Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat kunnen wij verwachten aan kosten voor overnachten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
novw
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door novw »

sjeempie... of amerika is de laatste 7 maanden een gigantisch stuk duurder geworden, of wij slapen in de slums. Wij betalen maximaal 35 dollar per nacht. In januari waren we in Las Vegas hebben we 24 dollar voor de stratosphere betaald. (plus tax plus resort-fee: net over de 30 dollar netto). In Januari waren wij tussen de 30 en 35 dollar kwijt in Nevada en omstreken.

Persoonlijk maakt de staat van het motel me niet zo veel uit. Als de kamer schoon is, maakt het mij geen huppel uit of er een vlek in de vloerbedekking zit. Ik heb in Europa ook wel eens voor 150 euro op een doorgezakt matras gelegen, dus prijs zegt weinig over de kwaliteit.

Verwacht geen 100 cm TV. Verwacht geen afstandsbediening bij de tv. Als je doortrapt bent, koop je ter plaatse een all-in-one afstandsbediening.

nielstip en truuks:

-zoek je eigen de <piep> naar couponboekjes. McDonalds, BurgerKing, Dennys, loop ze allemaal af en scoor zo snel mogelijk couponboekjes. LEES HEEL GOED de regels van het couponetje. Lokale kamer van koophandel (chamber of commerce) zijn ook erg interessant om langs te gaan.

-kijk op de kaartjes in de couponboekjes. Waar zitten concentraties motels bij elkaar ? Dan is er concurentie, en er zitten (vaak) motels die nog goedkoper zijn.

-hoe nieuw is het gebouw ? Een oud(er) motel is goedkoper dan een splinter nieuwe. Je kunt aan de buitenkant al een maximum prijs met jezelf afspreken.

-wat is de staat van de voor de deur geparkeerde auto's van andere gasten ? oud en versleten of hagel nagel nieuw ? Je kunt aan de buitenkant al een maximum prijs met jezelf afspreken.

-over het algmeneen is laagbouw goedkoper dan een motel met etages. Je kunt aan de buitenkant al een maximum prijs met jezelf afspreken.

-gebruik je neus. Klinkt heel stom, maar als je in een motel komt dat door Pakistanen (Indiërs ? In elk geval mensen die dol zijn op curry gerechten) wordt gerund heb je een veel betere kans om een goedkopere nacht te krijgen dan als je bij een "american owned" aankomt.

-onderhandel. Altijd vragen of dat niet goedkoper kan. Maak een praatje over het weer. Regel iets. Maakt niet uit. Nooit de eerste prijs betalen. Wij hebben in een motel6 ooit een AAA-(anwb) korting in combinatie met een seniorenkorting in combinatie met een studentenkorting los weten te peuteren. Lukt het niet ? Zeg dan allervriendelijkst dat je er nog even over wil nadenken, en ZOEK VERDER. Dat is absoluut normaal in motels in de VS.

-als je twijfelt, vraag dan altijd of je de kamer mag zien. Dat is absoluut normaal.
Laatst gewijzigd door novw op 28 aug 2006, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Niels

Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Marielle schreef:Misschien wel leuk om het af te wisselen (om het ook betaalbaar te houden), dan eens een goedkoop motelletjes, dan een nachtje kamperen en af toe een wat luxer hotel!!

Ik denk dat het zich allemaal vanzelf wel wijst. Ik ben nog nooit naar Amerika op vakantie geweest, en weet dus niet wat ik moet verwachten, maar ... we zullen vast wel iets vinden om te slapen!! :D
Hoi Mariëlle,

Misschien is het handig om de weblog van Joke en Erikaeven te lezen. Zij zijn in mei voor het eerst naar Amerika geweest en hebben ook een tentje gekocht en afwisselend gekampeerd en in betaalbare motels geslapen.

Volgens mij staan er in het verslag veel handige tips voor jou die je kunt gebruiken. Heb je ook gelijk een idee hoe een ander het aanpakt.

Succes en groetjes
Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Als ik zo op vakantie zou moeten als novw bleef ik maar thuis, wat een gedoe zeg voor een paar centen.

Harry
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Harry schreef:Als ik zo op vakantie zou moeten als novw bleef ik maar thuis, wat een gedoe zeg voor een paar centen.

Harry

Niks persoonlijks,maar ik sluit me daar bij aan.

ieder zijn lol!
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ieder houdt vakantie op zijn of haar eigen manier en naar zijn of haar eigen budget. Ik doe het ook niet op de manier zoals novw, maar ik vind er niets mis mee.

Je wilt niet weten hoe vaak wij wel eens meewarrig worden aangekeken als we met ons tentje door Amerika trekken. Zo in de trant van: "Goh, wat zielig, als je zo op vakantie moet" en ik ken nog wel een paar voorbeelden.

Het grappige hieraan is dat we dat niet vanwege de centen doen, maar gewoon omdat we het leuk vinden. Het is onze keus en ik vind het soms "zielig" dat mensen zo gauw met hun oordeel klaar staan en je in een hokje stoppen.

Als ik echt veel geld had, dan huurde ik een Mobile Home en hing er een auto (4x4) achter. Mijn tentje ging ook mee, zodat ik alle kanten op kan. Ben ik er een dag flauw van, parkeerde ik het hele zwikkie voor een motel of hotel en ging daar één of meerdere nachten slapen....... :hilarious:

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Harry schreef:Als ik zo op vakantie zou moeten als novw bleef ik maar thuis, wat een gedoe zeg voor een paar centen.
Voor sommige mensen is dat juist de lol..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Njit schreef:Voor sommige mensen is dat juist de lol..
Dat bedoel ik....... :wink:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
novw
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door novw »

Njit schreef:
Voor sommige mensen is dat juist de lol..
sja... wij gaan liever 5 keer per jaar goedkoop op vakantie, dan 1 keer per jaar "alle geld uitgeven". Maar inderdaad, ieder op zijn manier. Ik moet er niet aan denken dat we allemaal tegelijk hetzelfde zouden moeten gaan doen...
Niels

Afbeelding
Marielle
Amerikafan

Bericht door Marielle »

Ik vind het ook een sport om zo goedkoop mogelijk op vakantie te gaan!! Waarom veel betalen als het niet hoeft!! :-)

Heb veel aan de tips! Dank hiervoor!!
dreeo
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door dreeo »

Wij zijn in juli ook 3 weken in het zuidwesten geweest. We hebben niet echt gelet op de kosten van een motel maar de ervaring leert in ieder geval dat in het hoogseizoen het couponsysteem niet goed werkt, je bent meestal te laat of ze zijn niet geldig in het hoogseizoen. Wij zijn gemiddeld ook zo'n 80 dollar per nacht kwijt geweest. (2 volwassenen en 2 kinderen)
Wat ook opviel is dat, zoals natuurlijk bekend, de dollar regeert, ten tijde van evenementen stijgen de motelkosten gigantisch. In Monterey waren een aantal evenementen en de kamerprijzen waren 4X zo hoog, het is dus verstandig om op internet te kijken of er ergens evenementen zijn met veel bezoekers.

Groeten Andre
Northwest 2011 http://evertjes.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
New York 2009
Southwest 2006 http://andreneellen.web-log.nl/rondreis_vs_2006/" onclick="window.open(this.href);return false;
novw
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door novw »

dreeo schreef:ten tijde van evenementen stijgen de motelkosten gigantisch. In Monterey waren een aantal evenementen en de kamerprijzen waren 4X zo hoog, het is dus verstandig om op internet te kijken of er ergens evenementen zijn met veel bezoekers.

Groeten Andre
goeie tip. Wij rijden dan meestal gewoon een dorp/stad verder. Als je zoals wij zonder veel voorbereiding op stap gaat (we zien wel waar het mooi is), is dat meestal de snelste oplossing.
Niels

Afbeelding
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Tijdens onze rondreis in het NW vorig jaar was het goedkoopst Las Vegas 45 dollar. San Francisco het duurst 90 dollar en de rest zat daar tussenin.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij zijn nu drie weken onderweg en de gemiddelde kamerprijs die we hebben betaald is $ 80,- (voor een kamer met twee queen bedden)
Wij overnachten meestal in Super 8 deze vakantie. Het zijn meestal goede ruime kamers en bijna altijd free internet. Ook belangrijk: Er zit vaak een gratis en goed continental Breakfast bij de prijs inbegrepen. Als je in een goedkoop hotel zit en met zijn vieren buiten de deur moet ontbijten ben je ook duur uit.

NOVW ik begrijp best dat je probeert goedkoop te overnachten, wij proberen ook niet te veel geld te betalen voor een kamer. Toch kun je de situatie in Januari natuurlijk niet vergelijken met de periode waarin wij nu op vakantie zijn. Het is hoogseizoen en dan betaal je gewoon de hoofdprijs. Coupons zijn vaak niet geldig, de motels komen toch wel vol en ook onderhandelen lukt niet om dezelfde reden.
Ook zijn er in de zomer veel evenementen en daardoor kan een kamer heel duur worden. In Gilette (WY) vroegen ze vorige week $ 139 bij Super 8 en $ 159 bij de Comfort Inn.
Je snapt dat wij ook maar doorgereden zijn.

Marjon
novw
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door novw »

juli is in Florida low-season :lol: tuurlijk, het lukt ook niet altijd om zo goedkoop te slapen, maar het is wel de lol om het gemiddelde laag te houden (voor ons dan tenminste...)
Niels

Afbeelding
Ingrid
Amerikafan

Bericht door Ingrid »

Mocht je van plan zijn om in Hollywood een motel te zoeken, neem dan NIET Motel 6. Niet al te fris en de buurt rond Hollywood Boulevard/Sunset Boulevard voelt niet echt lekker veilig (en ik ben hier in Rotterdam met mijn werk in een achterbuurt toch wel heel wat gewend). Veel rare figuren en heel veel bedelende zwervers.... :shock:

Betaal dan liever iets meer (wat wij gemiddeld kwijt zijn geweest aan motels weet ik nog niet precies, ik moet eerst mijn hoofd weer helder krijgen van de jetlag; het goedkoopste in Page was $45, de duurste in LA en SFO waren over de $100).
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Je moet soms ook wat "geluk" hebben, of anders gezegd niet teveel pech.
Dit jaar waren we in het Noord-Westen. Wij betalen alles -op 200$ na- met Visa, de rekening is nog niet binnen/ de bonnen nog niet geteld dus geen idee wat het ons allemaal heeft gekost. Maar ik weet wel dat we met hotels pech hadden in die zin dat er bijv in Reno (NV) overal neonreclames waren voor hotelprijzen van max $ 35, maar dat de hotels vertelden dat het ivm "hot august nights" (oude auto's) allemaal wat duurder was: vanaf $99,= door de week, en $ 125,= in het weekend. En dan zat je nog in een redelijk smoezelige tent.
In Kalispell (MT) was ook van alles te doen, waardoor er niet 1 vrij bed te vinden was. In kolone reden de toeristen op zoek naar dat ene vrije bedje. Uiteindelijk vonden wij wat 65 mijl verder op. We betaalden met liefde $ 135,=excl tax.

In het zuid-westen (2 jaar terug) zaten wij gemiddeld op $ 60,= Volgens mij is dat nog steeds een goede richtlijn voor die regio.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer