Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwen in Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
orlandotina
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door orlandotina »

Wij zijn, nu al bijna weer 12 jaar geleden, ook in Las Vegas getrouwd, in de Gracelandchapel: http://gracelandchapel.com/
Wij hebben alles ter plekke geregeld en hebben zelfs op de dag voor het huwelijk nog spontaan een bruidsjurk en kostuum gehuurd omdat je daar werkelijk dood wordt gegooid met winkels die deze klednig verhuurt. We moesten de dag voor het huwelijk naar het stadhuis in Vegas voor een marriagelicense en toen we terug kwamen in Nederland met de huwelijksakte naar het stadhuis in onze woonplaats. Dat was alles! Volgens mij is dat in de loop ook niet veranderd. Tja, en verder hebben we een package genomen en daar zat dus o.a. een bruidsboeket, foto's, filmband en haal-brengservice van een limousine in. Je kunt het natuurlijk zo gek maken als je wilt. Als ik jou was zou ik gewoon naar de sites van al die chapels gaan, dan kun je alle diensten vergelijken en kijken wat je wilt.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

orlandotina schreef: toen we terug kwamen in Nederland met de huwelijksakte naar het stadhuis in onze woonplaats. Dat was alles! Volgens mij is dat in de loop ook niet veranderd.
Wij zijn bijna acht jaar geleden op de Bahama's getrouwd. Wij moesten met de huwelijksakte naar Den Haag. Daar is de basisadministratie en zij schrijven de in het buitenland gesloten huwelijken in. We hebben dan ook een trouwboekje van Den Haag gekregen. Voor zover ik weet is dit nog steeds de gebruikelijke weg. Maar het kan natuurlijk geen kwaad dit voor vertrek na te vragen.
Sliek
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sliek »

je moet wel eerst een apostille aanvragen in Carson city en die met je huwelijksakte meenemen. Inderdaad eerst in het GBA inschrijven en daarna naar het loket landelijke taken....nu mogen we 5 maanden wachten op de inschrijving hiervan ....ze zijn niet zo snel in Den Haag

Sliek

ps Ingrid, ik heb het zeker niet ervaren als trouwen in een circus, het was juist heel intiem en rustig !
In okt 02 zijn we naar New York geweest
We zijn in mei 06 getrouwd in Las Vegas met een huwelijksreis oost USA
Florida hebben we in 13 doorkruist met 5 jarige dochter
In 22 LA-SF
mei 26 New York
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

Dan zal ik wel net in een andere straat zijn geweest... :lol:

Maar wat ik al zei: allemaal veel geluk gewenst.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

is zo'n huwelijk eigenlijk geldig in nederland of alleen pas als je er hiermee naar het stadhuis gaat?
Ik hoor dat daarover nog wel eens misverstanden ontstaan....
Lola
Amerika-ontdekker

Bericht door Lola »

Ik dacht (en heb dat hier ook gelezen) dat het pas rechtsgeldig is in Nederland als je het zelf over laat zetten.
Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu precies zit. Ik heb ergen het idee in mijn hoofd om dit najaar voor de grap in LV te trouwen. Maar ik wil niet als getrouwde vrouw terugkeren naar NL. Kun je dan kiezen voor een ceremonie in Vegas waarbij er niet getekend wordt oid?
Libertad o la Muerte!
frenkie
Amerika-ontdekker

Bericht door frenkie »

Hoi,

Wij zijn begin deze maand in Las Vegas getrouwd. De minister vertelde ons dat een ander koppel ook voor de lol wilde trouwen. Hij vertelde dat het toch echt niet zomaar voor de lol was en dat je daadwerkelijk (in Amerika) getrouwd bent. Hij was zelfs wettelijk verplicht om de administratie rond te maken.

Om in Nederland getrouwd te zijn moet je volgens alles naar het gemeentehuis gaan en met de "Apostille" je huwelijk laten omschrijven naar Nederland. Aangezien wij ook niet in Nederland getrouwd willen zijn doen we dit niet. Hopelijk heb je hier iets aan.

Gr,
Frank
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Was er niet een bekende Nedelander die ook in Vegas getrouwd was, er vanuit gaande dat het niet rechtsgeldig was. :?:
En op het moment dan de relatie over was, echt getrouwd bleek.
Heeft haar toen veel geld gekost.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Er moet waarschijnlijk maar 1 van de 2 partners het huwelijk in Nederland rechtsgeldig laten maken, om de poppen aan het dansen te hebben...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Britney Spears is ook zoiets overkomen, getrouwd in LV, de volgende dag wilde ze weer scheiden.
Lanni
Amerikafan

Bericht door Lanni »

Lola schreef:Ik dacht (en heb dat hier ook gelezen) dat het pas rechtsgeldig is in Nederland als je het zelf over laat zetten.
Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu precies zit. Ik heb ergen het idee in mijn hoofd om dit najaar voor de grap in LV te trouwen. Maar ik wil niet als getrouwde vrouw terugkeren naar NL. Kun je dan kiezen voor een ceremonie in Vegas waarbij er niet getekend wordt oid?

Dat idee had ik ook al :D
smurfinnetje
Amerika-newbie

Bericht door smurfinnetje »

@frenkie: moet je ook nog speciale formulieren mee nemen naar las vegas als je daar wilt trouwen? of is het gewoon binnen lopen (bij wijze van spreken) je paspoort laten zien en dan kun je trouwen? En die apostille krijg je die er zo bij of is dat iets wat je hier op het gemeentehuis krijgt?

Thanx
Groetjes Melissa
1 september 2007 2de keer USA
Afbeelding
http://jeroenenmelissainamerika.web-log.nl/
frenkie
Amerika-ontdekker

Bericht door frenkie »

Hoi Melissa,

Wij hebben voor de zekerheid een uittreksel uit het bevolkingsregister meegenomen met daarop vermeld de burgerlijke status en in het engels. Deze hebben we niet nodig gehad. In het Marriage Licensie bureau hadden ze bij ons alleen maar $55,- nodig en de paspoorten. Van te voren moest je een vragenlijstje invullen. Stelde niets voor.

Als je dan eenmaal getrouwd bent werd door de minister het papierwerk in orde gemaakt. Het verdere deel was mij niet helemaal duidelijk maar hij stuurde dit op naar de gemeente en die stuurde dan weer e.o.a. formulier naar jou thuis. Dit formulier moest dan weer naar de staat gestuurd worden en deze stuurde dan de apostille op. Ik geloof dat de apostille daadwerkelijk nodig is om het huwelijk hier in Nederland om te zetten. Dit hele circus kon je voor een $15,- door in mijn geval de minister laten doen. Dan hoefde je zelf het heen en weer gepost niet te doen. Na een 3 weken kregen we de apostille netjes bij ons thuis in de bus.

Gr,
Frank
smurfinnetje
Amerika-newbie

Bericht door smurfinnetje »

Thanx!

En nu maar afwachten of mijn mannetje zoon chapel mee binnen wil! ;) en trouwen natuurlijk!!

Groetjes Melissa
1 september 2007 2de keer USA
Afbeelding
http://jeroenenmelissainamerika.web-log.nl/
Simone en ton
Amerika-ontdekker

Re: Trouwen in Las Vegas

Bericht door Simone en ton »

Hallo...
Het is me toch nog steeds niet helemaal duidelijk... :oops:
Wij zijn al 8 jaar getrouwd in NL, maar willen idd voor de fun nog een keertje in LV trouwen... Of zoals wij het al jaren zeggen; in een drive-in chapel met een zwarte Elvis in een wit pak. En dan 2 zwervers van de straat als getuige.... Hahaha.
Hopelijk kwetsen we hier nu niemand mee,maar dit roepen we dus al jaren tegen elkaar...

Maar is het nu wel of niet nodig om een uittreksel van het GBA mee te nemen uit NL? (is door pers. redenen een beetje onpraktisch voor mij..)
En moeten we 'als we getrouwd zijn' dan nog iets doen of doet de Chapel nog iets..? Overheid e.d. Of kunnen we gewoon aan de honeymoon beginnen?
We hoeven het dus niet in NL nog eens vast te leggen dat we getrouwd zijn...

Thanks...
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Wij zijn al 8 jaar getrouwd in NL, maar willen idd voor de fun nog een keertje in LV trouwen... Of zoals wij het al jaren zeggen; in een drive-in chapel met een zwarte Elvis in een wit pak. En dan 2 zwervers van de straat als getuige.... Hahaha.
Hopelijk kwetsen we hier nu niemand mee,maar dit roepen we dus al jaren tegen elkaar...
in iedere chapel kan je ook een zogenaamde vow renewal doen, je trouw zogezegd nog eens heroverdoen. ook dat kan je zo eenvoudig of luxueus maken als je wil, en zonder enige paperassen of rompslomp.

Jacques
Freya*
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Freya* »

Simone en ton schreef:Het is me toch nog steeds niet helemaal duidelijk... :oops:
Mij ook niet.
Kun je nu 'voor de fun' trouwen, dus zonder dat het in de usa en België gevolgen heeft?
Simone en ton
Amerika-ontdekker

Bericht door Simone en ton »

Hallo jta en de rest,

thanks, maar bedoel je met paperassen dus de papieren die we uit NL mee moeten nemen?
Dus (als ik het dan nu wel eindelijk snap.. :oops: ) We lopen gewoon bij zo'n chapel naar binnen en trouwen zonder wat dan ook in te leveren of in te vullen? Natuurlijk eventueel een datum/ tijd prikken, want ik neem aan dat het er wel druk zal zijn, de hele dag.
We zijn maar een dag of 4 in Vegas, dus kan dat ook op zo'n korte termijn...?
Kan ik nog ergens een overzicht (locatie-prijzen-zwarte elvis :wink: ) vinden van de chapels en klopt het dat er ook hotels zijn met zo'n chapel..?

Groeten Simone
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

thanks, maar bedoel je met paperassen dus de papieren die we uit NL mee moeten nemen?
inderdaad, de vow renewal die wij daar gedaan hebben was zonder enig officiëel papierwerk, we hebben hier wel een ,,document" op de schouw staan maar dat is het dan ook. En zoals al geschreven, je maakt het zo eenvoudig of ,,met wat meer" ( = duurder en duurder) als je zelf wil. Wij hadden dat hier vooraf wel allemaal geregeld via het internet. Formulier ingevuld wat we wilden en niet wilden, waar de limo ons moest afhalen, enz.

Jacques
punthooft
Amerika-ontdekker

Bericht door punthooft »

Je kunt in Vegas op 2 manieren trouwen

- Trouwen (dit is 100% geldig in de USA. Ook als je het in NL niet laat omzetten ben je voor de USA wet dan getrouwd.)
- Renewal (deze laatste als je al getrouwd bent geef je elkaar 'voor fun' nogmaals het Ja woord)

Vincent
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer