erg ruw kan zijn. Je moet stapvoets rijden en lekke banden zijn aan de orde van de dag. Ook de bewoners van de valley rijden hier echt heel langzaam met hun 4wd trucks. Er komt ook wel eens een tourist vast te zitten..... Als je iets in de valley met je huurauto krijgt kunnen de sleepkosten ect oplopen tot $ 1000,-- en je bent niet verzekerd op dat soort wegen. Dat geldt trouwens ook voor de Valley of the Gods drive. Omdat de VotG drive beter van kwaliteit is kan je die 17 miles ook wel in een uur rijden maar onderweg stoppen is natuurlijk aanbevolen. In MV geldt alleen het eerste stuk van het parkeerterrein naar Ford's Point en terug als lastig De loop zelf is een fluitje van een cent.
Met een tour kom je op plekken waar je niet naar toe kan met je eigen auto. Ik zou voor MV wel een SUV aanraden. Je zal zelden 4wd nodig hebben.VotG kan wel met een lage auto (zie die Saab in de foto's) maar je moet wel voorzichtig zijn bij het oversteken van de dry washes. Nooit rijden bij of na regen.
Rudy78
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Rudy78 »

Mack schreef:Waar regel je die tours?
Je kunt het op twee manieren doen.

1. Via internet een tour uitzoeken. Wij hebben het via http://monumentvalleysafari.com gedaan. Hier hoef je niets aan te betalen. Dus als er iets tussen komt of er wijzigd iets is het makkelijke aan te passen of te annuleren zonder bijkomende kosten. Het enige wat bij ons eventjes bijna mis ging was dat we bij de tourboot hadden afgesproken en de gids stond bij het hotel te wachten.... maar na een belletje van een andere tourorganisatie kwam dat helemaal in orde.
Er zijn er natuurlijk meer waar je het per mail kunt boeken.

2. Je kunt er ook zo heen rijden en dan naar de tourboot aan de parkeerplaats gaan. Dit is een klein hokje waar je informatie over tours kunt krijgen en ook een tour kunt boeken. Hier hebben ze ons een tour proberen aan te praten omdat onze gids nergens te bekenen was..... hebben we dus niet gedaan. Daar heb je wel vaak dat je met volle wagens bent.

Wij hadden het dus per mail geboekt, allemaal goed afgesproken (alleen de oppikplaats was niet helemaal duidelijk). Terplaatse nog de tour met 1 uur verlengd en intotaal 4,5 uur weg geweest. Aanrader is wel om de tour aan het einde van de dag te doen, dan heb je het mooiste licht en kun je ook nog op het laatst een aantal siluoettes fotograferen...

Als je het zelf met de auto doet ben je inderdaad niet verzekerd. En de kans dat er iets gebeurd is groter dan op de gewone weg... ik zou het dus al zeker zelf niet doen. De kosten voor de tour wegen natuurlijk niet op tegen de kosten voor als je pech krijgt....
Trouwens een gids rijdt er dagelijks en weet dus ook hoe die het beste kan rijden. Vaak is dat al een hele beleving!
2005 West Canada
2007 Thailand
2009 Noorwegen
2012 West Amerika
2013 Java en Bali - Indonesië
2014 Cruise Italië - Griekenland
2014 New York
2015 - 2024 voornamelijk campings in Frankrijk
2025 Florida (VS)
rickmetck
Amerika-ontdekker

Bericht door rickmetck »

Met de huurauto een stuk van de 17 mile drive gereden, dat ging goed maar achteraf gezien was dat meer geluk dan wijsheid.
Vooral het eerste stuk tot aan John Fords Point is echt slecht, voorzichtig gereden maar toch kreeg de auto een paar flinke klappen.
De volgende dag mee met de Tour die start bij Gouldings Lodge.
Hadden het geluk dat we de enige klanten waren dus het was een privé tour.
Onze gids nam ons mee naar plaatsen waar je met je eigen auto niet mag komen en het was een schitterende ervaring.
Was absoluut geen sprake van in een moordend tempo door MV te worden gereden, integendeel we waren ruim 1 uur langer onderweg.
Dus ons advies is pak een Tour, met een beetje geluk heb je een spraakzame gids en dan krijg je echt waar voor je geld.
Oh ja als je er toch bent, wandel de Wild Cat Trail, die start bij de Camper parkeerplaats, mooier kun je niet wandelen!
IvoH
Amerikafan

Bericht door IvoH »

Ik vond het een plezier om de 17 mile drive te maken!
Mooi met de auto op een dirtroad rijden door die lokatie vond ik erg bijzonder.

Sommige andere chauffeurs, of dat nou indianen waren of niet, kwamen soms met een bloedgang voorbij (vooral het 1e stuk).
Dan maakte ik me zorgen om het getril in mijn auto en kwamen zij der overheen gedenderd.

Reed ook iemand voor me met een camper, zelden zo gelachen :D

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Gewoon doen met je eigen wagen.Het houd niets in als je wat voorzichtig rijd.We zijn juist terug van monument valley en het is heel goed te doen.Heb al vaak ondervonden dat hier op het forum veel schrik word aangejaagd.!
FrankeSanne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door FrankeSanne »

Hee das toevallig, wij hebben een paar uurtjes geleden ook met onze auto daar gereden! Prima te doen, erg leuk juist! Wij hebben wel maar een klein stukje gedaan.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Bicky1984 schreef:Gewoon doen met je eigen wagen.Het houd niets in als je wat voorzichtig rijd.We zijn juist terug van monument valley en het is heel goed te doen.Heb al vaak ondervonden dat hier op het forum veel schrik word aangejaagd.!
Schrik aanjagen zou ik dat niet noemen, ik denk dat mensen eerder gewoon zelf moeten uitmaken waar hun grens ligt. Wat voor sommigen al mega gevaarlijk lijkt, stelt voor anderen niets voor. Zelf zou ik bv met een huurauto wel door MV willen & durven rijden, zolang je een beetje voorzichtig blijft & genoeg rij ervaring hebt, dan moet dat zeker lukken. Maar als 't mis loopt en je krijgt pech, dan zit je ook wel met de gebakken peren, het waarschuwen draait dus ook vooral daar om volgens mij.
Reisblog: thisisfraa.be
DonnieDarko
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door DonnieDarko »

Wij waren met onze toyota yaris sedan ook begonnen aan de rit in Monument Valley.
Heel rustig gereden, maar de weg was echt slecht (ze waren zelfs op dat moment bezig om het eerste gedeelte van de weg bij te werken met shovels e.d.).
Toch nog een tijdje doorgereden, maar mijn vriendin vond het echt niet relaxt.
Om haar niet nog meer in de stress te laten zitten, zijn we maar omgedraaid.
Terug omhoog was toch wel lastig met die yaris. Toen kwam ik er ook achter dat hij traction control had (lampje de hele tijd knipperen als een gek).

Het is op zich wel te doen met een normale auto, maar ik denk dat je toch wat relaxter rijdt met een suv of een 4wd.
Zomer 2009: SF-LA-LV
Februari 2010: NBA All Star Weekend Dallas Texas
Zomer 2012: Nationale parken trip West-Amerika
April 2013: LA Lakers NBA trip

jan-feb 2014: NYC NBA trip
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer