Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nog enkele vragen over Los Angeles
Nog enkele vragen over Los Angeles
Hallo allemaal,
Woensdag vertrek ik richting L.A. Hier verblijf ik 3 dagen.
Nu heb ik nog enkele vraagjes.
1.) Is er een website waarop je kan zien op welke snelwegen in L.A. je niet moet zijn i.v.m. files? Ik wil namelijk donderdag rond 9 uur vertrekken vanuit een hotel in de buurt van LAX naar Hollywood. Google geeft aan dat ik via de 105, 110 en 101 moet rijden. Maar kan e voorstellen dat hier 's morgens een enorme file staat. of valt dit wel mee?
2.) Wat is goedkoper: Auto parkeren in de buurt van Hollywood walk of fame, of in een andere wijk vlakbij een metrostation en dan met de mtro naar Hollywood?
3.) Heeft iemand een adres vanwara je een mooi uitzicht hebt van de skyline van L.A.?
4.) Ik zou ook graag een keer over rodeo drive willen lopen, maar waar parkeer je dan het beste je auto? heb namelijk geen zin om een hoop geld te betalen voor paar minuutjes wandelen.
5.) Ik wil ook graag een keer door Chinatown lopen. Ik twijfel nog of ik dit in L.A. of in San Francisco ga doen. Iemand ervaring mee?
6.) Welke straten in Beverly Hills of Bel Air zijn echt de moeite waard om doorheen te rijden?
Bedankt voor jullie reactie!
Gr. Rob
Woensdag vertrek ik richting L.A. Hier verblijf ik 3 dagen.
Nu heb ik nog enkele vraagjes.
1.) Is er een website waarop je kan zien op welke snelwegen in L.A. je niet moet zijn i.v.m. files? Ik wil namelijk donderdag rond 9 uur vertrekken vanuit een hotel in de buurt van LAX naar Hollywood. Google geeft aan dat ik via de 105, 110 en 101 moet rijden. Maar kan e voorstellen dat hier 's morgens een enorme file staat. of valt dit wel mee?
2.) Wat is goedkoper: Auto parkeren in de buurt van Hollywood walk of fame, of in een andere wijk vlakbij een metrostation en dan met de mtro naar Hollywood?
3.) Heeft iemand een adres vanwara je een mooi uitzicht hebt van de skyline van L.A.?
4.) Ik zou ook graag een keer over rodeo drive willen lopen, maar waar parkeer je dan het beste je auto? heb namelijk geen zin om een hoop geld te betalen voor paar minuutjes wandelen.
5.) Ik wil ook graag een keer door Chinatown lopen. Ik twijfel nog of ik dit in L.A. of in San Francisco ga doen. Iemand ervaring mee?
6.) Welke straten in Beverly Hills of Bel Air zijn echt de moeite waard om doorheen te rijden?
Bedankt voor jullie reactie!
Gr. Rob
Re: Nog enkele vragen over Los Angeles
1) Nee, maar als je ooit zo'n site vindt, meld het even aan alle Los Angeleans die zullen je dankbaar zijn voor die informatie. Ken jij trouwens in Nederland of België wel zo'n site?
2) Durf ik niet te zeggen.
3) Griffith Observatory; bij Topanga Canyon is een mooi uitzichtpunt over de San Fernando Valley.
4) Durf ik niet te zeggen, even rondrijden of je een goedkopere plek ziet.
5) Durf ik niet te zeggen.
6) Wat wil je precies zien daar?
2) Durf ik niet te zeggen.
3) Griffith Observatory; bij Topanga Canyon is een mooi uitzichtpunt over de San Fernando Valley.
4) Durf ik niet te zeggen, even rondrijden of je een goedkopere plek ziet.
5) Durf ik niet te zeggen.
6) Wat wil je precies zien daar?
Nou, Nederland heb wel enkele website waarop je kunt zien of er files staan en hoe lang de files zijn. Ik had verwacht dat zoiets in L.A. ook wel aanwezig zou zijn.
We willen in Beverly Hills gewoon leuke fotos maken van het typische beverly Hills gevoel dat mensen hebben. Dus hoge heggen, mooie straten met van die lange bomen langs de weg e.d.
We willen in Beverly Hills gewoon leuke fotos maken van het typische beverly Hills gevoel dat mensen hebben. Dus hoge heggen, mooie straten met van die lange bomen langs de weg e.d.
Maar nu vraag je iets anders. Nu vraag je een website met daarop de actuele file informatie. Die is er wel, maar ik zou niet weten welke dat is/zijn.
Voor je tweede punt, gewoon Beverly Hills inrijden, dan kom je zulke straten vanzelf tegen.
Voor je tweede punt, gewoon Beverly Hills inrijden, dan kom je zulke straten vanzelf tegen.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
1. Dit http://trafficinfo.lacity.org/ is wel een handige site voor files. (Ik snap ook niet dat er geantwoord wordt dat er geen site zou zijn waar files op te zien zijn
)
2. Maakt niet veel uit, ik vindt het parkeren in LA toch al erg goedkoop.
3. Rij de Mulholland drive en je hebt een paar plaatsen met mooi uitzicht over LA.
4. Er is ruim voldoende parkeergelegenheid rondom Rodeo drive, en ook helemaal niet duur. Leuke eettip is het Panini cafe op Santa Monica boulevard net om de hoek bij Rodeo drive, ga op het terras zitten en je kunt heerlijk mooie mensen en mooie auto's kijken.
5. Zeker San Francisco, de grootste Chinese gemeenschap buiten China.
6. Dat maakt eigenlijk niet uit, het is heerlijk om daar door de straten te rijden, zeker met de juiste auto.

2. Maakt niet veel uit, ik vindt het parkeren in LA toch al erg goedkoop.
3. Rij de Mulholland drive en je hebt een paar plaatsen met mooi uitzicht over LA.
4. Er is ruim voldoende parkeergelegenheid rondom Rodeo drive, en ook helemaal niet duur. Leuke eettip is het Panini cafe op Santa Monica boulevard net om de hoek bij Rodeo drive, ga op het terras zitten en je kunt heerlijk mooie mensen en mooie auto's kijken.
5. Zeker San Francisco, de grootste Chinese gemeenschap buiten China.
6. Dat maakt eigenlijk niet uit, het is heerlijk om daar door de straten te rijden, zeker met de juiste auto.

Bedankt voor je reactie!
In 2009 hebben wij de auto in de buurt van Walk of Fame geparkeerd en moesten 25 dollar betalen vor de hele dag. Opzich valt het nog mee als je een hele dag in Hollywood zit, maar nadat wij een uurtje over de walk of fame gelopen hadden, hadden we het wel weer gezien. zijn we toen gewoon afgezet of valt dit onder de categorie goedkoop parkeren?
In 2009 hebben wij de auto in de buurt van Walk of Fame geparkeerd en moesten 25 dollar betalen vor de hele dag. Opzich valt het nog mee als je een hele dag in Hollywood zit, maar nadat wij een uurtje over de walk of fame gelopen hadden, hadden we het wel weer gezien. zijn we toen gewoon afgezet of valt dit onder de categorie goedkoop parkeren?
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet dus niet een parkeerplek nemen waar je voor de hele dag betaald, gewoon de parkeer garage nemen van het Hollywood highland center en daar betaal je gewoon per uur, wij waren een paar dollar kwijt voor 2 uurtjes parkeren.
Bedankt! sheeld ons weer enkele dollars!
Weet je zo waar de ingang van die parkeergarage is? ik heb via google maps een stukje "gelopen" maar ik zie zo snel geen ingang.
Weet je zo waar de ingang van die parkeergarage is? ik heb via google maps een stukje "gelopen" maar ik zie zo snel geen ingang.
- Nootje
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Als je de Mulholland Drive gaat rijden moet je er wel rekening mee houden dat ze bezig zijn met wegwerkzaamheden vanaf de 405 (dit was rond 18 juni) en ik geloof dat dat nog wel even duurt. Wij hebben daardoor een andere toegang genomen. De Beverly Glen Blvd, maar ik kan me voorstellen dat wanneer jij er woensdag bent, ze misschien al wat verder zullen zijn.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Zie mijn antwoord van enkele weken geleden in het topic 'All about LA!'. Heb je dat topic al eens doorgenomen? Valt ook veel informatie uit te halen.Robkuh schreef:Weet je zo waar de ingang van die parkeergarage is? ik heb via google maps een stukje "gelopen" maar ik zie zo snel geen ingang.
Roland
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
De ingang van de parkeergarage zit om de hoek, je rijd vanuit het westen langs het Highland center, dan ga je links en bij het hotel zit de ingang naar de garage.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
We hebben 2 jaar gelden in- of naast het Kodak Theater geparkeerd. (Navi: 6801 Hollywood Blvd, 90028 CA)
Hier ligt een ondergrondse parkeergarage, daar betaal je gewoon per uur. We zijn geloof ik 5 uur weggeweest (incl tour) en moesten rond de 10 a 15 dollar betalen. Wat erg mee valt...
Hier ligt een ondergrondse parkeergarage, daar betaal je gewoon per uur. We zijn geloof ik 5 uur weggeweest (incl tour) en moesten rond de 10 a 15 dollar betalen. Wat erg mee valt...
- RiverCola
- Amerika-expert
Ik vind het best apart dat heel veel mensen zich zo druk maken over parkeren in LA. Er zijn veel vragen over gesteld, de laatste paar weken op het forum, en bijna al die vraagstellers gaan ervan uit dat parkeren in LA een godsvermogen kost. En dat terwijl parkeren daar over het algemeen juist behoorlijk goedkoop is. Goedkoper dan in SF, goedkoper dan in de meeste Nederlandse steden. Apart dat dat imago zo ontzettend afwijkt van de werkelijkheid.
En ik zou me vooraf ook niet druk gaan maken over waar precies een parking zit, hoeveel het kost, hoe lang je dan moet lopen enzovoorts. Gewoon lekker gaan, er is altijd wel een plekje te vinden!
En ik zou me vooraf ook niet druk gaan maken over waar precies een parking zit, hoeveel het kost, hoe lang je dan moet lopen enzovoorts. Gewoon lekker gaan, er is altijd wel een plekje te vinden!
Dat antwoord is dan ook niet gegeven. Er is gezegd (door mij) dat ik geen site ken die de actuele fileinformatie heeft, maar dat er bij mijn weten geen site is die zegt welke wegen je moet vermijden om geen files te hebben. Dat laatste bestaat ook niet, omdat er juist geen peil op te trekken valt welke wegen je moet vermijden. Je kan hooguit, net zoals in NL, aangeven waar wegwerkzaamheden zijn, maar het is geen garantie dat als je die wegen vermijd je vervolgens niet in de file staat.Harry schreef:1. Dit http://trafficinfo.lacity.org/ is wel een handige site voor files. (Ik snap ook niet dat er geantwoord wordt dat er geen site zou zijn waar files op te zien zijn)
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
En dit is een volledig normaal en niet sarcastisch bedoelt antwoord?, sorry hoor, maar er wordt gewoon een vraag gesteld door een forumlid en ik vindt dit een vervelende manier van reageren op een volkomen normale vraag.Hockey schreef:1) Nee, maar als je ooit zo'n site vindt, meld het even aan alle Los Angeleans die zullen je dankbaar zijn voor die informatie. Ken jij trouwens in Nederland of België wel zo'n site?
Wat betreft het parkeren bij Rodeo Drive:
Wij waren daar 5 weken geleden en moesten ontzettend lachen dat we in een van de duurste straten zo goedkoop konden parkeren.
We zijn namelijk een willekeurige parkeergarage ingereden, gevestigd aan Rodeo Drive; valet parking met de eerste twee uur gratis parkeren!
Wij waren daar 5 weken geleden en moesten ontzettend lachen dat we in een van de duurste straten zo goedkoop konden parkeren.
We zijn namelijk een willekeurige parkeergarage ingereden, gevestigd aan Rodeo Drive; valet parking met de eerste twee uur gratis parkeren!
-
- Amerika-ontdekker
ad 1) dit is ook een goede site voor fileinformatie:
http://www.sigalert.com/map.asp?region= ... .22335&z=2
http://www.sigalert.com/map.asp?region= ... .22335&z=2
Ik heb gehoord dat je bij valet parking eigenlijk bijna verplicht bent om een fooi te geven. Nu vind ik dit geen probleem, maar ik heb geen idee hoeveel dit onegveer moet zijn.Floratine schreef:Wat betreft het parkeren bij Rodeo Drive:
Iemand enig idee?
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je geeft bij het weer ophalen van de auto 2 a 3 dollar fooi.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 559 Weergaves
-
Laatste bericht door Nagini
-
- 5 Reacties