Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door markgoestoamerica »

De kans dat je celebs te zien krijgt is erg klein, behalve als je weet waar ze dineren en er zijn wel een aantal restaurantjes waar ik weet waar ze wel eens zitten.
Huizen kijken, hahaha, heel veel mensen betalen er zelfs voor om kaarten met de zogenaamde adressen van celebs te krijgen, maar neem van mij aan dat niet zoveel celebs in Beverly hills wonen, In bell air, west Burbank en Glendale hills wonen best wat celebs, maar daar kun je echt niet bij de huizen van komen. daarnaast verhuizen ze zo vaak dat niemand geld blijft investeren in die kaarten, daarnaast is het leven van een celeb; beina nooit thuis zijn...
In Beverly Hills wonen vooral accountants en producers, enz. In Bell-air rij je je heel snel verloren in de Hills, zeker als je daar de weg niet kent...
Ik weet dat er een aantal celebs aan de Mullholland drive wonen en een aantal in simi valley.

Als je een aantal celebs wil zien... Dan heb ik wel een tip voor je, ga zaterdag 's ochtends maar eens naar de golf club... welke heel populair is bij celebs ga ik hier niet posten, want dat zal me niet in dank afgenomen worden, maar ik denk dat er best wel wat op google te vinden is.. :wink:
Ons kantoor kijkt uit op de WB studios en daar binnen zien we nogal eens celebs rondlopen, en naar ik me kan herinneren zijn daar ook tours te doen.

Niet te min.. Ga naar LA om de sfeer te proeven, niet om celebs te zien, want dan zou het je wel eens erg kunnen tegenvallen.
Een laatste tip, er zit in LA heel veel papparazzie.. dus als een celeb zich eens in de stad begeeft, zijn ze omringt door die roddel fotograven en filmers...
Zie je ergens een groepje fotograven en camera mensen, dan is de kans heel erg groot dat er een celeb in de buurt is.
Oh en reken vooral niet op een handtekening, die krijg je alleen als je een brief naar het management stuurt, of aan de rode loper bij een event staat.
If you can dream it...
BiKK99
Amerika-ontdekker

Bericht door BiKK99 »

Hallo,
wij gaan in november naar LA en wij gaan soms nog eens graag een avondje uit.
Weet iemand welke clubs in LA de betere zijn?

Thx!
Juli 2006: Orlando, St. Augustine, Cape Canaveral, Daytona Beach, Fort Lauderdale, Miami, Key West, Everglades NP, St. Petersburg, Orlando
December 2010 - Januari 2011: New York, Washington D.C., Baltimore
Oktober 2012: LV, SF, Honolulu, Maui, LA
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ligt eraan waar je van houd. Electro/house, of liever een club waar bands optreden?

Ik zou even zoeken op internet, NY heeft bijvoorbeeld zo'n website waar alle uitgaans-zaken te vinden. Van waar de grote dj's draaien tot salsa feestjes, rock-bands en live jazz optredens. Zal LA vast ook wel hebben, zo'n site. En dun kun je gewoon zelf heel goed uitzoeken wat je het leukst vindt en wat je het beste uitkomt (qua locatie, qua tijd maar misschien ook qua budget).
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hier wil ik graag wat meer over weten en weet niet goed waar zoeken. Want een bezoekje aan LA kan toch niet zonder iets van celebs te zien. Hetzij in levende lijve, of hun huizen of andere plaatsen waar ze komen.
Wat wij hebben gedaan is een tour genomen aan de andere kant van de straat tegenover het kodak theatre. Zorg dat je geen bustour, maar een tour in een soort open jeep of hummer maakt, want dan kun je betere foto's maken. Wij zaten met een kleine 10mensen in zo'n jeep. Ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk, maar ik vond het een betere tour als de villa-boottocht in Miami. Het was allemaal veel persoonlijker. De bestuurder rijdt een route en verteld wat over waar je bent, wie waar woont en een stukje geschiedenis van sommige plekken. Het meeste van het rondje ligt vast. In ons geval wat plekken waar diverse films zijn opgenomen. Sunset blvd, Santa Monica blvd, beverly hills, bel-air, rodeo drive en weer via allelei wegen terug naar hollywood blvd. Hij vroeg aan ons een aantal dingen 'in the area' die we evt wilde zien. Zo is hij speciaal voor wat aussies langs het huis van crocodile dundee gereden.
Over het zien van celebs hebben bovenstaanden wel gelijk. Daar moet je geluk mee hebben. Ik heb hier verhalen gelezen van mensen die Leonardo di Caprio of tom cruise hebben gezien. Wij hebben mensen van boyband 'the wanted'(wie kent ze niet!?!) gezien en de vader van Paris Hilton. Op een aantal plekken nemen ze films op en daar heb je de meeste kans vips te zien. Wat mij opviel is dat de meeste huizen juist goed zichtbaar zijn. Zoals markgoesamerica al aangeeft zijn dit vaak niet de huizen waar de celebs het meeste zijn. Will Smith heeft 3 huizen in Beverly Hills en bij Brad Pitts huis was al maanden niemand meer gezien, die heeft trouwens een mega parkeergarage onder zn huis. Bij Aston Kutcher stikte het van de paparazzi (letterlijk in de bomen en bosjes), omdat Rihanna daar een paar dagen eerder na een feestje was gespot.
Ik zal wel eens opzoeken welke tour wij gedaan hebben en dan PM ik je dat wel.
annick&erwin
Amerikafan

Bericht door annick&erwin »

Bedankt voor je uitleg marcgoestoamerica we hadden al een tour geboekt in de WB studio die moet sowieso de moeite zijn heb ik op het forum al gelezen.

PSVwally ook jij alvast bedankt voor de tip laat maar iets van je horen als je iets meer weet, als je verder adressen van celebs weet die wel de moeite zijn zeg je het maar.

Ik ga natuurlijk niet naar LA om perse celebs te zien. En wil al zeker geen uren al die straten af rijden om dan maar een vierkante centimeter van een celeb zijn huis te zien. Daarom deze vraag naar meer gerichte tips.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het probleem met celebs willen spotten is dat LA groot is en ze gesteld zijn op hun privacy en niet continu op dezelfde plek rondhangen. Britney Spears is weleens gespot in de Ralph's in Agoura Hills, net zoals een Kardashian. Celebs komen ook weleens naar Gladstone's (een duur restaurant in Malibu), ze shoppen weleens op Rodeo Drive. Bij de LA Lakers zit Jack Nicholson weleens, vooraan meestal. Er is helaas voor ons en gelukkig voor de celebs geen vaste plek of plekken aan te geven waar ze allemaal vertoeven.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Wellicht kan je deze Outletmall in je lijstje opnemen. In deze keurig nette Outlet hebben we prima zaken gedaan ! De enigen die ontbreken zijn Abercrombie & Fitch en Hollister. Die hebben we in andere malls wel gevonden, maar zijn behoorlijk duur dit jaar.

http://www.citadeloutlets.com/
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Het moderator team staat mij helaas niet toe de openingspost te blijven bewerken, waardoor het niet mogelijk is voor mij om alle tips die hier gegeven worden in de lijst op te nemen.

Ik heb dit al een aantal keer aangegeven, maar helaas :(
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Even kijken. South Mapleton drive. Uit mijn hoofd achter elkaar, Beckham Palace, Will Smith, Petra Ecclestone, allemaal aan de linkerkant als je vanuit het noorden naar het zuiden rijdt. Dan ook links de playboy Mansion en aan de rechterkant Johnny Depp. Aan de hoeveelheid paparazzo te zien komen er ook wel in Holmby Park.

Maar je moet niet gaan met de instelling dat je beroemdheden tegen het lijf gaat lopen, want die kans is echt heel erg klein.

Even speciaal voor TriptoCalifornia, 12822 Parkyns street, het is een movie prop, dus geen bewoond adres, dus ik neem aan dat ik dan wel de adresgegevens neer mag zetten?

http://www.youtube.com/watch?v=27W4We6aSkU&feature=plcp

Dichterbij als dit mag je tegenwoordig niet meer komen.
TriptoCalifornia
Amerika-ontdekker

Bericht door TriptoCalifornia »

Ik zal even kijken hoe en waar we dan allemaal naar toe gaan rijden.
South Mapleton Drive lijkt me wel leuk om doorheen te rijden, maar als we dat doen zullen we vanuit Beverly Hills via Santa Monica Blvd en Wilshire Blvd de straat inrijden. Maar dit zou toch niet uitmaken? Dit kunnen we dan doen als we onderweg naar Venice Beach gaan, maar dan gaan we tussendoor langs deze straat.

Coyote, dus je kan gewoon je auto parkeren voordat de Observatory opengaat? Want dan willen we er denk ik vroeg in de ochtend al naar toe om van de mooie uitzicht te genieten! :D

Ik denk dat we Bel-air maar skippen, misschien als er tijd over is dat we erheen gaan.

Bedankt! :D
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

TriptoCalifornia schreef: Coyote, dus je kan gewoon je auto parkeren voordat de Observatory opengaat? Want dan willen we er denk ik vroeg in de ochtend al naar toe om van de mooie uitzicht te genieten! :D
Alleen dan hopen dat er een beetje wind staat... Als het windstil is of maar eenklein briesje, dan is het uitzicht opeens niet zo mooi meer, je ziet dan enkel de smog...
If you can dream it...
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Gewoon vanaf North Western avenue naar t noorden rijden. Na de rechterbocht de 1e links en dan de heuvels doorrijden tot je bij een T-splitsing komt. Dan na een paar 100 meter is een grote parking. 's morgens zal het er zeker nog niet afgeladen vol staan. Als je dan richting observatory loopt heb je, mits idd er wat wind staat, voor en langs je een geweldig uitzicht over LA en rechtsachter je ben je relatief gezien dicht bij t hollywoodsign.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

markgoestoamerica schreef:Als het windstil is of maar eenklein briesje, dan is het uitzicht opeens niet zo mooi meer, je ziet dan enkel de smog...
Mhaw....zo erg is het ook niet meer boven Los Angeles. Ja, het kan wat heiig zijn maar dat je niets dan smog ziet is wat overdreven. Toen ik in 1982 voor het eerst in Los Angeles kwam hing er letterlijk een donkere wolk van de smog boven Los Angeles. Gelukkig is dat tegenwoordig niet meer zo erg al zie je het nog steeds wel.

@ TriptoCalifonia: ja, je kunt de auto parkeren bij Griffith Observatory. Zorg dat je ruim op tijd bent. Parkeerplaats is gauw vol. Overigens zag ik afgelopen januari ook dat men 'm dan langs de kant van de weg zet vlak voor het parkeerterrein.

Ik rijd het Griffith Park meestal in via de Los Feliz Blvd. Neem de vervolgens de afslag N. Vermont Ave of Hillhurst Ave richting het park. Dan de weg volgen en dan wijst het zich vanzelf.

Veel plezier daar. En mocht je besluiten toch naar binnen te gaan, absoluut een aanrader. Ik vond het erg leuk om ook binnen rond te kijken.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
TriptoCalifornia
Amerika-ontdekker

Bericht door TriptoCalifornia »

Heel erg bedankt voor de tips! We kunnen hier veel mee! :D We willen dan inderdaad vroeg naar de Griffith Observatory gaan, zodat we een parkeerplek kunnen vinden! :)

Heb zoveel zin!! Wordt de eerste keer dat we naar de USA gaan :)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik ben er in december geweest en het is soms een klein stukje rijden en daarna lopen, maar parkeerplek vind je wel. Afgelopen december was de officiële parkeerplaats vol en had iedereen de auto langs de weg gezet. Ging prima.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik moet de meeste filmpjes nog editen en op mijn wordpress site zetten, maar ik vind dit wel een leuke voor in dit topic. Landing LA, Hollywood blvd, LAcitytour (ik denk dat het die is, kan het van het ticket niet aflezen namelijk, want dat is gewoon een geel papiertje met een krabbel), Griffith Observatory, LA Live, Venice en Santa Monica Pier. Hier hebben we het 1.5 dag goed druk mee gehad, dus ik ga zeker nog wel een keer terug om de rest van LA te bekijken!

http://www.youtube.com/watch?v=DVn2bTfDOT4&feature=plcp
Obi1
Amerika-ontdekker

Bericht door Obi1 »

(had dit als topic gepost, maar waarschijnlijk is het beter hier te vragen):

In oktober zitten wij voor een cursus een week in Passadena.
Heeft iemand tips hoe de avonden te besteden, zowel in Passadena als in (richting) LA?
Waar is bijv. 's avonds nog leuk (en veilig!) te shoppen, zijn er nog plaatsen te bezoeken voor het donker wordt enz? Hoe lang is het rijden van Passadena naar West Hollywood of de kust?
Zijn er van 8 tot 12 oktober in de buurt leuke sportwedstrijden (collegebasketball, MLB)?

Roland
Afbeelding
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

LA is opgedeeld in 4 kwadranten...
Uit South east kun je beter wegblijven, Southwest, is ook niet de beste streek (Long beach)
wil je toch de wijken in trekken let dan op de street corners.. staat er het nummer 13 met spuitbus opgespoten, niet ingaan!!! ook al hebben ze daar wel het betere mexicaanse food en tortillias.. :wink:
In Noord LA, is het zonder probleem veilig uitgaan tot laat in de nacht...
If you can dream it...
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Tot hoelaat kan je bij Griffith Observatory binnen?We willen op 4 july het eventuele vuurwerk gaan bekijken en de vele lichtjes.
Is dat aangeraden om dit s'avonds laat te doen ?
alvast bedankt
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Even de website bekijken? Of een mailtje sturen als er geen speciale 4th July info op de website staat?

Ik denk niet dat de meeste forummers hier openingstijden van allerhande attracties uit hun hoofd weten :wink:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer